vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Jason Bermas Ny Prison Planet film Jag ska sätta upp på Youtube

See User information
Snacka om att generalisera! Det där är olika individer som skriver, du kan inte döma en hel grupp sådär.

Btw, vi är som vanligt lite offtopic hehe :)

Posted on: 2008/9/6 14:45
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Visst blir man förbannad på sådana där uppenbara provocerare och deras Bah-Bah mentalitet, men försöker undvika att läsa sånt trams och jag hoppas att fler och fler kommer att följa mitt exempel. ;)

Främst USAs media och deras propagandamaskin anser jag vara skyldiga till att fostra fram denna mentalitet hos sina egna och det är nog kanske främst på dessa man egentligen ska gnälla, de har ett ansvar och tar det uppenbarligen inte.

Posted on: 2008/9/6 15:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Kan hålla med till viss del. Jag är tydligt inte helt neutral i frågan och det blir självklart ett problem. Hur mycket jag endå försöker va det har jag en förförståelse för vilkas argument som brukar hålla och vilka som inte gör det. Är svårt att ställa sig helt objektiv när empirin pekar i en viss riktning.

Visst är det svårt, kanske en balansakt som kommer att vara resten av livet. Självklart har man sina tankar om vilka som ligger bakom och att det onekligen finns faktorer som säger att vi själva ungefär har bett om detta dåd och att makten på något sett utnyttjat detta. Mina egna tankar leder i allafall inte till arabvärlden. Mest för den skull att jag känner att jag har ganska mycket kunskap om hur detta imperiebyggande spel verkligen fungerar. Så dem utesluter jag faktiskt utan pardon. Jag tror inte denna händelse är en upprinnelse av något USA-hat eller den sortens extremism om de i så fall själva inte medvetet provocerat fram det. Om jag skulle få för mig att omvärdera detta? Tror inte det är möjligt, ser ingenting som tyder på att jag har fel på just den punkten.

Ursäkta om du fick min syn på saken, tror iofs du redan visste ungefär var jag stod på den punkten. Men för guds skull försök inte att omvända mig, det är dödfött och det kan nog bara en ny Jesus göra. ;)

Posted on: 2008/9/6 15:55

Fahrenheit451

See User information
Som VANLIGT har Twoofer sabbat en tråd och vissa inlägg raderas.

Har leddat till onödiga off topic diskussioner.

SKÄRP DIG!!!

ADMIN

Posted on: 2008/9/6 16:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Nu får detta partiska skitet sluta!!! JAG gick inte offtopic, sluta ljuga! Jag la in en länk till en sida som hade inlett en debunkning av filmen, varpå folk började kritisera den. Jag svarade dessa personer, är det isf JAG som gått offtopic? Isf ska fan inte bara jag straffas.

Detta är ett typexempel på att vaken.se inte tåler kritik av något slag. Om ni andra användare tycker det är acceptabelt så stödjer ni samma taktiker som ni anklagar "NWO" för att använda sig av. Patetiskt...

Posted on: 2008/9/7 9:10
/

See User information
Jag har redan påpekat mitt missnöje med detta missbruk av rättigheter och jag trodde faktiskt att det dog ut innan. Om trådar som spårar ur emellanåt verkligen är problemet här så lär det bli mycket att radera bland foruminläggen. Vågar man ens försöka föra en diskussion här nuförtiden ?

Posted on: 2008/9/7 9:38

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Jag har redan påpekat mitt missnöje med detta missbruk av rättigheter och jag trodde faktiskt att det dog ut innan. Om trådar som spårar ur emellanåt verkligen är problemet här så lär det bli mycket att radera bland foruminläggen. Vågar man ens försöka föra en diskussion här nuförtiden ?

Inte med The Lorax vid rodret iaf...

Posted on: 2008/9/7 9:43
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Snacka om att generalisera! Det där är olika individer som skriver, du kan inte döma en hel grupp sådär.

Btw, vi är som vanligt lite offtopic hehe :)

You said it yourself! ; ) And thats the TWOOF baby!

Du, som vanligt förnekar allt, whatever.. Jag KAN samla mycket du har redan skrivet, och bara din INTRODUCTION säger mycket.

Vi har koll på dig på våran liten forum, och du vet att du skapa problem här.

Vaken har Riktlinjer och Reglar och är inte en plats för alla ider och inlägg. Det har jag lärt mig länge sen, och efter mycket tänkande och funderingar accepterar jag kontexten (reglar oasv..) och vet att jag är FRI för att SKAPA något själv om jag vill.

Som micro gjorde.

Inte svårt, du bode pröva själv...

Posted on: 2008/9/7 10:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
OT är vi alla från och till. Jag anser också att om man har synpunkter på att någon är för OT kan man ta det via PM och inte spamma ner trådar med det, för det är också OT.

Mitt råd till admin är att försöka lita lite på de som debatterar här och om nu någon för fram en ståndpunkt som går emot gällande "Vaken-norm" är det bästa sättet att låta Vakens egna debatterare ta hand om det problemet. Censur tillhör fascimen som jag ser det och är det något jag själv inte vill komma i närheten av så är det just fascism. Märker jag att sådant tar över försvinner i allafall jag härifrån fortare än kvickt.

Posted on: 2008/9/7 10:17

Fahrenheit451

See User information
The Lorax, är du verkligen seriös? Alla kan se att det jag skrev där är något POSITIVT! Jag påpekar faktumet att vi är offtopic så att vi kan gå tillbaka till det igentliga ämnet! Vad är så jävla fel med det så mina inlägg ska behövas raderas? Förövrigt så var det inte jag som började gå offtopic. Men lev du i din lilla fantasivärld där du har lite makt och om det får dig att må bra så fine by me. Men du stödjer exakt det system som du säger att du hatar så mycket.

Posted on: 2008/9/7 10:32
/

See User information
The Lorax;
Om du böjer dig här så bevisar det att du är den du säger att du är. Det är stort att erkänna att man ibland har fel och det är inget nederlag. Det är en seger mot en av de dämoner som vi alla har innanför pannbenet.

Posted on: 2008/9/7 10:46

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
The Lorax, är du verkligen seriös? Alla kan se att det jag skrev där är något POSITIVT! Jag påpekar faktumet att vi är offtopic så att vi kan gå tillbaka till det igentliga ämnet! Vad är så jävla fel med det så mina inlägg ska behövas raderas? Förövrigt så var det inte jag som började gå offtopic. Men lev du i din lilla fantasivärld där du har lite makt och om det får dig att må bra så fine by me. Men du stödjer exakt det system som du säger att du hatar så mycket.

Twoofer, acceptera att fantsier ska regera. Att detta är en klubb. Att saker kan få vara bakvända.
Man ska inte vara här och tro på rätt och rättvisa eller sådant.
Man ska spela med.

Makt har rätt och är vackert, du har bara inte förstått det än.

Det är ju inte utan anledning DrKlot har en Avdelning.

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Frihet utan ANSVAR verkar vara populär med de som vill bara kommer med kritik.

Du påstå mycket och vet lite, du verkar oxå har ett kort minne när det gäller mina vaderingar och vad vi har redan pratat om ett tag sen.

Jo, serious är jag, lite grann.
Vill inte fylla det här tråd med off topic argument.

Posted on: 2008/9/7 11:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper