vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Programmet Faktum är våran räddning på SVT

See User information
Det verkar som om programmet Faktum går våra ärenden , kvällens program var mkt genomlysande och jag hoppas att många såg det och börjar förstå hur det kommer att bli i Sverige om inte nån lägger i bromsen..samt börjar motarbeta dessa krafter i samhället som vill ha mer övervakning, angiveri mm..

länk till kvällens faktumprogram..
http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... ayer.jsp?d=24398&a=554627

Undrar vem som bestämmer över innehållet i det programmet, verkar vara en vettig/vaken person..Mejlanstormingen från vaken.se's medlemmar kanske äntligen har gett resultat

Posted on: 2006/3/13 19:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Programmet Faktum är våran räddning på SVT

See User information
instämmer

Posted on: 2006/3/13 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Synd bara - för de som missade programmet - att inte hela inslaget med New York-polisen kom med på webbsändningen. Sammanfattningsvis: "folkets säkerhet kostar deras rättigheter".

Posted on: 2006/3/13 22:34

See User information
Aj då , jag kollade inte hela webbinslaget..Vi får väl leta reda på en torrent inspelning då, Det var hur som helst en förklarande bild av hur USA och speciellt New York ser ut i dag efter 911/Patriot Act mm..

Posted on: 2006/3/14 2:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
"Motsträvige" - Shygets - Nåja...
jag är alltid lika misstänksam, som jag menade i ett föregående inlägg - jag kan faktiskt tänka mig att eftersom informationen i det yttersta styrs upp av dessa "krafter" som jag misstror - så 2går jag f-n i nte på vad som helst - Vi får se vad detta leder till - ijnan man kan göra en riktig bedömning - jag "kör" med detta med att "man är skyldig tills motsaten bevisats" - Någonting lurt är det ofta med allting - men även om detta kan synas vara pessimistisdkt och det och sånt - så är det en modell jag ändå håller mig till - i längden är det nog det mest lönande...
man kör alltid med modellen "Ulvc i fårakläder" eller om man skall vara så där lite romantiskt - i en "ängels- skepnad" Hö, hö...

Så vi får sedan om ett "tag" - Man kan vara optimistisk och jobba på en då - fast man ser det på detta sätrt - men man får inte vara rädd då och alltid ha en bild på hur dallt kan komma sig - annars så skulle man nog avhålla sig från allt detta - med - politiken = "Människors Angelägenheter"... Man kan väl alltid sporta eller nått, annat kul!

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/3/14 11:50
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Faktum är ett väldigt bra program och roligt dessutom. När han ringde och angav sin kollega t.ex. "bara för säkerhets skull".

Såg ni avsnittet då de tog upp anledningen till att b.la. kaffe latte blivit populärt? Själva anledningen till detta vara då att några mejerier anlitat en PR konsult som skulle få människor att dricka mer mjölk. Sen så kom de fram till att i praktiken skulle det vara möjligt att få svenskarna att acceptera hundkött. Det går alltså i teorin att få nästan vad som helst att bli accepterat eller "inne". Tänk då vad den stora eliten kan få vanliga människor att acceptera.

Det skulle vara trevligt med en mail-adress till någon på Faktum redaktionen.

Posted on: 2006/3/14 14:43

See User information
Ja programmet var mycket bra tycker jag. Inslaget från New York pekar exakt på det som Alex Jones har varnat för i flera år nu.

Faktumredaktionen

Posted on: 2006/3/14 14:59
- -

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper