vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Illuminati igen

See User information
Quote:
Komaismen (truthers och slikt...) har ju ingenting med att identifiera problemen att göra.

I denna mening är du endera omedveten om att du ljuger eller så är du medveten om det.

Att man identifierar ett problem betyder att man 'bestämmer och igenkänner' vad problemet är. Det är exakt vad truthers gör när de granskar fakta och information kring problemet. Begriper du detta?

Så mitt resonemang faller som inte som ett twintower.

Quote:
När du dessutom lägger till: \\\\\\\"... attackerar man orsaken\\\\\\\"

- då bevisar du tyvärr att du är nu inte bara 180 grader fel, utan 360, minst.

Man kan inte attackera någonting. Det därute har man inte med att göra på det sättet, det är inte det som är ens \\\\\\\"problem\\\\\\\", utan det är där det visas bara, det är till för det, det är en scen.

Du vantolkar innebörden med 'attackera'. Jag har åtskilliga gånger artikulerat det faktum att vi 'attackerar' problemet genom att upplysa folket så att de kan göra medvetna val i sina liv; absolut inte genom att ta till våld.

Du bör också förstå att jag läst allt 'Insider' skrivit. Han har ingen kredibilitet alls eftersom vi inte har någon information på honom och för att han bara skrivit allt på ett internetforum utan källor och som sina egna uppfattningar och tankar.

Om du begriper hur Eliten och Propaganda fungerar förstår du att det inte fungerar att bara ändra på sig själv.

Systemet som världen opererar i; samhällssystemet har inte uppstått för att vi/folket har skapat det medvetet. Hela problemet är att information hålls undan så att folket inte kan göra medvetna val; detta är vad som har skapat samhällssystemet!

Snälla svara på dessa två frågor:

1. Håller du fast vid ditt indirekta konstaterande att det är bättre att inte upplysa folket, men istället låta det vara?

2. Tror du på allvar att du kommer stoppa Lisbonfördraget, Chemtrails, Tredje Världskriget, Svininfluensan, nästa terrorattentat, NWO, genom att inse att 'det externa' inte finns och istället vända dig inåt?

Svara uppriktigt och om du vill! :)

Posted on: 2009/7/10 23:02

Edited by Philochatus on 2009/7/10 23:20:58
Edited by Philochatus on 2009/7/10 23:31:46
Edited by Philochatus on 2009/7/10 23:32:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Quote:
Komaismen (truthers och slikt...) har ju ingenting med att identifiera problemen att göra.

I denna mening är du endera omedveten om att du ljuger eller så är du medveten om det.

Att man identifierar ett problem betyder att man \'bestämmer och igenkänner\' vad problemet är. Det är exakt vad truthers gör när de granskar fakta och information kring problemet. Begriper du detta?

Så mitt resonemang faller som inte som ett twintower.

Quote:
När du dessutom lägger till: \\\\\\\\\\\\\\\"... attackerar man orsaken\\\\\\\\\\\\\\\"

- då bevisar du tyvärr att du är nu inte bara 180 grader fel, utan 360, minst.

Man kan inte attackera någonting. Det därute har man inte med att göra på det sättet, det är inte det som är ens \\\\\\\\\\\\\\\"problem\\\\\\\\\\\\\\\", utan det är där det visas bara, det är till för det, det är en scen.

Du vantolkar innebörden med \'attackera\'. Jag har åtskilliga gånger artikulerat det faktum att vi \'attackerar\' problemet genom att upplysa folket så att de kan göra medvetna val i sina liv; absolut inte genom att ta till våld.

Du bör också förstå att jag läst allt \'Insider\' skrivit. Han har ingen kredibilitet alls eftersom vi inte har någon information på honom och för att han bara skrivit allt på ett internetforum utan källor och som sina egna uppfattningar och tankar.

Om du begriper hur Eliten och Propaganda fungerar förstår du att det inte fungerar att bara ändra på sig själv.

Hörredudu... vänd på det.

\"Du bör också förstå att jag läst allt \'Insider\' skrivit. Han har ingen kredibilitet alls eftersom vi inte har någon information på honom...\"

Du resonerar PRECIS som komatanterna ju - ser du inte det?

Komaister som inte kan skilja på det därute och sig själva, som tror att kunskap är frihet... osv - går på ytan, formalia och inte vad orden var, stod för, innebörden av vad tex han sa. Så gjorde du nu, och är då en komaist ju. Vem han är... \"\"Vi\" har ingen någon information...\" - vadå information... om du säger att du läst honom, varför talar du då om kredibilitet, och nu då jag postar citat från vad han sa, i denna tråd. Skulle det han säger förändras med förändrad information om vem han är... - den slags \"logik\" måste du ha förmåga att stå ovanför - annars är det ren och skär komaism.

Det som bland annat särskiljer vakna från komaister är att de senare tar ytan (det därute) för essensen.

Att du nu inte alls nappade på essensen, utan flyttade över det hela till kredibilitet kring vem han råkar vara... då sover du väl?

Vakna har väl aldrig brytt sig om varifrån saker och ting \"hämtas\"- de väger väl allt mot hur de uppfattar Sanningen.

Du skriver vidare:

\"Att man identifierar ett problem betyder att man \'bestämmer och igenkänner\' vad problemet är. Det är exakt vad truthers gör när de granskar fakta och information kring problemet. Begriper du detta?\"

ahhh... du inte vara i gängorna.

Visa mig tex på en enda postning, (inte från mig) på koma.se som har igenkänt vad problemet ÄR, roten då, som du talade om.

Posted on: 2009/7/10 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=14951&forum=12

Där diskuteras det fullt ut vad en del av problemet är. Där identifierar vi vad en del av problemet är! Kan du förstå detta?

Detta beskriver hur de hemliga sällskapen ser på oss:

”Fiktioner är nödvändiga för folket, och Sanningen utvecklar sig som dödlig för dem som inte är starka nog att beskåda den i all dess briljans. Faktum är, vad kan där finnas ömsesidigt mellan den usla massan och den sublima visdomen? Sanningen måste hållas hemlig, och folkmassorna behöver en utbildning proportionerlig till deras bristfälliga förnuft.”

Du svarade aldrig på mina frågor. Jag antar därvid att du medger att du inte kan stoppa tex Lissabonfördraget genom att vända dig inåt! Du tänker fanemig som citatet ovan, eller hur?

Och om Insider:

Min poäng är: Allt han skriver är inte nödvändigtvis den absoluta sanningen men blott hans egna uppfattningar och åsikter och tankar. Han har ju inga belägg för att han bör veta mer i och med att han är med i 'brödraskapet' som en av de ledande familjerna. Tar du hans ord som den ultimata sanningen?

Jag lägger hellre min tillit på bevisen som finns för att Bilderberggruppen faktiskt finns, än en anonym internet 'insider''s tankar och uppfattningar om världen. Jag behöver inte fråga, men det gör du också.

Jag lyssnar gärna till vad han säger; jag uppskattar innebörden så att säga. Men det är i slutändan ändå bara hans egna tankar! Om du själv läser vad han skrivit så säger han bara att saker är si och så, han har inga belägg för det.

Jag håller med dig om att man inte skall stirra sig blint på VEM det är som säger vad, för att kunna avgöra om det är sanning eller inte. Men det är exakt tvärtom vi ABSOLUT INTE får göra heller. Vi måste ju ändå ifrågasätta hans autenticitet om han säger att han är en Illuminati insider.

Här identifierar jag en del av problemet:

"One of the least understood strategies of the world revolution now moving rapidly toward its goals is the use of mindcontrol as a major means of obtaining the consent of the people who will be subjects of the New World Order"

Posted on: 2009/7/11 0:08

Edited by Philochatus on 2009/7/11 0:32:16
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
"When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the \\\\\\\"NWO\\\\\\\" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with \\\\\\\"facts\\\\\\\" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are \\\\\\\"waking up\\\\\\\" to it are the ones who are creating it."

Mycket bra sammanfattat, värt att postas igen faktiskt.
Att vakna, att verkligen vakna är att inse att verkligheten utvecklar sig likt en dröm och du är den som drömmer, den som styr med hjälp av förslag vad drömmen ska handla om.

Problemet är att det börjat byggas en mardröm när du tror att drömmen är oföränderlig och bortom din kontroll, vilket den aldrig är i absolut mening.

Ingen trevlig sanning för alla givetvis, speciellt inte de som vill se sig som rättfärdiga bödlar av de som är "sjuka/onda", när de plötsligt inser att de "onda" är produkter av deras egna sjuka fantasier.

Posted on: 2009/7/11 2:58
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
"When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the \\\\\\\"NWO\\\\\\\" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with \\\\\\\"facts\\\\\\\" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are \\\\\\\"waking up\\\\\\\" to it are the ones who are creating it."

Mycket bra sammanfattat, värt att postas igen faktiskt.
Att vakna, att verkligen vakna är att inse att verkligheten utvecklar sig likt en dröm och du är den som drömmer, den som styr med hjälp av förslag vad drömmen ska handla om.

Problemet är att det börjat byggas en mardröm när du tror att drömmen är oföränderlig och bortom din kontroll, vilket den aldrig är i absolut mening.

Ingen trevlig sanning för alla givetvis, speciellt inte de som vill se sig som rättfärdiga bödlar av de som är "sjuka/onda", när de plötsligt inser att de "onda" är produkter av deras egna sjuka fantasier.

Ni talar endast om en sanning som kräver att man har en tro för den. Det finns inga bevis för den, vilket betyder att det inte är mer än tro just nu. Exakt som religion.

Och det märks tydligt att ni båda inte fattat någonting om truthers. Vi tror INTE - i alla fall inte jag, Icke och Jones och Marrs etc. - att 'drömmen' (som ni kallar den) är oföränderlig och bortom kontroll. De som säger att vi tror att vi inte kan göra någonting åt NWO har inte kommit tillräckligt långt i sitt uppvaknande. Ni har inte fattat än!

Vi vet att vi kan stoppa NWO.
Vi tror att de inte kommer lyckas.
Jones, Icke, de säger alla att det är vi som har makten.
Jones säger ofta att han tror att vi kommer vinna över NWO.

Dessa FAKTUM betyder att hela er skit om att vi skapar problemen (som ni felaktigen baserar på att vi tänker att vi inte kan göra något) ÄR FEL!

Vi sprider ett budskap; Jesus spred ett budskap.

Quote:

Kolla här! Du har nu definierat problemet. Följer vi problemets kontenta? Nej det gör vi inte. Alltså är vi inte en del av problemet.

Ni pratar exakt som David Icke! Det är bara det att Icke fattar att han måste upplysa människor om 5-sinnes-nivån av NWO! Ni har inte fattat detta. Jag tror att ni inte vet än tiondel av vad Icke vet, och han vet mycket om det 'externa' och det 'interna', att allt är en reflektion av det därinne. Men eftersom allt är ett medvetande, vi alla människor är del av det medvetandet, förstår Icke att man måste upplysa och 'injicera' Sanningen till mycket av medvetandet för att övervinna det dåliga! Ni tror att man bara kan sitta där för sig själv!

Quote:

Vi vet att vi har kontrollen för fan! Insider fattar inte heller! Vi hävdar inte att vi inte har kontroll.

Ert resonemang säger att vi måste "inse" att det bara är en dröm, en reflektion av det inre. "Ja, glöm bara att det händer för om du tänker på det så blir du en del av problemet".

Jag fattar inte hur ni kan tro på att man ska vara tyst, ändra på sig själv, och inte tänka dåliga tankar! Icke har VÄLDIGT TYDLIGT sagt att New Age rörelsen är en del av NWO och att den lär ut till folk att man inte ska tänka dåliga tankar!

LYSSNA på etta klippet, snälla. http://www.youtube.com/watch?v=OH9COnSRmR8 (från 1:45 ungefär)

Posted on: 2009/7/11 11:14

Edited by Philochatus on 2009/7/11 11:29:39
Edited by Philochatus on 2009/7/11 11:37:24
Edited by Philochatus on 2009/7/11 11:39:47
Edited by Philochatus on 2009/7/11 11:40:31

Anonym
Ni låter som två hippies som är helt väck. det är sån mentalitet som gör att folk som hitler kommer till makten.

Om det är truthers fel, konstigt då att eliten skapades när det inte fanns några truthers.

Om vi är i full kontroll, konstigt då att eliten utrustar terrorister med vapen som används mot civila.

Att vara i full kontrol är inte att släppa in en mördare i sitt hus utan att veta att det är en mördare. att vara i kontroll är att veta att det är en mördare som vill in i ens hus och att inte låta honom komma in och visa alla att det är en mördare så att dom inte släpper in honom.

Att vara i full kontroll är inte att bli utrotad, att vara i kontroll är att veta planen och kunna jobba för att stoppa den innan den tar plats.

Några hundra personers drömmar om hur dom vill att världen ska se ut är bortom dera kontroll, det krävs att otroligt många människor vaknar till att där är ett problem för att det ska gå att bygga en bättre värld, försöker man bygga den bättre världen medans problemet är kvar utan att man vet att problemet är där så blir det bara lika dåligt eller värre.

Att blunda för världens problem och säga "det är deras egna fel, barnen som blev slaktade av soldaterna i byn hade dålig karma dom förtjäna det, de finns inga problem där ute, allt blir bra av sig själv, vi kan låta dom ta över alla tv/radio stationer och låta dom ta folks vapen och sätta oss som säger emot i fängelse läger, det blir ändå bra i slutet" tänker man så så hade man lika bra kunnat vara med eliten och göra black ops mot sin egen befolkning, för man är ond.

Om ni lever i er perfekta värld där det inte finns några problem och någon plötsligt börjar köra över folk med en lastbil, kommer ni göra något åt det då eller kommer ni säga "probelmet är inuti oss själva, vi måste prata om detta" medans han kör över folk? självklart inte, ni kommer akta er och försökta stoppa det, för det är ett PROBLEM.

See User information
Det är aktivisttänkandet och revolutionära idéer som ni har om att strida mot NWO - även på blotta informationsnivån - som gör att ni är bland de som fortfarande går i täten för att realisera NWO.

"Det du bekämpar det blir du" <--- Ser ni vad er favorit-Gatekeeper säger?
Ändå fattar ni inte.

De som fick Hitler till makten är folk som er, folk som tror att illasinnade konspirationer pågår överallt och till slut köper in sig på sin egna konspiration "för att rädda världen från dem".

Sen tror jag inte på karma och du vet redan exakt vad jag sagt om vad det är som för in sjuka saker i verkligheten; Sjuk fantasi, och den verkar inte fattas er.

"Om det är truthers fel, konstigt då att eliten skapades när det inte fanns några truthers."

Truthers, vad får de all sin info ifrån, vad är truthers heliga gral? Illuminaterna.
Att du inte förstått än att sanningsrörelsen är en fålla för att separera vissa får från resten av flocken och försöka göra dem till getter är bara än mer löjeväckande. Sanningsrörelsen är lekis, illuminatordnarna är den riktiga skolan.
Eliten (de "elaka" lärarna) är en benämning på folk som vet och skickligt praktiserar universums äldsta hemlighet; Att suggestioner styr upplevelsen.
När man går in i sanningsrörelsens djupare skikt är det som en Gate för proleterna som leds in till samma idéer som dominerar de ockulta mysterieskolorna och ordnarna, de leds in till getterna. Är du med eller mot dem är den riktiga frågan.

Är du med krävs det att du aktivt använder dig av din medfödda förmåga; Att föreslå aktivt vad som ska hända dig i världen, mest för dig själv, men ibland vill även andra ha din vägledning.
Är du mot är det bara att gå tillbaka igen och leva som andra om du kan det igen, annars lever du inte alls (vilket är risken som alla aspiranter i illuminatordnar möter när de går den vägen).

Problemet du ser därute är mest p.g.a. att folk är så in i norden bekväma av sig, orkar inte bry sig mer än att de slår på teven och gör världen ännu sjukare genom att de villigt låter sig bli suggererade av alla de otäcka scenarion som utspelar sig på skärmen.

"Och det märks tydligt att ni båda inte fattat någonting om truthers. Vi tror INTE - i alla fall inte jag, Icke och Jones och Marrs etc. - att 'drömmen' (som ni kallar den) är oföränderlig och bortom kontroll. De som säger att vi tror att vi inte kan göra någonting åt NWO har inte kommit tillräckligt långt i sitt uppvaknande. Ni har inte fattat än!

Vi vet att vi kan stoppa NWO.
Vi tror att de inte kommer lyckas.
Jones, Icke, de säger alla att det är vi som har makten.
Jones säger ofta att han tror att vi kommer vinna över NWO."

Ett tydligare exempel på att förstärka negationer har jag nog inte sett. Lägg märke till att ni säger "stoppa NWO", "de inte kommer lyckas", "vinna över NWO".
Titta på nyckelorden här så kanske ni förstår vad ni egentligen säger, och tror inte att ordet "inte" har någon makt, för det undermedvetna kan inte se ett ord vars innebörd inte existerar.
"Stoppa NWO" kommer nästan nära att betyda något annat än att NWO kommer vinna fajten, enbart p.g.a. att ni tittar enbart på alla problem.

Har ni körkort? Då vet ni säkert att man för bilen dit ögonen pekar... (även om ni tänker; Jag ska inte köra in i räcket, inte köra in i räcket...)

Pling! Sa väckarklockan.

Posted on: 2009/7/13 2:18

Edited by Xtas on 2009/7/13 2:34:53
Edited by Xtas on 2009/7/13 2:37:07
Edited by Xtas on 2009/7/13 2:48:16
Edited by Xtas on 2009/7/13 2:49:56
Edited by Xtas on 2009/7/13 2:52:16
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
"Eliten (de "elaka" lärarna) är en benämning på folk som vet och skickligt praktiserar universums äldsta hemlighet; Att suggestioner styr upplevelsen"

Bevis? du har inga. spännande historia du skriver, tar det slut där? inga fler egna sanningar du ska skriva om?. du är religiös.

Varför varnar du för FDAs Melaminkomplott här, när du säger att man är en del av problemet om man varnar folk?. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=107698#forumpost107698

"De som fick Hitler till makten är folk som er, folk som tror att illasinnade konspirationer pågår överallt och till slut köper in sig på sin egna konspiration "för att rädda världen från dem"

De som fick Hitler till makten var rika globalister som konspirerade tillsammans något dom fortfarande gör. det hade inget att göra med några civila som trodde på konspirationer som du säger, det är mer än galet att påstå något sådant, så självklart är det något du påstår. det som gjorde att nazisterna lyckades behålla makten som dom fick av globalisterna var personer som dig Xstas, personer som inte tänkte. om alla hade tänkt och sett att där var ett problem och varnat varandra och spridit varningar så hade det varit över. därför behövs det att man sprider varningar om dagens problem så att inte samma misstag som det tyska folket gjorde upprepas.

Om någon tänder eld på ditt hus så säger du inte "Problemet är inuti oss själva, vi ska sitta kvar här och brinna upp, allt blir bra i slutet" man släcker branden och fixar problemet.

"Stoppa NWO" kommer nästan nära att betyda något annat än att NWO kommer vinna fajten, enbart p.g.a. att ni tittar enbart på alla problem."

Så du vet att vi bara tittar på alla problem? ingen som pratar om nwo har några bra ider om hur världen ska se ut? ingen som pratar om nwo står för något bra? det är inte folk som vill ha fred på jorden?. du är en hippie som inte orkar läsa något, så du klagar på andra för att dom vet mer än dig, om du bara vill sitta ner och inte bry dig om något och omöjligt kunna förstå hur eliten arbetar, något man inte kan göra om man inte studerar dom noga, så kan du göra det, men du är inte i kontroll när du får i dig deras gifter utan att själva veta om det. du är inte i kontroll när du åker till fel del av landet för att du inte är infomerad och blir satt i ett fängelseläger.

See User information
Quote:
Det är aktivisttänkandet och revolutionära idéer som ni har om att strida mot NWO - även på blotta informationsnivån - som gör att ni är bland de som fortfarande går i täten för att realisera NWO.

Helt fel! Jag har - och David Icke också - redan förklarat exakt varför du har fel. Du däremot, har bara upprepat dig själv utan att komma med någon ytterligare förklaring. Jag tror inte du förstår vad du säger.

Quote:
De som fick Hitler till makten är folk som er, folk som tror att illasinnade konspirationer pågår överallt och till slut köper in sig på sin egna konspiration "för att rädda världen från dem".

Du är helt idiotisk om du tror på vad du säger här! Det var ju helt tvärtom, för att ingen gjorde någonting, ingen visste att de bedrogs, de var alla omedvetna om vad som höll på att hända. Har du läst om Thule Society, Rothschild, Rockefeller, Bush etc. som alla såg till att WWII hände?

Men om du insisterar på att du har så rätt; förklara då EXAKT hur aktivisttänkandet ledde till WWII, så kan jag förklara EXAKT hur eliten skapade WWII! Börja du.

(Jag antar att det bästa du kan säga är: "Det du bekämpar, det blir du", eller "Det är de negativa tankarna som ledde till WWII", men för all del! Överraska mig!)

Posted on: 2009/7/13 15:12

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Quote:

Helt fel! Jag har - och David Icke också - redan förklarat exakt varför du har fel. Du däremot, har bara upprepat dig själv utan att komma med någon ytterligare förklaring. Jag tror inte du förstår vad du säger.

Quote:
De som fick Hitler till makten är folk som er, folk som tror att illasinnade konspirationer pågår överallt och till slut köper in sig på sin egna konspiration \\\"för att rädda världen från dem\\\".

Du är helt idiotisk om du tror på vad du säger här! Det var ju helt tvärtom, för att ingen gjorde någonting, ingen visste att de bedrogs, de var alla omedvetna om vad som höll på att hända. Har du läst om Thule Society, Rothschild, Rockefeller, Bush etc. som alla såg till att WWII hände?

Men om du insisterar på att du har så rätt; förklara då EXAKT hur aktivisttänkandet ledde till WWII, så kan jag förklara EXAKT hur eliten skapade WWII! Börja du.

(Jag antar att det bästa du kan säga är: \\\"Vad du bekämpar, blir du\\\", men för all del! Överraska mig!)

Ni har inget förklarat alls. Icke har aldrig berör \\\"roten\\\".

Du har ingen andlig förståelse, utan tror på det som utspelar sig i kaninhålet är en kamp där man genom att kämpa kan vinna... kämpa emot... andra... kaninhålet finns för att man nedkämpat sin sanna natur, eller gått emot den. På ytan (kaninhålet) såblir det ett skeende, händelser etc, olika personer, namn, hierarki... bakom är de gamla krafterna/gudarna, aliens... - det är så det manifesteras, men det är inte orsaken till \"problem\". Problemen härrär bara, inget annat är möjligt... från insidan, oss själva. Komaismen, David-Icke-ismen, NewAge-ismen, Secretismen och you name it... är bakvänt, det är till för att vilseleda. Så ät agendan.

Vänd på det.

Posted on: 2009/7/13 15:25

See User information
Ursäkta, men lyssnade du på vad Icke sade i det där klippet jag postade nyligen? Han berör exakt varför ni har fel i att tänka "jag får inte tänka negativa tankar, det är därför alla problem finns", etc.

Posted on: 2009/7/13 19:10

See User information
"Om någon tänder eld på ditt hus så säger du inte "Problemet är inuti oss själva, vi ska sitta kvar här och brinna upp, allt blir bra i slutet" man släcker branden och fixar problemet."

Ja, med vatten (känsla/förståelse)! Inte med napalm och bensin som är så vanligt bland de som "aktivt bekämpar" vad de egentligen hjälper till att tydliggöra genom att vilja bränna ner det enda huset vi har för att bygga hyddor av aska, det är nihilism och leder ingenvart. Istället kommer ni få husets alla invånare mot er för att ni enbart baserar er strategi på att säga er vara anti vad ni "inte vill ha" istället för pro vad ni vill ha.

Vad jag sett postats och skrivas här om hållbara alternativ förutom att bo i skogen är åt Zeitgeist-hållet och bra eller dåligt eller både och men Zeitgeistvisionen är NWO, det är nytt tänk i en ny värld med en ny ordning (åtminstone på ytan).

Er information om korruptionen leder vart? Till att folk agerar.
Hur ska folk agera när de får höra att inga partier är att lita på? Våld.
Titta på hur långt hjärntvättat samhället är, fagra visor och "information" hör hemma i riksdagen, ta det dit och bli som dem eller ta det på gatan och bli som dem.
Tänk längre nu.

"Ni talar endast om en sanning som kräver att man har en tro för den. Det finns inga bevis för den, vilket betyder att det inte är mer än tro just nu."

Det är bara så att varenda filosofi värd namnet, varenda stor religion och kvantmekanikens experiment och studier av relationen mellan observatören och det observerade pekar på precis den sanningen.
Allting är vad du tror att det ska vara, och du tror att det är som det är för någon har planterat det i dig att det ska vara på ett visst sätt. Det går att omprogrammera, men inte att nullifiera, det går att lägga in nya idéer men en "delete"-funktion finns inte.

Jag är inte ett jota religiös och om du läst mina andra trådar vet du kanske att jag tror att vi leder oss Själva, även om jag har den reservationen att den gängse definitionen av egot är väldigt snävt när det begränsas till en fysisk kropp. Det vissa kallar Alltet, andra Gud, andra Lucifer, andra Ljuset, andra Det Enda, andra Universum kallar jag Jaget, och det är ett enda för alla små jag delar samma högsta Jag.

Sen om ni vill snacka religiositet bör ni hålla upp era värderingar i spegeln kanske. Det är ni som oftare snackar om saker bortom er kontroll, likt en prälle om "gud i himlen".

"jag får inte tänka negativa tankar"

Precis där ovan ser du problemet; "Inte", "negativa"

Varför inte; "Jag vill tänka positiva tankar, så vi kan så lite blommor i öknen, lita på varandra, hålla kvar i vad som är bra?"

Du vet, liksom alla vet, att tänker man inte positivt så blir inte resultaten av vad man gör positiva hur mycket man än tänker att man inte ska fortsätta med vad man gör. Man ska tänka, känna och handla så som är i enlighet med den plan man vill realisera och utföra om man är konsekvent.

Vad vill ni egentligen - uttryckt i enbart en positiv mening?

Posted on: 2009/7/13 21:47

Edited by Xtas on 2009/7/13 22:13:44
Edited by Xtas on 2009/7/13 22:15:35
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Märk väl hur du själv använder ordet 'inte' lite överallt. Men vi får inte använda det, för det är negativt. Det är ett ord som gör det lättare för oss att förklara saker.

Quote:
Er information om korruptionen leder vart? Till att folk agerar.
Hur ska folk agera när de får höra att inga partier är att lita på? Våld.

Du är tydligen trög.

Det vi säger är att de absolut inte ska ta till våld.

Säger jag det? Nej.
Alex Jones? Nej.
David Icke? Nej.
Texe Marrs? Nej.
Jim Marrs? Nej.
William Cooper? Nej.
George Noory? Nej.
Jordan Maxwell? Nej.
Fritz Springmeier? Nej.
Maxwell Igan? Nej.
Peter Joseph? Nej.
Webster Tarpley? Nej.

Alla dessa säger att vi absolut inte får ta till våld men istället ska vi tänka och inte leva i elitens system. De säger alla att vi - folket - har makten!

Kan du säga mig exakt vad som är negativt med det?

Quote:
Man ska tänka, känna och handla så som är i enlighet med den plan man vill realisera och utföra om man är konsekvent.

Det är exakt vad vi gör. Jag tänker att jag ska skapa en bättre värld genom att ge folket kunskap. Jag känner att jag lyckas med det. Jag handlar enligt detta.

Quote:
Vad vill ni egentligen - uttryckt i enbart en positiv mening?

Vi vill skapa en bättre värld där alla har tillgång till kunskap. Detta resulterar till slut i att människan åter lär sig leva med naturen. De uråldriga sanningarna som hemliga sällskap bevarat kommer åter vara allmän kunskap.

Posted on: 2009/7/14 1:38

See User information
En ockult revolution har jag ingenting emot, positivt sett står har vi inga riktiga motsatser ens.

Posted on: 2009/7/14 16:54
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Mitt första inlägg och jag kommer redan från strart vara rak och mindre finkänslig. Uppskattar din syn på Zeitgeiströrelsen, även om jag kanske inte hängde med riktigt på ordspråken..

Zeitgeiströrelsen viftar med godispåsen i ena handen medans dom står i en mörk gränd och lurar in folk i falska påståenden å ena sidan men vackra sanningar å andra sidan.

Mitt första intryck av rörelsen var för mig som för många andra att mycket av det dom sade var bra och sant, förutom då deras religions gojja. Jag förstår att folk går på det som sägs i den filmen, men det är bara slugt framstälda lögner kryddat med små sanningar. Dom som inte förstår sig på religion och tycker att det är en massa blähä bockar och bugar och svälger allt med hull och hår, och är okritiska till innehållet.

Zeitgeiströrelsen är som Lucis trust och Good will(verkar inom FN)
Deras mål är att smutskasta religion (Det gör iofs en del religioner bra själva) och katigorisera dem i radikala fundamentala järntvättade lättlurade religiösa, och de mer liberala snälla religösa, som tror på något typ ufon, nått större väsen, anden i oss alla och som säger ja till allt.
Det är farligt enligt dom att påstå att man har sanningen för då dömmer man alla andra som inte tror som dom, men så är inte alltid fallet...

Deras mål är NWR (kompis med NWO) en världs religion som är grundat på regler uppstälda av dom.
De religioner som inte går med på deras filosofi blir förbjudna.
Typ en ny sorts Hittler politik.

Besök FN´s egen hemsida, under (World Goodwill och articklen The problems of humanity, del 6 The churches and organised Religion.)och se att dom skriver det själva, omlindat i lull lull formuleringar sticker en del rader ut som ...

"Religious fanaticism, which is found in all reactionary groups, can be expected to fight against the appearance of the coming world religion"

"Nothing can prevent the new world religion from eventually emerging"

"in the new world order, spirituality will supersede theology; living experience will take the place of theological acceptances."

mm.
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden.

Posted on: 2010/1/20 19:41

Anonym
Quote:

Muhammed skrev:
Är nyfiken på vad andra tycker om dom mål som Illuminati har :

1. Avskaffande av alla befintliga regeringar
2. Avskaffande av allt privat ägande
3. Avskaffande av arvsrätten
4. Avskaffande av patriotismen
5. Avskaffande av all religion
6. Avskaffande av familjen
7. Skapandet av en världsregering
källa :Clas Svahn - Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen

Själv tycker jag några av dom där punkterna är riktigt bra och
skulle vilja att dom går i uppfyllelse. Bort med alla landgränser
och låt oss bli stolta jordbor (earthlings).

Avskaffande av alla befintliga regeringar , är det inte det som
Alex Jones försöker göra mot sin egen regering med allt hat
som han har mot den.

tack för mig

Bort med landsgränser ja, men vad mer var bra utav målen ?

Inget utav målen är egentligen speciellt bra förutom landsgränserna. Det är uppbyggande utav en kommunistsisk väldsregering. Avskaffa religion och skapa en världsreligion är också hemskt men FN har redan börjat med små steg. Det är hemska mål hela bunten, usch.

Alex Jones försöker störta den nuvarande regeringen för att införa en regering styrd utav folket, SOM DET SKA VARA.

Vad är det för prat om att upplysta banar vägen för NWO, så om vi vet det och sätter motstånd mot den så skapar VI den ? Vad röker ni nu för tiden ? Om vi nu som ni säger ska hålla käften och upplysa folk om det samhället vi VILL ha istället så måste vi väl förklara varför det inte fungerar med sagens samhälle ? Hur ska man då inte nämna allt som pågår, och om man inte gör hur ska folket kunna hålla sig ifrån att bli lurade eller hjärntvättade igen ? Inte det klokaste jag hört i mina dagar

See User information
nu är det många sidor med skrift här innan och har inte orkat gå igenom alla det som jag tycker e lite finurligt är när punkt 7 världsregering lades in för det finns inte med i Illumintis grundstomme när Adam Weishaupt grundade dem.
Vem lade till den och varför?
Att Illuminati även blev beskylld för franska revolutionen är juh bara ngt positivt, franska revolutionen var ingen dålig grej för folket på den tiden, snarare ngt bra.

Posted on: 2010/1/29 9:45

See User information
"Alex Jones försöker störta den nuvarande regeringen för att införa en regering styrd utav folket, SOM DET SKA VARA. "

Han förespråkar också privatägande av företag vilket satt oss lite i den sits vi har idag allt privatägande, vi har privatägda banker bla bla bla.

Folkägt kan vara företag som ägs av staten och staten ägs av folket.. men det är för kristne Alex Jones kommunistiskt och ondskefullt.

Posted on: 2010/1/29 9:54

Anonym
Quote:

KingX skrev:
nu är det många sidor med skrift här innan och har inte orkat gå igenom alla det som jag tycker e lite finurligt är när punkt 7 världsregering lades in för det finns inte med i Illumintis grundstomme när Adam Weishaupt grundade dem.
Vem lade till den och varför?
Att Illuminati även blev beskylld för franska revolutionen är juh bara ngt positivt, franska revolutionen var ingen dålig grej för folket på den tiden, snarare ngt bra.
Punkt 7 var med från början...
Det var förresten Rothschilds som finansierade Illuminatiordern, men Illuminati fanns långt tidigare. Man kan säga Illuminatis mål, som var upplysning till folket, blev hi-jackad av Rothschilds. Håll dock isär Illuminati och Illuminatiordern. De flesta som talar om Illuminati menar Illuminatiordern.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper