vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Polisens arbetsmetoder 2010
Quote:

Arthax skrev:
Intressant läsning.

Ska inom kort utbilda mig till just polis.

Det är ett jävla skitjobb och anställningsavtalen blir bara sämre och sämre.

Passa dig så du inte går i fällan och efter ett halvårs tjänst är så avtrubbad och du ser samtliga människor som potentiella brottslingar, så du till slut bara umgås med andra poliser.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tack för rådet! :)

verkar va väldigt individuellt det där med att det är ett skit jobb. Dåliga arbetstider och mycket byråkrati .. men jag hoppas kunna hjälpa någon iaf.

Har många bekanta som är poliser, både ny utexaminerade och pensionerade .. ett par borde inte va poliser och andra är utmärkta för den tjänsten.

Skulle vara intressant och höra vad andra har för "vakna" jobb?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bevittnade Polisens agernade igår eftermiddag, d¨å de tog en yngling runt 16-17 år på en basketplan (utomhusplan). Killen var där med kep,s ryggsäck och spelade bakset med sina vänner när två polisbilar kom och gick till rask attack mot killen med väskan. Vad han var misstänkt för jag har ingen aning om , men de höll fast honom och tvingade honom och sitta där i säkert 10 minuter innan de förde iväg honom in i polis bilen och körde bort honom.
Ren och skär mobbning alltså, avkskräckande syfte, de förlöjligade honom totlat inför hans vänner och även boende i området som kunde se allt från sina fönster.

Är det så här Polisen ska jobba numer? Att förnedra människor på allmän plats extra länge innan de för iväg en eller släpper en?

Posted on: 2010/4/12 6:53

See User information
Ja, alla i den åldern är ju självklart totalt oskyldiga
Hans polare tyckte säkert att han var skitcool ska du se...

Posted on: 2010/4/12 10:50

Anonym
Orsaken att de är kvar på platsen är för att det ska av åklagare tas beslut om de ska gripas. Det kan dock gå snabbare ibland om beslut redan tagits under en jakt exempelvis.

Jag har faktist varit med en gång om att bli gripen på plats för att sedan släppas kort efteråt innan vi kommit fram till polishuset. DET var dock snopet att mitt i natten ta sig hem igen utan pengar. På polishuset får man ju iallafall SL-kuponger för sin resa hem.

Anonym

See User information
Lol en på tio poliser är bra.

Hade ochså en kompis som ville bli polis men jag lyckades övertala honom trots allt är det inte alla som har hjärta och klubba på ungdomar med batongen.

Har för övrigt känt lite blandade poliser av olika befogenhet någon bra vissa dåliga andra genomruttna, karaktärmässigt sett.

Sen varför poliser behövs överhuvudtaget är som att föda elden med bensin och försöka släcka den när behovet behövs i första taget pga konflikter som existerar pga falsk kunskap i första taget.

Nog blir man avtrubbad som polis.

Eller som killen jag såg som blev överfallen av polisen utanför gallerian i stockholm när han fick ett epelepsianfall och poliserna sa att han var under narkotikapåverkan och var på han som rabiata hundar och brottade ner han under anfallet.

Eller som polaren som blev påhoppad när han joggade pga polisen tyckte han uppträde misstänksam när han SPRANG.

Lol menar kolla gammlingen som blev överfallen vid bensinmacken när han skulle ställa poliserna en fråga.

Lustigt nog så har nästan alla poliser som fällts för övervåld fått befodran inom loppet på 3 år, det säger väl en hel del.

Eller om afrikanen polisen stackarn som anmälde sina kollegor för rasism, ingen hemlis att poliser är nationaliser det har man ju sett hur ensidiga dom är när nazister demonstrerar.

Min uppfattning av poliser är mestadels att dom tittar för mycket på jamesbond filmer och video överhuvudtaget, bara för dom bär vapen tror dom att dom är övermänniskor och kan göra som dom vill.

Man vet ju ochså att som polis ljuger man mer än gärna i rätten när det gäller att ställa upp och vittna för kollegor.

Det är som resten av tjänstemannagrupperna, just dom som ska vara förebilder och följa lagen är just dem som systematiskt bryter mot den ochså i förmån och trycka ner en medborgare eller skydda sin egen röv.

Murarens springpojkar.

Bli polis i en polistat det låter ju väldigt insiktsfullt.

Som jag upplevt det är det oftast dominanta människor som har behov av att yttra sig blivigt mobbade har mindervärdeskomplex vill stå i centrum eller känner sig förtrycka som vill bli poliser (oftast).

Som man blev behandlad som liten vill man behandla andra.

Posted on: 2010/8/29 20:22
Resized Image

Anonym
Du har mycket tankar om Polisen Shen. Tror nog att du skulle kunna plocka fram en del situationer när dom kan vara hjälpfulla också?

Vad har du själv för "vaket" yrke som inte är ett "Springpojke" jobb?

See User information
Vurpade med cyckeln när jag var tio och skadade mig illa.
då var det polisen som hjälpte.

Men det är bara för att folk är för muppade själva för att ställa upp på andra.

Det är som när en byggnadsarbetare ramlar från en ställning och slår i marken då samlas folk i flock och glor som kor istället för göra något.

För mycket flour i vattnet och för mycket Bs på tv..

Posted on: 2010/8/29 20:38
Resized Image

Anonym
Intressant yrkesval!

Anonym
Jag förstår inte hur någons yrkesval kan vara relevant i frågan?

Hur gick det förresten med utbildningen Arthax?

Det är är bara att hojta till när du kommit in i kåren, så får du mer än gärna motbevisa det som skrivs.
Jag önskar och vill att vi lever i en lycklig värld, men det här passar liksom inte riktigt in där. Hur saker & ting funkar.
På 70-talet hade polisen inte dessa befogenheter. Var brottsligheten högre då?
Det handlar om mänskligt tänkande. Brottslingar föds inte ur datorer eller andra uppfinningar.
Busstreck ska alla få göra.
Det är en mänsklig rättighet.

Och jag måste tillägga att visst finns det trevliga poliser, människor, precis som det finns otrevliga. Detta handlar inte om hur enskilda individer i dagens samhälle beter sig, här exempelvis poliser, utan snarare om hur hela apparaten funkar.

o den funkar inge bra.
tycker jag.

See User information
Ett intressant yrkesval är et yrke där du får tänka.

Som jag lärt mig finns det tänkande människor och människor som inte kan tänka och människor som inte kan känna.

Intressant yrkesval är att jobba enligt sin natur , ett jobb som skapar balans på högre nivå.

Progressivt kreativt eller harmoniskt.

Något som utvecklar en som person.
Dvs saker som går hand i hand med att leva som man lär.

Vaken.se är fulla med såna exempel när det gäller balanskapande leverne.

Men tyvär lever vi i ett maffiasamhälle där lagen ska diktera våra livsval och som inte gynnar vår natur.

Ett kontrollsamhälle kortfattat som vill behålla status que till förmån för monopol ,lidande och profit på svaga.

Trots allt den som behöver en lagbok religion eller en politiker för att skilja rätt från fel är i avsaknaden av sunt förnuft.

Och såna finns det alltför många av.
Det tjänar ju eliten på.

Posted on: 2010/8/29 20:49
Resized Image

Anonym
Hoppas du får tänka i ditt yrke.

See User information
Hoppas alla får lära sig använda sitt verktyg hjärnan men framför allt hoppas alla får lära sig känna och alla får lära sig se sin anpassning och sträva efter något kreativt som gynnar alla.

Posted on: 2010/8/29 20:54
Resized Image

Anonym
Patrik,

Jag förstår inte vad du vill att jag ska motbevisa? :)
Jag har inget för att kriga på vaken.se. Jag önskar kunna tillföra mig som individ i polisyrket.

Jag kan av ren nyfikenhet undra vad för yrkesval människor ha valt för att skapa ett bättre samhälle, eller hur dom vill förändra samhället .. t.ex hur vissa tänkt att göra när dom bevisat att "nwo" styr samhället mot ett mål.

See User information
HeJ shen skrev.
Som jag lärt mig finns det tänkande människor och människor som inte kan tänka och människor som inte kan känna.
jag tror alla kan tänka känna mer eller mindre upplever jag om man uppnår balans i crown chakrat kan alla uttväckla mer tänkande och kännande då shiva hjälper till?
http://www.chakra-colors.com/Crown-Chakra/

Posted on: 2010/8/29 21:05

Anonym
livet är upp till var och en av oss att leva.

Det är din uppgift att ta hand om ditt eget liv, inte bara att se om framtiden, utan att lära dig att Leva. Här. Och Nu.

Jag tror inte att någons yrkesval motiverar vare sig det ena eller det andra. egentligen. även om det såklart vore fint att jobba med att exempelvis hjälpa u-länder med bistånd och uppbyggnad, eller någon annan "världslig" aktion.
Så handlar det trots allt om dig, du, jag, vi, dom. Vi är alla ett.
Och biet som du hjälper ut genom fönstret symboliserar precis lika mycket som barnen i afrika. I din verklighet. Bara vi lär oss att leva gott. Med kärlek för stunden och för alla levande saker omkring oss. Bin som människor. :)

Polis är ett väldigt bra yrkesval om man har förståelse för hur världen fungerar och kanske kan påverka både kollegor och kåren som helhet på ett positivt vis.

Fred! :) och godnatt.

Anonym
Alla är så diplomatiska här i kväll :)

Jag håller med dig, och man ska göra så gott man kan.

God natt Patrik! :)

See User information
Allas problem är världens problem.

Man är sin egen bästa läkare genom andra.

På detta sätt har du rätt patrik.

2000 pers behövs för att ha rätten och starta egen religion.

Hur många behövs för att starta en egen kommun?

wox kom med samma förslag.

Jag slår vad om att vi lätt skulle kunna starta en kommun utan att behöva massa lagar eller propaganda.

En kommun som är baserad på det självklara med yrkesval som skapar mening och där folk har en högre syfte än bara konsumera och individerna lever ett meningsfullt lyckligt liv ganska lätt där alla kan skilja mellan rätt och fel och bidra på sitt sätt.

Hur många medlemar har vi på vaken?

Kanske borde sätta igång en röstning.

Trots allt kan man ju inte påstå att det är ont om ideer, menar vaken är ju nästan en folkrörelse i praktiken som representerar en väg till något nytt (folk vaknar ju).

Tror inte alls det vore ologiskt och begära av staten.

Om två st stollar på tv kan starta en egen religion och få mandat till stöd så lär väl en gruppering människor som vill kunna få ett meningsfullt leverne ha större chans än så.

Menar varför ska vi inte ha rätten och avgöra vad våra skattepengar ska gå till?

Skap vårt eget samhälle, ett vaket samhälle, där ingen slår på någon annan.

Vi är ju människor.

Posted on: 2010/8/29 21:25
Resized Image

Anonym
Du får bli politiskt aktiv och söka skapa en förändring, Shen?

See User information
Att bli politiskt aktiv innebär att man måste ta del av politiken.

Om vaken ska ha ett eget samhälle är det väl av allas intressen och då är det väl allas röst som ska gälla och inte en enskild person, vi vill ju inte kopiera den struktur som finns till monopol.

Dessutom så blir man utsatt för påtryckningar inom politiken.

I ett vaken samhälle skulle alla vara kommunpolitiker alla skulle ha mandat, alla skulle ha rätten och forma sitt leverne.

Det är ju bara köra en röstning på sidan och se.

Vilka vill att vakenrörelsen ska ha eget intitiativ och bilda egen infrastruktur med följande egenskaper såsom egenfrihet baserat på sanning och medverkan för varandra.

Jag röstar Ja lol.

Posted on: 2010/8/29 21:31
Resized Image

Anonym
Ja men hur skulle man gå till väga för att genomdriva detta?
Vad är det du vill skapa i Vakens kommun som du inte har möjlighet att göra i den du befinner dig i?

See User information
Vad man inte kan skapa i dagens samhälle hmm låt mig se.

Ett miljövänligt samhälle som inte gynnar obligarkernas monopol.
Ett samhälle som bygger på fri energi.
Kretsloppsodling.
Samverkan och högre syften.
Kunskap och sanning.
Förmågan och bestämma över dig själv så länge du inte skadar andra.
Ett samhälle där du är mer än ett nummer.
Ett samhälle där dina ideer och din röst lyssnas på är en bra början.

Alla kan inte allt men man kan alltid lära sig någon från någon.

Jag röstar Ja

Posted on: 2010/8/29 21:36
Resized Image

Anonym
Dina tankar låter fina, men tror du att en kommun skulle ges undantag för det du skriver?

Om du inte vill bli politiskt aktiv hur ska du då skapa förändring?

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper