vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Den utbredda konspirationen

See User information
Jag postade nyss att Sapo anvander gasning i sin Mindcontrol, vart tog den posten vagen?

Hmmm

Posted on: 2008/2/24 18:05
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Eftersom att NASA offentligt erkänner att de gör research i mayakosmologi så blir det väl logiskt att det borde alla på vaken.se göra också...

Maya, hopi, falun dafa etc har aldrig påstått att alla kommer att vakna upp i tid.

Det pratas om några få % som kommer igenom nyckelhålet om ens det...

Varför ägna tid åt att försöka förändra någonting där ute? Det är de människorna som tänker "baklänges" som man kan kalla kandidater...

Om ni inte förstår varför indianderna anser ceremonierna vara viktigare än den praktiska handlingen eller varför de inte kutar värden runt som jehovas vittnen och försöker övertyga alla om verklighetens förträfflighet, så släpp det här med att bekämpa chippet för ni har inte fattat alls...

Quote:

TeBe skrev:
Håller med dig wiseguy om att vi måste prata om saker som kommer att hända eller sannolikt kommer att inträffa.. Dom flesta vet ju trots allt vart vägen leder, till det nya Rom verkar det som..

Problemet är bara att nå ut till massorna, eftersom 911 är så väldokumenterat och dissekerat så är det en bra händelse att informera om , det pratas fortfarande ganska ofta om den officiella 911-händelsen i medierna, sen har vi ju våra egna avlyssningslagar som grundar sig på exakt denna händelse, namnet på den utredningen som FRA gjorde, på uppdrag av regeringen, heter just "11:e September utredningen".. Avlyssning för att stoppa grov brottslighet finns och genomförs redan, ett svepskäl med andra ord...

Då kan man fråga sig, om nu 911 var ett insiderjobb, vilka personer är all denna övervakning ämnade för om terroristerna, som alla lagar är skapade för, var CIA/Mossad/ISI's egna..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Goinghome, har dessa Maya och Hopi-indianer levt hela sitt liv under hjärntvätt och propaganda i massmedia och samhälle utfört av och med sina valda ledare?? Har dom blivit "undervisade" och "utbildade" av stat och skola om hur denna värld fungerar?

Tror inte det... man kan väl inte jämföra Maya och Hopi-indianers insiktsfullhet och medvetande-nivåer med oss idioter i västvärlden, då menar jag idioter som fullt medvetet genomgått ett "livslångt förtryck av insikts och medvetenhetsmöjligheter"..

Hell, Maya och Hopi tar ju ayahuasca, som anses vara en drog som gör en beroendeframkallande här i väst + alla andra förbud som gäller liknande substanser...

Posted on: 2008/2/24 19:22

Edited by TeBe on 2008/2/24 19:37:45
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Nej de har de inte.

Vad jag menar är att deras och andra "natur-civilizationers" grundläggande sätt att leva, på tribal-vis, connected med moder jord som i allra högsta grad är levande och medveten lyckades hålla människan vid liv och god vigör i miljoner år.

Vårat moderna sätt att leva och den 200 år långa period vi kallar det moderna samhället har alltså nästan lyckats med konststycket att totalt förstöra oss själva på alla plan, materiellt, fysiskt, mentalt och andligt.

Min poäng är att strategin att förstöra entiteten New World Order med frontal-attack är en väldigt väldigt kass strategi.

Som sagt, they have all the cool toys and all the guns...

Det är så mycket bättre att skruva isär maskinen skruv för skruv genom att var och en av oss återvänder till ett sätt att leva som är i linje med det som är beständigt, "sustainable". Små urban tribes bildas då väldigt fort, och kan sakta börja agera som egna entiteter inom systemet, det finns ju även en verklig och ökande trend i att flytta ut från staden, av ideologiska och av ren överlevnadstaktikskäl...gör då verklighet av det!

Det är det enda som räknas just nu för mig, det är antingen eller liksom... och alla vi människor har begränsat med tid. Konspirationen fortlöper på det sätt det ska fortlöpa, helt enligt den kosmiska planen (Folket på NASA är inte dumma, de vet precis vad de sysslar med, tro mig...).

Vi har inte TID att smida planer för ett krig som är förlorat innan det ens har börjat...

Naturen har ett bra mycket intelligentare förslag och hon är helt på vår sida! - bara vi lyssnar och hjälper till...det säger sig självt att så pyrt vår globala infrastruktur ligger till nu, lika pyrt till ligger alla som på något vis är beroende av den.

Jag önskar att många människor här börjar förstå vad jag pratar om, och byter mindset lite.

Vår kultur lever nästan helt och hållet genom hjärnan.

Vi är väldigt bortkopplade från hjärtat och från vår kommunikation med allt som lever.

Det här är mer relevant än många tror.

All intuition, prekognitiv information, förmåga att ta rätt beslut utan att tänka har med hjärtat att göra. Inte med hjärnan.

Alla här verkar ju förstå att vårat samhälle är som lämlar på väg utför klippkanten... ja men lämna det då! :) Ingen tvingar dig att bo i staden och vara beroende av den för att överleva.

Det är inget att hänga i julgranen ändå.

Om ni på riktigt vill positionera er och förbereda er och ÖVERLEVA vad som komma skall, lägg omedelbums och på en gång av med att upprepa vad ni redan vet och börja AGERA för att skapa en infrastruktur där ni har en chans att överleva.

Annars blir det lite pinsamt, alla infokrigare dog för att det tog slut mat i affären... :)

See User information
"Det pratas om några få % som kommer igenom nyckelhålet om ens det..."

144 000 kanske? :)

Goinghome du har en mkt god poäng. Den sanna "revolutionen" ligger inte i att försöka förändra vårt samhälle utan att bygga sitt eget samhälle tillsammans med likasinnade.

Detta är en ståndpunkt som en god vän också fört fram till mig och som tydligen verkar läras ut av div. professorer: 2012 och krisen som följer av katastrofen kommer utplåna dogmatikerna (de som följer annat än sin intuition). Därför är det också en "reningens" tid som det påståtts av indianerna. De mentalt "svaga", de som är beroende av ledare, pengar, välfärd och annat som hör systemet till kommer inte klara sig.

Kalla mig socialdarwinist men det är naturens väg.

Posted on: 2008/2/24 23:17
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:
Goinghome du har en mkt god poäng. Den sanna "revolutionen" ligger inte i att försöka förändra vårt samhälle utan att bygga sitt eget samhälle tillsammans med likasinnade.

Ja, det vore så jävla nice och det ska fan bli av.

Jag känner till några andra konsp-medvetna som inte är på vaken men som gått till det direkt. Dvs köpa mark och bygga eko-by tydligen. Vet inte så mycket mer där dock. Men annars är ju det som görs på Gotland av niko&artman extremt inspirerande...

See User information
Nu fattas bara lite Ufo i den har traden sa har den sparat ur totalt!

Void hur forklarar du att jag och Hufscmid inte ar ensamma om zionistsparet, du sa ju det tidigare, om du laser lite av lanklistan ser du ju att det ar massor av personer, som jobbar med denna information.

Dags att erkanna att du har fel?

Posted on: 2008/2/25 8:39
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Wiseguy som jag forklarade ovan sa kommer evolutionen att "ta hand om" dig om du fortsatter att ga i samma hjulspar...

Du laste inte vad jag skrev?

Medans du forsoker lista ut alla detaljer i zionistplanen och tjafsa med dina MEDMÄNNISKOR om olika spekulationer kring en viss persons standpunkt eller eventuella dolda agenda sa kommer det oundvikliga ogonblicket narmare nar du tillslut inser att shit jag kan inte researcha pa internet for att jag har inte rad o betala min elrakning for att jag just fatt sparken av mitt jobb som tvingats i konkurs av energikrisen...

Snipp snapp snut, så var sagan slut!

Vakna.

Byt riktning.

Titta på dig själv. (inget illa menat alls)

Gå igenom allt i ditt liv och kolla hur oberoende du är?

Har du överhuvudtaget införskaffat någon kunskap som du kan applicera rent praktiskt?

Shit, jag rensade ut alla mina konspirationsfilmer o materiel i helgen, sparade någon enstaka dvd om någon väldigt trög släkting eller vän eller liknande dyker upp, resten rensade jag ut, gav till en vän som ville ha det...

The law of Vacuum ;)

Ska man in med nytt maste man gora lite plats for det...

Jag fyllde min dator med praktisk information om krishantering, hur man ändrar varenda del av sitt liv till att kunna leva oberoende från lämmeltåget. Hur man driver en liten trädgård,
spanade till och med olika alternativ på hus då jag kommer att lämna storstaden inom 1 år.

Jag kollade in olika tekniker för att ha rent och okontaminerat, energirikt vatten - alltid.

Jag researchade free energy.

Skaffade en massa information om att skaffa perfekt halsa.

Yoga, meditation, living raw food, yummy. :)

Seriöst, en helgs informationsletande (för att jag blev sjuk lämpligt nog och inte kunde göra annat) har gett så mycket mer än en massa annan informationsletande jag ägnat mig åt innan...

Edited by Goinghome on 2008/2/25 11:10:59
Edited by Goinghome on 2008/2/25 11:21:36

Anonym
Sionismen är ett finger. Konspirationen är hela handen.

Om sionismen är pekfingret är nazismen långfingret, kommunismen ringfingret och ogliarkerna är lillfingret.
Tummen är storkapitalismen.

Mitt i handen finns ett allseende öga och handen i sig håller i en brinnande fackla. Inuti handen flyter blått blod.

Ibland håller handen i ett spöknippe och ibland i en yxa. Den hugger och piskar dig, så länge du vill det och inte gör något åt det!

See User information
Vaken kanske borde börja hålla överlevnadskurser snart?

Posted on: 2008/2/25 20:46
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag ser ett framtida scenario som taget direkt från Brave New World/The Island/Aeon Flux med flera, där dom som inte vill passa in i ett högteknologiskt slavsamhälle med kostant medicinering bor i egna habitat utanför den stängda staden..

Posted on: 2008/2/25 21:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Sionismen är ett finger. Konspirationen är hela handen.

Om sionismen är pekfingret är nazismen långfingret, kommunismen ringfingret och ogliarkerna är lillfingret.
Tummen är storkapitalismen.

Mitt i handen finns ett allseende öga och handen i sig håller i en brinnande fackla. Inuti handen flyter blått blod.

Ibland håller handen i ett spöknippe och ibland i en yxa. Den hugger och piskar dig, så länge du vill det och inte gör något åt det!

Israels Supreme Court

Resized Image

See User information
Jag upptäckte idag en ny obelisk i Sveriges Riksdags trädgård. Den är gjord i glas och fungerar som ljusinsläpp till medeltidsmuseet tror jag. Den har en bas på ca 1 meter och är ca 3 meter hög... Någon som vet hur länge den stått där?

Posted on: 2008/2/25 21:48

See User information
"Jag ser ett framtida scenario som taget direkt från Brave New World/The Island/Aeon Flux med flera, där dom som inte vill passa in i ett högteknologiskt slavsamhälle med kostant medicinering bor i egna habitat utanför den stängda staden.."

Aldous Huxley var väl flummande hippie? :D

Tyvärr blir det nog precis så.

Uppenbarelseboken 18:4: Sedan hörde jag en annan röst från himlen säga: Gå bort från henne (Babylon), mitt folk, så att ni inte syndar tillsammans med henne och får samma straff som hon.

Posted on: 2008/2/25 22:31
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper