vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

JREF

See User information
Absolut det bästa forumet på nätet. Finns väldigt aktiva diskussioner om nästan allt, inkl många diskussioner om 9/11 och NWO-relaterande ämnen. Rekomenderas!

http://forums.randi.org/forumindex.php

Posted on: 2008/9/16 8:02
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: JREF

See User information

Posted on: 2008/9/16 9:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Och vad vill du ha sagt med detta?

Posted on: 2008/9/16 10:23
/

See User information
The Amazing Randi är VÄLDIGT underhålande, såg honom för läääänge sen när han uppträdade på tv...

Vad vet du om hans bakgrund?

Posted on: 2008/9/16 12:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
The Amazing Randi är VÄLDIGT underhålande, såg honom för läääänge sen när han uppträdade på tv...

Och vad har hans bakgrund med forumet att göra? Forumet är väldigt fritt och båda truthers och skeptiker skriver där hela tiden. Det är inget vaken.se-forum med odemokratiska beslut utan faktiskt ett forum där alla teorier får komma till tals.

Posted on: 2008/9/16 13:00
/

See User information
Men twoofer du vet ju vid det här laget vilken profil vaken har. Sluta gnäll om hur dåligt du tycker det är och stick till ex det där forumet då. Internet svämmar över med forum, det finns säkert ett dussin därute som passar dig bättre. Vaken har en konkret och tydligen inriktning på aktivism och infospridning/utbyte. Det blir lite komiskt att du ska hålla på att länka till forum som du tycker vaken ska vara som.

Posted on: 2008/9/16 13:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:
Men twoofer du vet ju vid det här laget vilken profil vaken har. Sluta gnäll om hur dåligt du tycker det är och stick till ex det där forumet då. Internet svämmar över med forum, det finns säkert ett dussin därute som passar dig bättre. Vaken har en konkret och tydligen inriktning på aktivism och infospridning/utbyte. Det blir lite komiskt att du ska hålla på att länka till forum som du tycker vaken ska vara som.

Och här trodde jag att vaken.se stod för fritt informationsbyte? Fast det gör det ju inte i realiteten det vet vi alla.

Återigen, JREF är inget forum som styrs av partiska odemokratiska ledare utan ett forum där alla får komma till tals. Det erbjuds även expertis inom de flesta områden, något som tillför mycket till de flesta debatter.

P.S. Är det inte positivt att jag söker förändringar i ett forum som jag vet flera inte tycker fungerar som det borde? Det är knappast bara jag som tycker vaken.se är odemokratiskt.

Posted on: 2008/9/16 14:53
/

See User information
titta en spinner

Posted on: 2008/9/16 18:36

See User information
Quote:

Al_Kyder skrev:
titta en spinner

Titta, en som kan skriva tre ord som inte har något med ämnet att göra!

Posted on: 2008/9/16 18:37
/

See User information
exakt, jag kan göra vad jag vill

Posted on: 2008/9/16 19:08

Anonym
Jag fattar inte det här!
Al_Kyder, du brukar ha mycket viktigt att säga, men bara för att Twoofer är oliktänkande beter du och andra er väldigt illa mot honom.

Låt oss bygga koncentrationsläger istället för såna som Twoofer och andra oliktänkande? Vad sägs? Det är väl en bra idé eftersom han hånas här och inte respekteras för det han tror på.

Jag ser på Twoofer som en sanningssökare även om han inte kommit dit vi har med sitt sökande. Förklara för honom istället för att håna honom.

Måste tonen vara så rå? Ni har själva varit där han är!

Jag har tom stött på användare från vaken.se som hånar Twoofer på andra forum. Är det den bild ni vill att folk ska ha om vaken.se? Fruktansvärt tycker jag!

See User information
Under alla år jag varit användare av internet så har en sak varit självklar vad gäller forum.

- En del har allmäna former av diskussion men har då sällan en kärna i forumet som kämpar för något. Ett sådant forum har inte någon form av "mission statement".

- Andra har diskussioner riktade mot ett slutmål där kärnan finns i form av likasinnade som aktivt verkar för samma mål.

Jag skulle säga att det sistnämnda var det jag från början trodde vaken.se handlade om. Att låta vakna personer (eller åtminstone personer som ansåg sig vakna) komma till tals inför likasinnade och gemensamt diskutera sig fram till lösningar på det vi idag identifierar som ett stort problem.

Jämför det lite med ett filmforum där diskussionerna kan gå på högvarv om huruvida action är bättre än skräck eller att en film kritiseras av vissa och prisas av andra. Något som inte skulle bidra till mycket i det forumet hade varit någon bokmal som tar sig in och postar tråd efter tråd med ämnen som "filmer är skit" och "varför nämner ni inga böcker ?" Eller kanske en sportnörd som vill propagera för vikten av att sportkanaler är tusan så mycket bättre än filmkanaler.

Det skulle vara högst intressant om Micro själv kunde ge sitt bidrag i den här debatten så att det blir svart på vitt om frågan.

Jag kan väl bara hoppas på att forumets skapare har varit förutseende nog att skapa ett sorts inre, mer slutet forum där den verkliga strategin i arbetet diskuteras. Varför tror ni att David Rockefeller slipper sitta i ändlösa paneldebatter om varför centralbanksystemet är bra för världen. Enkelt..han resonerar inte med utgånspunkt från att det skulle finnas något att debattera om den saken.

Så en annan fråga som uppstår är...Anser vaken.se att frågan om de anhörigas rätt till en ordentlig utredning av 911 är en fråga för debatt på ett öppet forum eller är kampen för en sådan utredning viktigare ?

Tänk efter noga

Posted on: 2008/9/16 20:06
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Men Icehorn, finns det inte risk för att argument och teorier slipper kritisk granskning ifall bara likasinnade diskuterar? Är det inte snarare bättre att det finns de som är kritiska och som kan få igång en debatt. Ifall jag vill diskutera ämnet 9/11 så vill jag diskutera det med en oliksinnad, detta för att få igång en seriös debatt huruvida mina argument håller.

Posted on: 2008/9/16 20:18
/

See User information
Men en konspirations"teori" är lite som sex, inte kul om inte båda är på samma sida. hähäh. nej nu känner jag att jag inte borde skriva mer här idag :P

Posted on: 2008/9/16 20:20
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Jag kan väl bara hoppas på att forumets skapare har varit förutseende nog att skapa ett sorts inre, mer slutet forum där den verkliga strategin i arbetet diskuteras. Varför tror ni att David Rockefeller slipper sitta i ändlösa paneldebatter om varför centralbanksystemet är bra för världen. Enkelt..han resonerar inte med utgånspunkt från att det skulle finnas något att debattera om den saken.
Med tanke på att "Fight Club" forumet är forumsdel 33 finns det alltså en del dolda underforum... Precis som i pyramiderna

http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=2
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=13
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=15
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=17
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=20
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=21
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=26
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=28
http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=32

Är vakens motsvarighet till maktens korridorer...
Man kan ju undra när vaken öppnar det för allmänheten stängda rummen likt frimurarna visar sina lokaler för allmänheten.

See User information
Quote:
Men Icehorn, finns det inte risk för att argument och teorier slipper kritisk granskning ifall bara likasinnade diskuterar? Är det inte snarare bättre att det finns de som är kritiska och som kan få igång en debatt. Ifall jag vill diskutera ämnet 9/11 så vill jag diskutera det med en oliksinnad, detta för att få igång en seriös debatt huruvida mina argument håller.

Jag förstår att det kan låta som att jag efterfrågar en form av censur eller att rent av utestänga de "icke troende". Det är absolut inte så jag vill ha det. Jag tror att det är förvirringen som kan uppstå om vad debatterna egentligen vill uppnå som ställer till det.

Det finns t.ex ett forum för 9/11. Det leder till en kraftig generalisering. Ämnet i sig själv begränsar sig knappast till "för" och "emot" då en del frågor grundar sig på obestridlig fakta. Vi vet till exempel att fem personer från Israel omhändertogs kort efter angreppen. En diskussion om dessa rör ju isåfall den information vi har fått om personerna, vad de anklagas för och vad vi anser om deras koppling till angreppen. En sådan tråd blir lätt till en röra då vissa saker är spekulationer medan andra är fakta vilket gör att trådens mål blir ytterst diffust.

Nu lägger jag bara fram problemet. Lösningen kanske inte finns eller är ett för stort ingrepp i debatten. Kanske ser jag ett problem som inte finns

En sak vet jag ialla fall. Vi (inklusive mig själv) har en alltför dålig vana att låta varenda tråd förgrena sig bort från ämnet. Att råda bot på det där hade nog varit en bra början - dock med lite mer av varningar innan radering av inlägg, tack.

Nu skriver jag bara utan att se vad jag skriver så jag avslutar inlägget

Posted on: 2008/9/16 21:18
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Mönstret är tydligt.
Jag attackerar inte någon, jag bara berättar vad jag ser.

Men för att inte klottra ner tråden med onödigt tjafs så höll jag mig kortfattat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_bind

Posted on: 2008/9/17 2:38

See User information
Det jag tycker är extremt fel med vaken.se är att personer som The Lorax(som tydligen är admin också) får göra precis som han vill och skriva allt han vill utan några konsekvenser. Han har anklagat mig för att stödja massavrättningar och han har förlöjligat både mig och andra. Endå är det MINA inlägg som tas bort. Är det såhär vaken.se bör vara? Ett ställe där ledarnas lag endast gäller de som inte är ledare? Ska det verkligen vara så att vi som är kritiker ska bli förlöjligade istället för bemötta? Som tur är finns det ljus i mörkret. Personer som Icehorn, Paradoxer m.fl kan faktiskt diskutera väldigt bra och lyckas komma fram till saker samtidigt som de diskuterar med en kritiker. Så bevisligen fungerar en vanlig argumentation. Problemet ligger hos alla de som inte kan acceptera andras åsikter och som istället för att bemöta argument tar till personangrepp.

Posted on: 2008/9/17 7:41
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

The Lorax skrev:

Och vad har hans bakgrund med forumet att göra? Forumet är väldigt fritt och båda truthers och skeptiker skriver där hela tiden. Det är inget vaken.se-forum med odemokratiska beslut utan faktiskt ett forum där alla teorier får komma till tals.

Även att Twoofer har en veckan banning (och detta pga hans svar till mig ang en varning för off topic posting) på sig vill jag bara skriva att jag menade vad jag skrev. Jag vet inte så mycket om Amazing Randi mer än vad han uppträddade på TV i AmeriKKKa...

Jag föstår hur svårt det kan vara här för vissa personner ibland, framförallt med de som har KONSTANT problem med vaken forummet, men men..

Många off topic inlägg raders, och många (inte alla) var Twoofers.

Det var väldigt SVÅRT att hitta relvanta info ibland.. oj oj..

Posted on: 2008/9/17 20:15
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper