vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Cannabis mot allergier?

See User information
Är det någon här som har erfarenhet med att använda cannabis mot allergier?

Posted on: 2008/8/16 16:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Cannabis mot allergier?
Allergier är brist på immunförsvar. Om cannabis sägs, att om kanske mot all förmodan kanske sänker immunförsvaret lite. Om det är sant eller inte vet jag ej. Min alleri blev inte bättre när jag rökte, därimot blev den riktigt bra av rätt kost.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

ance skrev:
Allergier är brist på immunförsvar.

Fel skulle jag påstå. Allergi är ett överaktivt immunförsvar.

See User information
Ja det är vad jag förstått också.. Allergier är ofta autoimmuna besvär.. Dvs immunförsvaret attackerar egna celler.. Men men, jag kanske har det helt fel..

Posted on: 2008/8/16 18:37

See User information
Jag vet att det funkar mot astma. Två av mina nära vänner hade astma en väldigt grov astma som liten. När dom började röka gräs så mer eller mindre försvann besvären. DEn ena är helt frisk och den andra 90% bättre. Dom har väl rökt mer eller mindre dagligen nu 10-15 år.

Posted on: 2008/8/16 20:34

Anonym
Man kan inte ta något MOT någonting.

Håller med om svagt/felprogrammerat immunförsvar... löper amok, attackerar "allt".

Tack bland annat vaccinationskampanjerna för det.

Bakom ligger att så är "människan" själv... attackerar sin sanna natur/kosmos natur, kriterier... går emot det.

Det ena reflekterar det andra.

Man måste "bygga upp sig". Rökning av något hälper naturligtvis inte.

Tänk lite längre än vad som syns som effekter på ytan...

Jag har ingen "allergisk" reaktion, varför skulle jag ha det...

Anonym
Ades, nej du hade inte fel.

Jag får hålla med om det där med överaktivt, jag hade fel!

Afton

See User information
tror cannabis skulle hjälpa mog adhd :D

Posted on: 2008/8/17 14:03

See User information
ADHD är väl ingen allergi ;)

Nej men cannabis hjälper mot en hel del sjukdommar och åkommor. Men man borde tänka på också innan man tänder pipan att i princip alla (om inte ALLA) sjukdommar från vanliga förkylningar till canser beror på obalans i kroppen vilket lättast fixas med kosten. Men cannabis kan ändå va bra för att lindra vissa besvär osv..

Ja tänkte starta en ny tråd om syra/bas balans i kroppen men info om cannabis och länkar vidare finns det massa på www.swecan.org

Posted on: 2008/9/14 9:30
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:

Mini skrev:
ADHD är väl ingen allergi ;)

Nej men cannabis hjälper mot en hel del sjukdommar och åkommor. Men man borde tänka på också innan man tänder pipan att i princip alla (om inte ALLA) sjukdommar från vanliga förkylningar till canser beror på obalans i kroppen vilket lättast fixas med kosten. Men cannabis kan ändå va bra för att lindra vissa besvär osv..

Ja tänkte starta en ny tråd om syra/bas balans i kroppen men info om cannabis och länkar vidare finns det massa på www.swecan.org

Helande har knappast något att göra med att "använda något EMOT någonting".

Så tänker bara dom som inte kommit till ruta ett - så du har kommit "rätt", detta forum är mycket för personer som tror man kan det, nämligen aktivitsttroende.

Anonym
jag har haft amalgam i tre tänder på höger sida av munnen i snart 20 års tid, har nyligen tagit bort dom och hade det inte varit för all röka så skulle jag varit sjukare än jag är idag..

Jag vet att på mig, så balanserade cannabis mitt imunförsvar som var överaktivt av all kvicksilver som jag konsumerat alla dessa år.

cannabis har en läkande förmåga långt bortom all mänsklig förståelse, det är bara du och dina tankar som kan begränsa dess läkande effekt.

den tillhör inte den "förbjudna naturen" utan anledning..

Anonym
Jag har rökt mycket brass i mina dar. Dessutom gjorde jag mig till nikotinslav för tio-tolv år sedan med hjälp av snus. De sista åren har jag försökt att skaka av mig niko-jävulen med varierat resultat. Tack vare intensivt brassrökande har tobaken satt sina klor i mig igen, via lungorna. Då har jag gjort det minst genomtänkta, rökt cigg då o då för slippa niko-abstinens. Jag har inte rökt "vanliga" cigg utan rullat cannabisfria jointar, dvs rostat tobaken o rullat upp.
När jag sysslat med idiotin ett tag märkte jag att tjugo jointar på en dag inte märktes annat än i en (1) läbbig snorloska på morgonen medans två-tre cannabisfria jointar totalt sabbade lungorna. Det gick knappt att andas...
Jag har alltid varit skeptisk till snacket om cannabis välgörande verkan men experimentet jag utfört på mig själv visar klart och tydligt att det är något i hasch som motverkar tobakens negativa effekter...

See User information
Herb Is The Healing Of The Nation!

Cannabis ska inte blandas me tobak!
Brinner gräset dåligt? skaffa rätt rökverktyg till rätt röka!

OT: min morfars astma försvan genom cannabis bruk.han rökte inte livet ut bara under 3 månaders.
En kompis morsa har MS o mår mycket bättre av cannabis än hennes "riktiga" mediciner.

Posted on: 2008/9/16 14:40
El pueblo armado jamás será aplastado!!

Anonym
Quote:

Zack skrev:
Herb Is The Healing Of The Nation!

Nja, som bibeltroende tar man väl det där med "healing of the nations" med en nypa "salt of the earth"... Men jag är inte så förtjust i gräs utan gillar hasch, därför tar jag även i av den onyttiga växten.

See User information
OT men der går väl att röka hash utan att blanda med tobak.. dessutom finns det ju en del annat att blanda med, örtciggareter tex... läste nånstans om rosblad (bladen från blomman då)

Posted on: 2008/9/16 19:31
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Det går att röka rent eller med andra örter men "old habits die hard." Det är ett jävla ofog, jag vet, nog om det...jag skäms.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper