vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Ett stort islamiskt kulturcentrum planeras i närheten av Angered
Jag tror på segrigationen.
Jag skulle vilja göra såhär
De invandrare som kommit borde få välja att totalt assimelera sig i det svenska samhället eller att segrigera sig under den tid de bor här för att sedan återvända till sina hemländer.

---------------------------------------------------
Maggot det enda problemet med att segrigera folk
vilket dom självmant gjort sen 70talet ,är att det blir det lättare för dom att få fördomar mot Svenskar. Då dom då inte känner någon samhörighet eller inte träffar några.Det hela är en jävligt svår fråga som inte blir bättre av att ingen vågar prata om den..Jag tror inte så många frivliigt tänker flytta tillbaka, självklart finns där dom som vill men många har redan hunnit skaffat barn och barnbarn.Assimilering är ett måste men samtidigt är det inte så lätt att
nu i efterhand att tvinga folk efter så pass lång tid av flathet från våra myndigheter.. Det har ju bevisats att inte många gör det som borde vara en självklarhet för varje indvid som flyttar till ett nytt land.Att ta seden ditt man kommer ,respektera lagar,hitoria,normer,traditioner,inte spotta på vårt sätt att leva och absolut inte missbruka vår gästfrihet samt att ge fan i att kräva särbehandling.
Jag anser att det har gått så pass långt att det inte kommer att gå att lösa .Det ända som går att göra är att se till att inte problemen blir större än vad dom redan är.Det kan göras genom att stoppa all invandring&flyktingmottagande förutom enstaka med speciella skäl.Se till att sluta ge särbehandlig med allt vad det innebär,sluta
med hemspråksundervisnig se istället till att barnen får lära sig extra Svenska,sluta ,ge ut samhällsinformation översatt till andra språk ja listan kan göras llång. Inställningen till Sverige även om inte många på detta forum naivt nog tror det.Är att få leva i Sverige med sin egna lagar ,traditioner helst prata sitt eget språk och umgås med sina egna.Sverige har fått ett ryckte att vara ett land där man kan flytta och göra vad man vill utan att det ställs några som helst krav och det behövs inte ens visa någon tacksamhet.Jag blir äcklad över hur dåligt den äldre generationen som hjälp till att bygga det landet blir behandlade, på bekostnad av besparingar som bla införs pga invandring ,även sjuka och hemlösa blir avskyvärt behandlade av socialtjänst och försäkringskassan.Idioterna som sitter på dessa poster är på uppdrag av politikerna att spara pengar och blir då snabba att dra in på dessa tre nämda gruppers rätt till bidrag .Eftersom pengarna inte räcker till alla så får någon lida för det .Men ej etniska Svenskar behöver inte gå igenom samma pinna för att få sina cash då myndighetspersonerna är livrädda att bli anmälda för diskriminering eller hets mot folkgrupp .För från dom svaga blir där ju inga repesalier eller några konflikter som kan ev ge dom böter eller sätta deras karriär på spel.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Wikhall att flytta löser inga problem.Många barnfamiljer flyr redan bla från Malmö till mindre orter i Skåne.Jag pratde med en släkting vars granne tyckte det hade gått för långt, då deras barn som gick på dagis hade börjat bryta.MångaSvenska barn&ungdomar känner sig tvingade att börja bryta för att passa in och för inte bli mobbade.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej nej. Inte att flytta från en smet till en annan. T ex från Göteborg till Trollhättan, det är meningslöst.

Jag talar om landsbygden. Staden är vad det är skapat att vara, en plats att fösa ihop alla folk på så att de lättare kan kontrolleras.

Anonym
CrushNWO jag är med på dina tankegångar.
Segrigiationen ska ju naturligvis bara vara tillåten tills dess det blivit fred i deras hemländer då de ska tvingas att skickas hem
(detta gäller ju de nyanlända "flyktingarna" då)

Du har rätt det ser inte bra ut man får väl flytta till finland eller schweiz detta skepp sjunker

Anonym
I norra Finland lär kåkarna vara billiga också, sägs det.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Mini är du för eller i mot fortsatt invandring/flyktingmottagande till Sverige?Visste du om att år 1975 med Olof Palme i spetsen bestämdes det i riksdagen att Sverige ,
skulle gå från ett homogent samhälle till ett mångkulturellt?Att betämma något sådant utan folkomröstning är för mig bland det vidrigaste som hänt i Svensk nutidshistoria.Mångkultur har aldrig fungerat utan etniska konflikter,vad får folk att tro att Sverige skulle vara ett undantag?

Jag är för invandring så längre dom sköter sig och inte kräver att man skriver en extra lagbok till dom.

Det med Palme trot jag inte jag hadde hört innan.

Sammanfattat så håller jag med Maggot om att dom som flyr hit från sitt hemland kan få segrigeras och sen skickas hem när det är säkert att åka tillbaks, men vill dom flytta hit på "heltid" så ska dom anpassa sig efter våra lagar och inte kräva egna, dom kan ju få gå i vilken kyrka/moske dom vill beroende på vilken "gud" (bok) dom tycker/tror är den rätta, men i övrigt ska det inte vara nån skillnad.

Jag håller också helt klart med om att Sverige är ett fjolligt land som i princip aldrig vågar säga ifrån.

Måste berätta en liten sak också.
På jobbet jag är på nu går det en heldel invandrare under mitt skift.
Vid en av rasterna idag satt jag och pratade med två killar och den av nån anledning kom det fram att den ena av dom inte kunde läsa, och när vi gick därifrån berättade den andre att dom hadde gått en sveksa kurs sammtidigt men han som inte kunde läsa (han kunde dock hacka sig fram sakta men skylde på att han fick ont i huvet sen) bara hadde suttit vid datorn och pratat med kompisar från sitt hemland på lektionerna.
Han kan göra sig förstådd men inte mycket mer än så...

I fall som detta borde det finnas hårdare krav på att han ska lära sig språket, visst har han ett helvete att få nått bättre jobb men det borde ju vara krav på att man kan läsa och skriva får att kunna få ett.
Detta får väl va ett litet exempel eller nått bara...
rästen av invandrarna kan hyfsad svenska och läsa och skriva.
kanske kan nämnas att han i fråga är runt 20-25 och dom andra 35+ så han hamnar nog i gruppen "ung och dum" fortfarande...

Posted on: 2007/11/23 0:11
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Ska väl säga också att eftersom jag inte bor i någon storstad så har jag ju inget att gämföra med mer än sånt jag hört...

Jag bryr mig inte så mycket om vad som är svenskt eller inte heller.

Men jag håller med till 110% att folk som kommer hit bör anpassa sig efter oss och inte tvärt om.

Men ska dom bara hit och vända får dom göra som dom vill, så längre det inte kräver att vi ändrar våra lagar osv som redan nämnts.

Posted on: 2007/11/23 0:18
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:
Wikhall:
Nej nej. Inte att flytta från en smet till en annan. T ex från Göteborg till Trollhättan, det är meningslöst. Jag talar om landsbygden. Staden är vad det är skapat att vara, en plats att fösa ihop alla folk på så att de lättare kan kontrolleras.

Om man läser mellan raderna i det du skriver så leder detta till att svenskar att bli flyktingar i sitt eget land. Just det torpet du länkade till var väl dessutom ett rätt kasst förslag affärsmässigt! Hela 175 000 SEK för lite rostig spik, brädor och rödfärg är väl ändå att försöka blåsa folk. Ett skjul utan vatten och avlopp kan man väl bygga själv för en bråkdel av kostnaderna.

Nu över till den bistra delen av verkligheten!

Vem skall stå på de svagastes sida? De svenska familjer som på grund av taskig ekonomi aldrig skulle kunna få ett banklån ens till det där lilla torpet utan avlopp och vatten du förslog. De är tvingade att bo med sina barn och familjer i förorter där de riskerar att bli andra klassens medborgare på grund av sitt svenska ursrpung. Glömde du bort dem?

Mitt förslag är att man istället omgående slutar att försöka hindra de som talar klarspråk om situationen. Oavsett ursprung eller etnicitet finns det många som inser vilken jävla bullshit förnekarna håller på med och som riskerar att göra så hela samhället kollapsar.

Jag vet att många av oss med våra rötter i förorterna är rörande överrens om att de som ivrigast vill tysta ner debatten och protesterna om det misslyckade mångkulturella experimentet sällan eller aldrig satt sin fot i en förort om det inte varit för att som hastigast dela ut flygblad om 9/11!

Sunt bondförnuft är en bristvara och det blir tydligt när till och med samhällets instanser uppmanar nykomlingar att skapa nya gränser för att förändra traditionellt Svenska värderingar kan man utan att överdriva påstå att någon försöker slå i oss att det friska är sjukt och det sjuka, friskt.

See User information
Mini, normalt så är det på jobbet de lär sig det svenska språket och inte i klassrummet.

Ett bevis om detta kan vara många, åtminstonde min och den äldre generation svårigheter med engelskan. (Idag har vi ju internet och en hel del internationella kanaler utan text osv). Men jag testade en gång då jag var ute med min fru i en medelstor svensk stad och handlade, vi talade engelska med varandra och bad om hjälp i olika butiker på engelska. Personalen sprang många gånger sin väg, en äldre tant viftade med händerna panikartat och gömde sig, många expediter gick och lämnade över ärendet till någon annan. Vi svenskar har aldrig haft en blomstrande turism förutom i våra tre stora städer. Efter 8 års studier i grundskola/gymnasie så glöms detta bort efter ett par år. Även då många här kan engelska utmärkt så kan det bero på att många har ett intresse att läsa, titta på film, radioshower osv... men de som bara är och läser textade filmer och sällan är utomlands och vanligt arbete är urkass.

Jag brukar tala med några irakier ibland som bara har varit i Sverige ca 1 år. De vill gärna prata med mig och säger helt öppet att en orsak är att lära sig det svenska språket. I skolan läser de i böcker, och talar brytande, dålig svenska med varandra och på rasterna, fritid umgås de mest inom sin egen grupp. De berättar att det är svårt att få kontakt med svenskarna, men vill lära sig. Hur som helst så gör de flesta av dem sig förstådda endast efter några månaders studier och ibland får vi peka, rita, ta till engelskan för att förstå varandra.

Jag minns en gång när jag läste om en affärsman, jag tror han hette LM Magnusson och bodde då i Amsterdam och reste med eget privat flygplan när han gjorde affärer. Han var mångmiljonär och ville lära sig engelska, eftersom han var dålig på detta. Då tog han ett sabbatsår från affärsvärlden, reste till USA och gick in på en bensinmack och frågade om han kunde få arbeta där 1 år utan betalning. Det var för honom den bästa utbildningen, att serva människor och jag tror att han arbetade mycket med olja och bensin...

Sedan undrar jag, vilka lagar skulle invandrarna bryta mot? Ärligt talat så bryter de flesta svenskar mot lagar dagligen. Dessutom tycker jag att det känns lite dubbelmoral av folk på detta forum som vill bekämpa makteliten att kräva 100% underkastelse och att de ska hålla tyst om allt? Nu vill jag inte påstå att jag tycker att människor ska bryta mot lagen, men hur är det med er på detta forum? Får man sätta upp affischer hur som helst? Får man tanka ner filmer, musik från nätet? Är ni alla kritiker absolutister och underkastar er 100% alla lagar?

Posted on: 2007/11/23 10:42

Anonym
Det finns gott om svenskar som är flyktingar i sitt eget land. Jag känner många. Detta samhällssystemet har gjort dem sjuka bokstavligen. Har de ett torp att bo i får de vara glada.

Detta är att blåsa folk, anser jag:

Resized Image

Nej, jag glömde inte bort någon.
Och varför sitter dessa människor i den situation de sitter?
Och vad vill de?

Varför kommer invandrare hit från första början???

Jag har själv bott i flera olika miljonprogramområden.
Jag har också undervisat invandrare, några av dem har varit de värsta rasister jag mött - gentemot andra invandrare.

Nej, jag tror inte heller på den formen av mångkultur som
är, och som dikteras uppifrån. Alla drabbas.

Hade vi haft ett samhälle baserat på räntefri ekonomi
så hade vem som helst haft råd med ett torp på 175 000:-

Anonym
Invandrare är överrepresenterade i så gott som alla brott här kan du se insiders-program
http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY&feature=related

"de vill ha kontakt med svenskar"

Ja nu är de vanliga svenskarnas fel igen.
Men i områden som ex "hammarkullen" är det svenskar som tvingas anpassa sig till invandrare och det är ingen status alls där att vara svensk.

Anonym
Quote:
wikhall:
Nej, jag glömde inte bort någon... varför sitter dessa människor i den situation de sitter? Och vad vill de?

De föds in i ett akvarium där syret bytts ut mot dumheter som staplas på varann. De lär sig tidigt att protester och tankefrihet straffar den som bryter mot detta hårt och skoningslöst.

Jag brukar säga att en människa blir vuxen den dag de lär sig att medvetet ljuga för att dölja en sanning. Ganska tidigt kan man se hur elever i småskolan bytt ut barnets spontana uttrycksmedel mot lismande och rövslickeri där de kan låta sanningssägare förintas utan att själva våga ingripa.

Quote:
wikhall:
Varför kommer invandrare hit från första början???

Av samma skäl som ovanstående förklaring om varför den svenska underklassens slavar sitter fast i den situation de sitter i.

"Jag tror givetvis att det kan vara skönt att ta semester från akvariet genom att låsa in sig i ett torp. Det är ju ett privat val som vem som helst måste få göra men det är ingen långsiktig lösning.

Först måsta alla skitsnackare som förtiger verkligheten förintas genom oklanderliga argument som grundar sig på fakta. Ett i princip omöjligt uppdrag eftersom dessa självutnämnda skitsnackare bitit sig fast i akvarieglasets kanter.

Dessa falska auktoriteter är oroliga för att en del människor kommer att bli ledsna när sanning serveras i form av reell granskning och analys av läget i och utanför akvariet, utan omskrivningar eller PK attityd."

Anonym
När jag beklagar mig över dessa områden kan en del säga det är bara att flytta..
Men jag anser det inte bara är "bara" flytta till norrland.
Där känner jag ingen,där har jag inga vänner,där får jag inget jobb,där har jag ingen släkt mm mm

Det jag kan göra är att söka lägenheter i GBG-regionen och här är listan över vad jag sökt (kanske den senaste två månanderna och så har det sett ut i från och till i ca 4 år)

dress Område Reg.datum
Riksdalersg 41 Väster 2007-11-20

Status: Du fick inget visningserbjudande för denna lägenhet.
Adress Område Reg.datum
Tusenårsgatan 34 Norr 2007-11-22

Adress Område Reg.datum
Gåsagången 10 Hisingen 2007-11-18

Adress Område Reg.datum
Örtugsg 13 Väster 2007-11-14

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 93 Norr 2007-11-14

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 5 Norr 2007-11-16

Adress Område Reg.datum
Kalendervägen 10 Norr 2007-11-16

Adress Område Reg.datum
Kalenderv 38 Norr 2007-11-11

Adress Område Reg.datum
Kalendervägen 21 Norr 2007-11-13

Adress Område Reg.datum
Kalendervägen 10 Norr 2007-11-11

Adress Område Reg.datum
Svalebogatan 50 C Väster 2007-11-07

Adress Område Reg.datum
Kvartsekelsgatan 5 Norr 2007-11-07

Adress Område Reg.datum
Kvartsekelsgatan 5 Norr 2007-11-07

Adress Område Reg.datum
Månadsgatan 38 Norr 2007-11-01

Adress Område Reg.datum
Månadsgatan 38 Norr 2007-11-01

Adress Område Reg.datum
Veckogatan 2 A Norr 2007-11-06

Adress Område Reg.datum
Veckogatan Norr 2007-11-06

Adress Område Reg.datum
Brännögatan 22 Väster 2007-11-07

Adress Område Reg.datum
Januarigatan 34 Norr 2007-11-02

Adress Område Reg.datum
Skiljemyntsg 18 E Väster 2007-10-29

Adress Område Reg.datum
Julaftonsgatan 39 Norr 2007-10-24

Adress Område Reg.datum
Lådämnesg 20 Öster 2007-10-24

Adress Område Reg.datum
Januarigatan 32 Norr 2007-10-25

Adress Område Reg.datum
Tusenårsgatan 23 Norr 2007-10-26

Adress Område Reg.datum
Måns Bryntessonsplatsen 4 D Norr 2007-10-19

Adress Område Reg.datum
Julaftonsgatan 43 Norr 2007-10-11

Adress Område Reg.datum
Vårmånadsg 6 Norr 2007-10-17

Adress Område Reg.datum
Allhelgonagatan 7 Norr 2007-10-18

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 105 Norr 2007-10-15

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 10 Norr 2007-10-01

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 10 Norr 2007-10-01

Adress Område Reg.datum
Januarigatan 34 Norr 2007-10-09

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 113 Norr 2007-10-14

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan Norr 2007-10-14

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 89 Norr 2007-10-09

Adress Område Reg.datum
Gregorianska gatan 49 Norr 2007-10-08

Adress Område Reg.datum
Opalg 51 Väster 2007-10-08

Adress Område Reg.datum
Opalg Väster 2007-10-08

Adress Område Reg.datum
Kalendervägen 8 Norr 2007-10-04

Adress Område Reg.datum
Katjas Gata 135 Hisingen 2007-10-07

Adress Område Reg.datum
Veckogatan 4 Norr 2007-10-05

Adress Område Reg.datum
Veckogatan 4 Norr 2007-10-05

Adress Område Reg.datum
Kalendervägen 20 Norr 2007-10-03

Adress Område Reg.datum
Smörslottsgatan 40 Öster 2007-10-03

( Invandrare diskrimenerade på boplats och vad fan är jag då ?)

Anonym
Maggot! Den var klockren! En jävla ren KNOCKOUT laddad med härligt sköna men sorgliga fakta.

Nu kommer kanske någon PK idiot att bli ledsen men jag tackar dig för att du på ett så ärligt sätt avslöjar skiten.

Tack!

Anonym
Allt fler väljer att inte leva i akvariet överhuvudtaget.

Utrota 80% av jordens befolkning? En smal sak.

Krig funkar, men inte överallt. På många håll är det bättre med fred. Fast det innebär ett konstant tillstånd av tyst krig.

Travestera allt för dem. Luften de andas. Maten de äter. Sättet på vilket de lever och bor. Allt. Skapa alienation och konflikter dem emellan.

Till slut blir de antingen sjuka och/eller drogberoende, passiviserade, tysta. Eller så går de ut och reagerar, givetvis på det sätt som situationen inbjuder till: Brott. Då hamnar de i fängelse. Där de lär sig begå ännu mer brott. Och bäst av allt, många andra drabbas av brotten.

Så ser agendan ut, och vad som i slutändan sker är en population som utrotat sig själv.

Kvar blir polariteterna, dvs. de som vaknat upp ur matrisen och tar sig ut ur akvariet.

Och de som säkrast sitter fast, det robotiska medvetandet. Ämnen för en framtida likformad population. varken svart eller vit, bara grå.

Så det gäller att ligga i, eller hur kära vakenanvändare?

Anonym
Ett klassiskt trick, använt i totalitära regimer såsom det antika Rom och Sovjetunionen:

Placera folk från denena sidan av imperiet på den andra sidan.
Romarna placerade rumäner och turkar i norra england och vice versa. Ryssarna placerade mongoler i baltikum och vice versa.

Inga band med lokalbefolkningen, känslokalla främlingar som kommer i horder och dikterar villkoren. Smart.

Är det vad som görs här med?

Anonym
Wikhall!

Jag beundrar dig för dit alternativa levande och borde nog även jag fundera på riktigt allvarliga konsekvenser.
Dock tycker jag det verkar så jävla trisst att redan börja planera domedagen...
Det får vänta iaf ett år

Anonym
Domedagen sker lite grann varje dag, som någon uttryckte det.

Fick nyss tips om denna domedagsbulletin btw
http://jacobnordangard.wordpress.com/

Anonym
Quote:
Wikhall:
Ett klassiskt trick, använt i totalitära regimer såsom det antika Rom och Sovjetunionen: Placera folk från denena sidan av imperiet på den andra sidan. Romarna placerade rumäner och turkar i norra england och vice versa. Ryssarna placerade mongoler i baltikum och vice versa.

Inga band med lokalbefolkningen, känslokalla främlingar som kommer i horder och dikterar villkoren. Smart.

Hahahaha... jag förstår din symbolik och referenser till tidigare scenarion!

Känslokalla kan man väl knappast kalla många av de nykomlingar som väljer just Sverige för sina känslostormar. Det är väl snarare så att i de flesta andra kulturer, (räknar bort den svenska och finska) så ligger känslorna många gånger som en marinad utanpå huden. De talar inte, de snackar inte, DE SKRIKER för att överrösta varann och för en normalsvensk så känns det aningen vulgärt och hotfullt.

Vi i Sverige och även Finland är väl snarare de som brukar kallas "känslokalla" och tystlåtna.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Wikhall:
Ett klassiskt trick, använt i totalitära regimer såsom det antika Rom och Sovjetunionen: Placera folk från denena sidan av imperiet på den andra sidan. Romarna placerade rumäner och turkar i norra england och vice versa. Ryssarna placerade mongoler i baltikum och vice versa.

Hahahaha... jag förstår din symbolik och referenser till tidigare scenarion!

Känslokalla kan man väl knappast kalla många av de nykomlingar som väljer just Sverige för sina känslostormar. Det är väl snarare så att i de flesta andra kulturer, (räknar bort den svenska och finska) så ligger känslorna många gånger som en marinad utanpå huden. De talar inte, de snackar inte, DE SKRIKER för att överrösta varann och för en normalsvensk så känns det aningen vulgärt och hotfullt.

Vi i Sverige och även Finland är väl snarare de som brukar kallas "känslokalla" och tystlåtna.

En esoteriker skulle kalla "oss" nordbors karaktärsdrag för mentalt centrerade till skillnad ifrån sydeuropéernas mera emotionalt centrerade medvetenhet.

Men detta får man ju inte påpeka i dagens förljugna, PK-idiotiska samhälle innan nyspråkets primadonnaord: -Rasist, slängts i ansiktet på en, som ett brev på posten, av nån "välmenande demokrat".

För uttrycker man sådana "intoleranta" åsikter kan man ju inte "...dela våra demokratiska värderingar" som slingerbultar likt, "Spåna med Mona" Sahlin brukar häva ur sig, i tid och otid.

Posted on: 2007/11/23 20:46

See User information
Quote:

Dan skrev:
Mini, normalt så är det på jobbet de lär sig det svenska språket och inte i klassrummet.

Ett bevis om detta kan vara många, åtminstonde min och den äldre generation svårigheter med engelskan. (Idag har vi ju internet och en hel del internationella kanaler utan text osv). Men jag testade en gång då jag var ute med min fru i en medelstor svensk stad och handlade, vi talade engelska med varandra och bad om hjälp i olika butiker på engelska. Personalen sprang många gånger sin väg, en äldre tant viftade med händerna panikartat och gömde sig, många expediter gick och lämnade över ärendet till någon annan. Vi svenskar har aldrig haft en blomstrande turism förutom i våra tre stora städer. Efter 8 års studier i grundskola/gymnasie så glöms detta bort efter ett par år. Även då många här kan engelska utmärkt så kan det bero på att många har ett intresse att läsa, titta på film, radioshower osv... men de som bara är och läser textade filmer och sällan är utomlands och vanligt arbete är urkass.

Jag brukar tala med några irakier ibland som bara har varit i Sverige ca 1 år. De vill gärna prata med mig och säger helt öppet att en orsak är att lära sig det svenska språket. I skolan läser de i böcker, och talar brytande, dålig svenska med varandra och på rasterna, fritid umgås de mest inom sin egen grupp. De berättar att det är svårt att få kontakt med svenskarna, men vill lära sig. Hur som helst så gör de flesta av dem sig förstådda endast efter några månaders studier och ibland får vi peka, rita, ta till engelskan för att förstå varandra.

Jag minns en gång när jag läste om en affärsman, jag tror han hette LM Magnusson och bodde då i Amsterdam och reste med eget privat flygplan när han gjorde affärer. Han var mångmiljonär och ville lära sig engelska, eftersom han var dålig på detta. Då tog han ett sabbatsår från affärsvärlden, reste till USA och gick in på en bensinmack och frågade om han kunde få arbeta där 1 år utan betalning. Det var för honom den bästa utbildningen, att serva människor och jag tror att han arbetade mycket med olja och bensin...

Sedan undrar jag, vilka lagar skulle invandrarna bryta mot? Ärligt talat så bryter de flesta svenskar mot lagar dagligen. Dessutom tycker jag att det känns lite dubbelmoral av folk på detta forum som vill bekämpa makteliten att kräva 100% underkastelse och att de ska hålla tyst om allt? Nu vill jag inte påstå att jag tycker att människor ska bryta mot lagen, men hur är det med er på detta forum? Får man sätta upp affischer hur som helst? Får man tanka ner filmer, musik från nätet? Är ni alla kritiker absolutister och underkastar er 100% alla lagar?

Håller med dig till 100%

Många vill värkligen lära sig men eftersom många svenskar är så fega och dom har det svårt att koppa in så blir det ju mycket svårare.

Han jag berättade om säger att han inte orkade läsa sig.
Men å andra sidan är han nog ingen majoritet.

Hammarkullen och liknande områden har ju alltid funnits, invandrare eller inte.
Det kommer alltid finnas slumm och krimminella förorter.

Varför det blir så beror ju knappast på invandrarna, dom anpassar sig till området dom bor i bara, precis som vi gör.

Har man ont om pengar blir man ju tvungen att bosätta sig i ett billigt område, och har man inget jobb måste man ju få pengar på nått sätt, tex bidrag.
Men då har man en massa fritid och kasnke inget att göra och blir det ju lätt som det är nu, specielt med dom yngre.

När jag va i Brasillien för ca ett år sedan och va ute på en tour såg vi folk som gick och målade vägkanen med pensel.
Vi frågade guiden varför och det var för att man kommit på att brotligheten sjönk väldigt mycket om folk bara hadde ett jobb, så därför hittade man på alla möjliga jobb bara för att folk skulle ha något att göra.

Hadde man en lägra lön än 200 real i månaden eller nått slapp man också skatt och arbetsgivaren skulle betala mat och resa till och från jobbet.

Kanske nått att sätta in här också? ... hehe

Posted on: 2007/11/24 14:14

See User information
Mini, jag har bott i Brasilien, studerat i en skandinavisk skola och bott inom murar beskyddade med vakter, taggtråd och glassplitter (de murar fast längs övre kant så att det inte går att klättra över).

Brasilien har många problem och just detta med att måla murar kan bero på... (åtminstonde på landsbyggden) att inför varje val skriver man på sin mur vem man ska rösta på. Om man har skrivit namnet på opositionen och de förlorar valet så är man registrerad, och möjligtvis så kan man förlora arbete (om man har ett komunalt arbete) eller så stryper de vattnet till gården.

Men Brasilien är också ett föredömme på andra områden. T.ex. så har man gått mot de internationella lagarna om patent på läkemedel, och har börjat tillverka piratkopior till en tiondel av kostnaderna.
Dessutom finns det en stark aktiviströrelse med namnet Movimento de Trabalhadores Rurais sem Terra (de jordlösa lantarbetarnas rörelse) som ockuperar landområden ägda av internationella företag.

Posted on: 2007/11/24 15:19

See User information
När jag var i Bracillien va jag i Natall som tydligen skulle vara en av dom städer med lägst brotslighet där.

Men jag känner ingen murana men resten va nytt för mig.

Dom har väl 70% skatt på all import också för att öka productionen inom landet.

Posted on: 2007/11/25 0:07

Anonym
Dan vad har den äldre generationens dåliga språkkunskaper i engelska med ej etniska Svenskars dåliga språkkunskaper i Svenska??

Dan skrev:

SVAR:

Du försöker få det till att någon har sagt att det inte skulle finnas några invandrare som ville lära sig Svenska.När jag gick 3månader skola i Malmö
så var jag tillsammans med två andra enda Svensk av 32 pers.Alla bröt och vissa förstod inte mycket Svenska.Alla pratade hellre sitt hemspråk på raster och i klassrummet.Läraren fick ta om sakerna gång på gång då många inte förstod allt
,dom som förstod lite bättre Svenska översatte åt varandra under lektionen på bla arabiska under tiden läraren pratade.Även jag hjäpte några.
Jag förstår om man tycker det är svårt att lära sig Svenska jag hade nog haft jävla problem att lära mig tex Arabiska.Den sk diskriminerigen som pågår
av arbetsgivare är oftast ingen diskriminerig utan endast ett logiskt drag. För att kunna fungera tillsammans med andra på en arbetsplats
måste man kunna förstå varandra.Det hade varit dyrt samt en säkerhetsrisk att anställa någon som inte kan läsa eller tala Svenska.

Dan Skrev

SVAR:Dina exempel på brott är ju patetiska.Går det att jämföra tex hedersmord,bötning,gruppvåldtäkter,misshandel och rån med ovan nämda sk lagbrott?
Det jag tycker är lite komiskt när det gäller skiv &filmbranchen är att den har aldrig gått så mycket med vinst som den gör nu.
Jag tror ingen har sagt att dom tycker alla våra lagar skulle vara bra.Om jag skulle bryta mot dom exempel du tog upp Dan ,skulle ingen komma till skada på samma sätt som om jag tex rånade en pensionär.

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper