vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Re: Konspiration: 11 September på SVT2 ikväll 22.00

See User information
För att du skall ha något att fråga om!Är det en Konspiration?

Allt är redan uttänkt, det är inget som människans hjärna skall lägga sig i.
Vad är ditt mål me datt vara på vaken.se?

Posted on: 2008/9/25 18:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sale skrev:
För att du skall ha något att fråga om!Är det en Konspiration?

Vad sniket :) Nej, det är ingen konspiration. Förövrigt, för att möta ditt inlägg: Visa ett enda bevis på att t.ex. forskare och experter i Sverige på något sätt är köpta/styrda eller att de ljuger. Det bör inte vara så svårt då du bevisligen tycker det är roligt att jag inte känner till detta.

Posted on: 2008/9/25 18:52
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Det bör inte vara så svårt då du bevisligen tycker det är roligt att jag inte känner till detta.
Vad är ditt mål att vara på vaken.se?

Skeptisism är ej tillåtet på vaken.se!

Passa dig!detta är ett citat från dig!
Varför så överlägsen?

hur jag skriver,talar,yttrar mig skall du bara ta och svälja hela rulltårtan.tydligen tungt för de flesta, i alla fall inom den s k makten.

Posted on: 2008/9/25 19:06

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Det bör inte vara så svårt då du bevisligen tycker det är roligt att jag inte känner till detta.

Har inget slutgiltigt mål direkt. Jag gillar att debattera och byta information då jag känner att det leder kunskapen framåt.

Förövrigt, du duckade min fråga

Posted on: 2008/9/25 19:08
/

See User information
Twoofer: Ett tips för dig är ju att hänga i NWO-forumet i några dagar och läsa på vad som är "planerat" för oss.

Du kanske därefter har lite lättare att förstå att 9/11 verkligen var betydligt mer än vad du får in i din hjärntvättade ärthjärna.

Posted on: 2008/9/25 19:09
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

sale skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Har inget slutgiltigt mål direkt. Jag gillar att debattera och byta information då jag känner att det leder kunskapen framåt.

Förövrigt, du duckade min fråga
JUST nu på svt2 FRA-Kompremiss..Öppna ögonen med mats knutson..

Posted on: 2008/9/25 19:13

See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Twoofer: Ett tips för dig är ju att hänga i NWO-forumet i några dagar och läsa på vad som är "planerat" för oss.

Du kanske därefter har lite lättare att förstå att 9/11 verkligen var betydligt mer än vad du får in i din hjärntvättade ärthjärna.

Du menar läsa era artiklar som inte kan stå emot källkritik? Nej tack.

Visa ett konkret exempel där jag behöver kunna något om "NWO" för att kunna studera 9/11.

"hjärntvättade ärthjärna"

Personangrepp anmält.

Posted on: 2008/9/25 19:13
/

See User information
Sale, hur var det ett bra svar på min fråga?

Posted on: 2008/9/25 19:14
/

See User information
Klart du har ett mål ,,du pluggar väl eller?

Du dukar:)

Posted on: 2008/9/25 19:16

See User information
Quote:

sale skrev:
Klart du har ett mål ,,du pluggar väl eller?

Du dukar:)

Du frågade vad jag hade för mål på vaken.se

Ja, jag pluggar och självklart har jag ett mål med mina studier.

Jag varken dukar eller duckar. Du däremot har inte gett mig ett exempel än

Posted on: 2008/9/25 19:18
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Du menar läsa era artiklar som inte kan stå emot källkritik? Nej tack..
Stick då,vetskap. Med allt vad det innebär. håller dig fast ..säkert systemet;;))

Att bara använda intellektet, vilket är vanligast, ger inget annat än en stor egennytta.

Posted on: 2008/9/25 19:20

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Du menar läsa era artiklar som inte kan stå emot källkritik? Nej tack..
Stick då,vet Med allt vad det innebär. håller dig fast ..säkert systemet;;))

Varför ska jag sticka? För att jag inte vill läsa era artiklar?

Väntar fortfarande på ett exempel

Posted on: 2008/9/25 19:23
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Personangrepp anmält.

gött att du tar åt dig iaf!

Posted on: 2008/9/25 19:28
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Visar man inget intresse eller ett uns av nyfikenhet av hur andra tänker så förstår jag inte varför man vill diskutera. Fördriva tid gör man bättre på forum där man diskuterar Paris Hiltons senaste kjolbyte.

Posted on: 2008/9/25 19:31
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Ja t x just därför,är det någon som håller dig kvar?

Då är det ett kvitto på att du/ni har mest att förlora på alla detaljer.
ps.
Dessutom lägger du/ni en del smaktillsatser m m Smakar illa i egen mun.
Vad är ditt mål på vaken.se?Ser inget svar ,bara en manipulation.

Posted on: 2008/9/25 19:31

See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Personangrepp anmält.

gött att du tar åt dig iaf!

Varför tror du att jag tar åt mig? Det är däremot ett regelbrott på vaken.se att leverar personangrepp

Posted on: 2008/9/25 19:33
/

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Visar man inget intresse eller ett uns av nyfikenhet av hur andra tänker så förstår jag inte varför man vill diskutera. Fördriva tid gör man bättre på forum där man diskuterar Paris Hiltons senaste kjolbyte.

Bara för att jag inte accepterar artiklar och teorier utan en källkritisk granskning betyder inte att jag inte är intresserad eller nyfiken.

Paris Hilton faller mig tyvärr inte i smaken. Hon är för smal och blåst.

Posted on: 2008/9/25 19:35
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Varför tror du att jag tar åt mig? Det är däremot ett regelbrott på vaken.se att leverar personangrepp

hahaha... är du efterbliven?
Ärthjärna... är det ett personangrepp? haha

du mår verkligen inte ok.

Posted on: 2008/9/25 19:35

Bob Marley

See User information
Quote:

sale skrev:
Ja t x just därför,är det någon som håller dig kvar?

Då är det ett kvitto på att du/ni har mest att förlora på alla detaljer.
ps.
Dessutom lägger du/ni en del smaktillsatser m m Smakar illa i egen mun.
Vad är ditt mål på vaken.se?Ser inget svar ,bara en manipulation.

Jag kanske vill vara kvar?

Nu förstår jag inte. Är det här om att vinna eller förlora?

Jag har redan sagt vad mitt mål är. Och ännu en gång så lyckas du ducka för min fråga

Posted on: 2008/9/25 19:37
/

See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

hahaha... är du efterbliven?
Ärthjärna... är det ett personangrepp? haha

du mår verkligen inte ok.

Självklart är det ett personangrepp. "manipulerad ärthjärna" helt klart ett personangrepp då du pekar på att jag dels är manipulerad(ett angrepp mot mig som person) och att jag har en ärthjärna(också ett angrepp mot mig som person).

Jag mår finfint. Hur kan du veta hur jag mår föresten? Jag tror aldrig jag träffat dig

Posted on: 2008/9/25 19:38
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Självklart är det ett personangrepp. "manipulerad ärthjärna" helt klart ett personangrepp då du pekar på att jag dels är manipulerad(ett angrepp mot mig som person) och att jag har en ärthjärna(också ett angrepp mot mig som person).

Jag mår finfint. Hur kan du veta hur jag mår föresten? Jag tror aldrig jag träffat dig

*highfive*

Posted on: 2008/9/25 19:42

Bob Marley

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Det är inte bra att diskutera med sig själv, för det är just det du gör nu.

Jag har sett 90% av allt som truth-rörelsen släppt i form av texter och video. Jag granskar det noga. Dessutom har jag läst 90% av allt som myndigheter och vetenskapsmän skrivit om detta.

Jag har i alla fall närmat mig denna fråga genom att ta information från BÅDA sidor av detta.
Det kan man knappast anklaga dig för att ha gjort.

Du kritiserar in och ut, fram och tillbaka, kasta anklagelser till vänster och till höger utan att kunna bevisa något. Detta efter 7 års svår kamp tydligen.

Vad har du för öppenhet?
Ditt senaste exempel är lysande, inget svar på mina enkla frågor om hur länge rasmassorna efter tornen fick ligga stilla.
Men ändå är det DU så påstår detta. Detta kommer ju inte från någon myndighet eller från Bush. Källan är ju du just för tillfället. Då borde väl du kunna svara på frågorna jag ställde?
Men jag vet nog var detta brukar sluta.

Tjafs och duckningar vidare till nästa generalisering och lögn.

Posted on: 2008/9/26 6:44

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Det är inte bra att diskutera med sig själv, för det är just det du gör nu.

Jag har sett 90% av allt som truth-rörelsen släppt i form av texter och video. Jag granskar det noga. Dessutom har jag läst 90% av allt som myndigheter och vetenskapsmän skrivit om detta.

Jag har i alla fall närmat mig denna fråga genom att ta information från BÅDA sidor av detta.
Det kan man knappast anklaga dig för att ha gjort.

Du kritiserar in och ut, fram och tillbaka, kasta anklagelser till vänster och till höger utan att kunna bevisa något. Detta efter 7 års svår kamp tydligen.

Vad har du för öppenhet?
Ditt senaste exempel är lysande, inget svar på mina enkla frågor om hur länge rasmassorna efter tornen fick ligga stilla.
Men ändå är det DU så påstår detta. Detta kommer ju inte från någon myndighet eller från Bush. Källan är ju du just för tillfället. Då borde väl du kunna svara på frågorna jag ställde?
Men jag vet nog var detta brukar sluta.

Tjafs och duckningar vidare till nästa generalisering och lögn.

Var inte riktat till dig, utan det är min beskrivning av det allmänna tillstånden hos debunkare. De brukar inte ge sken av att ens förstå att media inte tjänar våra syften längre, utan maktens syften, vilket är helt oacceptabelt om man tror på någon form av demokrati.

En människas värde är konstant och har inget med dess prestationer att göra. Media är dock bra att förmedla en bild av att man måste prestera för att bli värd någonting, konstigt att politiker säger samma sak! Blir det i så fall en värld för människor eller en värld för giriga företag? Och vad blir det av dem som inte ifrågasätter detta korrupta system?

Vem kastar anklagelser? Ser en hel del anklagelser och hårda domar här. Vill du ha en winners/losers debatt som passar dessa korrupta system där en människa får ett värde efter sin prestation så kan du söka upp debattörer någon annanstans. Jag vill inte tillhöra detta korrupta system, men faller ibland ännu in i detta korrupta tänkande. Dessutom har du sagt att du är utbildad psykolog och borde ha en hel del redan klart för dig om hur media och makt fungerar och att det knappast går lita på källor som håller med "imperiebyggarna".

Posted on: 2008/9/26 7:47

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/26 8:03:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Var inte riktat till dig, utan det är min beskrivning av det allmänna tillstånden hos debunkare. De brukar inte ge sken av att ens förstå att media inte tjänar våra syften längre, utan maktens syften, vilket är helt oacceptabelt om man tror på någon form av demokrati.

En människas värde är konstant och har inget med dess prestationer att göra. Media är dock bra att förmedla en bild av att man måste prestera för att bli värd någonting, konstigt att politiker säger samma sak! Blir det i så fall en värld för människor eller en värld för giriga företag? Och vad blir det av dem som inte ifrågasätter detta korrupta system?

Vem kastar anklagelser? Ser en hel del anklagelser och hårda domar här. Vill du ha en winners/losers debatt som passar dessa korrupta system där en människa får ett värde efter sin prestation så kan du söka upp debattörer någon annanstans. Jag vill inte tillhöra detta korrupta system, men faller ibland ännu in i detta korrupta tänkande. Dessutom har du sagt att du är utbildad psykolog och borde ha en hel del redan klart för dig om hur media och makt fungerar och att det knappast går lita på källor som håller med "imperiebyggarna".

Du använder ju dessa källor när dom passar DIG!

Är detta rätt sätt att använda källor då dom passar dig eller skall man använda källor när dom kan bevisa en sak?

Sen till din duckning..
Hur länge låg rasmassorna innan dom blev bort fraktade?

Du är ju med i ett politiskt parti, du bygger ju också imperier. Men det kanske är ok när det gäller dig själv och din egna vinning?

Posted on: 2008/9/26 8:55

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper