vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Jason Bermas Ny Prison Planet film Jag ska sätta upp på Youtube

See User information
Erm.. hålla på ladda ner detta nu, det verkar vara jätte bra.

Fick den från Prisonplanet...

Posted on: 2008/9/1 22:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jason Bermas Ny Prison Planet film Jag ska sätta upp på Youtube

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Erm.. hålla på ladda ner detta nu, det verkar vara jätte bra.

Fick den från Prisonplanet...

Den e skitbra, men det kanske man tycker för att den tangerar ens egna uppfattning om vad som kan tänkas ägt rum, hursomhelst så är det sevärd.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2144933190875239407[/quote]

Posted on: 2008/9/1 22:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Finns det en annan uppfattning? Hur kan folk i så fall blunda för information som vi hela tiden förses med av de som är insatta och/eller inblande? Är det kanske "svenskt" att tänka smått och att vi har fått det i får trygga svenska socialdemokratiska fostran? Makten som vi svenskar gladeligen gett bort till vår "överhet" genom kanske ett sekel, har den påverkat hur vi tänker och vad vi tycker?

Posted on: 2008/9/2 8:25
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Har sett lite på filmen, den verkar bra!

Jag skulle vilja se den där andra filmen igen, som någon postade för ett tag sedan, som väl var om att det är judiska krafter bakom 9/11 - någon som vet vilken tråd det var, eller har en länk?

See User information
Ers.. ok behöver inte lägga upp den då verkar det som hehe...

Posted on: 2008/9/2 10:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag har precis sett den, och jag tycker att den var väldigt intressant.
Det har en hel del nya klipp och infallsvinklar.
Den diskuterar inte lika mycket detaljer kring kollapser och saker i kaos under själva attackerna, utan redogör istället för omständigheterna runtomkring.

Klart sevärd tycker jag. Och länken ovan postad av Gaston fungerar utmärkt hela filmen igenom.

Posted on: 2008/9/2 19:34

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Borta på www.screwloosechange.blogspot.com har Pat inlett en debunkning av Fabled Enemies. För er som är intresserade, check it out!

P.S. Scrolla ner lite så hittar ni det

Han säger så här i sin första kommentar; Quote:
The networks were too eager to nominate Osama Bin Laden as the mastermind of the attacks. Of course, it's like back in the 1980s when a bomb went off in London, of course the IRA was going to be the first suspect on everybody's list.

Media har till uppgift och ett ansvar att vara objektiva och inte försöka leda in folk i olika misstankar eftersom vi lätt drar fel slutaster om media medvetet sprider rykten. Om en källa råkar försäga sig är en sak, men om i stort sett samtliga vill leda in oss i samma sorts misstankar innan någon utredning påbörjats eller det minsta lilla bevis påträffats så är inte media längre vår demokratiska ryggrad. Det gäller även hans slutsats om IRA och 1980 bombningarna om det nu ens är en relevant jämförelse.

Nästa punkt;

Quote:
The FBI doesn't want Osama for 9-11. This nonsense continues

Nonsens kallar han det, i ett fungerande rättssystem så är man helt oskyldig tills motsatsen bevisats.

Jag försökte läsa mer, men det gick bara inte... sorry för mycket dogmer, hån och personangrepp i min smak.

Posted on: 2008/9/2 21:32

Fahrenheit451

See User information
Quote:

roy skrev:
Borta på www.screwloosechange.blogspot.com har Pat inlett en debunkning av Fabled Enemies. För er som är intresserade, check it out!

General comments: After Dylan's nasal twang and Sofia's ice goddess voice, Bermas' narration is something of a relief. I do think he's a little too matter-of-fact in tone, but that may change at some point in the film. There are many places where there is annoying repetitive noise in the background, such as right at the very beginning, when we see the Naudet Brothers footage. I checked the high-quality Google video and found the same problem. It's incredibly annoying.

Inledning på denna sk "debunkning" är så oseriös att jag har svårt att ta "Pat:s" ambitioner på allvar.

First things first.

"Vem är Pat? och vart kan man läsa om hans bakgrund, Kanske personer på vaken vet något konkrekt om vem han är? Tack.

Tappade allt intresse på honom/henne/dom anser inte de/han/hon kan tillföra något. Troligen är de sådana där "patrioter" som viftar med flaggor då Bush visar sig. Alltså inte speciellt smarta. Fast det är mina fördomar ;)

Posted on: 2008/9/2 21:50

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

P.S. Scrolla ner lite så hittar ni det

Har du sett filmen?

Posted on: 2008/9/2 22:18
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Som VANLIGT har Twoofer sabbat en tråd och vissa inlägg raderas.

Har leddat till onödiga off topic diskussioner.

SKÄRP DIG!!!

ADMIN

Posted on: 2008/9/3 6:25

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:09:01
/

See User information
Jag tycker om filmen och uppskattar hur de har visat BÅDA Bin Ladin's samarbete med Washington Juntan, Busch Cheyney et al, bara detta säger mycket, och då hur många TJÄNSTEMÄN och politiker beskriva läget.

Hela Truth Movement 911 grejen handlar om TROVÄRDIGHET.

Och detta är upp till alla individer.

Kag lita inte på folk som vill ut i krig och döda oskyldiga människor i grund o botten. Vissa har ingen problem med detta av olicka anledningar.

bara detta gör mig mistanksamma.

Bermas och Infowars har gjort en bra tydligt samling av information och mass medians inblandning med "The official LIE" or the "Official Conspriacy Theory" som går inte ignorereas om man vill komma till sanningen.

Man kan ignorerar vad som helst, det kallas för "DENIAL", och man kan SKITAR i information från FBI agenter inblandade i allt i Bin Ladin Terrorkrigs kontexten, det går att ignorera VAD SOM helst.

Det är inget nytt.

Efter 7 åren, för mig, kommer jag ser mer och mer bevis från väldig insatta och kunniga källor.

2001 sa många att ni som inte tror på The Government version var traitors, eller idioter. Att VI som visste att något var snett var helt ute... När de anhöriga började klaga, när Prison Planet började samla information, när flera filmer och video började kommer ut med information om bristen under dagen, war games etc, ett par år efter då klagade folk att VI var inte EXPERTER.

När flera Vetenskaps perssoner och Injengörer börrade komma fram och kommenterear, med deras ÅSIKTER och professionella kunskapaer raäknades det inte hellre för att de inte var ÖGENVITTNE.

Ok, så, sen när många ÖGENVITTNES historier samlades och man pratade om explosioner då var det bara skepticismen, det kunde har varit VAD som helst.

Visst det alltid finns argument om VARFÖR något händer i världen.

Förre i tden trodde VETENSKAPS perssoner på änglar och väsen som hade påverkan...

Man kan påstå vad som helst, men efter ett tag, när man JÄMFÖRA beviset, teorier, ögenvittness materiel, och en UNDERLIGT faktum: Att inte EN ENDA anställde i Säkerhet, militärtjänst eller intelligence har varit DEMOTED, de har varit PROMOTED.

Tåg förrare som orsaker eller hade med en olycka får böter, sparken eller något straff, men i det här fallet som är TUSEN gånger mer allvarligare får ALLA PROMOTIONS.

Sure, whatever... Nu ser vi efter 7 åren att det går inte att lita på argument ifrån Deniers (DeBunkers) speciellt deras straw man arguments och fokuss på det sekondära, eller den OFFICIELLA Conspirationsteorien.

Bermas and crew have done a great job, media complicancy, govt corruption, and a military idustrial complex, privitized and in bed with the bankers = NWO elite.

Deny it all you want, history is filled with that, thats EXACTLY how military Juntsa and martial law happens...and some people LIKE that.

even when all the truth becomes apparent and even IF Bush and those above him and below that were responsible get imprisoned, the War goes on... the mass media is bought and paid for and we just cannot trust the SYSTEM at all.

9-11 is the evidence of this, hence the Truth Movement and Fabled Enemies shows that.

Posted on: 2008/9/3 8:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Bra film men inget nytt. Allt har presenterats i andra filmer, en del som kommit ut alldeles nyligen som Missing links och den om killen som var i byggnad sju innan tornen rasade och det var redan skadat.

Posted on: 2008/9/5 21:03
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:
debunkerrörelsen
?

Vad är det för något/några?

Jag upprepar min fråga och hoppas nån vet. Vem är Pat?
Ex. Hur ser han ut? Vad jobbar han med? Hans orsak/syfte med sitt engagemenag i en sk "debunkerrörelse" etc etc.

Någon som vet något konkret och följdaktligen kan googla fram info bättre än mig, isåfall posta gärna det ni hittar här. Tack!

Posted on: 2008/9/5 23:38

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Det endå jag gjorde var att visa på att det finns folk som börjat debunka filmen.

Pat är en av de största debunkers som har gjort väldigt mycket för debunkerrörelsen. Bortsett från Mike på 911myths och Mark Roberts så är han nog en av de största.

Ja, jag har sett filmen. Tänker inte säga om jag tror på det Bermas säger eller ej. Ska kolla flera olika argument först innan jag bestämmer mig om det finns något att hämta från filmen.

Btw, ni som klagar på Pats attityd kanske ska ha i åtanke att Bermas och Loose Change gänget hånat honom och förlöjligat hans blogg.

Jo det är alltid fel att håna någon. Men jag antar att det i det här fallet bara handlar om att i så fall ge igen med samma mynt. Siten du referar till är ju hånande redan i rubriken.

Sen upplever jag det som att du ser två lag och att du helst vill ställa dig i det vinnande laget. Inte det lag som kanske är trovärdigast, utan din referensram känns som den endast sträcker sig till vinnare och förlorare. Om det nu är så, kanske du ska ta dig en funderare om du här med rätt referensramar eftersom jag tror ingen här, varken debunkare eller någon annan känner sig nog till freds med en sådan referensram eftersom den bygger på att vi hela tiden kommer att framkalla fler av den här sortens katastrofer.

Posted on: 2008/9/6 1:26

Fahrenheit451

See User information
Som VANLIGT har Twoofer sabbat en tråd och vissa inlägg raderas.

Har leddat till onödiga off topic diskussioner.

SKÄRP DIG!!!

ADMIN

Posted on: 2008/9/6 9:06

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:09:33
/

See User information

Posted on: 2008/9/6 9:17

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:10:34
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Jag har i en viss mån alltså valt det "vinnande" "laget". P.g.a. de argument som finns så anser jag att mitt beslut var befogat.
Hur tar man fram din möjlighet till att välja själv?Med intellektes eller intelligensens hjälp?...:)Detta vill du förstås inte alls se.Kan du välja själv?

ps Varför ta sig till ett "dårhus"å försöka tala om för dårarna att ni är dårar ?Vem är då störst dåre?

Posted on: 2008/9/6 9:32

See User information
Fan alltså, twoofer. Här trodde jag du var seriös till skillnad från andra debunker-typer.

Såg du filmen före eller efter du bestämde dig för att länka till debunkersidor ?

Du vill inte säga vad du tror och inte tror på i filmen utan tänker först kolla andras argument innan du bestämmer dig för vad du ens ska tro. Detta är inte sunda tankebanor vilken sida av staketet man än står på. Såg du filmen och gick direkt till dina vattenhål för debunking eller tog du dig tid att själv undersöka det som sades i filmen ? Själv håller jag fortfarande på att gå igenom frågorna men har du något att bidra med som ökar tempot för min del så tar jag gärna emot detta.

Har du kritik mot filmen så varför inte passa på att dela med dig av dina egna undersökningar så att vi får svart och vitt på saker och ting. Du har inte varit någon tidigare anhängare av att kräva sanningen om 11 september. Du har nog inte ens läst igenom kommissionsrapporten och studerat de anhörigas styrkommitté. Du vet nog faktiskt inte ens vad 911 Truth verkligen är för något. Jag bor i grannkommunen så det är inga problem att mötas på riktigt för en ordentlig lektion i vad rörelsen har inneburit för att exponera lögner och svek bortom folks allmänna uppfattning.

Den där Pat väljer och vrakar i det han kan slå till mot vilket är typiskt för en som är ointresserad av sanningen. Hans måltavla är 911 truth och tyder på ett fanatiskt tunnelseende som undviker frågorna i periferin. För dessa männskor är det en lek att kunna hitta detaljfel i påståenden men samtidigt gäller det för dem att inte falla ner i frågor som blir för allvarliga. Varför hoppar han över Springmanns verkliga klagomål och hur han avskedades som följd av att ha sagt sin mening ? Varför undviker han frågorna om mötena med dåvarande ISI-chefen Mahmoud Ahmad och hans koppling till de 100,000 som skulle ha skickats till Mohammed Atta ?

Det blir mer om detta tids nog men här har du lite att bita i till att börja med herr "före detta truther".

Fy fan alltså

Posted on: 2008/9/6 10:32

See User information

Posted on: 2008/9/6 11:35

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:11:37
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Jag såg filmen före.

Varför är det fel att direkt kolla på debunkersidor? Det är inte så att jag kollar på debunkersidor och tar det som sanning, som jag redan sagt. Jag sätter argumenten mot varandra för att sedan bilda mig en egen uppfattning. Förstår faktiskt inte problemet med detta.

Jag har ingen kritik än då jag faktiskt inte haft tid att titta närmare på det. Har väldigt mycket att läsa inför tentor som kommer snart, och min kritik och min undersökning av filmen får vänta tills jag får mer tid.

Problemet som jag ser med ditt förhållningssätt om nu min analys är något så när korrekt, är att du ser det helt dualistiskt, som jag tidigare, du har ett vinnar/förlorare perspektiv på det hela och gräver du en aning i djupare i detta så kommer du fram till egoism. Där nere finns ingen objektivitet och man faller då för saker som man upplever att man själv kan vinna någonting utav. Glöm inte heller bort att rädlsan för att göra fel, sticka ut, bli ensam osv. alltid är av ondo.

Posted on: 2008/9/6 12:00

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Jag sätter argumenten mot varandra för att sedan bilda mig en egen uppfattning. Förstår faktiskt inte problemet med detta.

Du låter alltså de två lägrens argument för och emot filmen avgöra vad du själv anser ? Var finns din egen vilja att ta reda på vad som är sant och falskt ? Du har definitivt aldrig varit en del av 911 Truth. Om du själv inte har tid att sätta dig in i detaljerna så borde du nog inte försöka dra igång debatter utifrån vad andra tycker istället.

Posted on: 2008/9/6 12:04

See User information

Posted on: 2008/9/6 13:46

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:12:00
/

See User information

Posted on: 2008/9/6 13:48

Edited by The Lorax on 2008/9/6 16:12:26
/

See User information
Som en ren parentes gott folk - den där sidan är ju rent skrämmande och en skymf mot allt vad god smak innebär. I minst två inlägg kritiseras och hånas Jesse Ventura för sitt mod att säga sin mening om 9-11. Vilka jävla svin alltså.

Är detta debunking ?
Quote:

Puttin' On the Ritz

Walter noticed a certain similarity between Jesse The Idiot Ventura and a former dancing star:

Notera även bristen på respekt här. Det finns en del inom den där debunkerrörelsen som skulle ha en rejäl spark i röven.

Kommentarer i Troofers in St. Paul

Quote:

Jesse Ventura is an American Patriot who has come out for TRUTH and all you can do is make fun of him.

Hey asswipe, someone who accuses his own country of committing mass murder of its own citizens without a shred of credible evidence isn't a "patriot", to the contrary, he is backstabbing America-hating scumbag.
ConsDemo | 09.04.08 - 10:28 pm

Quote:

I served in the military as well, as have many other debunkers. As for Ventura, he may have served his country admirably four decades ago, but he has degenerated into anti-American scum. His past doesn't absolve him criticism for his actions, dickface.
ConsDemo | 09.04.08 - 11:35 pm

Posted on: 2008/9/6 13:51

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper