vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

(1) 2 3 4 ... 61 »

Det matematiska miraklet med siffran 19

Registrerade sig:
2011-05-04 20:07
Inlgg: 707
Till alla er som kallar sig fr vakna. Jag mste sga att Koranen r den nda och obestridliga sanningen frn GUD! Hade inte jag sett och studerat den hade jag inte kommit med den slutsatsen. Drfr presenterar jag en fysik bevis som bevisar att den kommer frn Gud och att ingen mnniska skulle kunna komma i nrheten av att producera en sdan bok som Koranen. Allt har med siffran 19 att gra och den r det gemensamma nmnaren av hela koranen och ven all skapelse frn atomen till hela multiversum..... Ta din tid och titta igenom den,

http://www.alem.se/blogg.html

http://www.alem.se/quran/quran.html

Hlsningar Abyss

Postat den: 2011-10-25 00:31

Redigerat av Abyssinia den 2011-10-25 00:51:57
Redigerat av admin den 2012-06-28 10:12:30

Re: Koranen

Registrerade sig:
2009-11-06 14:48
Inlgg: 100
Nr folk slutar se nedskrivna texter som den absoluta sanningen och istllet brjar ta till sig orden i sina hjrtan samt inre universum kommer vi kunna leva i fred OCH frihet.

Postat den: 2011-10-25 10:09

Registrerade sig:
2008-08-04 11:13
Inlgg: 726
Jag kommer ihg ett klokt rd angende hlsa: Om du ska ta hlsord frn nn, titta p hur dom ser ut. r personen vltrnad, har normal kroppsvikt, ser frisk och pigg ut? etc etc(dr faller de flesta lkare bort direkt)
Jag tnker lika i det hr fallet. Om jag tittar p muslimer i allmnhet s ligger de _mycket_ lngt ifrn vad jag strvar mot personligen. Urskta om jag lter neggig

Postat den: 2011-10-25 10:17
Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Frn Idag Jorden, Universum imorgon.
Inlgg: 2556
Jag ger alla "religioner" rtt och p samma gng fel...

Vad jag r ute efter, r det som samtliga "religioner" grundar sig p... Det kommer som alltid, tillbaka till en sjlv, precis som EvolutionQuest beskriver det som.

Dessa bcker r inte skrivna av ngon "Gud", utan mnskliga skepnader som ofta har en egen agenda med i spelet fr att bibehlla ledning ver sin frskock...
Samtliga har bde rtt och fel i min vy, och jag hoppas mina medmnniskor brjar se orsaken till vad dessa skrifter grundar sig p och inte stirrar blint p svarta krkor klottrade p ett papper, fr det r vad det r. Du br sjlv p sanningen och genom samtliga av dessa verktyg finner du frgan till svaret du redan knner till. Allt kommer slutligen tillbaka till dig sjlv... Varfr r vi s ivriga att i alla aspekter ge bort vr egen "makt" och underkasta oss andras "sanningar"? Nog r vi vl upplrda!

Om en sanning skall vara komplett, kan ingen aspekt eller vy inte st utanfr den. Koranen, Biblar, Jita mfl mste alla innefattas av den hela sanningen. Om en del inte innefattas av sanningen, kan detta inte vara hela sanningen.

Jag r absolut inte emot ngon religion, tvrt om stttar jag alla som vljer en aspekt av alla dessa verktyg. Dremot hoppas jag den som nyttjar ett sdant verktyg ger utrymme fr en annan att ven ha sin och inte tvinga sin aspekt p en annan.

"Salvation lies within"

Postat den: 2011-10-25 11:25

FRI
Ej Kontrakterad av fretagspolicy av stat, fretag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det r Du som mste vrida om lset dr det passar.

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2009-11-05 15:16
Frn fdd under en resa
Inlgg: 5105
Galningar som inte tl motsgelser har det funnits gott om i vrldshistorien. Det finns ingen moteld mot dom annat n total utrotning. Antingen av dig eller dom.

Ta hndelserna p Sri Lanka hrom ret som exempel. Den lankesiska regeringen insg efter trettio rs krig vad dom kunde ha insett med detsamma, och d hade man sparat hundratusentals liv jmfrt med den slutliga tillplattningen som skedde och som dom nu fr hftig kritik fr. Priset att betala anses fr hgt om det r kontant (40.000), det verkar billigare att betala tusen per mnad i trettio r (=360.000).

Mannen som ledde de tamilska tigrarna hade Koranen i hand. (Det har ocks de somaliska sjrvarna och de som nu genomfr morden i Kenya). Jag har faktiskt trffat denne man innan han blev bermd, han gick omkring p gatorna i London och sjng om ntterna. Inte fr att han var full utan fr att han hyste fantastiska planer om sin egen framtid och sitt lands storhet... vi delade en kyckling. Inte kunde jag inse vilken fanatiker jag hade framfr mig...

Hitler var ibland bitter p tyskarnas vilja till eftergifter och bristande rhet i kampen. Han kunde d klagande utropa att han nskade att de gick ver till islam! (Sjlv var han trots mnga pstenden om motsatsen vanlig katolik, Hitlerjugend ansgs faktiskt av mnga som en vanlig scoutkr som sjlvaste pven hade vlsignat!).

Men s frlorade han kriget ocks!

Ibland har jag faktiskt funderat p vad jag skulle frlora p att konvertera. Personligen allts...

Ingenting!

Utom min empati och frmga att ta till mig kritik... men jag hade inget mrkt sjlv utan helt enkelt omvandlat dessa egenskaper till stenhrda medel till frtryck...

Valet och ordet r fritt - tills det lsts!

Fan vet vad han gr. Muhammed sjlv undrade en gng vem som egentligen snde Gabriel till honom i grottan och d sa Gabriel ungefrligen "Hur ska ja veta de, ja e bare en springpjk..."!

Detta r de bermda Satansverserna som togs bort ur Boken (Kitabu) p 1700-talet och vars omnmnande ofelbart frvandlar vilken fredlig folkmassa som helst i ett muslimskt land till en hoppande och skriande pbel som bara vill slita snder den som tillt sig att nmna det. (Salman Rushdie).

Postat den: 2011-10-25 11:56

Redigerat av Asgeir den 2011-10-25 12:14:35
Redigerat av Asgeir den 2011-10-25 12:18:10
Redigerat av Asgeir den 2011-10-25 12:20:34

Registrerade sig:
2010-09-12 17:14
Inlgg: 221
EvolutionQuest och Avatar alla fr tro p vad dom vill helt klart men jag uppfattar det som att ni tror p new age av nt slag ?

Ganska intressanta artiklar.

Helena mtte den verklige Jesus. Alla inom New Age tror att de tjnar Gud ljuset inte mrkret:

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID ... mp;PID=416&NewsID=272

http://inblick.se/Default.aspx?ID=53& ... mp;NewsId=271&PID=416

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=94

Postat den: 2011-10-25 15:01

Registrerade sig:
S r vi som mnniskor, alltid snabba till att dra slutsatser och yttra oss. Hur mnga av er har egentligen lst koranen?

20:114 Ha inte brttom med att yttra Koranen, innan den uppenbarats fr er, och sg, "Min Herre, ka min kunskap.")

17:36 Ni ska inte acceptera ngon information, om ni inte sjlva bekrftar den. Jag har givit er hrseln, synen, och hjrnan, och ni ansvarar fr att anvnda dem. ---- S att sga man r ansvarig att anvnda det Gud gav en.

Sg mig hur skulle en mnniska kunna producera en bok som Koranen, som har ---- mattematiska koder ---- lngt ver mnniskans frmga. Fr er som r vana med konspirations teorier, vad de gr r att avleda mnniskor frn sanningen och har ftt en strre del av mnskligheten att tro att det inte finns Gud. Ser ni inte att all konspiration som pgr i vrlden kommer vara hr s lnge jorden finns.

27:50 De planerade och konspirerade, men vi planerade och konspirerade ocks, utan att de uppfattade det.

Att mnniskor sljer sina sjlar till satan fr att f makt p jorden r inget nytt. Detta kan vi se i musik och film industrin, artister som sljer sig fr att f berm och rikedom.

72:6 "'Mnniskor brukade ska makt genom jinnvarelser (satans anhngare, eller egot i vetenskapligt term), men de orsakade dem bara en massa besvr.

Jorden r satans domn och vi r bara hr fr att testas, det nda vi har hr i livet r ett val, antingen tro eller inte tro. Och de flesta mnniskor kommer inte tro, det str redan skrivit.

Tro eller ej, Allt r redan skrivet av Gud. Det r bara att titta p allt frn ditt fingeravtryck, alla --- vxter--- som vxer i en virvel form av rrelse, galaxer som roterar med spiral liknande virvel, din DNA struktur som virvlar, hrbotten p kroppen som vxer i virvel form, tornado, vatten vgor, hornen p djur, snckor, spindeln som vver sitt nt osv.
till och med experiment frn partikelacceleratorn visar att, nr man kolliderar tv partikelstrmmar i motsatta riktning resultatet visar som bilden hr --------------->
Bild

Testa sjlv, Ta en hink, fyll den med vatten och sen gr hl i botten p den, s ska du se att vattnet kommer rra sig i virvel form. Varfr tror du muslimer virvlar runt Kabba i Mecca?
Vad mer bevis behver du?

Vad gller kristna, Jesus r inte Gud! Han r en profet som sade dyrka bara Gud och ingen annan. Alla profeter och budbrare som kom fre och efter Jesus kommit och sagt en och samma sak. Att vi ska dyrka Bara Gud! Men mnniskan r skapade svag och kan inte lta bli dyrka andra mnniskor, apor, elefanter, ormar, stenar och statyer osv

//Abyss

Postat den: 2011-10-25 15:47

Redigerat av Abyssinia den 2011-10-25 16:02:57
Redigerat av Abyssinia den 2011-10-25 16:05:07

Registrerade sig:
Frn fdd under en resa
Sjlv tror jag p Den Yttersta Domen.

Postat den: 2011-10-25 16:18

Registrerade sig:
Citat:

tears skrev:
EvolutionQuest och Avatar alla fr tro p vad dom vill helt klart men jag uppfattar det som att ni tror p new age av nt slag ?

Detta "new age" verkar vara dagens "jvulen". Nog hller jag med Abyss om att vi r vldigt snabba med att yttra och dma, men s r vi uppfostrade... Kan ngon frklara vad detta "new age" r? Skildnaden verkar vara helt upp till den som ptalar ngon att vara en sdan anhngare... Ser mig inte som en sdan, men naturligtvis innehar du din rtt att ha din sikt. Lyssnar enbart p min sanning, inte som presenteras som en.

Mnskligheten verkar lida av en sorts "boxing"-syndrom. Allt skall boxas i svart eller vitt, grzoner finns absolut inte. Enes "vy" r mer rtt n en annans... Om en sak inte passar in, r allt BS. Sanningar kan inte innehlla en lgn och en lgn kan inte innehlla en sanning? Nog r vi snabba att dma, inprnta ens sanning fre en annans... Hoppas fortsatt vi snart lr oss se frbi alla dmanden och mer vad som binder oss samman. Vi betonar egenuppfattade "fel", ver den andras rtt och vg.

Vi skiljer sllan p religion och tro... Vad som r ens vg mot vad som r inprntat. Tycker sjlv det finns sanningar i samtliga av dessa bcker, men hoppas p insikter i det som binder dessa samman... Precis som med politiken, finns det fler skikt n vad som presenteras...

Postat den: 2011-10-25 17:44

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:

Tycker sjlv det finns sanningar i samtliga av dessa bcker
men hoppas p insikter i det som binder dessa samman... 

Jag hller med dig om du syftar p Torah, Bibeln och Koranen.
Problemet r att nr Judar fick Torah, vid sidan om skapade de Talmud, Nr Jesus kom och rttade de, ville de inte lyssna.
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade mnniskor Hadither. Och nu sger Muslimer att man inte kan frst koranen utan Hadithernas text. Till exempel:

Den Frsta Pelaren av Islam r att frkunna:(Det finns ingen annan gud n Gud)," men majoriteten av "Muslimer" insisterar p att lgga till Muhammeds namn vid sidan om Gud. Och sger Det finns ingen gud utom Gud och Muhammed r hans budbrare.

Men i Koranen kan man lsa:
39:45 Nr ENDAST GUD nmns, krymper hjrtat p de som inte tror p Livet Efter Detta i motvilja. Men nr andra nmns vid sidan av Honom blir de njda.

3:18 GUD vittnar om att det inte finns ngon annan gud n Honom, det gr ven nglarna och de som har kunskap. Sanningsenligt och riktigt, Han r den absoluta guden; det finns ingen annan gud n Honom, den Allsmktige, Visast.

Video
http://www.youtube.com/watch?v=Wc2D-g ... ature=channel_video_title

//Abyss

Postat den: 2011-10-25 18:34

Registrerade sig:
Frn fdd under en resa
We know Prophet of Allah, Muhammad (pbuh) was married but he also liked young boys. It was the practice in his days. It is also in the Quran. Here is the proof from Sahih Hadeeth:

Hadith Number 16245, Volume Title:
"The Sayings of the Syrians," Chapter Title: "Hadith of Muawiya Ibn Abu Sufyan": "I saw the prophet pbuh sucking on the tongue or the lips of Al-Hassan son of Ali, may the prayers of Allah be upon him. For no tongue or lips that the prophet sucked on will be tormented (by hell fire)

She also said, "On a later day we requested a wet nurse for him (Ali) but he refused her breast so we called for Muhammad pbuh WHO PLACED HIS TONGUE IN ALIS MOUTH and he fell asleep. This is the way it was as Allah willed it."

Bukhari :: Book 4 :: Volume 52 :: Hadith 143
Narrated Anas bin Malik:
The Prophet said to Abu Talha, "Choose one of your boy servants to serve me in my expedition to Khaibar." So, Abu Talha took me letting me ride behind him while I was a boy nearing the age of puberty. I used to serve Allah's Apostle when he stopped to rest. I heard him saying repeatedly, "O Allah! I seek refuge with You from distress and sorrow, from helplessness and laziness, from miserliness and cowardice, from being heavily in debt and from being overcome by men."

The question to Muhammadans, why follow a gay prophet?

The truth is the truth, my friends, and don't be angry with the messenger, try to adjust your minds to understand that you will not understand more by narrowing them (Asgeir)

Postat den: 2011-10-25 21:05

Registrerade sig:
Fr min del s dmer jag inte. Jag praktiserar dock en enkel devis: lyssna p dom mnniskor som har det du vill ha, eller r s som du vill vara. Muslimer kvalar inte in dr

Postat den: 2011-10-25 22:12
Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Registrerade sig:
Asgeir sger

Hadith Number 16245
Volume Title:
"The Sayings of the Syrians," Chapter Title"Hadith of Muawiya Ibn Abu Sufyan".. osv.... 

Jag skrev:
... 
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade mnniskor Hadither
Och nu sger Muslimer att man inte kan frst koranen utan Hadithernas text.

Vad r det du inte frstod men nd klipper du och klistrar in Hadith Nonsens!

Hr r helan Koranen och vissa fr mig var du hittar det du citerar.
http://www.underkastelse.org/koranen/koran_sv.html

//Abyss

Postat den: 2011-10-25 22:29

Registrerade sig:
Citat:

tears skrev:

Ganska intressanta artiklar.

Helena mtte den verklige Jesus. Alla inom New Age tror att de tjnar Gud ljuset inte mrkret:

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=272

http://inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=271&PID=416

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=94

Sjlvklart fr alla tro p vad dom vill. Tror p New Age? Hur tror man p New Age? Det dr fr du grna utveckla. New Age sammanfattar vl bara ett virrvarr av olika livsskdningar och stt att frhlla sig till omvrlden. Det r ingen religion i sig s som kristendomen eller islam. I alla fall inte enligt mig. Hur kan du sga att alla inom New Age tror sig tjna Gud? Var i ligger slutsatsen?

Min vrldsbild gr inte att stta ngon direkt etikett p. Jag vill inte ha ngon etikett p den heller. Jag tror p mnniskan. P vr inneboende kraft att lska, skapa, frlta och verleva. Om man nu absolut mste stta en etikett p mig fr att veta vem jag r s r jag vl i s fall en humanist.

Postat den: 2011-10-25 22:43

Registrerade sig:
EvolutionQuests frgan till tears:

Sjlvklart fr alla tro p vad dom villTror p New AgeHur tror man p New Age?

Du stller en bra frga till tears Fr att New Age r bara sammansatt av mnga andra religioner. Och den har ingen fast grund.

Men jag mste ox stlla en frga till dig, r inte Humanism skapade av mnniskan?

//Abyss

Postat den: 2011-10-25 23:12

Registrerade sig:
Citat:

Abyssinia skrev:

Men jag mste ox stlla en frga till dig, r inte Humanism skapade av mnniskan?

Jo s r det ju. Det r vi mnniskor som skapar alla etiketter , ord, benmningar och fack som vi kopplar personer samt sikter till. Drfr nmnde jag att jag inte grna stter en etikett p min "tro" eller tankar om sanning. Den finns inom mig utan att behva ett namn och existerar utan en nedskriven historia.

Postat den: 2011-10-26 00:41

Registrerade sig:
Frn fdd under en resa
Abyssinia, menar du att sna trdar som den nedan tnder julgransljusen i dina gon?

http://www.ansar1.info/showthread.php?p=131723#post131723

(glm inte att dra i markren och titta ovanp ocks)

Jag tycker mest att det pminner om dom online-krigsspel som tolvringar pysslar med p internet istllet fr att lra sig rkna, lsa och skriva.

Hemma hos snlla skojiga farbrder som dom trffat i bastun p Valhallabadet. Som ger dom lsk fr att dom skall kissa.

Jag har inte sagt att jag r emot det, jag bara vill tala om att allt inte r guld som glimmar. Srskilt inte inom den religisa businessen, att slja sin sjl kan man inte reparera. Har den hamnat i den svarta psen lr den stanna dr.

Tills Domens Dag. Och d r de skojiga skggiga gubbarna borta, d str du dr som Pinocchio med lng nsa och hngande ron.

Pinocchio borde vara obligatorisk lsning i alla skolor, inte Koranen eller Bibeln.

Om du ngonsin har sett en figur st och buga sig framfr Pinocchiostatyn i Bors, s kan det ha varit jag...

Kanske vi ses dr nngng?

Postat den: 2011-10-26 11:16

Registrerade sig:

Postat den: 2011-10-26 14:18

Registrerade sig:
Frn fdd under en resa
@Abyssinia: jag bor i ett omrde med starka muslimska inslag. Pojken gr i en skola dr alla r frvnade om man inte krver halalmat och jag har redan sjlv brjat sga "Walla Koran"! och snt fr att inte falla ur ramen. Vi har inga bilder eller tavlor p vggarna i lgenheten om han skulle ha sm muslimska kompisar med hem. Smtjejer med huckle springer efter honom. Fr ett par r sedan norpade jag en telefon som nn hade glmt p en bnk och dr fanns koranen nerladdad - p engelska. P ena sidan av huset ligger Hizb-ut-Tahrir som bestr av en massa skggiga ldre mn, nere vid affrerna ligger den stora muslimska bneplatsen med en knd imam. Fr ett par r sedan krossade invandrargng rutorna p livsmedelsaffrer som slde grisktt. Dom satte ocks eld p solarier fr att dom var syndiga fr att nakna kvinnor fanns i dom (r inte muslimska kvinnor nakna under klderna?). Jag dricker inte sprit, inte ens l.

Jag lever i princip redan muslimskt. P mina resor har jag ibland muslimska klder p mig, faktiskt fr att dra nytta av den respekt man kan f som muslim i dessa omrden.

Men troende! nej, det r skenet som bedrar. Jag r fr skeptisk fr att kunna tro p ngon religion mer n att jag nog tror att det finns mer mellan himmel och jord n vi kan frestlla oss och att fan nog r ls ibland.

Ibland gr jag in i en kyrka eller moske eller synagoga eller hare krishna eller sitter framfr en garonzo hos en buddhist. Och d passar jag p att ngra allt dumt jag gjort nt alldeles fruktansvrt.

Postat den: 2011-10-26 18:18

Redigerat av Asgeir den 2011-10-26 18:46:57
Redigerat av Asgeir den 2011-10-26 18:48:26

Registrerade sig:
Svar till Asgeir

Jag ser vad du skriver men vad r det du frsker sga? Blundar du nr du skriver?
Kom till saken!!

Antingen tror du eller s tror du inte. Om du har bestmt dig fr att inte tro, ven om en ngel landar p din panna kommer du inte tro. Du kan lsa koranen 1000 gnger nd kommer du inte fatta det om inte Gud ppnar dina gon infr koranen. Bara Gud vet vad han har reserverat fr dig, men under den tiden fortstt med dina vertramp och felsteg, du skadar bara dig sjlv och ingen annan. Du kommer vittna de akt av dina

2:171 Sna icke troende r som papegojor, som repeterar vad de hr av ljud och rop utan att frst. Dva, stumma och blinda; de kan inte frst.

5:71 De trodde inte att de skulle testas, s de blev blinda och dva, sedan rddade GUD dem, men drefter blev mnga av dem blinda och dva igen. GUD ser allt de gr.

Bara de intelligenta vet vad jag pratar om och tlmodigt kolla de upp och yttrar sig inte frre n de har bekrftat det de ser.

//Abyss

Postat den: 2011-10-26 19:01

Registrerade sig:
j Abyssinia, ett litet tips:
Jag tror inte du kommer lngt p att argumentera fr Koranen infr Koran-skeptiker genom att citera Koranen

Postat den: 2011-10-26 19:09

Registrerade sig:
GordonShumway sger:

j Abyssiniaett litet tips:
Jag tror inte du kommer lngt p att argumentera fr Koranen infr Koran-skeptiker genom att citera Koranen 

Jag har ingenstans att g fr att fr min del har jag redan kommit hem. Vad gller de som bestmt sig fr att inte tror, det str skrivet om de att:

10:100 Ingen sjl kan tro, frutom enligt GUDs vilja. Fr Han utfrdar en frbannelse ver de som vgrar att frst.

10:101 Sg, "Se p alla tecken i himmlarna och p jorden." Alla bevis och alla varningar kan aldrig hjlpa mnniskor som bestmt sig fr att inte tro.

S att sga att det r inte min uppgift att brottas med deras skepticism, Gud vet vad de har i deras hjrtan och bara han kan vcka de. Jag r hr fr att presentera verken de gillar det eller ej.

//Abyss

Postat den: 2011-10-26 19:21

Registrerade sig:
GordonShumway sger

Jo s r det juDet r vi mnniskor som skapar alla etiketter 
ordbenmningar och fack som vi kopplar personer samt sikter till
Drfr nmnde jag att jag inte grna stter en etikett p min "tro" eller 
tankar om sanning
Den finns inom mig utan att behva ett namn och existerar 
utan en nedskriven historia

Hller med att vi som mnniskor skapar termer med ord och symboler fr att stta etikett p verkligheten. Vi har till och med etikett till att beskriva Gud genom att sga Gud, Fader, Skaparen osv..
Vi har ftt alla de sinnena fr att vi ska kunna navigera oss och gra rtt beslut i detta livet. Fr om du tog dig tiden och kollade upp, du kommer hpna ver faktum att allt r redan skrivet i minsta detalj bortom mnniskans frmga,.... g och titta p dig sjlv i spegeln, nr du ser dig sjlv, din fysiska nrvaro och psykiska eller spirituella medvetenhet, det i sig r bevis nog till att Gud har skapat dig och skrivit dig i koder frn topp till t.

75:3 Tror mnniskan att vi inte kommer att rekonstruera hans ben?
75:4 Jo minsann; vi kan rekonstruera hans fingertopp.
75:5 Men mnniskan har en tendens till att bara tro p det han ser framfr sig.

//Abyss

Postat den: 2011-10-26 19:42

Registrerade sig:
Dessa koder har funnits och teranvnds av senare komna religioner och frn tidigare ldrar. Det r lngt frn bara koranen som br dessa i sitt inre... Och lngt mycket ldre, precis som med bibeln...

Tycker vi skall se lite lngre n att s snart en sanning klingar inom oss, ven se hur andra kulturer och bcker br samma sanningar i olika variationer.

Jag sger inte att koranen r fel, men kanske att ta till ord som ren sanning utan en... ppen attityd, borde kanske hjlpa att inte avsga sig sin egna sanning och vilja med "hull och hr".

Vad jag dremot vill antyda r att Islam i vldigt mnga aspekter r en vldigt fredlig religion i grunden med stor tollerans, det r mer n vad som kan sgas om andra. Sedan att det kommer en vltalig mnniska med egna motiv och agendor kanske inte fyller en fredlig vg... En annan sak r vl att prsterskaran r betydligt mindre, som har mjlighet fr att manipulera massor med sina egna agendor.

Kanske br vi fundera ver grunderna, vilket i samtliga av dessa religion r en krleksfull vg utan dmanden, till och med fr "fienden".

Ser tyvrr att ven i trden hoppas det p postaren och inte mnet i sig, vilket jag tycker r synd...

Tyvrr r vl snarare "jag har rtt och du del" hjulet som r igng igen... Utan frstelse och omtanke, kommer vi ingenstans med trden. Vilket r delar som delas i s gott som alla av dessa bcker...
Vad ett "ptvingande" agerande enbart gr, r att skapa en motkraft...

Fred p er alla och vad du vljer att tro p r helt upp till er! Jag tror p en skapande kraft, som underligt nog innefattas av samtliga av dessa vyer, "oreligisa" kulturer och bcker ptalar som enbart sin... Men det fr st fr mig.

Postat den: 2011-10-26 19:57

FRI

Bttring fr alla!

Topp   Fregende mne   Nsta mne
(1) 2 3 4 ... 61 »

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 15 000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

12 anvndare r online (12 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 12

mer...
Nya medlemmar
Turbozz 2019-08-15
Fr4nzz0n 2019-07-30
Egenerfarenhett 2019-05-19
ljuset12 2019-05-07
Marjo 2019-03-28
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska