Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Kabbalistisk svartkonst och dess symboler
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lite länkar angående heptagram, frimureri och kabbala...
http://www.ananael.net/madriax.html http://www.churchofsatan.com/Pages/BaphometGallery.html http://goldentreewands.com/heptagram.htm http://www.rosicrucian-tarot.com/major_star.htm http://www.ritualmagick.org/Universe+-+Golden+Dawn http://www.esotericgoldendawn.com/tradition_fr17.htm http://mathworld.wolfram.com/Heptagram.html |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är lite nojjig, men jag skulle inte upprepa eller läsa de hebreiska rituella texterna. Man vet ju inte vad man åkallar.
Sen tänkte jag bara säga att kabala är ett verktyg, och det är många som använder det med god intension.
Posted on: 2006/3/13 8:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Förstår hur du menar,...men oavsett om man använder magi och häxkonst i gott syfte med goda intentioner så öppnar man tyvärr ändå upp för stygga energier i andevärlden. Satanism, frimureri, magi, kabbala, occultism osv, osv...har alla sina rötter i ondska,...och hämtar sin kraft från andevärlden.
Dessa symboler fungerar som "hörnstenar" i byggandet av det tredimensionella kraftfält som skall öppna upp för krafter från fjärde dimensionen. Ögat ovanför pyramiden är porten till den fjärde dimensionen, där onda krafter väntar på att få tillgång till vårat tredimensionella plan. Det är "världsbyggarna" och dess allierade (som bär symbolerna, använder dom och som placerar ut symbolerna som viktiga hörnstenar) som ger dessa krafter tillgång till vårat frekvensplan. Många som pysslar med occultism och leker med symboler förstår ofta inte att de leker med elden. Det elände som vi kan se på jorden är bara ett symptom på en djupare orsak,...denna orsak är ondska. Var på er vakt! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tänkte bara balansera lite igen.
Det du skiver är en TOLKNING av vad dom gör. Denna tolkning kan mycket väl vara riktig och bra understöd av observationer, men är fortfarande en tolkning. Jag tror själv att det ligger en hel del i vad du säger, men är öppen för att det kan vara annorlunda iom att jag själv inte vet. Sen så tror jag inte att det är ondska som är roten. Det handlar om att dom som utövar detta har behov. Behov av tex trygghet, säkerhet, respekt mm. Dom har bara en usel strategi för att lyckas med att uppnå dessa. Att roffa åt sig och förtrycka. Iom att deras behov inte blir tillfredsällda av detta så fortsätter dom i all oändlighet. Ondska är bara ett resultat ev en dålig strategi. Nu är dom tyvär troligen kraftigt beroende av dessa energier som dom får genom dessa mörka handlingsätt.
Posted on: 2006/3/13 11:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nja,...jag håller inte med om att det handlar om en tolkning. Jag är övertygad att det inte är en tolkning då jag sökt fakta i såväl kabbala som i occultism, svartkonst osv i övrigt. Det finns allt för många samstämmiga och oberoende uppgifter,...och dessa påvisar att det inte handlar om en tolkning eller en teori.
Om en "tolkning" är riktig och bra understödd av observation,...då är det ju ett "faktum",...eller hur? Det är ju samma sak med "teori",...det är en teori så länge det inte finns tillräckligt mycket "bevis" (observerbara fakta). Många gillar att kalla saker och ting för TOLKNINGAR och TEORIER trots att det finns hur mycket fakta som helst i frågan. Detta är undertryckande,...förtryck. Förtryck av sanning,...och ondska förtrycker sanning. Sanning är ljus, sanning är liv, frihet och kärlek,...ondskan vill alltid angripa detta. Det är ju ondskans fiende,...och det är den urgamla kampen. T ex,... på vaken här,...så finns mycket fakta med hårda bevis i dokumentärer osv,...men det spelar ingen roll hur mycket man presenterar av detta,...motståndarna till sanning, ljus och frihet förlöjligar ändå dessa fakta genom att kalla det för "konspirationsteori",...tolkningar osv, osv. När jag talar om ondska så menar jag inte det faktum att "dålig strategi" orskar skadliga konsekvenser (som kan TOLKAS som ondska),...men med ondska så menar jag själva den bakomliggande kraften och det onda syftet och avsikten, som ligger bakom allt det destruktiva. Det som vi kan se, det destruktiva tolkas lätt som ondska,...men det finns något BAKOM detta. Det är viktigt att inte stirra sig blind på "symptomet",...utan försöka inse att det finns en bakomliggande kraft. Sanningen skall göra dig fri... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En tolkning skiljer sig från ett faktum.
Är det ett faktum att det finns en 4:e dimmension där demoner härskar? Hur kan detta vara ett faktum eller en observation? Vem har gjort den observationen?
Posted on: 2006/3/13 12:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"4 dimensionen" är bara ett ord för andevärlden, astralvärlden.
Det andliga är en realitet,...men inte för dem som aldrig varit utanför sin kropp,...och sitt "ego",...utan identifierar sig med köttkroppen de för tillfället använder. Dessa personer är intrasslade i sig själva,...identifierar sig med sitt namn, sin personlighet, sitt yrke, sin karriär osv, osv,...med andra ord,...deras ego och köttkropp. Dessa personer förnekar ofta det andliga,...och är ofta rädda för döden. Miljontals människor runt om i världen har gått utanför kropp & ego,...och kan vittna om det som är bortom. Om du vill vakna micro,...och observera andevärlden själv,...så rekommenderar jag att du provar på att lämna din kropp. Det finns otaliga tekniker för det,...men det kan ju vara svårt om du aldrig varit utanför ditt eget "ego",...det hänger nämligen samman med kroppen. Väldigt många förtryckare har genom historien förnekat det andliga och allt levandes grundläggande natur,...t ex Karl Marx, Lenin, osv propagerade också för att andlighet inte finns,...att man bara är en "köttkropp",...en "Hjärna",...en ARBETARE,...en SLAV. Detta är att förtrycka genom att reducera en individ till en nybyggare, en köttkropp,...en slav,...som är i händerna på den förtryckande eliten. Samma sak är det med "djuren",...det snakas skit om att de ej har själar,...att de ej är andliga väsen,...inte har känslor, intellekt osv, osv. Det är ett gammalt knep! Ett annat är att förfalska historien, och sudda ut sanningen om vad som skett tidigare, människans sanna historia,...planetens sanna historia osv, osv. Det handlar om en konspiration av stora mått... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Psilocyber:
Jag kan inte tala för Micro här men vad menar du egentligen med en "ond kraft" bakom yttringarna för denna onda kraft? Personligen skulle jag säga att ja det finns en ond kraft bakom yttringarna, om man med denna onda kraft menar skadliga intentioner och behov, skapade av att individerna som har dessa intentioner och behov har gått fel, gått ifrån kärlekens och sanningens väg, mycket på grund av okunskap, illusioner och ogynsamma omständigheter. Då finns det en slags Satan eller Djävul, men är inte ett personligt väsen, utan just det, en kraft som skapar dessa problem. Men det är också en kraft som kan besegras när den uppstår om vi lär oss av våra misstag.
Posted on: 2006/3/13 16:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har inte lämnat mitt ego ännu, i alla fall inte som jag minns.
Men man kan alldrig ge bevis till någon annan att man kan lämnat sin kripp. Det går ju inte ens att uttrycka i ord vad man upplever när man lämnar egot. Klart att det blir fakta för den invividen som upplever det. Men för någon annan blir det ju inte så lätt att tro på detta.
Posted on: 2006/3/13 17:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Visst är det så att man inte kan ge bevis på att man lämnat sin kropp,...varit i andevärlden osv,...men man kan berätta vad man erfarit.
När det gäller att gå bortom sitt ego så kan man som du säger inte beskriva detta med ord. Det finns inget kvar att beskriva då den som upplever har upphört (ego-död). Det kan inträffa under meditation mm. Jaja,...frid... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej,
har ni hört talas om orgone, eller CHI, PRAHNA eller rätt å slätt "den energi" vi är uppbyggda av. Ok, för satans samlare finns här inget att hämta, orgone är ljus, beståndsdelen i universum, livsenergi och byggsten. För mig själv röstar jag på orgone när som helst, orgone är av essenz ok därför av oss. DR Reih har en hel del att att säga om orgone www.antennamonitor.moonfriut.com orgonemonitor, ' Energi är lätt tillverkat, om man bara har medlen, och då pratar vi inte olja eller kärnkraft. Vi har alla mot oss när det gäller att gestalta en ok uppfinning eller dyligt, har du nått som går emot etablisimanget så är du obönhörligt död kanske som så många andra som ville det samma. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login