vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Kolla in följande artiklar...galen eller geni? (Big Bang-teorin slaktas, Jorden bevisas ihålig, m.m)

See User information
Ok, då kanske du inte kommer läsa det här men jag skriver lite kort ändå:
Jag är inte intresserad av att vinna nånting. Men att, som du gör, jämföra med att månen är gjord av ost odyl är klassiska skeptikertekniker där man buntar ihop en persons påstående med påståenden som man vet att vem som helst skulle förkasta och sedan förlöjligar hela resonemanget. Det är helt osakligt.
Skillnaden är att det förmodligen inte finns nån som hävdar att månen är gjord av ost så det finns ingen teori att undersöka.
Att kalla en teori för "knasteori" utan att lägga en sekund på att undersöka saken är ovetenskapligt.
Ett tips angående den vetenskapliga metoden är en intervju med Dean Radin. http://www.youtube.com/watch?v=L9aNl0 ... 98AD2F&index=0&playnext=1

Posted on: 2008/9/24 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kolla in följande artiklar...galen eller geni? (Big Bang-teorin slaktas, Jorden bevisas ihålig, m.m)

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Så för att kritisera knasteorier måste man lägga massa tid på att bevisa att de är tokiga? Man kan inte bara lita på att hundratusentals människor med långt mer kunskap o utbildning än du o jag har rätt? Nä, allt kan stämma, inget är fel, ha ett öppet sinne...
Om du ursäktar jag måste gå o starta trådar om att månen är gjord av ost, regn är änglarnas tårar, rosa solnedgångar är spilld saft från ett kalas i himlen, att karies beror på en sorts mikroskopiskt troll, att kvastar egentligen är transportmedel för kloka gummor o jag tänker inte lyssna på någon. Ni får bevisa för mig att det inte är så.

Som en fotnot kan jag säga att jag ger mig ur den här diskussionen. Det beror på brist på tid o vilja. Du får lov att kalla mig hjärntvättad om du vill. På något plan kan man säga att du vann. Jorden är ihålig. Och på kollisionskurs med en för nästan alla okänd planet. Och styrd av ödlor. Och platt.

Varför inte bara erkänna för dig själv att du ingenting vet. Alltså det enda som du någonsin kommer att få veta. Det man får lära sig i skolan och genom media är en sanning, maktens sanning, det kan du gör till din sanning om du vill, men jag antar att de flesta är här på jorden för att hitta till just sin egen sanning och den kan man bara hitta inom sig själv.

Kaos går inte att kontrollera, vissa människor gör tafatta försök till att kontrollera det som inte kontrolleras kan.

Posted on: 2008/9/24 9:51
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Om ALLA planeter är ihåliga då? Skulle inte gravitationsteorin ge oss "skenbart" rätta resultat hela tiden?

Nej, gravitationskonstanten (i Newtons teori) kan man mäta upp med någorlunda god noggrannhet i olika typer av experiment.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gravitat ... nt#History_of_measurement

När du vet graviationskonstanten så kan du räkna ut jordens massa genom att mäta kraften på ett föremål med känd massa vid jordytan.
Quote:

Allt är ju relativt så om ENDAST jorden var ihålig så förstår jag att det vore märkligt om det inte upptäckts tidigare.
Men zpz2, jag undrade om du kollat upp ihålig jord teorin ordentligt, har du det?

Var ska man kolla upp den då, i allt virrvarr av "diabildsvideos" och flummiga hemsidor.
Finns det någonstans där man kan läsa en sådan ordentlig genomgång av teorin (om det nu finns en enhetlig teori och inte en myriad av disparata spekulationer?), med detaljer om hur tjock jordskorpan skulle vara, hur den ihåliga jorden bildats osv?
Quote:
I synnerhet när det gäller gravitation tycker jag man borde vara extremt ödmjuk och intresserad av alternativ eftersom det verkar som man nästan inte fattar ett skvatt om hur gravitation uppstår. Jag såg ett väldigt spännande alternativ till den vanliga gravitationsteorin här: Thunderbolts of the goods

Gravitationsteorin bryr sig inte om HUR gravitation uppstår på den allra lägsta fysikaliska nivån, den beskriver vad som orsakar gravitation (massa), och gravitationens egenskaper och verkningar, och detta helt i överensstämmelse med alla observationer.
Ett fantastiskt expempel på hur bra och exakt Einsteins teori om gravitationen fungerar är det att GPS-satelliter måste använda teorin för att korrigera för gravitationens lilla lilla påverkan på tiden (gravitation får tiden att förflyta långsammare), för att kunna ge noggranna positionsangivelser.

Posted on: 2008/9/24 19:46

See User information
Alltså, varje gång du använder ord som "knasteori" eller "flummig" så visar du att du egentligen inte är intresserad. Du kan söka på nätet. Om du vill hitta information så tvivlar jag inte på att du klarar det.
Jag vill bara understryka att jag inte på nåt sätt är nån förespråkare av/övertygad om hollow earth teorier.
Anledningen till att jag ville argumentera i tråden var att jag hakar upp mig på när människor dömer ut saker som dom inte vet någonting om och förlöjligar det. Och nej, jag dömer inte ut mainstreamvetenskap men jag vet en del om mänskligt beteende så jag utgår inte reflexmässigt från att allt som är eteblerat som sanningar faktiskt är sant.
Här har du en 2 timmarsintervju som väckte min nyfikenhet http://www.youtube.com/watch?v=fjMjqs ... 9ABB2A&index=0&playnext=1

Posted on: 2008/9/24 20:50

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Alltså, varje gång du använder ord som "knasteori" eller "flummig" så visar du att du egentligen inte är intresserad. Du kan söka på nätet. Om du vill hitta information så tvivlar jag inte på att du klarar det.
Jag vill bara understryka att jag inte på nåt sätt är nån förespråkare av/övertygad om hollow earth teorier.
Anledningen till att jag ville argumentera i tråden var att jag hakar upp mig på när människor dömer ut saker som dom inte vet någonting om och förlöjligar det. Och nej, jag dömer inte ut mainstreamvetenskap men jag vet en del om mänskligt beteende så jag utgår inte reflexmässigt från att allt som är eteblerat som sanningar faktiskt är sant.
Här har du en 2 timmarsintervju som väckte min nyfikenhet http://www.youtube.com/watch?v=fjMjqs ... 9ABB2A&index=0&playnext=1

Samma sak som jag hakar upp mig på. Vet ingenting om det där med "hollow earth", inte ens kollat på någon länk ännu, utan är bara nyfiken. Förstår fortfarande inte varför människor som bevisligen inte är öppna eller nyfikna blandar sig i saker som de är ointresserade av och försöker styra och kontrollera diskussioner tillbaka till den den lilla boxen igen?

Posted on: 2008/9/24 20:59
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Hehe, med lite fantasi kan man påstå att centrifugalkrafterna gjort att jorden börjat växa ( http://www.youtube.com/watch?v=VjgidAICoQI ) och blivit ihålig. (Det går utan problem att kombinera dessa teorier (som båda var för sig är mycket trovärdiga efter några timmars forskande))

Plockar man lite från Michael tsarion (som har en del gemensamt vad gäller de ockulta aspekterna i hollow earth teorin) så kan man påstå att vi har IT (intra terrestrials) som rent teoretiskt skulle kunna styra oss genom hemliga sällskap ner till regeringsnivå och företagsnivå. Då kan David Icke få rätt vad gäller hans ödle-teorer (som verkar lånade från M. Tsarion från första början, men det är en annan historia, och jag kan inte bevisa detta)

Eller så kan man ändra på teorin å säga att "Stargates" faktiskt finns och skapar maskhål till andra världar genom att åka snålskjuts på jordens magnetfältenergi i våra poler i norr och syd. Här får man med hela stargate konceptet med andra världar och har då massor med mer att titta in i och utforska. Detta ljus som inte är norrsken vid polerna kan då vara ljus från en sol 43211645333678 miljarder ljusår bort och syns bara när portalen är öppen. Själva portalen är då det som annars skulle vara hollow earth-teori-hålet vid polerna, det kan faktiskt ha missuppfattats av resenärer som tror att de rest in i jorden när de i själva verket rest till en annan planet.
"Världens ände" kan då bokstavligen ha funnits där skepp åkte över kanten in i portalen, här kan man ha trott att jorden var platt när det fanns en kant (maskhål) och så kan "jorden är platt" teorin uppstått från första början. (Denna teori kom jag på i skrivande stund och är faktiskt relativt trovärdig om man knyter ihop den med Illuminati (maskhålsresenärera) som kontrollerar alla regeringar och större företag genom några nivåer av hemliga sällskap) Kanske ska skriva en bok med mina teorier, skulle sälja bra... men jag låter nog mina läsare hitta bevisen, för jag är inte lika bra på att hitta alla häftiga bilder som man hittar på youtube.

Men man kan också dra paralleller till "Church of the Flying Spaghetti Monster" (http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster) som bevisar att vi är skapta av ett osynligt flygande spagettimonster som pga en råfylla skapade en mindre perfekt planet med idioter till människor, dvs jorden.

Vad vill jag då säga med detta både kritiserande och medhållande inlägg? Jo, vem vet, vi kanske är boskap till maskhålsresenärerna. Om så är fallet kommer vi aldrig tillåtas att se hela sanningen/världen (man vill ju inte släppa kor som ska slaktas/mjölkas bara för att de blivit så smarta att de hoppar ut genom staketet av sig själva)

Men det hindrar oss inte från att försöka bli smartare och förstå att det finns mer värld utanför staketet, vi kan försöka rymma undan. Så länge kan kritikerna njuta av skön underhållning och njuta av debatten de får föra! För iaf jag tycker att det är lite skoj med nya teorier, de kan ju trots allt vara mer sanna än det vi nu tror på. Men att bevisa dem är det kluriga, för VAD ÄR ETT BEVIS??

Vi har exempelvis "vattenapeteorin" som är en annan (mindre häftig/sensationell) teori som varken kan motbevisas eller bevisas som ifrågasätter delar av evolutionens teorier av människans utveckling. Den ses inte som galen av lika många forskare (om man jämför med hollow earth teorin eller growing earth teorin)

Men jag antar att "jorden är ett klot teorin" började utvecklas på samma sätt som alla de teorier jag nämnt. Vi får hoppas att rätt teori segrar i slutändan och att vår civilisation int dör ut såsom atlantis, maya, sumererna mm.

(Om jag har glömt/missat någon häftig/'mindre häftig' teori så tar jag gärna emot fler förslag på häftiga teorier som jag kan konsumera.)

Posted on: 2008/9/24 23:44

Re: Kolla in följande artiklar...galen eller geni? (Big Bang-teorin slaktas, Jorden bevisas ihålig,

See User information
Hollow earth-teorin ska tydligen vara lika gammal som mänskligheten!

http://fragbite.com/?threadID=634034

Punkt 8...

Posted on: 2008/10/5 13:27

See User information
"Growing earth" -teorin är starkare än någonsin!

Kan det bli ett omslag i vad som anses vara "vedertagen sanning"?

Filmerna är tyvärr på Tyska, men de är otroligt intressanta för er som förstår Tyska!

5 delar.

http://www.youtube.com/watch?v=B_y-Zz9PIlI

Tänkte det kunde vara dags att damma av denna nu i jordbävningstider... hehe

http://www.youtube.com/watch?v=BFmMCBIzBHQ

Posted on: 2011/3/11 22:00

Edited by pingubenji on 2011/3/11 22:41:04

Anonym
Månen, mitt favoritobjekt...
Reeepos(?)

Himlakropp med mystiskt ursprung
http://www.epochtimes.se/articles/2008/10/16/15951.html

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper