vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Är du beroende?
#1


See User information
En viktigt sak att tänka på när man sitter och tar in massor av information rörande hur världen fungerar är att fråga sig själv: "Är jag beroende?".

Det kan bli så illa att man måste ha nyheter om NWO, Illuminati, och se det senaste, läsa det senaste, lyssna på det senaste. Vad händer, vad planerar de? Varför lyssnar ingen på mig! "DE FÖRSÖKER DÖDA OSS!"

Det är viktigt att behålla lugnet, att kunna umgås med folk utan att man fastnar för mycket i all informationsspridning, för den sätter sig på hjärnan.

Viktigt att förstå är att vi har ett stort problem, vår värld är manipulerade det finns det ingen tvekan om. Men att väcka svenssons är inte lätt, eller väcka folk som inte vill bli väckta.

Jag har länge funderat på hur man väcker folk bäst, och vad jag kommit fram till finns det bara en sak som är bra att fokusera på: Det är pengar.

Alla är involverade i pengar, men få förstår hur det fungerar. Vet du inte hur dem fungerar, så sätt dig in i det nu. Kolla upp dessa dokumentärer:
America: Freedom to Facism
Money As Debt
The Money Masters

All form av positiv informationsspridning såsom flyblad osv rörande 9/11 är bra! Men många vågar inte förstå det, däremot så är det pengar som styr allt. Kan du lära dig förstå att pengar är skapade ifrån luft, att det är ett verktyg, så kan du lära andra förstå det.

Men viktigast av allt, bli inte beroende av att finna information och läsa det senaste. Andas, och vet att det negativa är bara här ett kort tag till.

Om vi kan få ut sanningen om pengar och se till så folk vill skapa ett räntefritt samhälle så kommer propganda maskinen och illuminatis/nwo's styrande automatiskt att falla.

Pengar är "deras" främsta verktyg att styra oss. Information är det sekundära, fast pengar är en form av information, eller rättare sagt, pengar är en gud.

Låt inte pengarna ta överhanden, vi måste organisera oss och sprida den uppmärksameheten om hur vi kan leva utan räntor!

En svensk bank som är emot räntor: www.jak.se

Och glöm inte, bli inte beroende, ju mer negativt du läser ju mer skapar du den verkligheten.

Även om du inte tror på t.ex. Law of Attraction så har jag genom min skepticism och mitt kritiska synsätt personligen testat det, och det funkade (funkar) för mig, så akta dig för att läsa om för mycket negativt. Läs om det, men fokusera inte på det, bli inte beroende.

mvh
seilon

Posted on: 2008/9/11 0:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#2
Hej vännen!

Pengar e allt för många, håller med dig.

Pengarna är ett orosmoment, och det är synd att det blivit så ändå. Jag ser ju en annan "ver" som funkar också.

Förr hade man kunskapen att tillverka mycket utav de saker man behövde. Förr så visst man hur man odlade, förr så visste man också att man behövde grannen, och behovet var i form av hjälp eller stöd eller någon form av partnership etc.

Nu vet man inte så mycket, men man vet att man kan slänga ett par tusen på bordet o få nåt gjort, bara sådär utan att röra ett finger, som en Gud som du sa seilon.

Guden måste dessvärre springa undan, o göra rätt för sig på annat håll. Det dumma är..... Om man köper hårdvara, massor av hårdvara, o så kommer pengarna ifrån, vad?

Pengar kan komma ur en liten bild i datorvärlden, en gäst på en bar kan generera pengar, en papperlapp, ett nytt mode, en ny mobsignal, ett arbete under ett år för att sen kunna presentera 12 sekunder Balett på oskargalan etc.

Vi är väldigt duktiga på att generera pengar ur ingenting, det blir ingenting heller, det lämnar inget efteråt, endast en känsla för en kort stund, ett skratt, 3 ihjälslagna timmar framför TV:n mm.....

Därför äter vi upp vår planet. Hade man bytt skorna mot lite potatis, eller betalt skulnden till grannen med ett hemmabyggt bord, så var det i alla fall fysik mot fysik.

Det går inte att bära på fysiska saker i fickan som är värt flera miljoner. Men det går att bära ett checkhäfte, som fylls på av en porrklubb t.ex, o sen ere bara att mala på.

Vi lever som gudar, men det kommer inte mycket gudomligt ur det inte.



/ News beroende föresten, går inte det hand i hand med rädsla för vad som skulle kunna hända? Eller någons slags mani, mani att hitta ut?

eller nåt,

må väl

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#3


See User information
"Läs om det, men fokusera inte på det, bli inte beroende."

Jo, jag vet :) av personlig erfarenhet.
Tillbringade ett par år insnöad i kaninhålen...gjorde inte min hållning snyggare precis.

Det hela blev en oemotståndlig lavin på alla plan, snarare än ett beroende. Dendär svirrande svindlande känslan av att äntligen tro sej känna monstrets namn och utseende efter 40 år av dess kalla andedräkt i nacken...hela mitt liv böt skepnad via bredbandet.
Inifrån ut. Dess yttre form förändrades totalt. Från ett 20 år långt förhållande som tog slut till fullständig avskalning och lågenergitillvaro :)
Det kunde säkert bli en fascinerande historia, om jag bara ägde berättarkänsla nog.

Men konstigt ändå, hur mönstren tenderar bli harmoniska på nåt utomförnuftsligt sätt. I början kunde jag bara inte fatta hur vissa vänner kunde påstå att de inte behövde nyheterna, varken MSM eller riktiga.

Efter den personliga kataklysmen följde två år utan dator.
Sedan digitaliseringen har jag knappt sett en enda bild TV heller.
Jag började känna likadant som mina mer hardcore kvanthippa polare: Jag behöver inte följa med den dagliga utvecklingen för att fatta och veta vart det bär hän.

Nu återvänder jag till nätet - och finner tecken på samma utveckling hos andra.

Småningom växer den sej stark, dendär intuitiva insikten om att "att väcka folk" inte riktigt funkar som jag först trodde i min naivitet. Som om nyktra studier lett till flummiga resultat, hehhehh.

Kanske kan man uttrycka alltihop som att jag har slutat upprätthålla lögner, inre och yttre.
Energin som frigjordes var enorm!

Så nu är jag i form :) och börjar känna mej tillfreds med den till synes förkrossande, paralyserande kunskapen om att allt motstånd måste utgå ifrån att alla organisationer större än en (1) person kan infiltreras.

Sann kärlek övervinner allt.

Frid.

Posted on: 2008/9/11 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#4
Det där var bra skrivet, många saker du nämner känner jag igen. Håller med fullständigt också.

Det extrema sökandet tar en till destinationer man inte ens skulle kunna komma på om man så skrev en Sciens fiction "hit". Stunden då sanningens ögonblick tar plats, den där när man känner hur fatalt ostabilt allt är i ens omgivning. hela omvärlden tenderar vara en maskinell soppa som inte går att stoppa. Själv så sitter man och försöker dra i någon spak som helst, vart är den, hur får jag stopp på det här, är det bara jag som ser, nej f-n jag ser i syne etc.

Som en vippknapp från vaken och medveten, någonlunda stabil, och kanske börjar lita på att det bara var en dröm, till värsta övertygelsen om att en Lizard står bakom gardinen o snart ropar Jabhulon, eller hur det stavas.

Den positiva sidan av dessa upplevelser verkar förvisso ordna upp en massa grus i klaveret, såsom att börja ändra personlighet o hitta nåt helt annat. TV:n som sagt åkte ut för min del också, ut med skiten bara, mobiltelefonen sågade jag isär i bandsågen, det kostade förvisso ett sågband, men oj vilken skön känsla.

Jag har gått igenom mycke skoj, och det jag hittar på andra sidan är ändå värt allt, hur man än vänder och vrider på det.

Kul att du skrev som du skrev krazyFlipy!

Ere fler som upplevt ungefär samma saker?

Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#5


See User information
Vilken lysande tråd och ett mycket viktigt ämne!

Jo tack!, man satt klistrad och studerade/grävde och som jag själv brukar säga, byggde puzzle. Det är ju det man gör till stor grad, och många puzzle bitar kan ligga gömda i dom mest snuskigaste dis-informations tunnorna(informationskällor) man kan hitta!. Men om man inte går ner sig i skiten och plockar upp just den där puzzle biten(ibland allt skit) så minskar chansen att den stora bilden någonsin kommer att ta form till någonting man kan tyda avsevärt

Personligen har jag tittat ned i många olika kaninhål och följt upp många olika spår, men i slutändan så bör man komma ihåg att man faktiskt är i just ett kaninhål då man följer ett spår.När man har hela huvudet där för länge så kan man faktiskt glöma bort att orginal utgångspunkten är att ta ut huvudet och ställa sig upp och utnyttja det man kom fram till!

Dom små saker i vardagen som jag gör med vad jag kommit fram till, är att gjort mig skuldfri, använder kontanter när jag handlar(för att minska på statistiken som medelar när det är lugnt att gå över till digitala "pengar"), fixat lite mark att odla på, tagit jägar examen, brygger mitt egna vin mm... Med andra ort, gjort mig så oberoende av myndigheter som möjligt. Vem vet, man kanske måste välja att inte vara med alls i systemet i framtiden om man tänker stå för sin sak!.

Hade så bra som möjligt gott folk och simma lugnt!

Posted on: 2008/9/11 12:24
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#6


See User information
:D kan int sluta garva åt mobiltelefonen i bandsågen :D

Ja, så är det (om du frågar mej); allt hänger ihop - men bara "flummarna" tycks fatta att kampen förs på ett andligt plan likväl som det materiella/politiska.

Kanske kan man betrakta en de facto påvisbart förändrad yttre livsföring som kriterium på verklig inre utveckling?

Utan tvekan är det vi kallar medvetande en av de grundläggande byggstenarna i universum - precis som energin/materien.
(Vad är i så fall känslorna?)
Jag kan visst tänka mej att psykohistoria och -sociologi á la gamle Isaac Asimov funkar om man äger en matematik som integrerar medvetandet som storhet/konstant i ekvationerna...yikes, för allt jag vet kan t o m ödlorna i underjorden vara guds egen sanning :)

Hehh.
Hur jag än vänder och vrider på det ser det faktiskt ut som att min kamp för att vara en solidarisk medmänniska och trotsa slavmästarna består i att vara jag...damned, det låter för billigt :)
Men det känns som om kroppen ganska långt har gjort sej kvitt allt onödigt utan hjärnans medverkan - jag handlar ekologiskt och närproducerat trots min fattigdom, restkrediterna är snart större än elräkningen, klarar mej numera med typ a handful of grain in the morning, bor i en cell, förstår meningen med att jag aldrig skaffat någon formell utbildning osv.
Kärleken vill allt detta.
Och mitt steg är både ödmjukare och stoltare än någonsin förr.


Trots att jag tror mej begripa att alla homo sapiens har samma möjlighet till inre upplysning, kan jag inte skaka av mej känslan av att rebellsjälarna på denna planet är födda att vara just det - rebel souls.
Vilket kastar ett nytt ljus på begreppet "beroende" :)
NWO behöver fan inte mej - annat än som konsumentsvin.
Behöver jag dem för att identifiera mejsjälv?
Hehh.

Nu inser jag, förresten, hur det kommer att spelas ut.
Än så länge blir man kallad galen för att man misstänker att NWO existerar.
Inom kort kommer du att få samma tillmäle för att du inte vill hylla den.

Att inte skräda orden och inte skräpa jorden är ändå mitt dagliga mål.


Frid till er och dem ni älskar.

Posted on: 2008/9/11 13:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#7


See User information
oj.
i det tillstånd jag befinner mej i nu så är det svårt för mej att tro att ni inte skrivit detta för min skull.
tackar ödmjukt för orden i denna tråd och har nu en del att begrunda.

i ALLT, och allt är inte lite, så ska jag hitta min väg. Dags att börja skala.

förvirring och oreda. vad ska jag säga här nu då?
ingenting kanske. jag behöver blunda.

ibland är det en bok som ramlar framför fötterna på en, ibland är det ett leende från en främling.

tack för att ni pekar åt det håll som jag vet att jag visste men lyckats gömma för mej själv.

Posted on: 2008/9/11 21:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#8


See User information
För mig (och för de flesta här vill jag påstå) hände allt under en natt. Helt plötsligt fick man in den här andra världsbilden som ingen berättat för en och man vet inte hur man ska prata med någon om det.

Vad som hände för mig (och igen, säkerligen för de flesta) är att man tar in ALLT utan att filtrera bort något. Efterhand lär man sig att filtrera bort diss-infon.

Det monetära systemet har ju varit grunden för dem i många många år och det är vi själva som har finansierat deras fina ny världs ordning, duktiga vi är.

Posted on: 2008/9/13 13:00
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#9
Hot spot.

Tar allt o filtrerar sen, de e smart tycker jag. Att ställa sig ivägen för info, bara för att man inte tror på den just då känns som att dra i handbromsen fast man igentligen inte behöver. Jag tog in mycket, väldigt mycket känns det som, och i efterhand så har bitarna själva ramlat på plats.

Visst var det stökigt ett tag, men vad vet jag vad som är rätt i allt det där, tog på mig den där dräkten, så fort man kommer på hur lite man vet, endast då finns risk att lära sig nåt vettigt. Har ändrat lite på citatet :)

Kanske har den varit postad förut, men jag slänger den här igen, väldigt vettig rulle tycker jag. Som hjälper en att hitta sitt riktiga jag. Inte alls en heltäckande dokumentär, men om ändå nåra viktiga bitar.

http://video.google.com/videoplay?doc ... SKm7E4_WiQKO_-zRAg&q=2012

Frid på er

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#10


See User information
Jag hade en period av att titta in en hel rad siter med info varje dag, titta på alla filmer som fans mm. Det var en spännande men intensiv period.

Men efter något år så kände jag att det inte fans så mycket nytt, och kanske viktigare, att det inte behövdes så mycket mer information.

Vitsen med informationen var att kunna ändra det sätt jag lever på. Att bli mer harmonisk och mer självförsörjande i så väl materiel och andligt sätt.

Nu läser jag kanske 10 inlägg på vaken per dag och sedan samlar jag ingen mer information. Det är skönt. Nu är informationssamlandet bara ett litet inslag som även ger mig underhållning.

Posted on: 2008/9/13 14:05
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#11
En aspekt som jag tycker saknas i tråden är: "Hur mycket info behöver jag?". Alltså inte hur mycket man kan, vill eller kommer att ta in utan hur mycket behöver man verkligen? Jag kan inte hjälpa att ständigt ha känslan av att skeptiker vägrar släppa infospridandet för det finns inget annat. Frågar man "vad ska vi göra åt NWO?" är svaret givet i dessa kretsar...."sprid info".
Men sen då? När sex milijarder människor har vaknat, vad gör vi då? Samlandet och spridandet av information känns sorgligt och maktlöst för det ersätter sann och riktig handling...
Heder åt ance(vi behöver snacka, eller du behöver snacka och jag lyssna), Blackie och alla ni som har hoppat av, helt eller delvis. Ni är kämparna...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#12
Grym tråd, verkligheten kyper oss alla närmare och efter att ha läst igenom alla inläggen i tråden så är känslan av det kollektiva medvetendet starkare än någonsin.

Jag tog upp det här med att vara sin egen ledare i en annan tråd och tänker mala på med det ett tag till, då vissa här inne verkar totalt sakna vilja och kraft till att leda sig själva.

Sen är det skönt att se att det är fler som kopplat ihop det "inre" och det "yttre" för att åstadkomma förändringar, då jag tidigt blev tvungen att koppla dessa paradoxer för att förstå helheten.

så att "väcka" folk och att sprida "info" kan vara en bra sak att syssla med, men dock hjälper det knappast "oss" som kollektiv då dom som behöver avprogrammeras (väckas) har fullt upp med att hålla systemet vid liv.

Då ramlar vi direkt in i ämnet valuta in igen, som är den röda tråden i det västerländska anarkistiska samhället.

Pengarna som håller denna Anarki på plats, genom det geniala dubbeltänkandet som än idag håller miljontals lätt programmerade
reptilhjärnor sysselsatta som Jurister, poliser, läkare, lärare och andra maligna sysselsättningar som håller igång showen..

the show must go on.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du beroende?
#13
Just de!

Man skall vara stark själv utan ledare. Jag tror man glömmer sin egen väg om man bryr sig så mycket om andras, de e svårt nog ändå.

Jag tror hellre på att ta ett steg åt sidan och visa det andra, snackas har det gjorts så länge jag kan komma ihåg.

Ju mer man vågar stå brevid, ju mer syns det.
Egen erfarenhet.

frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du beroende?
#14


See User information
Konstigt :)
Den aspekt som en postare här ovan beskrev som frånvarande är just precis vad jag tolkar som själva kärnan i tråden!
Skönt att vi tänker så olika - det ger mej hopp :)

Jo, när man inser vidden av svindeln (och bär ett typiskt useless eater-efternamn som mitt) föds bums viljan att kämpa emot.

Men hur?

Nu inser jag att de stridshandlingar som står mej till buds är allt annat än glamorösa... :D


Helt osökt kommer jag att tänka på Piñero (hette han så?), poeten.
Vad var det han sa...nånting såhär ungefär:

"He died looking for The Cause. A cause. Any cause.
Never once did he realize he was The Cause."

Eller Indian Runner (fan, jag tycker inte om att citera Hollywoodvärlden :) men en fras i den filmen fastnade):

"Oblivious of time and space,
the runner becomes the message."

Yup.
Can't argue.

Peace.

Posted on: 2008/9/17 12:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
67 user(s) are online (67 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 67

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS