Vakencorner
|
Anonym
|
Re: WTC 7 är nyckeln
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Och krashen 1975 och den efterföljande branden då? Empire State Building ledde till att alla skyskrapor har konstruerat utifrån att plan kan krasha i dom.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jo jag förstod vad du menar och WTC7 fick inte vilken bråte som helst över sig, WTC7 fick debris från en av världens högsta byggnader över sig, inte speciellt vanligt enligt mig iallafall. Det som hade varit magisk skulle ha varit om inte WTC7 blev skadat alls. Jag har nog svarat på den där frågan om jämförelsen flera gånger. Det som hände 9/11 har aldrig hänt tidigare, så NEJ det finns inga byggnader att jämföra med. Du kan inte jämföra med andra byggnader som bara brann då dessa byggnader inte har blivit utsatta för samma sak. OK låt oss jämföra med Windsor Tower i Madrid som brann för några år sedan, ett exempel som många foliehattar tar upp och jämför med. 1. Windsor Tower var INTE byggt på samma sätt, varken som WTC 1, 2 eller 7. 2. Om man jämför Windsor Tower med WTC7 så fick INTE Windsor Tower någon debris över sig (X antal ton). 3. Nu är inte denna tråden för WTC 1&2 men att de jämför Windsor Tower med WTC 1&2 är bara löjligt, kraschade det en Boeing 767 in i Windsor Tower? NEJ! (Ville bara ta upp detta här då jag ville jämföra). Slutsatsen är att det är svårt att jämföra byggnader som brunnit då byggnaderna inte har råkat ut för samma sak och dessutom inte är byggt på samma sätt. Testa att jämföra en VW som krockar med en Volvo S80, jämför sedan detta när en VW krockar med en stridsvagn, ser du nån skillnad? Tillbaka till Windsor building så rasade väl den delen där stålet var bärande, det som inte rasade av Windsor Tower var byggt av ett helt annat material som klarar av bränder bättre en stål. WTC7 blev skadat i ett hörn, men du vet också att skadan sträckte sig upp till den 18:e våningen va? Nu vet inte jag höjden på varje våning men takhöjden inne i en lokal brukar väl vara minst 2,40 meter plus den bit som finns mellan varje våning så låt oss säga 3 meter per våning (totalt, lite snabbt räknat), detta ger oss 18 våningar x 3 meter = 54 meter, alltså ingen liten skada i hörnet på WTC7.
Posted on: 2007/2/22 2:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ser att du inte har läst hur WTC var konstruerat. Jag antar att du menar kraschen som skedde med en B-25 Mitchell Bomber och det skedde INTE 1975 utan 28:e juli 1945. År 1960 så gjorde man en analys av designen för WTC så att tornen skulle stå emot ett plan som kraschade in i tornen, detta tror jag vi är överrens om. De gjorde analysen mot det största flygplan som fanns just då och det var Boeing 707, ett plan som är av nästan samma storlek som Boeing 767: Boeing 707: 263,000 pounds Boeing 767: 274,000 pounds Boeing 767 (planen som kraschade in i WTC) vägde bara 11 000 pounds eller som man också kan skriva, cirka 5000 kg (5 ton). Det som de även hade med i analysen var att 707:an var på väg in för landning vilket innebär att 707:an skulle ha lägre fart, ca 180 mph och mycket mindre bränsle (som sagt 707:an skulle gå in för landning). Planen som kraschade in i WTC 1&2 hade hastigheterna 470 mph och 590 mph, en jäkla skillnad. Kolla in denna länken --> http://www.graingerchallenge.org/nae/ ... e3/$FILE/Bridge-v32n1.pdf där man kan läsa om jämförelsen när det gäller den kinetiska energin och skillnaden på den mellan en 707 som brakar in i WTC i 180 mph och en 767 som brakar in i WTC i hastigheter mellan 470-590 mph, du kan ju göra en egen uträkning med formeln som finns på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kinetisk_energi så får du se att det är en jäkla skillnad på den analys de gjorde mot den tidens största plan (Boeing 707) mot de plan som kraschade in i WTC 1 & 2 (Boeing 767). Vill skriva det igen, det var inte BARA branden som gjorde att WTC rasade, WTC rasade även pga andra faktorer, bland annat att två Boeing kraschade in i tornen (inga sprängämnen och thermit som många påstår här). Har det som hände 9/11 hänt tidigare? NEJ! Kan man då jämföra andra byggnader som har rasat med WTC? NEJ! Det går inte då det som hände 9/11 aldrig har hänt tidigare, så sluta upp med att jämföra.
Posted on: 2007/2/22 3:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hur många % av byggnaderna runt WTC kunde de återgå och arbeta i??
Posted on: 2007/2/22 3:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du valde att personligen svara på frågan. Det är en bra början, men ägnade du frågeställningen någon eftertanke? Tror du på Allah? Har du läst Koranen? Vad tror du att andra skulle ha svarat på frågorna om Gud och Allah? Har männinskor bestämda åsikter utan fullständig information? Tror du att det brann kraftigt och på många våningar i WTC 7? Vad grundar du din åsikt på?
Posted on: 2007/2/22 12:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag kan inte svaret på din fråga, och jag ser inte att din motfråga besvarar en enda av mina frågor. Ge oss procentsiffran och en förklaring, tack!
Posted on: 2007/2/22 12:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som vanligt nämns bara halva sanningen, så bekvämt för dig att du bara utelämnade att en Boeing 707 har med sig mer flygfotogen än en Boeing 767 och orsaken till det är att det nyare planet har effektivare motorer. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det som hände 9/11 har aldrig hänt tidigare, så NEJ det finns inga byggnader att jämföra med. Du kan inte jämföra med andra byggnader som bara brann då dessa byggnader inte har blivit utsatta för samma sak Klart det finns byggnader att jämföra med, eftersom byggnader har brunnit och varit skadade förut, sen om de har blivit skadade av fallande torn eller whatever spelar ingen roll. Och jag frågar igen: Hur kan eld och skador (okontrollerat) åstadkomma samma fina kollaps som vid en demolering (kontrollerat)? Och varför rasade WTC 7 rakt ner när den hade skador i ett hörn? Samma med tornen, den övre delen borde ju rent logiskt ha tippat över. Det är ju som att man hugger ut en bit högt upp i ett träd, och istället för att den övre delen av trädet tippar över så börjar den falla rakt ner medan resten av trädet på vägen förvandlas till sågspån. Tippelitopp! ![]()
Posted on: 2007/2/22 14:37
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
www.boeing.com Boeing 767 90,770 liter bränsle. Räckvidd ca1222 mil Boeing 707 87 064 liter bränsle. Räckvidd ca 741 mil Sammanfattning Boeing 767 tar mer bränsle i max last än vad ett Boeing 707 gjorde. Sen blir jämförelsen svår då vi inte vet hur mycket dom hade beräknat att 707 skulle ha med sig i tankarna.
Posted on: 2007/2/22 16:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, det ser ut som jag presenterade ett felaktigt påstående om bränsletanks kapaciteten, hur som helst så är skillnaden försummbar men den egentliga frågan är hur branden 1975 inte ens ledde till att man behövde byta ut en enda stålbalk jämfört med påståendet att två krasher 2001 ledde till att tiotusentals helt spontant bara gick av, man kan bli vilse i pannkakan för mindre.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
WTC7 tippade litegrand, kolla in videos när WTC7 rasar ihop. Återigen, självklart så spelar det roll om en byggnad får en massa debris över sig, förstår inte varför du tar bort det i dina beräkningar. Det är ungefär som man skulle glömma att två plan kraschade in i WTC 1&2, att inte det påverkade raset. Tycker du att ett träd och en skyskrapa är byggd på samma sätt?
Posted on: 2007/2/22 17:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker att de som ännu inte har slagit ihjäl hästen som kallas för WTC 7 rasa ihop mysteriet kan titta på bilder på byggnaden efter twin towers och se själv hur mycket de brinner och hur mycket splitter den har fått ta emot.
Google Images: WTC 7 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Att du jämför Allah, Kronanen, Gud och Bibeln med en rapport ser jag jag mycket lustigt, vi snackar om jämförelse om religion och fakta. Nä du!! Säg så här, du skriver ett kandiatarbete och sedan ska någon opponera på ditt arbete utan att ha läst arbetet, skulle inte det vara ganska lustigt? Tror du att personen som opponerade på ditt arbete utan att läsa igenom det skulle få godkänt av lärarna? Ägnade du du din frågeställning någon tanke? Din kompis har gått och sett en film och säger att den är dålig, tycker du också att den är dålig för att han har sagt det utan att du har sett filmen? Jag kan ta upp hur många exempel som helst och din jämförelse med bibeln och koranen mot rapporten bara kommer att vara löjlig. Om du tycker att A är mer rätt än B så måste du självklart läsa både A och B för att kunna jämföra. Ja, jag tror det brann krafitigt på flera våningar, jag har sett en massa videos, dessutom vet jag att det fanns bränsletankar i WTC7 som inte klarade av att stå emot branden, vad tror du hände då?
Posted on: 2007/2/22 17:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är en konstig fråga, lite goddag yxskaft tycker jag. Tror du på orange... tror du på hörn...? Vad menar du med frågan? Tro... det är mer övertygelse att det är inget man vill befatta sig med, struntkrafter och dåliga aliens/gudar har sina fårskockar som villigt har låtit sig programmeras sedan de la upp sin agenda, sin dna-manipulering. Bättre att säga nej till förtryckareländesgudar och syftet bakom det hela - de bara utnyttjar fåren - lite Stockholmssyndromet över det hela. Gör om moskéerna i landet till avprogrammeringsenheter, sedan kan de rivas. Korantjosan kan man ha som toapapper, det är så ont och dåligt.
Posted on: 2007/2/22 18:11
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Beror mycket på hur de olika byggnaderna var byggda, hur mycket debris byggnaderna fick över sig. WTC7 var en högre byggnade än WTC 3,4,5 och 6, därav att trycket på den del av ena sidan var borta på WTC7 var högre och som jag nämde tidigare i ett annat inlägg, WTC7 innehöll bränsletankar som inte klarade branden.
Posted on: 2007/2/22 18:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vilket inte stämmer.......så vem är det som snackar goja? Det spelar ingen roll om den ena tanken var större än den andra, man måste ta med i beräkningarna hur mycket bränsle det fanns i tankarna, 707:an var beräknad att gå in för landning = lite bränsle och 767:orna som kraschade in i WTC 1&2 hade precis startat = mycket bränsle. Har du redan glömt hastigheterna som 767:orna hade? Kinetisk energi? Vet du vad det är?
Posted on: 2007/2/22 18:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
1975? Vad är det för plan du snackar om?
Posted on: 2007/2/22 18:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nej...visst det brinner inte, vet du hur det såg ut inne i WTC7? Det vet inte jag men du verkar veta? http://newtonnjd.net/extra/Other/wtc7smoke/04.jpg
Posted on: 2007/2/22 18:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, det var inget plan 1975, bara en vanlig brand.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du har faktafel i ditt inlägg. 1. Enligt Frank A. De Martini som ansvarade för bygget av WTC så hade man beräknat på en fullastad 707a. Han ansåg även att byggnaderna skulle klara träffarna från flera flygplan. 2. Det har varit bränder i byggnader med samma typ av konstruktion som WTC. Och de bränderna har varit mycket värre och pågått mycket längre. De har inte rasat och händelseförloppet har varit annorlunda. Flera experter på brandsäkerhet har sagt att det är omöjligt att branden tog ner byggnaderna. Testerna från NIST visar också att när man försökte återskapa bränderna så lyckades man uppnå tillräckligt höga temperaturer. Saker som talar emot att byggnaden revs av elden: Elden hade en låg temperatur (det syns på röken och utvecklingen). Stålkonstruktionen fungerade som en värmeavledare. Dåligt med brännbart material (flygfotogenet brann upp de första minuterna, efter det så fanns det bara kontorsutrustning och dyl). Branden pågick alldeles för kort för att kunna påverka. Byggnadernas säkerhetsfaktor var hög. Händelseförloppet vid fallet. Pulvriseringen av betongen och annat. Det finns mycket som tyder på att stora mängder energi tillförts. För att pulvrisera betong krävs det mycket energi. Så det finns starka belägg för sprängämnen eller annat.
Posted on: 2007/2/22 19:12
|
|||
|
I am a child of the Enlightenment
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Well you may find I am beyond stereotypes if we meet at a Vaken meeting sometime! Your logic is this: Proof is defined by govt, Govt . GOVERNMENT evidence of proof. Period. Governments, if you havent noticed, are a collection of PEOPLE. Government investigative teams are also comprised of: You guessed it! - PEOPLE!!! Very specific people, in fact when one looks at the number of people in the FEMA investigation they find people that have a background and vested interest that Bush and Co as u call them, look good. Always. Its never been neutral = Corrupt. Aside from that you have a LARGER more qualified group of people that have even MORE thouroughly investigated evidence collectively than the fema people who say something ENTIRELY different. Then NIST reports things that apparently sound like the Truth movements claims years ago. Things that were not mentioned "officially" by the GOVT people. Who by the way have changed their stance over the years, ie the truth changes. Their evidence and truth changes. Thereby discrediting their initial so called overwhelming evidence that there were no bombs. I say to you in light of any evidence the real responsibility is to PROVE that there werent bombs in the buildings. Because, modern buildings on fire, constructed like those ones NEVER collapsed before.. So, explain how it happened without explosives. And they cant. Thats why these EXPERTS are gaining so much popularity: http://www.scholarsfor911truth.org/ Stop making the assumption or claim that we are stupid. You do that continually, and everytime you do that you are confusing me as to WHY you hang here in the first place. 30 years photography = Survailence = Säpo? Hmmm (again)... ![]()
Posted on: 2007/2/23 16:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink wrote:
Quote:
Well you may find I am beyond stereotypes if we meet at a Vaken meeting sometime! Your logic is this: Proof is defined by govt, Govt . GOVERNMENT evidence of proof. Period. Governments, if you havent noticed, are a collection of PEOPLE. Government investigative teams are also comprised of: You guessed it! - PEOPLE!!! Very specific people, in fact when one looks at the number of people in the FEMA investigation they find people that have a background and vested interest that Bush and Co as u call them, look good. Always. Its never been neutral = Corrupt. Aside from that you have a LARGER more qualified group of people that have even MORE thouroughly investigated evidence collectively than the fema people who say something ENTIRELY different. Then NIST reports things that apparently sound like the Truth movements claims years ago. Things that were not mentioned "officially" by the GOVT people. Who by the way have changed their stance over the years, ie the truth changes. Their evidence and truth changes. Thereby discrediting their initial so called overwhelming evidence that there were no bombs. I say to you in light of any evidence the real responsibility is to PROVE that there werent bombs in the buildings. Because, modern buildings on fire, constructed like those ones NEVER collapsed before.. So, explain how it happened without explosives. And they cant. Thats why these EXPERTS are gaining so much popularity: http://www.scholarsfor911truth.org/ Stop making the assumption or claim that we are stupid. You do that continually, and everytime you do that you are confusing me as to WHY you hang here in the first place. 30 years photography = Survailence = Säpo? Hmmm (again)... [/quote]
Posted on: 2007/2/23 17:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Well welll, another lively debate, then came in the truth deniers...
Anyhow... Here is a nice pic of that south facade again, BEFORE it was blown up and other larger blown up building crashed on it: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:NYfromWTC_corrected.jpg ![]() I figured it was interesting to compare it to the FIRST picture I posted at the BEGINNING of this TRÅD. We can see the amount of damage, or lack thereof.. And keeping in mind that the north side was totally undamged. I hope I have my directions right. hehe.... Here is a pic of the floor plans, noting the STEEL columns around the perimiter which SHOULD have stood standing pending a partial collapse, they are after all solid steel SUPPORT beams: http://www.intellnet.org/resources/co ... adeCenterTypFloorPlan.jpg' ![]()
Posted on: 2007/2/24 14:41
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login