vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
En byggnad, 911, hela konspirationen eller hela livet!
Hur ser världen ut för dig?
Ser du vissa fel i 911 utredningen, eller är hela 911 en konspiration. Kanske känner du att det är mer än 911, kanske hela livet?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En byggnad, 911, hela konspirationen eller hela livet!

See User information
Räknas de som tror att 9/11 var en konspiration genomförd av 19 kapare i kategorin "det var en konspiration"?

Posted on: 2008/9/8 9:43
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du får skapa en egen poll om du inte förstår frågan i denna.

Om du tror att 911 endast handlar om 19 kapare så finns det säkert forum för det också, här e nog inte rätta stället för dig Twoofer. Du är som en AIK supporter som är inne o härjar i MORAS bås!

Så, nu har jag svarat dig, vill du vara snäll och berika oss med din visdom angående aggerandet ifrån Pentagon. Varför lägger dom fram 5 bevismaterial "A" 5 stillbilder, istället för all film som visar vad som faktiskt var där. Skulle avsluta Pentagon och flight 77 historien för gott.

See User information
Quote:

ance skrev:
Du får skapa en egen poll om du inte förstår frågan i denna.

Om du tror att 911 endast handlar om 19 kapare så finns det säkert forum för det också, här e nog inte rätta stället för dig Twoofer. Du är som en AIK supporter som är inne o härjar i MORAS bås!

Så, nu har jag svarat dig, vill du vara snäll och berika oss med din visdom angående aggerandet ifrån Pentagon. Varför lägger dom fram 5 bevismaterial "A" 5 stillbilder, istället för all film som visar vad som faktiskt var där. Skulle avsluta Pentagon och flight 77 historien för gott.

Du kunde också ha svarat ja eller nej. Ingen anledning till att vara otrevlig. Är väldigt oklart vad som menas med "911 var en konspiration", det tror jag flera här håller med mig om.

Men jag ska underlätta för er och skita i att svara :)

Posted on: 2008/9/8 13:27
/

Anonym
Det är just vad du tror som jag vill ha reda på.

Dom bitar som fäller mainstream versionen av 911 är just dom bitar du o zink o zpz2 håller er borta ifrån.

See User information
Ahh okej. Du borde införa ett alternativ i pollen som heter något i stil med "tror på en konspiration genomförd av 19 kapare".

Det är i kort vad jag tror på. Debatterar gärna närmare om så önskas :)

Posted on: 2008/9/8 13:56
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Ahh okej. Du borde införa ett alternativ i pollen som heter något i stil med "tror på en konspiration genomförd av 19 kapare".

Ditt borde kommer från "ordet"BÖRDA...
"Njut så länge det varar"

En fråga till dig är:Varför var FEMA på plats redan den 10/9/2001 typ en dag innan ?Har du funderat på det:ps du flyr mig/Mina INLÄGG MOT/TILL DIGVarför??Du är feg en fegis till,vilken fest du är!

Du är förblindad vet jag.Att du skulle vara så oerhörd belevande är jag skeptisk i mot..

Posted on: 2008/9/8 15:13

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Ditt borde kommer från "ordet"BÖRDA...
"Njut så länge det varar"

En fråga till dig är:Varför var FEMA på plats redan den 10/9/2001 typ en dag innan ?Har du funderat på det:ps du flyr mig/Mina INLÄGG MOT/TILL DIGVarför??Du är feg en fegis till,vilken fest du är!

Du är förblindad vet jag.Att du skulle vara så oerhörd belevande är jag skeptisk i mot..

Det verkar röra sig om en felsägning:

http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/060704_tripod_fema.html

Nu förstår jag ingenting. När har jag flytt från dina inlägg?

Posted on: 2008/9/8 15:26
/

Anonym
Håller med sale, fegisfasoner att inte ens våga kommentera vissa saker som har med 911 att göra.

Eller fegt, det spinnas! The great FOX move.

See User information
Men när har jag varit feg? (förutsätter att ni pratar om mig)

Posted on: 2008/9/8 16:41
/

See User information
Twoofer, du säger att du har varit en "truther" tidigare. Detta skulle betyda att du först kritiserat den officiella förklaringen för att sedan acceptera den igen.

Ett par frågor till dig,

1) Vad fick dig att kritisera den officiella förklaringen först ?

2) Vad fick dig att återigen tro på den ?

Högst intresserad av detta ska jag tillägga

Posted on: 2008/9/8 16:41

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Twoofer, du säger att du har varit en "truther" tidigare. Detta skulle betyda att du först kritiserat den officiella förklaringen för att sedan acceptera den igen.

Ett par frågor till dig,

1) Vad fick dig att kritisera den officiella förklaringen först ?

2) Vad fick dig att återigen tro på den ?

Högst intresserad av detta ska jag tillägga

Roligt att folk är intresserade av mitt liv :)

1. Jag var ung och naiv och var inte tillräckligt källkritisk. Allt började med att jag såg Loose Change(den första) och trodde blint på denna film. Därefter så såg jag endast konspirationsteorifilmer och läste endast på sidor som infowars.com

2. När jag började titta på andras motargument och upptäckte att mycket av det jag trodde på innan var taget ur sitt sammanhang, rena lögner eller missuppfattningar. Speciellt programmet Hardfire och sidor som 911myths.com hjälpte mig att se på 911-konspirationsteorin från ett annat perspektiv.

Posted on: 2008/9/8 16:47
/

Anonym
Twoofer, jag kan ärligt talat inte få ihop den här , med mainstream verisionen av 911, kan du?

För er som inte har en aning vad jag snackar om. Bilden visar glödhett stål från röjningsarbetet på ground zero.

En omöjlighet så långt efteråt händelsen med endast eld som uppvärmningskälla, i endast en timme. Impossible mission!

Här snackas det om molten steel:
http://www.physforum.com/index.php?showtopic=4418&st=1545

See User information
Först så vill jag ha bekräftelse på att det där är stål och inte någon annan metall. Det är en väldig skillnad

Posted on: 2008/9/8 21:03
/

See User information
Så här ser smält aluminium ut......silvrigt kallas färgen...

http://www.youtube.com/watch?v=nhbaiuK3M3U

Posted on: 2008/9/8 21:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Aluminium blir som sagt inte rött, det rinner bara till. Därför det är lite klurigt att svetsa!

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Först så vill jag ha bekräftelse på att det där är stål och inte någon annan metall. Det är en väldig skillnad

Det finns iaf några vittnen som beskriver det på det sättet.

http://www.youtube.com/watch?v=jrUosvSNLCk

Men sen är det klart, ska vi verkligen komma till botten med det hela så behövs det en riktig undersökning, förhör med arbetarna, prover av stål från wtc etc etc.

Posted on: 2008/9/8 23:22
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

Anonym
Tackar oligus, bra poäng där.
Stålet forslades snabbt bort, också misstänksamt, dessutom olagligt, det är bevismaterial i en av dom större utredningarna vi skådat.

See User information
Vi tar en punkt i taget så vi inte hamnar på villospår. Jag börjar med aluminium

Aluminium, blandat med annat material(material som fanns i WTC), kan lysa med en orange färg när det smälter:

"The flow is likely to be a mixture of aluminum, aluminum oxides, molten glass and coals of whatever trash the aluminum flowed over as it reached the open window. Such a flow would appear orange and cool to a dark color."

http://stephenchastain.com/metaltalk.htm

Tyvärr är sidan nere för tillfället, men artikeln finns att läsa på debunking911.com

Även NIST pratar om aluminium:

"Pure liquid aluminum would be expected to appear silvery. However, the molten metal was very likely mixed with large amounts of hot, partially burned, solid organic materials (e.g., furniture, carpets, partitions and computers) which can display an orange glow, much like logs burning in a fireplace. The apparent color also would have been affected by slag formation on the surface."

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Posted on: 2008/9/9 9:30
/

See User information
Spelar ingen roll, aluminium kan inte omvandlas till stål hur du än försöker, det var faktiskt stål som hittades.

Sånt schvammel kan man bara lura i små glin.

Posted on: 2008/9/9 10:02

See User information
Quote:

gaston skrev:
Spelar ingen roll, aluminium kan inte omvandlas till stål hur du än försöker, det var faktiskt stål som hittades.

Sånt schvammel kan man bara lura i små glin.

Sluta hoppa från ett argument till ett annat. För att vi ska komma någonvart måste vi undersöka ett i taget. Så en följdfråga: Kan aluminium blandat med annat material lysa oranget? Ifall vi klargjort detta kan vi gå vidare

Posted on: 2008/9/9 10:16
/

See User information
He he he... Är ni där igen? Smock, Tjoff, Kabloing, nähä.. Tjoff joho...

Posted on: 2008/9/9 10:31
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Om det hittades smält aluminium..vad skulle det betyda i så fall ?

Posted on: 2008/9/9 10:43

Anonym
Hej du lilla gubben Twoofer, vet du vad!
Jag har full verktygsmakar utbildning (smida stål, härda, smälta, svetsa, bearbeta, böja, gänga, fräsa, brotscha mm), har koll på legeringar. Man bygger inte skyskrapor i stål blandat med aluminium. Har också svårt att hitta legeringar som är stål och aluminium i, kan du posta en länk på det äru snäll? Kom ihåg att jag vill se legeringar som fanns i början på sjuttiotalet, inte i dag!

Man använder aluminium där man behöver mindre vikt såsom i flygplan, bilar, hushållsdetaljer, cyklar, radiostyrda bilar, motorer till radiostyrda bilar, motorer till lätta racebilar, motorcyklar etc.

/// WTC hållfasthetskraf, tål en direkt hit av en B707. Konstruktörens egna ord, men han har väl ingen koll eller? ///

- Demolition experts, that was a controlled demolition!

Tycker du målat in dig i hörnet, samtidigt som du drar en spinn ifrån flight 77 igen o igen o igen....

Ser också bakåt i tiden att du svarar på frågor genom att ställa en fråga själv.

Igen,
1: Det är inte aluminium!
Om det så skulle vara ren aluminium så skulle inte soppan räcka till ändå. Det var 4" tjockt gods i balkarna, i "the core".
2: Varför använder inte Pentagon filmerna?
3: Ställ inte en fråga när jag frågar först, det är ofint.

Tack så länge lilla gubben!

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper