vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tsarion på Sci-Fi Channel?
Jag har sett en liten del, det är väl kanske inte så nytt. Ni har säkert sett den, många av er.

Men det jag inte förstår är, hur en riktig tv-kanal kan sända sådana kontroveriella program, innehållandes historie-teorier (dock sanna sådana istället för teorier som ger huvudfåran sin uppfattning av historia) utan att man diskrediterar eller har med kritiker som vanligvis endast är med för att diskreditera. Är det för att Eliten inte bryr sig så mycket längre och låter sanningen flöda som den vill, för att de är 100% säker på en världsregering? Jag kan dock se att de som ser denna video som inte har koll på konspirationen skulle kunna koppla samman detta.

Har man sanningen om komplotten så vet man att historien har blivit förfalskad utav eliten genom alla tider.

"Falsification of history has done more to mislead humans than any single thing known to mankind" - Rousseau

Men varför tror ni sådant här når huvudfåran?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tsarion på Sci-Fi Channel?

See User information
Atlantis, LeMUria, Mu, Alien visitation genmanipulation eller inte. Han liksom många andra får sin information genom Sitchins vilda tolkningar av sumeriska vilket gör det icke trovärdigt. Det som sumererna egentligen beskriver är helt enkelt zodiaken - astroteologi.

Posted on: 2008/8/31 20:33
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tycker att Tsarion spårar ut litet, pratar om olika blodlinjer och hur aliens blandat sig med människorna. De som får stor uppmärksamhet i massmedia verkar oftast vara köpte eller sprider disinfo utan att veta det, som David Icke med sina reptiller och andra galna uttalanden.

Posted on: 2008/8/31 23:29

See User information
Tror ni verkligen eliten kan kontrollera alla program som visas på TV i hela världen? Knappast...

Dessutom älskar Eliten/illuminati att lägga korten på bordet mitt framför ögonen på oss.

Posted on: 2008/9/1 1:19

See User information
Quote:

Don_juan skrev:
Tror ni verkligen eliten kan kontrollera alla program som visas på TV i hela världen? Knappast...

Dessutom älskar Eliten/illuminati att lägga korten på bordet mitt framför ögonen på oss.

Men, förutsätter inte det att de har i stort sett total kontroll över vårt tänkande.(Medier) Skulle de inte ha det så skulle nog ganska många bli arga, förvirrade och i allafall reagera om/när de la korten på bordet.

Posted on: 2008/9/1 1:25
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Folk tar nog det mesta som sänds på SCI-fi channel med en nypa salt, men jag tror nog att även om det skulle sändas i SVT på bästa sändningstid så skulle folk bara rycka på axlarna och byta till Idol.

Folk kan inte ta åt sig informationen. Har ni aldrig upplevt det själva när ni pratat med någon om detta, att de bara liksom glider undan? Tycker det händer rätt ofta.

Posted on: 2008/9/1 2:27
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Detta är inte sant.

Albert Einstein sade:

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"

Och jag håller med han.

Tsarion tar inte sin information från Sitchin. Har du överhuvudtaget läst något av han?

Kom ihåg, detta är konstruktiv kritik. Absolut inget personligt. :)

See User information
Quote:

Killawife skrev:
Folk tar nog det mesta som sänds på SCI-fi channel med en nypa salt, men jag tror nog att även om det skulle sändas i SVT på bästa sändningstid så skulle folk bara rycka på axlarna och byta till Idol.

Folk kan inte ta åt sig informationen. Har ni aldrig upplevt det själva när ni pratat med någon om detta, att de bara liksom glider undan? Tycker det händer rätt ofta.

Det kanske skulle hjälpa om du försökte skippa attityden "den som inte har samma syn på världen som jag har inte lyckats ta åt sig informationen", vem vet?

Posted on: 2008/9/1 23:05

See User information
Lol! Det kom ju från rätt person. Tillbaka till skeptikerträsket med dig där du hör hemma.

Posted on: 2008/9/5 23:40
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Jag ser det nog så här. Slår man aktivt från sig information så är man inte mottaglig eller öppen för andra tankar och idéer. Man är nog rätt så nöjd i den bur man för närvarande befinner sig i och det krävs en del mod för att lämna den.

Öppenhet för nya tankar vill jag ha till att man först gått igenom en mognadsprocces som gör en medveten om man inte kan veta om man har rätt om någonting, allt är egentligen olika teorier och det enda jag tycker man kan kräva av de som befinner sig här är öppenhet för sånt vi inte kan veta eller förstå.

Posted on: 2008/9/6 1:00
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper