vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Anonym
Re: Regler
Jag känner jag igen mig som ung i det du berättar. Givetvis handlar dessa misskrediteringar om omvärldens rädsla för att utmana etablissemang och maktmissbruk. De flest väljer istället att ställa sig längst in i en fårskock och skrika på lag och ordning och kasta skit på de får som vägrar att underordna sig dåliga auktoriteter.

På måndag blev man kallad för vänsterextrem, tisdag för högerextrem, onsdag för hippie och torsdag för borgare, på fredagskvällen för älskling och lördag på lördag för bock och fyllo.

Men på söndagarna brukade jag sova länge...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kalkon, Du fyller i vad jag tror eller tycker utan att jag är med och tycker eller tänker, min åsikt här är den du får ingenting mer. Om jag går någons ärenden eller inte har inget att göra med hur jag tolkar reglerna.
Jag ger min syn på saken, du gör det personligt. En generell beskrivning gavs på hur jag ser det med de som höjer rösten.

Reglerna du fyller i med har ingenting med huvudregeln att göra, att inte gå till personangrepp.
Min åsikt har jag gett för att förhoppningsvis komma fram till en lösning men den är svårnådd ser jag nu. Forum tråkar ut mig och jag håller mig oftast i bakgrunden, ni kommer inte fram till något det tror ni bara att ni gör.

Rubens, Strubens

Posted on: 2007/11/18 12:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Maggot, jag har inget speciellt temperament tycker jag, jag är däremot frispråkig och brukar ge igen med samma mynt.
Med andra ord, jag tar ingen skit...

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag känner igen det där kalkonen!

Här blir jag kallad för "mini-hitler" "nazist" "högerextrem" "intolerant" mm

Sen har jag blivit bannad på "nationella forum" och haft så dåligt ryckte där att jag nog innehar rekordet på "minuspoäng" på en del av dom.

Där har jag blivit kallad för "rasförädare" "mångkulturförespråkare" "toleranta jävel" "knark-liberal" "skumis" mm

Ja ni kan läsa själva

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=1766

varfor ar man inte forvanad nar man laser detta?

Posted on: 2007/11/18 14:43
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Kalkon, Du fyller i vad jag tror eller tycker utan att jag är med och tycker eller tänker, min åsikt här är den du får ingenting mer. Om jag går någons ärenden eller inte har inget att göra med hur jag tolkar reglerna.
Jag ger min syn på saken, du gör det personligt. En generell beskrivning gavs på hur jag ser det med de som höjer rösten.

Reglerna du fyller i med har ingenting med huvudregeln att göra, att inte gå till personangrepp.
Min åsikt har jag gett för att förhoppningsvis komma fram till en lösning men den är svårnådd ser jag nu. Forum tråkar ut mig och jag håller mig oftast i bakgrunden, ni kommer inte fram till något det tror ni bara att ni gör.

Rubens, Strubens

ibland ar sak och person samma sak, da kan det tolkas som personangrepp, jag tackar nej till asiktspoliseri av flera skal. Framst av kompetensskal, eftersom Jesus knappast ens fanns, kan vi inte hoppas att han skall komma tillbaka, och darmed har vi ingen som duger att doma andra. Cem skulle det vara? Micro, borde vara det sjalvklara svaret, men du borde forsta varfor de flesta skulle skratta om du sa det? Vem har ar det som ar "vaken" att vara "vaken.se"? Ingen tror jag. denna debatt ar en infiltration, anser jag. Om micro later sig paverkas, och infor "regler" ar vaken.se djupt ute i trasket. Men som sagt, det kanske kvittar, tror inte siten gor sa mycket skillnad poitivt anda, eftersom jag har insett att "freedom is a lonely buisness" ingen sekt underhallning, som alla tror att det har ar.

Posted on: 2007/11/18 14:51
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

sale skrev:
Då skall du /ni vara glada att jag inte är admin.
Det är text du ser , ÅÅÅ så svår att bedömma.
Känner mig inte träffad ett dugg, Har du en vaken användare so m har bett om ursäkt ONLINE lika mycket som SALE, sold kanske , näer du är så duktig så har jag ett pm oxo hAR. DU PROVAT DEN FUNKITIONEN,?

Ja vem skall sätta regel nr:1 Micro eller Kalkonen.eller SALE

TREVLIG HELT jag känner avu´nd swift . du bor i malmö vad jag vet , DU hör av di g spå tar jag dig med en blick , låter det bra? wälkommen i så fall mvh sale

"I rest my case"

Jag är glad att du inte är admin ja, det är redan för jäkla slappt här, men du SKA känna dig träffad, så försök inte missförstå nu.
Du är representativ för gruppen dyslektiker/grova pundare, med vilka skriftliga konversationer är tämligen kluriga.

Jag vet inte om det beror på ett genfel, ovilja, tjocka fingrar, tidsbrist, gegg i tangentbordet, dyslexi eller eller afasi sedan en stroke. Nått är hursomhelst galet när man skriver fel i nästan vartannat ord. Med en meningsbyggnad likt dagens femåringar så är det inte lätt att lära ut eller förklara saker för andra, eller att inhysa nån större respekt & auktoritet för den delen heller.

Lite nyfiken på detta handikapp är jag iaf, du får gärna förklara varför ditt skrivande ofta håller så kass kvalitet.

Jag känner till PM, ja.. Inlägget var fr början inte riktat mot dig personligen, jag använder pm vid behov, du har ett STORT behov av förhandsgranskningen, så använd den! ...för allas trevnad, eller åtminstonde min!? =D

Kan inte ärligt säga att jag helt och hållet förstår vad du försöker uttrycka i fältet ovan. Jag har bara registrerat mig en gång här och kör på samma sedan dess.
Jag har dessutom aldrig bott i malmö och känner endast någon enstaka filur därifrån i övr.

Jag försöker inte att vara "duktig" utan bara att vårda det utrymmet vi har här genom att använda språket korrekt, vara artig, saklig, etc.. Jag försöker åtminstonde. Det råder nämligen ingen brist på ordbajseri som det redan är, jag önskar att folk ansträngde sig lite mer. (Och ifall användare inte klarar detta själva så är moderatorn där för att just "hjälpa till")..

Trevlig helg på dig med (i efterskott) om det var vad som åsyftades med "TREVLIG HELT" Jag fattar inte hur avund kom in i bilden eller hur du fått för dig att jag skulle vara från malmö.

Jag bor i bagarmossen i Sthlm. Vet inte om du skämtade där eller ens vad det betyder att "ta mig med blick". Du bekräftade hela mitt argument med bara det senaste inlägget hursomhelst, så ett tvivelaktigt tack kan du få..

Go´natt.

Posted on: 2007/11/19 5:15

See User information
Efter att ha snabbläst denna tråd så känner jag mig trygg i administrationsrollen.

De användare som jag anser skriva bra och intressanta inlägg ställer sig i allmänhet bakom mig och mitt sätt att driva vaken.se.

De personer som jag anser inte kunna uttrycka sig och som jag tycker är obehagliga att läsa framför kritik.

Så jag kommer till slutsatsen att det jag gör är i linje med att skapa ett vaken.se som verkligen fyller mina behov.

Det ända jag önskar är att de personer som beklagar sig slutar att vara på vaken. Det är dessa personer som jag anserar vara den enda anledningen till att man kan tycka illa om vaken.se

Så till alla er som beklagar sig och tycker att vaken.se är fel. Gå någon annan stans. Ni är inte uppskattade här. Gå till tankefrihet.se eller någonting. Fan va trött jag är på att er i forumet.

Posted on: 2007/11/19 9:32
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:
Micro:
De personer som jag anser inte kunna uttrycka sig och som jag tycker är obehagliga att läsa framför kritik.

Verkligheten är obehaglig men de som förnekar den är fanimej ett strå vassare!

Det tycker jag är skrämmande!

See User information
Visst, jag inser att jag sannolikt får en massa skit för det här inlägget men hur vad var det det stod i den första regeln egentligen?

Posted on: 2007/11/19 10:34

Anonym
Quote:
admin'as'traitor skrev: Efter att ha snabbläst denna tråd så känner JAG MIG trygg i admin'ass'tration.

användare som JAG anser skriva bra och intressanta inlägg ställer sig i allmänhet bakom MIG och MITT sätt att driva vaken.se.

De personer som JAG anser inte kunna uttrycka sig och som JAG tycker är obehagliga att läsa framför kritik.

Så JAG kommer till slutsatsen att det JAG gör är i linje med att skapa ett vaken.se som verkligen fyller MINA behov.

Det ända JAG önskar är att de personer som beklagar sig slutar att vara på vaken. Det är dessa personer som jag anserar vara den enda anledningen till att man kan tycka illa om vaken.se

Så till alla er som beklagar sig och tycker att vaken.se är fel. Gå någon annan stans. Ni är inte uppskattade här. Gå till tankefrihet.se eller någonting. Fan va trött JAG är på att er i forumet.

det är ingen som kommer ställa sig bakom dig micke och ditt handikappade ego som skriker efter uppmärksamhet bla, genom dina *självlysande härskar tekniker här inne..

Försök sen inte att blanda ihop sak och person din manipulerande jävel, vaken.se är en webb sida eller webbforum.. ingen kan eller vill tycka illa om sidan i sig, det vi stör oss på är er ADMIN'ASS'TRAITORS som tror att ni kan vara åsiktspoliser och bestämma för andra vad som är rätt och fel, snällt och elakt, gott eller ont..

(*självlysande)
skriver man "jag" åtta gånger i sex meningar så lyser egot av sig självt.

See User information
Quote:

micro skrev:

Så till alla er som beklagar sig och tycker att vaken.se är fel. Gå någon annan stans. Ni är inte uppskattade här. Gå till tankefrihet.se eller någonting. Fan va trött jag är på att er i forumet.

så du trodde det var så enkelt du, krypa in under sängen och säga åt trollen att försvinna. Är vaken fel, så skall man ordna det, ingen skall gå nån stans. Märks det att du har fel agenda, får fu på läppen, inget mer med det, du skall ju inte tro att du är bättre än nån annan bara för att du startade den här chatten, det är inte du som gör den, det är vi, så tro inte att du är så viktig, den dagen det kommer hetta till, kommer du offra nåt för sanningen då? eller viker du ner dig, så fort det blir problem med myndigheterna? Fundera på det du..

Posted on: 2007/11/19 11:08

See User information
Forumregler

Reglerna är:

För en respektfull diskussion.

Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.ses syfte.
[Ny till vaken.se?]

Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.

Generalisera inte folkslag och grupper.

Vill man framföra klagomål och önskemål till vaken.se och administratörerna så gör man det på ett respektfullt sätt.

Följer man inte dessa regler så kan man bli avstängd eller raderad. Alla som blivit avstängda har möjlighet att kontakta vaken.se administration och be om att få komma tillbaka till forumet.

Tycker du inte om dessa regler så ber vi dig att inte skriva i forumet.

Mvh
Administrationen

Posted on: 2007/11/19 11:28
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro skrev:
Forumregler

Reglerna är:

För en respektfull diskussion.

Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.ses syfte.
[Ny till vaken.se?]

Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.

Generalisera inte folkslag och grupper.

Vill man framföra klagomål och önskemål till vaken.se och administratörerna så gör man det på ett respektfullt sätt.

Följer man inte dessa regler så kan man bli avstängd eller raderad. Alla som blivit avstängda har möjlighet att kontakta vaken.se administration och be om att få komma tillbaka till forumet.

Tycker du inte om dessa regler så ber vi dig att inte skriva i forumet.

Mvh
Administrationen

Tror det flesta har fattat att du hafr dina egna syften med denna chatt, men mig lurar du inte. Och jag behöver ingen ledare heller. Ordna en omröstning om saken, du kanske till och med tappar makten?

Posted on: 2007/11/19 13:02

Anonym
Forumregler del (2) "Satir med rävgift" (detta är skrivet därför att jag inte tror att det är möjligt att tysta en del åsikter med censur eller banning. Enbart med argument och fakta!

1. För en respektfull diskussion=Gör ingen ledsen

2. Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.ses syfte=Skriv inte om något som gör någon som seglat på en räkmacka genom livet ledsen!

3. Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen=Det märkliga är att det är just de som accepteras av administrationen som lydiga besökare som bryter ämnesbarriärer oftast, de kan kasta ur sig vilka lögner som helst och så fort fakta börjar brännas under fötterna på dem så kommer ord som "ledsen", "censur" och "banning" på tal av samma stolpskott. Smält stål eller pulvriserad betong kan man starta hur många trådar som helst om utan anmodan att inte göra det.

4. Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet=Denna regel gäller inte om man tillhör de som skriver om ämnen som administratörerna godtar. Då är man tillåten att kalla andra för rasister, nazister eller andra värdeladdade ord även om sanningshalten i dessa påståenden haltar som enbenta papegojor.

5. Generalisera inte folkslag och grupper=Även för denna regel finns ett undantag. Det är fritt fram att insinuera eller rent ut påstå att svennar kan generaliseras som stupida, reaktionära svin som misshandlar och mördar sina kvinnor, gruppvåldtar unga tjejer, rånar, utpressar och tvingar andra att betala böter för att de inte visar tillbörlig respekt. Detta visar sig vara det vanligaste motargumentet när någon visar fakta eller artiklar där tyvärr det visat sig att istället enskilda invandrare eller gäng legat bakom illdåden.

6. Vill man framföra klagomål och önskemål till vaken.se och administratörerna så gör man det på ett respektfullt sätt=Givetvis bör man visa respekt för alla människor men detta tolkar jag som att valet är att slicka röv eller dra!

7. Följer man inte dessa regler så kan man bli avstängd eller raderad. Alla som blivit avstängda har möjlighet att kontakta vaken.se administration och be om att få komma tillbaka till forumet=Varför inte skriva rent ut slicka röv eller dra! Därför att administrationen vill ha en bra kommunikation. Hur skulle det vara möjligt om den ene har makten att "trycka på knappen"?

8. Tycker du inte om dessa regler så ber vi dig att inte skriva i forumet=De som slickar röv genom att slaviskt följa agendan för vad som är tillåtet att skriva och inte sårar vissa admins som har tårkanaler vidare än Niagarafallen kan alltså kasta kritik och lögner mot andra personer utan reprimander. Det tycker jag har visat sig gång på gång att alla som skriver om ämnen som faller utanför ramen av vad som gör administrationen ledsen skall tåla personangrepp lögner och förtal utan att gå i svaromål. Annars kan man dra!

Wow... en totalitär stat i staten!

m.v.h. Administrationens fiende nr 1 from med nu då eller fattar någon hos er vad jag menar?

Anonym
Quote:
Administrationens fiende nr 1 from med nu då eller fattar någon hos er vad jag menar?

så länge jag är bannad/kickad eller raderad ja..

See User information
haha, herregud vad jag skrattade åt ditt nick

Posted on: 2007/11/20 13:49
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:
(detta är skrivet därför att jag inte tror att det är möjligt att tysta en del åsikter med censur eller banning. Enbart med argument och fakta!

Men vilket högtravande jävla blaj då. Om det nu är så att vissa entiteter INTE skriver fakta och argument utan spyr ned forumet med bajs, skit, våld, perversion, larv och barnslighet. Hur fan hanterar man sånt? SER DU INTE ATT vissa aldrig använder argument och fakta utan bara verkar ha en 7-12 årings emotionella utvecklingsnivå och är barn fångade i en vuxens kropp?

Starta ett eget forum och märk väl hur det infiltreras av forumtroll vars enda lust går åt till att använda forumet som en spyhink för sitt eget jävla skitsnack.

Er ödmjukast, void. ha en bra dag. :)
Sorry om jag missat att du tänkt över hur man hanterar knäppskallarna.

Anonym
Quote:
SER DU INTE ATT vissa aldrig använder argument och fakta utan bara verkar ha en 7-12 årings emotionella utvecklingsnivå och är barn fångade i en vuxens kropp?

7-12 har fullt friska känslor, det är "vuxna" som dig void som bokstavligen fuckar upp världen med sina "intelligenta känslor"

du är ett prakt exempel på detta...

jag avslutar den här inlägget med att citera dig från ditt sista inlägg på en anna tråd.

Quote:
Ni kan ägna er åt att gnälla, hata och ogilla folk. Så får vi andra ägna oss åt att sprida info. Vi som väljer denna väg kommer bli lyckliga och glada, det är ganska uppenbart. Ni andra verkar på något sätt gräva ned er i bitterhet, depression och blir antagligen gamla arga surgubbar med åren. Have fun...

Anonym
förresten så glömde jag att tillägga att ditt infokrig saknar kvalitet och påminner mer om spya som du försöker trycka ner i halsen på stackars vilsna får..

ex. 9-11, alex jones, NWO, är som metall för hjärnan att smälta om man är nedsövt får..

Anonym
Quote:
Okänd:
förresten så glömde jag att tillägga att ditt infokrig saknar kvalitet och påminner mer om spya som du försöker trycka ner i halsen på stackars vilsna får..

Får man slå till med ett svengelskt grötrim till denna något perverterade och känslofulla beskrivning:

Poor får!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Forumregler del (2) "Satir med rävgift" (detta är skrivet därför att jag inte tror att det är möjligt att tysta en del åsikter med censur eller banning. Enbart med argument och fakta!

1. För en respektfull diskussion=Gör ingen ledsen

2. Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.ses syfte=Skriv inte om något som gör någon som seglat på en räkmacka genom livet ledsen!

3. Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen=Det märkliga är att det är just de som accepteras av administrationen som lydiga besökare som bryter ämnesbarriärer oftast, de kan kasta ur sig vilka lögner som helst och så fort fakta börjar brännas under fötterna på dem så kommer ord som "ledsen", "censur" och "banning" på tal av samma stolpskott. Smält stål eller pulvriserad betong kan man starta hur många trådar som helst om utan anmodan att inte göra det.

4. Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet=Denna regel gäller inte om man tillhör de som skriver om ämnen som administratörerna godtar. Då är man tillåten att kalla andra för rasister, nazister eller andra värdeladdade ord även om sanningshalten i dessa påståenden haltar som enbenta papegojor.

5. Generalisera inte folkslag och grupper=Även för denna regel finns ett undantag. Det är fritt fram att insinuera eller rent ut påstå att svennar kan generaliseras som stupida, reaktionära svin som misshandlar och mördar sina kvinnor, gruppvåldtar unga tjejer, rånar, utpressar och tvingar andra att betala böter för att de inte visar tillbörlig respekt. Detta visar sig vara det vanligaste motargumentet när någon visar fakta eller artiklar där tyvärr det visat sig att istället enskilda invandrare eller gäng legat bakom illdåden.

6. Vill man framföra klagomål och önskemål till vaken.se och administratörerna så gör man det på ett respektfullt sätt=Givetvis bör man visa respekt för alla människor men detta tolkar jag som att valet är att slicka röv eller dra!

7. Följer man inte dessa regler så kan man bli avstängd eller raderad. Alla som blivit avstängda har möjlighet att kontakta vaken.se administration och be om att få komma tillbaka till forumet=Varför inte skriva rent ut slicka röv eller dra! Därför att administrationen vill ha en bra kommunikation. Hur skulle det vara möjligt om den ene har makten att "trycka på knappen"?

8. Tycker du inte om dessa regler så ber vi dig att inte skriva i forumet=De som slickar röv genom att slaviskt följa agendan för vad som är tillåtet att skriva och inte sårar vissa admins som har tårkanaler vidare än Niagarafallen kan alltså kasta kritik och lögner mot andra personer utan reprimander. Det tycker jag har visat sig gång på gång att alla som skriver om ämnen som faller utanför ramen av vad som gör administrationen ledsen skall tåla personangrepp lögner och förtal utan att gå i svaromål. Annars kan man dra!

Wow... en totalitär stat i staten!

m.v.h. Administrationens fiende nr 1 from med nu då eller fattar någon hos er vad jag menar?

Chefer och överordnade brukar ofta skryta med att de har "högt i tak" gällande diskussioner och åsikter i det egna företaget, MEN i PRAKTIKEN omger de sig med Ja-sägande, tysta möss, som inte är ett hot emot Chefens "sinnesro".

För en seriös sanningsökare kan ju Ingenting vara längre ifrån sanningen!

På detta sätt beter ju Micro sig PRECIS som de tyranner och män med makt som han ofta utmålar som användare av de av honom så förhatliga "härskarteknikerna"

En trygg och orädd människa VILL ha vass kritik.

HUR skall man som människa i denna förljugna tid annars kunna utvecklas och fås att växa i sann kunskap om verkligheten??
--------------------

Eller enklare uttryckt:

- Hyckleriet är ignoransens gåva till visdomen.

Posted on: 2007/11/23 20:01

Anonym
Benny: Om det är högt i tak, men det ständigt missbrukas av forumtroll, barnsliga slösurfare, folk som vill illa, folk som inte vill dela information utan bara förstöra, folk som ägnar sin tid och att kräka ur sig skit utan diskussionvärde. Hur gör man med dem då?

See User information
Void!

- Ett offer existerar bara om någon "tar åt sig".

Narsicisster och "linslusar" är lätta att känna igen och snubblar för det mesta slutligen på sina egna plattityder. ( Tomma resonemang )

Om du menar Potäten, så kan jag hålla med att vissa av hans inlägg är något "låga" men vad f-n, om du träffar karln IRL så kommer du se att han ofta bara ironiserar och är en storälskare av gammal hederlig sjuk humor.

Relalalaxa vet ja.

Posted on: 2007/11/23 20:37

Anonym
Jag kan inte relaxa när vissa entiteter MEDVETET vill förstöra, håna, attackera, försöka stressa vaken.se, spy, larva sig, förstöra, dra ned allt till bajsnivå. Jag har ingen lust att relaxa heller, så det passar bara mig bra.

Det är flera personer som står för denna skit, vissa kända, vissa mindre kända. Det finns även många på vaken.se som lätt FÖLJER efter i samma ton när dessa bråkstakar sänker nivån. Då följer vissa med och leker/larvar i samma ton. Det är inte tillåtet och helt onödigt. Vi måste ha REGLER för att få ut dessa idioter. Inte fan vill vi reglera den öppna debatten om alla allvarliga ämnen, bara få bort alla forum-trollen.

« 1 2 3 (4) 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper