vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Nu släpper jag en bomb, snappade upp detta i Expressen..
Quote:

FuckOff wrote:
Vägtullarna i Stockholm är inte ens lönsamma för staten beroende på hur man tar betalt, det handlar inte om att maximera vinsten, inte ens att minska trafiken utan snarare maximera övervakning/registering.

De kunde lika gärna ha satt upp bås man kan betala till eller en bom som öppnas om man har köpt en anonym transponder med ett visst antal passager förbetalt.

Att man har valt just den här metoden och gett kontraktet till IBM är något som man har sagt åt dem att genomföra, antagligen på det senaste bilderbergermötet de inte vill prata om.

Är det så även för de andra städerna i Europa som har vägtullar?

Att betala som när man kör en tullväg eller sådant är smidigare bara att då måste alla betala oberoende var man bor i staden.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Visst är du härligt hjärntvättad Zink, står det någonstans i lagen "minoriet" eller "majoritet"? Likhet inför lag, rofl.

De vill inte skriva in "majoritet" eftersom etniska svenskar är väl snart en minoritet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Att betala som när man kör en tullväg eller sådant är smidigare bara att då måste alla betala oberoende var man bor i staden.

Vad menar du nu??

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Vad menar du nu??

Han menar antagligen att det är O.K. att betala vägtrafikskatt+moms kilometerskatt+moms vägtullar+moms samt att betala för att få stanna/parkera+moms dessutom det drabbar bara bilägarna som dessutom betalar moms på hyran och ränta på lånet till radhuset eller villan/bostadsrätten och förmodligen dagisavgift+moms för att det tar ju tid att slita ihop till dessa skatter och pålagor så då har man inte tid med barnen själv utan måste ha dem på inrättning..........född fri beskattad till döds fyller man luft i däcken så vill han väl att vi ska ha en luftfaktura också

Posted on: 2007/2/22 22:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag gillar inte vägtullar per se, det är samma sak som att betala för en sak två gånger men jag gillar definitivt inte att de utformar tullbetalningen på det värsta tänkbara sätt, men det är ju bara en tillfällighet, eller hur Zink?

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Visst är du härligt hjärntvättad Zink, står det någonstans i lagen "minoriet" eller "majoritet"? Likhet inför lag, rofl.

De vill inte skriva in "majoritet" eftersom etniska svenskar är väl snart en minoritet.

Ta och beskriv vad en etnisk svensk är.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Jag gillar inte vägtullar per se, det är samma sak som att betala för en sak två gånger men jag gillar definitivt inte att de utformar tullbetalningen på det värsta tänkbara sätt, men det är ju bara en tillfällighet, eller hur Zink?

Vägtullar är inte unika för Sverige och är i sin tekniska start. Vi får väl se vart utvecklingen tar vägen. Man har vägtullar som läser nummerskyltar för att tekniken finns att göra på det viset.

Problemet är när man vill minska trafiken med vägtullar är att kunna skilja på trafik som gratis ska in i zonen som de som boende och företagare som finns där och alla andra.

Man kan ha vanliga vägtullar så alla måste betala eller förbjuda trafiken helt så man måste gå till bostaden eller företaget.

See User information
Quote:

zink wrote:

Vägtullar är inte unika för Sverige och är i sin tekniska start. Vi får väl se vart utvecklingen tar vägen. Man har vägtullar som läser nummerskyltar för att tekniken finns att göra på det viset.

Problemet är när man vill minska trafiken med vägtullar är att kunna skilja på trafik som gratis ska in i zonen som de som boende och företagare som finns där och alla andra.

Man kan ha vanliga vägtullar så alla måste betala eller förbjuda trafiken helt så man måste gå till bostaden eller företaget.

jaha...

Posted on: 2007/2/23 9:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Det är en sådan som inte får nämnas i SCBs statistik. Visst är det märkligt att alla andra länder har inga problem att redovisa sådant i sin statistik. Fast de är väl foliehattar.

See User information
Du är allt en kul typ du - "Zinken" - Man kan ju undra vad du gör här på forumet - mer än att undervärdera allt som kommer i din väg eller - är du en "agent provokatör"- Som det hetr på franska - skulle nog tro det... Men vad F-n, sådan behövs också...
här skall jag berätta vad jag hörde på "radion2 i mitt lille tält - för ett tag sedan - har nog sagt det förut - men jag "drar" det igen...
DEt är klart att vi faktum inte äger någonting här i landet - och detta jag ville berätta för dig som jag då hörde - var att du skall veta att USAs invånare äger inte heller sitt jävla land uta de leasar det - betalar varenda grej de har därborta - För det hände sig som så att en firma - i slutet på 1700-talet snodde det där landet - "Virginia company" - oxch att den störste ägaren är kungafamiljen ( en firma det också på sätt och vis) i England...
Vad säger du om det då "Zinken"? Hö, hö...

F-n, är det inte dags för ett liert gemytligt "Tältmöte" - snart, så vi kan kika in lite nya smarriga nyheter... Hö, hö...

Posted on: 2007/2/23 11:23
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

zink wrote:

Han har rastahår, stora röda läppar, brun hy samt lyssnar ofta på Bob Marley.

zink, du tar priset för Hotelet Svedalas mest trogne och förtjänstfulle Piccolo.

Posted on: 2007/2/23 17:58

See User information
För ovanlighetens skull håller jag med Zink.

Biltullarna är endast till för att minska på trafiken och förbättra stadsmiljön. Eftersom pöbeln inte kan ta sitt ansvar så måste man använda ekonomiska styrmedel för att få bukt på problemen.

Att alla ska ha en bil som spyr avgaser är inte realistiskt i det långa loppet. Vi måste satsa på alternativ i form av alternativa energikällor, lättare och energisnålare bilar, bättre kollektivtrafik, etc.

Posted on: 2007/2/23 22:06
I am a child of the Enlightenment

See User information
"Biltullarna är endast till för att minska på trafiken och förbättra stadsmiljön. Eftersom pöbeln inte kan ta sitt ansvar så måste man använda ekonomiska styrmedel för att få bukt på problemen."

Bäste child of enlightenment... du ska få bli kameraövervakningsminister när jag blir Rikskansler, och även få bli förhandlingschef med Världsföretagarlaget gällande allmänna produktionsminskningar/varuhandel, jag lovar.

Posted on: 2007/2/23 22:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper