vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 31 32 33 (34) 35 36 37 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
(Utgången att Abyss: Går långa vägen, lite avigt och sökande)
Tolkat har så "Ett", frånskilt. Min resonans är "JA", däremot ser jag sanningens "vilja" genom NM, på ett sätt inte så många förstår...

Ingen har ju fel, eller rätt... Kanske finns ett nytt synsätt?

Saken är och borde respekteras är för FREDEN(Vilket öppnar Möjligör FRIDEN)...

Posted on: 2012/11/26 3:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Symbolism
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/wb1oi3Ucje0?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Intressant dokumentär video som handlar om symbolerna bakom framgångsrika företaga logo. Se videon i HD

Posted on: 2012/11/26 13:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
När Abyssina inte kan svara eller vill erskänna felet utan oprd, så lägger hanupp videos som han snart blir totalt hjärtkontrollerad av mera än koranen själv...

Hur somhelst abyssina , vi är här för dig , och vi vänder aldrig ryggen till dem som har fallit somsamtidigt söker efter hjälp, vi hör era röst trots eran tysta frånvaro. Det är er hjärta vi hör.

Posted on: 2012/11/26 15:24
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FLTKxui3qys?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Var medveten om att talarna är sunnis. Det är din ansvar att filtrerar det information du får.

Posted on: 2012/11/26 18:02

See User information
Har ni sett beviset nu på hur denna kille agerar när han inte kan svara eller gjort bort sig ?

Abyss du har missat det största budskap i det hela med upplysningen...

Religion är det största propagandan i världshistorien... eftersom den håller på att förgöras nu sista 50 åren så har istället Tv dykt upp för en nyare version...

Posted on: 2012/11/26 22:57
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Det matematiska miraklet med klimatet, och dess präster kanska man ta upp till en diskussion. Det är ju defacto det som är den nya religionen: Klimatet, miljön, och den heliga CO2-anden. Med Profeterna GORE/MANN i spetsen. Snart med en spik i var hand. Eller vad det nu var...

Posted on: 2012/11/26 23:17
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Bibeln
Femte Mosebok (Deuteronomium),
Kapitel 22, vers 13 - 21 "Lagar om sexuell renhet"

<ul><ul>
[13] Om en man har tagit sig en hustru och gått in till henne, men sedan får motvilja mot henne,[14] och då påbördar henne skamliga ting och sprider ut ont rykte om henne och säger: »Denna kvinna tog jag till hustru; men när jag låg hos henne, fann jag icke tecknen till att hon var jungfru», [15] så skola flickans fader och moder taga tecknen till att flickan var jungfru och bära dem ut till de äldste i staden, där de sitta i porten.[16] Och flickans fader skall säga till de äldste: »Jag gav min dotter till hustru åt denne man, men han har fått motvilja mot henne. [17] Och nu påbördar han henne skamliga ting och säger: 'Jag har icke funnit tecknen till att din dotter var jungfru'; men här äro tecknen till att min dotter var jungfru.» Och de skola breda ut klädet inför de äldste i staden.

[18] Då skola de äldste i staden taga mannen och tukta honom. [19] Och de skola ålägga honom att böta hundra siklar silver, vilka han skall giva åt flickans fader, därför att han har spritt ut ont rykte om en jungfru i Israel. Och hon skall vara hans hustru, och han får icke skilja sig från henne, så länge han lever.

[20] Men om det var sanning, om tecknen till att flickan var jungfru icke funnos, [21] då skall man föra ut flickan utanför dörren till hennes faders hus, och männen i staden skola stena henne till döds därför att hon har gjort vad som var en galenskap i Israel, då hon bedrev otukt i sin faders hus: du skall skaffa bort ifrån dig vad ont är.</ul></ul>
Finns ingen chans att man ska ta bibeln som religiös text!
Länk till hela kapitlet [LÄNK]

Posted on: 2012/11/27 15:50

See User information
Läs noga.... Även om ni så gärna vill hoppa över eran guds bok mellan raderna så står detta som ni alltid vill hoppa över och kommer med era egna ursäkter och dömmande över andra skrifter....

Din gud har sagt till dig klart att du ska båda läsa Toran och tro på den och evangelierna och tro på dem .

Var i koranen står det att du ska dömma biblen?

[3:3] Steg för steg uppenbarar Han för dig denna Skrift och med den sanningen och bekräftelse av det som ännu består [av äldre tiders uppenbarelser]; det är Han som uppenbarade Tora och Evangeliet
[3:48] Han skall undervisa din son i Skriften, [skänka honom] visdom och [ge honom] Tora och Evangelium

[3:50] Och [jag har kommit] för att bekräfta vad som ännu består av Tora och för att förklara tillåtet något av det som var förbjudet för er. Och jag har kommit till er med ett tecken från er Herre. Frukta därför Gud och följ mig.

[3:65] VARFÖR tvistar ni efterföljare av äldre tiders uppenbarelser om Abraham? Tora uppenbarades ju inte - och inte heller Evangeliet - förrän efter hans tid. Vill ni inte använda ert förstånd?

[3:93] ALL FÖDA var [i äldre tid] tillåten för Israels barn utom de förbud som Israel själv pålade sig före uppenbarelsen av Tora. Säg: "Tag fram Tora och läs högt ur den, om ni håller på sanningen."

[5:44] Vi har uppenbarat Tora med vägledning och ljus. Profeterna, som underkastade sig Guds vilja, dömde på dess grundval mellan dem som bekände den judiska tron och [så gjorde] deras skriftlärda och rabbiner, eftersom de hade anförtrotts att vaka över det som Gud hade uppenbarat och vittnade [om dess sanning]. Frukta således inte människorna! Frukta Mig! Och sälj inte Mina budskap för en ynklig slant! De som inte dömer i enlighet med vad Gud har uppenbarat, de är [i sanning] förnekare.

Posted on: 2012/11/28 11:08

See User information
Hedningar
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/M838mH198nE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<ul>[5:73] De som säger att GUD är en tredjedel av en treenighet är verkligen hedningar.
Det finns ingen gud förutom den
ende guden. Om de inte avstår från att säga det, kommer de
ibland dem som inte tror ådra sig ett smärtsamt straff.

[4:171] O skriftens folk, ni ska inte överträda gränserna för er religion, och säg inte om GUD
annat än sanningen.
Messias, Jesus, Marias son, var en av GUDs budbärare, och Hans
ord som Han sänt ner till Maria, en uppenbarelse från Honom. Därför ska ni tro på
GUD och Hans budbärare. Ni ska inte säga,
"Treenighet." Ni ska låta bli för
ert eget bästa. GUD är endast en gud.
Prisad vare Han; Han är alltför
ärorik för att ha en son. Allting i himmlarna och på jorden tillhör
Honom. GUD räcker som Herre och Mästare.
</ul>

Fortsättning följer....

Posted on: 2012/11/28 15:19

See User information
Gud kom på sig att han guidat fel vad han sagt till sina tidigare medhjälpare , och med koranen rättade hantill sina fel genom muhammed...

Vem ska nu rätta till muhammeds fel.

Posted on: 2012/11/28 16:16

See User information
Fortsättning på Hedningar[L]
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/PBKDZhu-EZw?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Resized Image
<ul>[4:171] O skriftens folk, ni ska inte överträda gränserna för er religion, och säg inte om GUD
annat än sanningen. Messias, Jesus, Marias son, var en av GUDs budbärare, och Hans
ord som Han sänt ner till Maria, en uppenbarelse från Honom. Därför ska ni tro på
GUD och Hans budbärare.
Ni ska inte säga, "Treenighet." Ni ska låta bli för
ert eget bästa.
GUD är endast en gud. Prisad vare Han; Han är alltför
ärorik för att ha en son. Allting i himmlarna och på jorden tillhör
Honom. GUD räcker som Herre och Mästare.

Posted on: 2012/11/28 16:29

See User information
Prisad vare Han; Han är alltför
ärorik för att ha en son
. Allting i himmlarna och på jorden tillhör
Honom
. GUD räcker som Herre och Mästare.

Så klart.. Vi är alla hans SÖNER.

Symbolerna du anvisar till är urgamla och dem står för om du inte visste för UPPLYSNING, vilket profeterna ansågs vara av GUD.

[5:2] Troende! Vanhelga inte de riter och symboler som Gud har instiftat, inte heller den [åt vallfärden] helgade månaden eller de bekransade offerdjuren, och visa respekt för dem som beger sig till Helgedomen för att söka Guds nåd och Hans välbehag. När ni lägger av vallfärdsdräkten får ni [på nytt] ägna er åt jakt. Och låt inte hat mot dem som spärrade vägen för er till den heliga Moskén driva er till angreppshandlingar, utan samarbeta för att befrämja fromhet och gudsfruktan, och slut er inte samman för att befrämja synd och fiendskap. Och frukta Gud! Gud straffar med stränghet

Posted on: 2012/11/28 23:05

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/11/29 0:46

See User information
Resized Image
Resized Image

Posted on: 2012/11/29 0:48

Edited by NightMaster on 2012/11/29 1:03:34

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/b9p8Og6-YcY?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/29 1:44

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/11/29 2:03

See User information
[5:73]

Vart står Du, i Ditt sanna Jag/Väsen? Jag är tacksam att det var Du som tog upp detta! För annat är "idoldyrkan"...

Upprepar endast att Du är Din Egna Frälsare och denna bildliga "satan", som enbart reflekteras utåt, genom oss själva. Den dagen som Du står och ser dig själv i andra, "vet" du... Då står Du i sanningen och inte följer andras sanningar...

Allt detta bär Du runt på inom, till lika "Himmelriket", skärselden, helvetet osv...

Vem frågar jag mig, har alltid svårast att "förlåta"?

<3!

Posted on: 2012/11/29 7:03

FRI

Bättring för alla!

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/11/29 23:36

See User information
Symbolism in Hollywood Movies Pt 1, 2<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/-M2DLmhbQHw?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/yhoe0zHw6kc?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/30 2:02

See User information
Symbolism in Hollywood Movies, Pt 3, 4
<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Eij92ctpUU4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ysjFOoOi6Xo?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/30 2:05

See User information

Så snälla broder, svara mig på denna enkla fråga;

-Vem är Du?

Posted on: 2012/11/30 2:08

FRI

Bättring för alla!

See User information
Svar till sWiFt från tidigare inlägg [L]
<ul>Jag har nu tittat på den video, Vi det här läget bör du veta att jag
håller mig enbart till Koranen och inget Hadith eller Tafsir. Det har jag sagt
heltiden, Jag tror inte på Hadith och Tafsir försök förstå det. Nedan med följande
verser som är klart och tydliga låter jag Koranen tala för sig själv och efter verserna har
jag lagt [Länk] där du kan titta på verserna ord för ord, direkt översatta till Engelska.
Argumentet om att befruktnings processen var beskriven av Aelius Galenus
hundra tals år innan Muhammeds tid, om det nu stämmer, vad har det
för betydelse annat än att det är bara bra?

<ul>[23:14] Then we developed the drop into a hanging (embryo),
then developed the hanging (embryo) into a bite-size (fetus), then
created the bite-size (fetus) into bones, then covered the bones
with flesh.
We thus produce a new creature. Most blessed
is GOD, the best Creator.
......[LÄKN]

[40:67] He is the One who created you from dust, and
subsequently from a tiny drop, then from a hanging embryo, then
He brings you out as a child,
then He lets you reach maturity, then you
become old - some of you die earlier. You attain a predetermined age,
that you may understand.
......[LÄKN]

[22:5] O people, if you have any doubt about resurrection, (remember that)
we created you from dust, and subsequently from a tiny drop, which turns into
a hanging (embryo), then it becomes a fetus that is given life or deemed lifeless.
We thus clarify things for you. We settle in the wombs whatever we will for a
predetermined period. We then bring you out as infants, then you reach
maturity.
While some of you die young, others live to the worst age,
only to find out that no more knowledge can be attained beyond
a certain limit. Also, you look at a land that is dead, then as
soon as we shower it with water, it vibrates with life and
grows all kinds of beautiful plants.
......[LÄKN]
</ul>

Här en video med experter inom fältet. Från videon,
det är
ditt ansvar att filtrerar ut sanningen från nonsens.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/73EfykhtXsE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/30 13:18

See User information
Quote:

You can never, ever, find God in a book, what ever the cover might say. If you dont search for the Truth within the Self, your quest for finding God will most likely be eternal. For the inner seeking for God, there is plenty of books to choose from, that can guide you and your success will most likely be garanteed

Peace!

Posted on: 2012/11/30 14:42

Edited by Avatar on 2012/11/30 15:12:30
Edited by Avatar on 2012/11/30 15:14:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
@ Avatar länge sedan jag sett en sannare citat.

Jag vet däremot inte varför abyss lägger tid på att posta videos om illuminati, är han inte medveten om att det var sådant vi redan visste för minst 10 år sedan.. vissa anda har vetat om detta för till och med 40 år sen.

Enligt abyss så kunde bara hans 24 chefer/profeter/idoler söka gud och finna honom.. reseten ska inte följa gud dem ska följa gudaidolerna guda medhjälparna..

Vakna abyss för i trädens rötter, för himmlens stjärnor, för jordens jord, och solens ljus, räcker inte dem till nog som bevis.. vad är du rädd för.

Posted on: 2012/12/1 0:14

« 1 ... 31 32 33 (34) 35 36 37 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper