Vakencorner
|
Re: The Secret - mainstream pep-talk
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oprah eller ej, allt som strävar efter att göra oss passiva är deras verktyg.
Istället för att gå ut o göra något konkret ska du sitta i din källare och tänka på det?! Visst är det så, att vill man verkligen ha ngt, o känner att man kommer få det, så brukar man få det. Och där har jag, med en mening, förklarat vad the secret gör på 100 sidor... vakna :P
Posted on: 2008/4/2 11:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Klart det krävs handling.. men en handling börjar alltid med en tanke. Tänk på det ;)
Posted on: 2008/4/2 17:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
...jo det secret funkar alltså... konsensus med andra ord.
återigen det enda problemet är var man lägger fokus....
Posted on: 2008/4/6 2:53
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det är just därför hon har blivit sjukt rik! hon har lyckats för hon är en kärring som bara babblar massa strunt, ett mischmasch av all möjlig goja som inte har någon som helst substans=perfekt för makteliten. Det är så många horar omkring idag inom massmedia....
Posted on: 2008/4/6 2:56
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Reagerade liksom många andra, negativt på filmen.
Nått som jag la märke till var att alla dessa lovprisade människor som propagerade för filmen sade sina meningar under loppet av några sekunder .. med samma budskap. Dvs, upprepningar. Och vi vet ju alla hur övertygande upprepningar är. Ni som tror på filmen och dess budskap, ni tror också att eliten råkat missa dess publisering? Suck.. Upprepningar och egoistikt trams, känns som New-Age flum för mig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
1. Ja jag tror att det systemet fungerar, el snarare det vet väl alla redan att det gör av egen erfarenhet el?? Det är ju inget direkt nytt som kommer fram förutom förpaktningen så att säga. 2. Varför skulle jag tro att eliten missat dess publicering? "Dem" missar väl troligtvis ingenting. 3. För tredje gången. Det är ju vart skaparna lägger fokus som är det negativa med filmen. Man pratar inte om att lägga den positiva energin på kärlek, sina medmänniskor,generositet el liknande. Utan budskapet är svart på vitt: Tänk på pengar och bara pengar så kommer du få pengar...
Posted on: 2008/4/10 0:52
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
1. Ja jag tror att det systemet fungerar, el snarare det vet väl alla redan att det gör av egen erfarenhet el?? Det är ju inget direkt nytt som kommer fram förutom förpaktningen så att säga.1. Ja jag tror att det systemet fungerar, el snarare det vet väl alla redan att det gör av egen erfarenhet el?? Det är ju inget direkt nytt som kommer fram förutom förpaktningen så att säga. Som novax skulle sagt. Vakna! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tillfällighet eller ej?
För några år sedan så hade jag en volvomaniaperiod där jag satt och tecknade framtida volvo modeller 2020 å framåt, just for fun. När jag lite senare erbjöds ett jobb som produktutvecklare gällande nya gengasreaktorer så nekade jag först men när dom erbjöd mig en bil för att ta mig till å från med fritt bränsle så nappade jag...... vad tror ni det var för bil man erbjöd mig ? jo en 71:ans volvo 142 automat som gått 13.000 mil i super skick..... Kan det ha berott på min volvomania eller var det tillfälligheter? Numera målar jag damer ala Lars Norrman... får se om det hjälper ![]()
Posted on: 2008/4/10 9:38
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"lyckan är sin egen smed"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vad är det som inte fungerar med att tänka positivt? Bor vi inte på samma planet el?
Posted on: 2008/4/10 18:41
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hur du reagerar på filmen är ditt problem. inte mitt.
Om du tror på filmen är det ditt problem. inte mitt Lycka till! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att man skall tänka positivt är en av elitens metoder for att kontrollera oss, tänk dig själv som en bil, som bara kan svänga höger, runt i en rondell, kommer ingenstans. Men kör åt fel håll, hela tiden. Smiling depressives!
Posted on: 2008/4/11 12:20
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att Hoopra jobbar med eliten, känner många till idag! alan watt vet han.
Posted on: 2008/4/11 12:23
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Tror du vi får en konstruktiv dialog om jag också börjar skriva "vakna" och "det är ditt problem" som svar på alla inlägg? Du verkar ju knappt läsa vad jag skriver. Jag tror inte du har förstått ett dugg om hur jag reagerat el vad jag tror om filmen. Vadan denna arrogans?
Posted on: 2008/4/11 17:13
Edited by jonte on 2008/4/11 17:34:41
Edited by jonte on 2008/4/11 17:42:21 Edited by jonte on 2008/4/11 17:53:17 |
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Absolut håller med dig, alla känslor måste få vara med om man ska kunna leva som en hel människa och för att kunna förändra samhället. Annars är man ju bara en lallande idiot liknande dom religiösa får som går omkring och är skenheligt glada hela tiden för att dom lärt sig att dom måste vara det för att komma till himmlen typ... The secrets skapare tar väl fasta på detta: Tänk positivt så kommer du till himmlen, en himmel bestående av materiell välfärd. = Bra för kontroll.
Posted on: 2008/4/11 17:21
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
The Secret är inget nytt. Vad som sägs i denna film har sagts i tusentals år. Det man vill skapa är en ny religion där även "science" ingår.
Men det har faktiskt hänt mig flera gånger att jag tänkt på något i veckor, månader år sen slutat att tänka på det. Efter en tid har det faktiskt kommit till mig, det som jag tidigare tänkt på. För ett år sen tänkte jag på ett visst jobb och hade börjat läsa om "de fina" frimurar sällskapen. Några månader senare fick jag jobbet som vårdare i hemmet till en person till en familj på 2 personer. Den enes far var frimurare.... hur stor är chansen? När jag gick i högstadiet var jag kåt på en viss tjej som tyvärr var tvungen att flytta 30 mil här ifrån. Det gick 6 månader och det var sommar lov, jag såg ett stjärn fall och tänkte att hon fan borde komma tillbaks. Efter sommar lovet hade hon flyttat tillbaka. Jag hade en bild av en kändis i huvudet i flera år. Efter 7-8 år hade jag en flickvän som nog inte kunde bli mera lik denne kändis utseendemässigt. Dum Flum eller ej, detta är fakta.
Posted on: 2008/5/28 21:15
|
|||
|
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack för att du delar med dig! Kände igen mig en hel del. Det är ju precis det där jag säger. Nej the secret är inte nytt. När man börjar uppmärksamma att det fungerar så där i detta universum så ser man det hela tiden. Vissa personer här verkar dock vara fastlåsta i nån sorts koncensustrans...
Posted on: 2008/6/2 21:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Låt mig ställa alla newagekrokar tillrätta för er... nåja, denna i alla fall... Tror någon att det är att man tänker till sig... drar till sig... skapar sin "verklighet"... genom att man tex haft massa tankar på något så dyker det upp - att det skulle vara tankens makt... Saker finns ju hela tiden, och har sin manifestation på olika nivåer - det där som kommer till en, som man får, eller vad det nu handlar om - ligger som i luften. På något plan vet man om det, det är redan i ens värld, och det är tex inget konstigt om man då får idéer om tex att den där filmstjärnan är speciell, man tänker mycket på henne, mm... det är för att den där andra personen/kopian var redan där, på intågande, men det var inte dags rent fysiskt, på detta tidsplan. Gäsp.
Posted on: 2008/6/2 22:47
|
|||
|
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Skönt å ha dig tillbaka! Vakna! ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
newagekrokar? Jag utgår inte från ngt annat än egna erfarenheter.
Jag tycker detta är spännande att diskutera och är alltid öppen för andras tankar, ofta beredd att förändra/förnya mitt synsätt. Men när folk skriver arroganta saker som gäsp och vakna blir man ju helt avtänd verkligen. Vilken bajsnivå ni befinner er på grabbar... suck vad tröttsamt.
Posted on: 2008/6/3 22:02
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login