vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sebben VS Seilon

See User information
Jag säger detta: Vi är alla en.

Det är vad jag funnit när jag sökte sanningen inom mig. Ingenting utanför kunde ge mig förståelse för livet. Jag är alla, och lever i en illusion/samsara av separation. Allting utanför mig är en dröm, en illusion.

Meningen med livet är att återgå till sitt sanna jag, vilket är ljuset, eller alltet. Att kultivera sig och därmed inte kunna leva i detta perspektiv.

“Man follows the earth, the earth follows heaven, heaven follows the Tao, and the Tao follows what is natural.”

Vetenskapliga studier bevisar hur allt det externa utanför oss är uppbyggt av helig geometri. Detta är något de gamla civilisationerna har vetat om. Det finns bevarat i alla gamla historiska platser såsom Pyramiderna, Mayans tempel, stonhenge osv.

I det gamla Sumer så fann man en stentavla med en konstant kallad "Nineveh" konstanten som i sekunder kan beskriva rörelserna för alla planeter i vårt solystem.

Vårt universum är externt matematiskt och följer vissa förutbestämda rörelser såsom vår planets placering i vårt solsystem runtomkring 2012 som kommer skapa ett polskifte.

Allt är dock en illusion och genom strikt mediation kan man bli av med alla mänskliga förpliktelser och bli ett med allt, bli ett med Nirvana.

Men så länge man utnyttjar det mänskliga följer man jorden, som följen himlen som i sin tur följer Tao.

Ska man prata om livet utanför sig själv så måste man ta hänsyn till lagarna som finns skapade utanför sig själv, i detta samsara som styrs av karma och fri vilja (dock finns ingen fri vilja egentligen, då allt som kan hända redan har hänt).

Allt är oändligt - utan början, utan slut.

Så sebben, jag bjuder in dig till en mogen diskussion där du svarar på mina påståenden med enkel text och utan att skicka mig till massa länkar du tidigare skrivet. Försök bemöta mig på min nivå om du nu anser att jag inte fattat någonting ;).

Posted on: 2008/9/4 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sebben VS Seilon
Quote:

seilon skrev:
Jag säger detta: Vi är alla en.

Det är vad jag funnit när jag sökte sanningen inom mig. Ingenting utanför kunde ge mig förståelse för livet. Jag är alla, och lever i en illusion/samsara av separation. Allting utanför mig är en dröm, en illusion.

Meningen med livet är att återgå till sitt sanna jag, vilket är ljuset, eller alltet. Att kultivera sig och därmed inte kunna leva i detta perspektiv.

“Man follows the earth, the earth follows heaven, heaven follows the Tao, and the Tao follows what is natural.”

Vetenskapliga studier bevisar hur allt det externa utanför oss är uppbyggt av helig geometri. Detta är något de gamla civilisationerna har vetat om. Det finns bevarat i alla gamla historiska platser såsom Pyramiderna, Mayans tempel, stonhenge osv.

I det gamla Sumer så fann man en stentavla med en konstant kallad "Nineveh" konstanten som i sekunder kan beskriva rörelserna för alla planeter i vårt solystem.

Vårt universum är externt matematiskt och följer vissa förutbestämda rörelser såsom vår planets placering i vårt solsystem runtomkring 2012 som kommer skapa ett polskifte.

Allt är dock en illusion och genom strikt mediation kan man bli av med alla mänskliga förpliktelser och bli ett med allt, bli ett med Nirvana.

Men så länge man utnyttjar det mänskliga följer man jorden, som följen himlen som i sin tur följer Tao.

Ska man prata om livet utanför sig själv så måste man ta hänsyn till lagarna som finns skapade utanför sig själv, i detta samsara som styrs av karma och fri vilja (dock finns ingen fri vilja egentligen, då allt som kan hända redan har hänt).

Allt är oändligt - utan början, utan slut.

Så sebben, jag bjuder in dig till en mogen diskussion där du svarar på mina påståenden med enkel text och utan att skicka mig till massa länkar du tidigare skrivet. Försök bemöta mig på min nivå om du nu anser att jag inte fattat någonting ;).

Skulle du inte sluta med dessa ordpostningar/promotande av NewAge, och hålla på med sajten. Du lämnade ju.

Jag har redan många gånger redan skrivit respons på all möjligt du tagit ur korgen, såsom Vi är alla en/ett mm osv etc..

Se tidigare trådar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jaja okej, då är Sebben VS Seilon avslutad (?)

Ibörjan när jag blev medlem så hade jag inte vaknat. Nu har jag vaknat, nu skriver jag bortom tid och rum. Jag sitter här och observerar världen, jag är fri ifrån världen. Jag behöver inget externt.

Däremot förstår jag att min biologiska kropp följer vissa regler och att jag är knuten till den tills jag kan meditera och helt och hållet lämna världen och bli ett med ljuset.

Men tills den dagen så är jag knuten till jorden genom denna fysiska kropp.

Jag vill tacka dig sebben för dina inlägg, men du var till en början vis men sedan tyckte jag mig se att du bara var trångsynt och salig på din tro.

Du säger att jag är salig på min tro, jag har ingen tro.

Jag är en "observerare", jag är orörd av det externa och jag vet att vi alla är en och samma. När jag såg sanningen inom mig så såg jag att vi alla är en, med tron att vi är separerade. Jag existerar för att jag skapat denna världen, denna plats, detta universum, dig och mig. Men den "jag" som skapat allt är den jag måste kultivera mig till, den "jag" har ingen identitet, ingen tidsuppfattning, ingen separationsuppfattning. Den "jag" är den som är allt, som är Tao.

Det är den vi vill bli, men vägen dit är inte så enkel.

Sen när vi väl blir det så börjar cykeln om igen, för allt är en evig loop, en oändlig resa.

Att greppa oändligheten kan vara svårt. Jag säger inte att du har fel sebben, men du har misstolkad mig i många anseenden och du är själv fast på denna planet, med dess styrande negativa krafter.

Du är själv fast i samsara. Du pratar om kultivering men ger ingen definition på det i ett enkelt uttryck. Du säger att vi inte är en och samma. Det är din syn, din ståndpunkt. Och om du ska följa din tro, eller din kultivering, så undrar jag varför du bryr dig så mycket om allt på detta forum?

Jag vet att jag inte kommer hinna kultivera mig innan polskiftet, så jag har lärt mig se allt ur ett holistiskt synsätt. Jag har lärt mig förstå den uppbyggnad som skapat oss. Att det endast finns en skapare som skapat allting, och denna skaparen är utan identitet, utan plats, utan uppfattning och tid. Den finns i allt och är vad vi kommer bli - för det är därifrån vi kommer.

Taoism är en filosofi som går att förklara genom helig geometri och den uppbyggnad av aether/tao som är allt som skapar den illusion vi lever i.

Jag förväntar mig inget bra svar ifrån dig, förutom något dömande och att det jag säger är New Age. Vad är New Age, hur definerar du det? Jag har ingen definiton på det, jag undviker gärna att definera saker utan obeservera som sagt och ser saker för vad de är.

Att tiden och livet är en illusion har jag lärt av empiriska upplevelser och att jag är skaparen vet jag också. Det betyder dock inte att jag är allsmäktig, för vi alla är en. Dock kommer mina "allsmäktiga" krafter öka precis som alla andras ju närmare vi kommer oss själva för att tillslut återförenas med det som är allt och oändligt, dvs vår mystiska begynnelse och början.

mvh
seilon

Posted on: 2008/9/4 12:41

See User information
En sak jag kom på.. I våra trådar, och andras trådar, sebben, så kan vi vill hänvisa till våra olikheter i denna tråden så slipper vi fylla andras trådar med våra diskussioner..

Jag älskar dig sebben, bara så du vet, och jag lyssnar till dig, men det sättet jag upplever livet kommer inte gå att ändra på, för det är något fundamentalt.

All is well, och våra olikheter behöver inte göra så våra diskussioner fyller andras trådar.

mycket kärlek!
mvh
seilon

Posted on: 2008/9/4 14:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper