vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 61 »


Det matematiska miraklet med siffran 19
#1


See User information
Till alla er som kallar sig för vakna. Jag måste säga att Koranen är den ända och obestridliga sanningen från GUD! Hade inte jag sett och studerat den hade jag inte kommit med den slutsatsen. Därför presenterar jag en fysik bevis som bevisar att den kommer från Gud och att ingen människa skulle kunna komma i närheten av att producera en sådan bok som Koranen. Allt har med siffran 19 att göra och den är det gemensamma nämnaren av hela koranen och även all skapelse från atomen till hela multiversum..... Ta din tid och titta igenom den,…


http://www.alem.se/blogg.html


http://www.alem.se/quran/quran.html

Hälsningar Abyss

Posted on: 2011/10/25 0:31

Edited by Abyssinia on 2011/10/25 0:51:57
Edited by admin on 2012/6/28 10:12:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#2


See User information
När folk slutar se nedskrivna texter som den absoluta sanningen och istället börjar ta till sig orden i sina hjärtan samt inre universum kommer vi kunna leva i fred OCH frihet.


Posted on: 2011/10/25 10:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#3


See User information
Jag kommer ihåg ett klokt råd angående hälsa: Om du ska ta hälsoråd från nån, titta på hur dom ser ut. Är personen vältränad, har normal kroppsvikt, ser frisk och pigg ut? etc etc(där faller de flesta läkare bort direkt)
Jag tänker lika i det här fallet. Om jag tittar på muslimer i allmänhet så ligger de _mycket_ långt ifrån vad jag strävar mot personligen. Ursäkta om jag låter neggig

Posted on: 2011/10/25 10:17
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#4


See User information
Jag ger alla "religioner" rätt och på samma gång fel...

Vad jag är ute efter, är det som samtliga "religioner" grundar sig på... Det kommer som alltid, tillbaka till en själv, precis som EvolutionQuest beskriver det som.

Dessa böcker är inte skrivna av någon "Gud", utan mänskliga skepnader som ofta har en egen agenda med i spelet för att bibehålla ledning över sin fårskock...
Samtliga har både rätt och fel i min vy, och jag hoppas mina medmänniskor börjar se orsaken till vad dessa skrifter grundar sig på och inte stirrar blint på svarta kråkor klottrade på ett papper, för det är vad det är. Du bär själv på sanningen och genom samtliga av dessa verktyg finner du frågan till svaret du redan känner till. Allt kommer slutligen tillbaka till dig själv... Varför är vi så ivriga att i alla aspekter ge bort vår egen "makt" och underkasta oss andras "sanningar"? Nog är vi väl upplärda!

Om en sanning skall vara komplett, kan ingen aspekt eller vy inte stå utanför den. Koranen, Biblar, Jita mfl måste alla innefattas av den hela sanningen. Om en del inte innefattas av sanningen, kan detta inte vara hela sanningen.

Jag är absolut inte emot någon religion, tvärt om stöttar jag alla som väljer en aspekt av alla dessa verktyg. Däremot hoppas jag den som nyttjar ett sådant verktyg ger utrymme för en annan att även ha sin och inte tvinga sin aspekt på en annan.

"Salvation lies within"

Posted on: 2011/10/25 11:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#5


See User information
Galningar som inte tål motsägelser har det funnits gott om i världshistorien. Det finns ingen moteld mot dom annat än total utrotning. Antingen av dig eller dom.

Ta händelserna på Sri Lanka härom året som exempel. Den lankesiska regeringen insåg efter trettio års krig vad dom kunde ha insett med detsamma, och då hade man sparat hundratusentals liv jämfört med den slutliga tillplattningen som skedde och som dom nu får häftig kritik för. Priset att betala anses för högt om det är kontant (40.000), det verkar billigare att betala tusen per månad i trettio år (=360.000).

Mannen som ledde de tamilska tigrarna hade Koranen i hand. (Det har också de somaliska sjörövarna och de som nu genomför morden i Kenya). Jag har faktiskt träffat denne man innan han blev berömd, han gick omkring på gatorna i London och sjöng om nätterna. Inte för att han var full utan för att han hyste fantastiska planer om sin egen framtid och sitt lands storhet... vi delade en kyckling. Inte kunde jag inse vilken fanatiker jag hade framför mig...

Hitler var ibland bitter på tyskarnas vilja till eftergifter och bristande råhet i kampen. Han kunde då klagande utropa att han önskade att de gick över till islam! (Själv var han trots många påståenden om motsatsen vanlig katolik, Hitlerjugend ansågs faktiskt av många som en vanlig scoutkår som självaste påven hade välsignat!).

Men så förlorade han kriget också!

Ibland har jag faktiskt funderat på vad jag skulle förlora på att konvertera. Personligen alltså...

Ingenting!

Utom min empati och förmåga att ta till mig kritik... men jag hade inget märkt själv utan helt enkelt omvandlat dessa egenskaper till stenhårda medel till förtryck...

Valet och ordet är fritt - tills det låsts!

Fan vet vad han gör. Muhammed själv undrade en gång vem som egentligen sände Gabriel till honom i grottan och då sa Gabriel ungefärligen "Hur ska ja veta de, ja e bare en springpöjk..."!

Detta är de berömda Satansverserna som togs bort ur Boken (Kitabu) på 1700-talet och vars omnämnande ofelbart förvandlar vilken fredlig folkmassa som helst i ett muslimskt land till en hoppande och skriande pöbel som bara vill slita sönder den som tillät sig att nämna det. (Salman Rushdie).

Posted on: 2011/10/25 11:56

Edited by Asgeir on 2011/10/25 12:14:35
Edited by Asgeir on 2011/10/25 12:18:10
Edited by Asgeir on 2011/10/25 12:20:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#6


See User information
EvolutionQuest och Avatar alla får tro på vad dom vill helt klart men jag uppfattar det som att ni tror på new age av nåt slag ?

Ganska intressanta artiklar.


Helena mötte den verklige Jesus. Alla inom New Age tror att de tjänar Gud – ljuset – inte mörkret:

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=272

http://inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=271&PID=416

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=94

Posted on: 2011/10/25 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#7


See User information
Så är vi som människor, alltid snabba till att dra slutsatser och yttra oss. Hur många av er har egentligen läst koranen?

20:114 Ha inte bråttom med att yttra Koranen, innan den uppenbarats för er, och säg, "Min Herre, öka min kunskap.")

17:36 Ni ska inte acceptera någon information, om ni inte själva bekräftar den. Jag har givit er hörseln, synen, och hjärnan, och ni ansvarar för att använda dem. ---- Så att säga man är ansvarig att använda det Gud gav en.

Säg mig hur skulle en människa kunna producera en bok som Koranen, som har ---- mattematiska koder ---- långt över människans förmåga. För er som är vana med konspirations teorier, vad de gör är att avleda människor från sanningen och har fått en större del av mänskligheten att tro att det inte finns Gud. Ser ni inte att all konspiration som pågår i världen kommer vara här så länge jorden finns.

27:50 De planerade och konspirerade, men vi planerade och konspirerade också, utan att de uppfattade det.

Att människor säljer sina själar till satan för att få makt på jorden är inget nytt. Detta kan vi se i musik och film industrin, artister som säljer sig för att få beröm och rikedom.

72:6 "'Människor brukade söka makt genom jinnvarelser (satans anhängare, eller egot i vetenskapligt term), men de orsakade dem bara en massa besvär.

Jorden är satans domän och vi är bara här för att testas, det ända vi har här i livet är ett val, antingen tro eller inte tro. Och de flesta människor kommer inte tro, det står redan skrivit.

Tro eller ej, Allt är redan skrivet av Gud. Det är bara att titta på allt från ditt fingeravtryck, alla --- växter--- som växer i en virvel form av rörelse, galaxer som roterar med spiral liknande virvel, din DNA struktur som virvlar, hårbotten på kroppen som växer i virvel form, tornado, vatten vågor, hornen på djur, snäckor, spindeln som väver sitt nät osv….
till och med experiment från partikelacceleratorn visar att, när man kolliderar två partikelströmmar i motsatta riktning resultatet visar som bilden här --------------->
Bild

Testa själv, Ta en hink, fyll den med vatten och sen gör hål i botten på den, så ska du se att vattnet kommer röra sig i virvel form. Varför tror du muslimer virvlar runt Kabba i Mecca?
Vad mer bevis behöver du?


Vad gäller kristna, Jesus är inte Gud! Han är en profet som sade dyrka bara Gud och ingen annan. Alla profeter och budbärare som kom före och efter Jesus kommit och sagt en och samma sak. Att vi ska dyrka Bara Gud! Men människan är skapade svag och kan inte låta bli dyrka andra människor, apor, elefanter, ormar, stenar och statyer osv…

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html


Posted on: 2011/10/25 15:47

Edited by Abyssinia on 2011/10/25 16:02:57
Edited by Abyssinia on 2011/10/25 16:05:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#8


See User information
Själv tror jag på Den Yttersta Domen.

Posted on: 2011/10/25 16:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#9


See User information
Quote:

tears skrev:
EvolutionQuest och Avatar alla får tro på vad dom vill helt klart men jag uppfattar det som att ni tror på new age av nåt slag ?


Detta "new age" verkar vara dagens "jävulen". Nog håller jag med Abyss om att vi är väldigt snabba med att yttra och döma, men så är vi uppfostrade... Kan någon förklara vad detta "new age" är? Skildnaden verkar vara helt upp till den som påtalar någon att vara en sådan anhängare... Ser mig inte som en sådan, men naturligtvis innehar du din rätt att ha din åsikt. Lyssnar enbart på min sanning, inte som presenteras som en.

Mänskligheten verkar lida av en sorts "boxing"-syndrom. Allt skall boxas i svart eller vitt, gråzoner finns absolut inte. Enes "vy" är mer rätt än en annans... Om en sak inte passar in, är allt BS. Sanningar kan inte innehålla en lögn och en lögn kan inte innehålla en sanning? Nog är vi snabba att döma, inpränta ens sanning före en annans... Hoppas fortsatt vi snart lär oss se förbi alla dömanden och mer vad som binder oss samman. Vi betonar egenuppfattade "fel", över den andras rätt och väg.

Vi skiljer sällan på religion och tro... Vad som är ens väg mot vad som är inpräntat. Tycker själv det finns sanningar i samtliga av dessa böcker, men hoppas på insikter i det som binder dessa samman... Precis som med politiken, finns det fler skikt än vad som presenteras...

Posted on: 2011/10/25 17:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#10


See User information
Avatar säger:

Tycker själv det finns sanningar i samtliga av dessa böcker
men hoppas på insikter i det som binder dessa samman...


Jag håller med dig om du syftar på Torah, Bibeln och Koranen.
Problemet är att när Judar fick Torah, vid sidan om skapade de Talmud, När Jesus kom och rättade de, ville de inte lyssna.
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade människor Hadither. Och nu säger Muslimer att man inte kan förstå koranen utan Hadithernas text. Till exempel:

Den Första Pelaren av Islam är att förkunna:(Det finns ingen annan gud än Gud)," men majoriteten av "Muslimer" insisterar på att lägga till Muhammeds namn vid sidan om Gud. Och säger Det finns ingen gud utom Gud och Muhammed är hans budbärare.

Men i Koranen kan man läsa:
39:45 När ENDAST GUD nämns, krymper hjärtat på de som inte tror på Livet Efter Detta i motvilja. Men när andra nämns vid sidan av Honom blir de nöjda.

3:18 GUD vittnar om att det inte finns någon annan gud än Honom, det gör även änglarna och de som har kunskap. Sanningsenligt och riktigt, Han är den absoluta guden; det finns ingen annan gud än Honom, den Allsmäktige, Visast.


Video
http://www.youtube.com/watch?v=Wc2D-g ... ature=channel_video_title

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html



Posted on: 2011/10/25 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#11


See User information
We know Prophet of Allah, Muhammad (pbuh) was married but he also liked young boys. It was the practice in his days. It is also in the Quran. Here is the proof from Sahih Hadeeth:

Hadith Number 16245, Volume Title:
"The Sayings of the Syrians," Chapter Title: "Hadith of Mu’awiya Ibn Abu Sufyan": "I saw the prophet – pbuh – sucking on the tongue or the lips of Al-Hassan son of Ali, may the prayers of Allah be upon him. For no tongue or lips that the prophet sucked on will be tormented (by hell fire)

She also said, "On a later day we requested a wet nurse for him (Ali) but he refused her breast so we called for Muhammad – pbuh – WHO PLACED HIS TONGUE IN ALI’S MOUTH and he fell asleep. This is the way it was as Allah willed it."


Bukhari :: Book 4 :: Volume 52 :: Hadith 143
Narrated Anas bin Malik:
The Prophet said to Abu Talha, "Choose one of your boy servants to serve me in my expedition to Khaibar." So, Abu Talha took me letting me ride behind him while I was a boy nearing the age of puberty. I used to serve Allah's Apostle when he stopped to rest. I heard him saying repeatedly, "O Allah! I seek refuge with You from distress and sorrow, from helplessness and laziness, from miserliness and cowardice, from being heavily in debt and from being overcome by men."

The question to Muhammadans, why follow a gay prophet?

The truth is the truth, my friends, and don't be angry with the messenger, try to adjust your minds to understand that you will not understand more by narrowing them (Asgeir)

Posted on: 2011/10/25 21:05
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#12


See User information
För min del så dömer jag inte. Jag praktiserar dock en enkel devis: lyssna på dom människor som har det du vill ha, eller är så som du vill vara. Muslimer kvalar inte in där

Posted on: 2011/10/25 22:12
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#13


See User information
Asgeir säger

Hadith Number 16245
Volume Title:
"The Sayings of the Syrians," Chapter Title"Hadith of Mu’awiya Ibn Abu Sufyan".. osv....


Jag skrev:
... 
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade människor Hadither
Och nu säger Muslimer att man inte kan förstå koranen utan Hadithernas text.



Vad är det du inte förstod men ändå klipper du och klistrar in Hadith Nonsens!


Här är helan Koranen och vissa för mig var du hittar det du citerar.
http://www.underkastelse.org/koranen/koran_sv.html


//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html




Posted on: 2011/10/25 22:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#14


See User information
Quote:

tears skrev:
EvolutionQuest och Avatar alla får tro på vad dom vill helt klart men jag uppfattar det som att ni tror på new age av nåt slag ?

Ganska intressanta artiklar.


Helena mötte den verklige Jesus. Alla inom New Age tror att de tjänar Gud – ljuset – inte mörkret:

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=272

http://inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=271&PID=416

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=94


Självklart får alla tro på vad dom vill. Tror på New Age? Hur tror man på New Age? Det där får du gärna utveckla. New Age sammanfattar väl bara ett virrvarr av olika livsåskådningar och sätt att förhålla sig till omvärlden. Det är ingen religion i sig så som kristendomen eller islam. I alla fall inte enligt mig. Hur kan du säga att alla inom New Age tror sig tjäna Gud? Var i ligger slutsatsen?

Min världsbild går inte att sätta någon direkt etikett på. Jag vill inte ha någon etikett på den heller. Jag tror på människan. På vår inneboende kraft att älska, skapa, förlåta och överleva. Om man nu absolut måste sätta en etikett på mig för att veta vem jag är så är jag väl i så fall en humanist.

Posted on: 2011/10/25 22:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#15


See User information
EvolutionQuests frågan till tears:

Självklart får alla tro på vad dom villTror på New AgeHur tror man på New Age?


Du ställer en bra fråga till tears För att New Age är bara sammansatt av många andra religioner. Och den har ingen fast grund.

Men jag måste oxå ställa en fråga till dig, är inte Humanism skapade av människan?


//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/25 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#16


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Men jag måste oxå ställa en fråga till dig, är inte Humanism skapade av människan?



Jo så är det ju. Det är vi människor som skapar alla etiketter , ord, benämningar och fack som vi kopplar personer samt åsikter till. Därför nämnde jag att jag inte gärna sätter en etikett på min "tro" eller tankar om sanning. Den finns inom mig utan att behöva ett namn och existerar utan en nedskriven historia.

Posted on: 2011/10/26 0:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#17


See User information
Abyssinia, menar du att såna trådar som den nedan tänder julgransljusen i dina ögon?

http://www.ansar1.info/showthread.php?p=131723#post131723

(glöm inte att dra i markören och titta ovanpå också)

Jag tycker mest att det påminner om dom online-krigsspel som tolvåringar pysslar med på internet istället för att lära sig räkna, läsa och skriva.

Hemma hos snälla skojiga farbröder som dom träffat i bastun på Valhallabadet. Som ger dom läsk för att dom skall kissa.

Jag har inte sagt att jag är emot det, jag bara vill tala om att allt inte är guld som glimmar. Särskilt inte inom den religiösa businessen, att sälja sin själ kan man inte reparera. Har den hamnat i den svarta påsen lär den stanna där.

Tills Domens Dag. Och då är de skojiga skäggiga gubbarna borta, då står du där som Pinocchio med lång näsa och hängande öron.

Pinocchio borde vara obligatorisk läsning i alla skolor, inte Koranen eller Bibeln.

Om du någonsin har sett en figur stå och buga sig framför Pinocchiostatyn i Borås, så kan det ha varit jag...

Kanske vi ses där nångång?




Posted on: 2011/10/26 11:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#18


See User information

Posted on: 2011/10/26 14:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#19


See User information
@Abyssinia: jag bor i ett område med starka muslimska inslag. Pojken går i en skola där alla är förvånade om man inte kräver halalmat och jag har redan själv börjat säga "Walla Koran"! och sånt för att inte falla ur ramen. Vi har inga bilder eller tavlor på väggarna i lägenheten om han skulle ha små muslimska kompisar med hem. Småtjejer med huckle springer efter honom. För ett par år sedan norpade jag en telefon som nån hade glömt på en bänk och där fanns koranen nerladdad - på engelska. På ena sidan av huset ligger Hizb-ut-Tahrir som består av en massa skäggiga äldre män, nere vid affärerna ligger den stora muslimska böneplatsen med en känd imam. För ett par år sedan krossade invandrargäng rutorna på livsmedelsaffärer som sålde griskött. Dom satte också eld på solarier för att dom var syndiga för att nakna kvinnor fanns i dom (är inte muslimska kvinnor nakna under kläderna?). Jag dricker inte sprit, inte ens öl.

Jag lever i princip redan muslimskt. På mina resor har jag ibland muslimska kläder på mig, faktiskt för att dra nytta av den respekt man kan få som muslim i dessa områden.

Men troende! Å nej, det är skenet som bedrar. Jag är för skeptisk för att kunna tro på någon religion mer än att jag nog tror att det finns mer mellan himmel och jord än vi kan föreställa oss och att fan nog är lös ibland.

Ibland går jag in i en kyrka eller moske eller synagoga eller hare krishna eller sitter framför en garonzo hos en buddhist. Och då passar jag på att ångra allt dumt jag gjort nåt alldeles fruktansvärt.

Posted on: 2011/10/26 18:18

Edited by Asgeir on 2011/10/26 18:46:57
Edited by Asgeir on 2011/10/26 18:48:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#20


See User information
Svar till Asgeir

Jag ser vad du skriver men vad är det du försöker säga? Blundar du när du skriver?
Kom till saken!!

Antingen tror du eller så tror du inte. Om du har bestämt dig för att inte tro, även om en ängel landar på din panna kommer du inte tro. Du kan läsa koranen 1000 gånger ändå kommer du inte fatta det om inte Gud öppnar dina ögon inför koranen. Bara Gud vet vad han har reserverat för dig, men under den tiden fortsätt med dina övertramp och felsteg, du skadar bara dig själv och ingen annan. Du kommer vittna de akt av dina…

2:171 Såna icke troende är som papegojor, som repeterar vad de hör av ljud och rop utan att förstå. Döva, stumma och blinda; de kan inte förstå.

5:71 De trodde inte att de skulle testas, så de blev blinda och döva, sedan räddade GUD dem, men därefter blev många av dem blinda och döva igen. GUD ser allt de gör.


Bara de intelligenta vet vad jag pratar om och tålmodigt kolla de upp och yttrar sig inte förre än de har bekräftat det de ser.


//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html


Posted on: 2011/10/26 19:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#21


See User information
öj Abyssinia, ett litet tips:
Jag tror inte du kommer långt på att argumentera för Koranen inför Koran-skeptiker genom att citera Koranen

Posted on: 2011/10/26 19:09
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#22


See User information
GordonShumway säger:

öj Abyssiniaett litet tips:
Jag tror inte du kommer långt på att argumentera för Koranen inför Koran-skeptiker genom att citera Koranen


Jag har ingenstans att gå för att för min del har jag redan kommit hem. Vad gäller de som bestämt sig för att inte tror, det står skrivet om de att:

10:100 Ingen själ kan tro, förutom enligt GUDs vilja. För Han utfärdar en förbannelse över de som vägrar att förstå.

10:101 Säg, "Se på alla tecken i himmlarna och på jorden." Alla bevis och alla varningar kan aldrig hjälpa människor som bestämt sig för att inte tro.

Så att säga att det är inte min uppgift att brottas med deras skepticism, Gud vet vad de har i deras hjärtan och bara han kan väcka de. Jag är här för att presentera verken de gillar det eller ej.

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/26 19:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#23


See User information
GordonShumway säger

Jo så är det juDet är vi människor som skapar alla etiketter 
ordbenämningar och fack som vi kopplar personer samt åsikter till
Därför nämnde jag att jag inte gärna sätter en etikett på min "tro" eller 
tankar om sanning
Den finns inom mig utan att behöva ett namn och existerar 
utan en nedskriven historia
.



Håller med att vi som människor skapar termer med ord och symboler för att sätta etikett på verkligheten. Vi har till och med etikett till att beskriva Gud genom att säga Gud, Fader, Skaparen osv..
Vi har fått alla de sinnena för att vi ska kunna navigera oss och göra rätt beslut i detta livet. För om du tog dig tiden och kollade upp, du kommer häpna över faktum att allt är redan skrivet i minsta detalj bortom människans förmåga,.... gå och titta på dig själv i spegeln, när du ser dig själv, din fysiska närvaro och psykiska eller spirituella medvetenhet, det i sig är bevis nog till att Gud har skapat dig och skrivit dig i koder från topp till tå.


75:3 Tror människan att vi inte kommer att rekonstruera hans ben?
75:4 Jo minsann; vi kan rekonstruera hans fingertopp.
75:5 Men människan har en tendens till att bara tro på det han ser framför sig.

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html



Posted on: 2011/10/26 19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#24


See User information
Dessa koder har funnits och återanvänds av senare komna religioner och från tidigare åldrar. Det är långt från bara koranen som bär dessa i sitt inre... Och långt mycket äldre, precis som med bibeln...

Tycker vi skall se lite längre än att så snart en sanning klingar inom oss, även se hur andra kulturer och böcker bär samma sanningar i olika variationer.

Jag säger inte att koranen är fel, men kanske att ta till ord som ren sanning utan en... Öppen attityd, borde kanske hjälpa att inte avsäga sig sin egna sanning och vilja med "hull och hår".

Vad jag däremot vill antyda är att Islam i väldigt många aspekter är en väldigt fredlig religion i grunden med stor tollerans, det är mer än vad som kan sägas om andra. Sedan att det kommer en vältalig människa med egna motiv och agendor kanske inte fyller en fredlig väg... En annan sak är väl att prästerskaran är betydligt mindre, som har möjlighet för att manipulera massor med sina egna agendor.

Kanske bör vi fundera över grunderna, vilket i samtliga av dessa religion är en kärleksfull väg utan dömanden, till och med för "fienden".

Ser tyvärr att även i tråden hoppas det på postaren och inte ämnet i sig, vilket jag tycker är synd...

Tyvärr är väl snarare "jag har rätt och du del" hjulet som är igång igen... Utan förståelse och omtanke, kommer vi ingenstans med tråden. Vilket är delar som delas i så gott som alla av dessa böcker...
Vad ett "påtvingande" agerande enbart gör, är att skapa en motkraft...

Fred på er alla och vad du väljer att tro på är helt upp till er! Jag tror på en skapande kraft, som underligt nog innefattas av samtliga av dessa vyer, "oreligiösa" kulturer och böcker påtalar som enbart sin... Men det får stå för mig.

Posted on: 2011/10/26 19:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
82 user(s) are online (82 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 82

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS