vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 2 3 (4)


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#73


See User information
har jag taskig läsförståelse kan du uttrycka det tack?
Sionism är inte nationalism och ska du fortsätta säga det kan du väl jämföra sakerna jag skrev och skriva vad som påminde om sionismen men du har fortfarande inte gjort detta ?

Märker tydligt att du itne vet vad varken sionism är lr nationalism . Båda sakerna är bara ett ord för dig ingen innebörd

Posted on: 2008/9/15 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#74


See User information
vem har hittat på något uttveckla gärna det med`?

Posted on: 2008/9/15 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#75
Jösses...
Alldeles nyss sa du att jag hade sagt att sionismen skulle krossa nationalismen... drömmer du eller?

Vakna...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#76


See User information
Haha du får nog sj vakna för det har ja då aldrig sagt . Jag sa däremot att ett av sionismens mål är att krossa nationalismen . Har aldrig sagt att du sa det något mer oklart? Från han som ber andra vakna :P

Posted on: 2008/9/15 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#77
Quote:

Paradoxer skrev:
Jösses...
Alldeles nyss sa du att jag hade sagt att sionismen skulle krossa nationalismen... drömmer du eller?

Vakna...
Quote:

wolfheart skrev:
Haha du får nog sj vakna för det har ja då aldrig sagt . Jag sa däremot att ett av sionismens mål är att krossa nationalismen . Har aldrig sagt att du sa det något mer oklart? Från han som ber andra vakna :P

Ja, det var ju precis det jag sa...

Quote:

wolfheart skrev:
Du verkar ju veta vad sionismen är för något men du verkar kommit på villovägar om det som är ett av sionismens mål utrota nationalismen

Sagt här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=101522#forumpost101522

Sionismen är en nationalistisk rörelse... men de kanske vill förgöra sig själva... eller?


Driver ni med mig eller är ni så här idiotiska på riktigt?
skulle=avser/-såg att=mål

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#78


See User information
Paradoxer:
Jasså inte?

Vad är då detta?
Citat:

wolfheart skrev:
Du verkar ju veta vad sionismen är för något men du verkar kommit på villovägar om det som är ett av sionismens mål utrota nationalismen

Du är inte allvarlig va? Det kan du inte vara ? Du spelar bara dum och jävlas men visst jag ska svara ändå.


Jag skriver att du verkar ju veta vad sionismen är(pga att du nämnt sionismen flera ggr)

Och då om du läst något om sionismen så undrade jag vart du försvann i tankarna då det började handla om sionismens planer på att krossa nationalismen.

Hur fan kan du få det till att jag säger att du säger att sionismen ska krossa nationalismen . Vart hittar du liknelserna ?

Om du nu är allvarlig i detta och inte full lr bara sjukar dig så förlåt men då förstår jag varför du inte förstår vad nationalism innebär.

Posted on: 2008/9/15 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#79


See User information
Nationalism, sionism, osv, är alla små lekdockor skapta av Eliten för att lura dom mer lättlurade folken i deras nät.

Men att just sionism skulle vilja krossa nationalism? Det vet jag inget om, har inte hört det, men man kan ju anta det. Då elitens plan är en sk "ny världsordning" men på samma gång skapa polaritet mellan dom "olika" sk "länderna".

Posted on: 2008/9/15 22:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#80


See User information
Men emil seriöst varför säger du att eliten grundat nationalismen ? Det är som att säga att kärlek är skapat av eliten . Nationalism är skapat av kärleken då nationalismen är en känsla av ett symptom från kärlek .
Om du läst tidigare vad jag skrivit om nationalism så pratar du om en nationalism som inte är äkta.
Den nationalism de pratar om är ju ett sätt att lura folk att bli programmerade att känna nationalism för att uppnå elitens syfte. Alltså en nationalism som inte finns så varför fortsätta kalla det för nationalism. just det med enandet och lurendrejeriet kallas redan för globalism vilket inte har med nationalism att göra

Posted on: 2008/9/15 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#81


See User information
Men emil seriöst varför säger du att eliten grundat nationalismen ?

Jag säger att den är det för det är i den riktning faktan jag sett pekat åt.


Det är som att säga att kärlek är skapat av eliten . Nationalism är skapat av kärleken då nationalismen är en känsla av ett symptom från kärlek .

hehe vah? Pseudo new-age nationalism, den var ny för mig.

Om du läst tidigare vad jag skrivit om nationalism så pratar du om en nationalism som inte är äkta.

Måhända att jag inte pratar om en nationalism som inte är äkta, men jag pratar om den nationalism som är störst idag, som dom små hjärntvättade skinnskallarna så friskt förespråkar.

Den nationalism de pratar om är ju ett sätt att lura folk att bli programmerade att känna nationalism för att uppnå elitens syfte.
Alltså en nationalism som inte finns så varför fortsätta kalla det för nationalism.

Grejen är ju den, att inget är vad det verkar, att sönderanalysera alla ord och symboler funkar inte, att däremot folk som säger sig vara nationalister och sammtidigt va med i nsf eller dylikt skräp är en mariotet av de "nationalister" som finns idag är skäl nog att inse hur skräpigt det är.

just det med enandet och lurendrejeriet kallas redan för globalism vilket inte har med nationalism att göra

Så, vad skulle du säga nationalism är då? man hör ju på namnet vad det är. Nation, som kommer från Nasion, som i sin tur betyder orm.. säger sig själv att det inte är något trevligt vi har att göra med.

Posted on: 2008/9/15 23:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#82


See User information
Ordet är härlett från latinets nātĭō (stam nātiōn-) som betyder:[1]

födsel
födelsegudinnan Natio
avkomma
ras
stam eller
ett folk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nation

Posted on: 2008/9/15 23:22
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#83


See User information
Viva la wikipedia.
Jag litar mer på Tsarion då

Posted on: 2008/9/15 23:27
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#84


See User information
Lungt för min del :) Ville bara känna mig duktig :D

Posted on: 2008/9/15 23:31
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#85


See User information
Du får inga creds av mig för länkar till wikipedia men får det dig att må bra så för all del. hehe.

Men nu när vi ändå är inne på det här nationalistiska spåret, så kan jag tilläga att all form av rasism/nazism, eller vadfan ni nu väljer att kalla det, aldrig är okej i mina ögon, även om det betyder folk eller orm

Och lite OT, men du borde komma förbi på fredag så kan du diskutera dig mätt på wtc eller ngt, kommer ju massa vakenfolk hit.
(inte med mig dock) :P

Posted on: 2008/9/15 23:34
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#86


See User information
Men emil seriöst varför säger du att eliten grundat nationalismen ?

Jag säger att den är det för det är i den riktning faktan jag sett pekat åt.


Det är som att säga att kärlek är skapat av eliten . Nationalism är skapat av kärleken då nationalismen är en känsla av ett symptom från kärlek .

hehe vah? Pseudo new-age nationalism, den var ny för mig.

Om du läst tidigare vad jag skrivit om nationalism så pratar du om en nationalism som inte är äkta.

Måhända att jag inte pratar om en nationalism som inte är äkta, men jag pratar om den nationalism som är störst idag, som dom små hjärntvättade skinnskallarna så friskt förespråkar.

Den nationalism de pratar om är ju ett sätt att lura folk att bli programmerade att känna nationalism för att uppnå elitens syfte.
Alltså en nationalism som inte finns så varför fortsätta kalla det för nationalism.

Grejen är ju den, att inget är vad det verkar, att sönderanalysera alla ord och symboler funkar inte, att däremot folk som säger sig vara nationalister och sammtidigt va med i nsf eller dylikt skräp är en mariotet av de "nationalister" som finns idag är skäl nog att inse hur skräpigt det är.

just det med enandet och lurendrejeriet kallas redan för globalism vilket inte har med nationalism att göra

Så, vad skulle du säga nationalism är då? man hör ju på namnet vad det är. Nation, som kommer från Nasion, som i sin tur betyder orm.. säger sig själv att det inte är något trevligt vi har att göra med.
--------------------------------------------------------------------------
Den nationalism som är störst? Så man ska acceptera den bara för att den är störst? Då kanske du kan säga att du tycker förtryckar staten israel har rätt att behandla palestiner som de gör pga att de är "större" än palestinierna. Jag tycker detta är ett bra exempel på om man drar parrareller kan bli missförstånd och ni själva i erat tänkande låter som dem ni egentligen är emot.

Du säger själv att det är för att du sett faktan peka åt det hållet.
Hur kan man säga så . Vi som är som folk kallar oss bara "konspirationsteoretiker" vi får använda oss till mycket logik och sunt förnuft för att avgöra vilken sida av faktan som är den mest troliga. Vad jag än ser på utgår jag alltid på en kritisk grund tills jag läst lr bevisat motsats. Man kan ju inte bara nöja sig med som ja sagt innan att tro på viss fakta o sen blunda för annan det är ju inget familjespel . Man måste ju förstå att det är omfattande och inte bara lita blint på saker man bara fått en uppfattning om man måste ju våga söka svaren även om dom är obehagliga och går emot ens egna värderingar. jag har själv fått erfara detta hur många ggr som helst.
När folk släpper den spärren totalt(då menar jag helt) att inget behöver vara alls som de tror blir folk ofta lite knäppa därför för att slippa bli knäpp vä'ljer man en enklare version av sanningen vilket man helt enkelt stannar vid. På sanna sak som att olika religioner fångar upp folk som börjat bli lite" medvetna och börjat tänka lite. För att sedan stanna upp deras tänkade med att här kan du stanna du behöver inte veta mer för gud vet ju.

mm du pratar om en nationalism som inte har med sitt rätta sammanhang att göra. Och skinnskallar har ändå inget med nationalism att göra, skinnskalle kulturen har varken med politik färg lr annat med detta att göra så där är också en missuppfattning från dej då skinskallar inte har ens en enda sak med saken att göra . Inte ens en.
Ni pratar om era egna uppfattningar. Tyvärr som ja skrev får vi lita mycket på våra förnuft om vad som är rätt o fel men detta håller inte i längden då vårat förnuft blivit avprogrammerat under hela vår uppväxt.

Posted on: 2008/9/16 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#87


See User information
Detta är ett bra exempel på varför folk som inte vet så mycket om konspirationsteorier oftast avfärdar det. Skulle jag gå in på denna tråden som gäst och läsa skulle jag bara vilka stollar dom skriver att saker och saker är "så och så" utan egna upplevelser och sanningar. Så jag förstår att folk väljer att skippa sånna här ställen då det är många som pratar om saker dom inte har en aning om. Uttan bara fortsäter argumentera för att rättfärdiga sitt egna tänkande och sina egna roll så allt går ihop med samliv och vänner.

Posted on: 2008/9/16 0:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#88


See User information
Ojsing ojsing, det var mycket text, jag kan säga såhär, jag är faktiskt nyfiken att "lära" mig, men just ikväll orkar jag inte gå in i detalj osv. Läser det imorn.


Men jag håller med om det du säger, om att konsp. "teorier" avfärdas för att folk vet lite om dom, tex att många nationalister är annhängare av dom...

Posted on: 2008/9/16 0:49
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#89


See User information
Quote:

Paradoxer skrev:

En liten fråga wolfheart...? Varför kan aldrig ni nationalister hävda er utan att smutskasta kommunismen? Detta beteende är typiskt för en missnöjesgrupp.

Det kan jag svara på. Det är så att när nationalister försvarar sin ideologi så vill de jämföra sig med något de tycker är värre. Det enda de då kan jämföra sig med är kommunismen. Det är något som syns i alla forum där nationalisterna finns. Men det argumentet biter inte på mej eftersom jag anser kommunismen och nationalismen vara likt två slaskhinkar fast med lite olika innehåll.


Quote:

wolfheart skrev:

Onslow tex skriver sj att det var ett sätt att förolämpa någon genom att kalla benny för nationalist

Du ljuger. Jag skrev att JAG tycker det är förolämpande om JAG blir kallad nationalist.

Quote:

wolfheart skrev:

Israelerna är inte nationalister dom är rasister

Skulle det vara något motsatsförhållande? Rasismen är en naturlig del av nationalismen.

Quote:

wolfheart skrev:

Nationalism är skapat av kärleken då nationalismen är en känsla av ett symptom från kärlek .

Kärlek till den egna folkgruppen och det egna landet menar du. Nationalismen bygger även på hat och förakt till andra folk och länder. Titta på Balkan får du se. Eller på Mugabe, en nationalist till 100%.

Quote:

bennybear skrev:

Nationalster som jag vill att Sverige skall tillhöra framförallt det svenska folket, PRECIS som Palestsinierna och Irakierna vill med sina länder.

Det tycker jag också. Sverige är till för de människor som bor och lever här (f.n. ca 9 miljoner människor)

Posted on: 2008/9/16 9:01
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#90


See User information
Hmmm nej, inga så värst kända journalister.

(Gjorde dock många försök för några år sedan, att få lokalblaskans redaktörer att adressera det märkliga chemtrailfenomenet.
Men icke.
Kunde lika gärna ha talat med en vägg.)

Men en av landets populärare radiostationer ringde upp mej häromsommarn och ville göra en pratshow med mej (i egenskap av sub-underground-musiker) om "musik och politik".
Så smickrande!
Jag skrädde alls inte orden.

Den annars så sympatiske radiokillen gjorde två program av materialet.
Ett sakligt, där han lät mej komma till tals om globalismens sanna natur och mål - och en (för övrigt jäkligt humoristisk) men också helt avledande och missvisande sketchartad sak om "konspirationsteorier", dit han förpassade allt jag sagt om molnmakarna i skyn.

En het diskussion om Maktens massmentalkontroll via nyckelord följde.

Men han fick ge sej!
Han ringde upp mej mitt i plötsligt en dag i somras och berättade att han själv följt en sprayer och observerat hela händelseförloppet - eftersom semestern gett honom tid och möjlighet att titta upp ett tag ute på landet.

Vi blev vänner...och nu hör den gode radioredaktören till dem som finner allt fler sprickor i den allmänt sanktionerade verkligheten.
Antagligen var han mogen att vakna i alla fall - troligen hade det inte med mej att göra alls och skulle ha hänt ändå.

Så kan det gå, som en av mina forna favoritförfattare plägar avsluta sina smått förryckta kapitel.

I alla händelser blev det hursomhelst en stunds nationwide radio där huvudströmmen inte bestämde innehållets utformning.
20 minuter utan Sony/Universals playlist var en seger bara det.
Hehh.
Och jag fick bums mitt nya street-name krazyFlipy.

Kan jag verkligen väcka någon?
Folk måste vakna själva.
Allihop måst sjölv, som det heter på mitt modersmål :)
Ibland rör det sej kanske bara om lite tid att stanna upp och se sej omkring.

Sen var det förstås den stora rockfestivalen förra augusti, där TV (finska YLE) intervjuade hela bandet på en gång.
Jag blev så stolt över killarna!
De talade som män hela bunten och skar rakt in till pudelns kärna - ödmjukt men med eld i hjärtat!
Naturligtvis sändes det aldrig...

Rebel souls are born rebel souls.

Peace.

Posted on: 2008/9/16 13:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni försökt kontakta kända journalister?
#91


See User information
PGA att många har gått HELT offtopic funkar inte denna tråd längre och LÅSAS.

Synd detta....

Posted on: 2008/9/16 19:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4)

  Register To PostTopic is Locked



dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
47 user(s) are online (47 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 47

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS