vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Spindelväv och chemtrails

See User information
Igår..............
Jag trodde inte mina ögon, igår körde sprayplanen dubbla skift
över Öresundsregionen, 2 plan samtidigt ett lite grann bakom det andra.
På efter middagen hade vi spindelväv över det mesta.

- De e spindlarna som fluger sa många när jag påpekade faktum.

Men, spindlar lägger inte väv med en meters mellan rum, dom har inte klumpar av vad det nu är som faktiskt är synligt i tråden.

Trådarna har en tydlig icke spindel "performance" om jag får säga det så.
Jag har hört att man observerat det här i USA (var det nu ligger).

Skit, när jag gick runt arbetsplatsen verkade som väven sög sig fast på mig, det va över allt " for crying out loud"

Är det nån fler som observerat de här ????????

Jag undrar om man inte har skruvat upp det hela för det här är inte normalt .

Posted on: 2008/9/26 16:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Spindelväv och chemtrails

See User information
Jag bor i öresundsregionen, det är rejält med spår efter flygplan här, i och för sig så är ju kastrup en väldigt stor flygplats och vi har en flygplats i Malmö med. Har ännu inte märkt något på marken efter många flygspår i luften. Om man varit litet äldre så kanske man kommit ihåg bättre hur det brukade se ut när en massa flygplan flög förbi.

Posted on: 2008/9/26 16:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

monitor skrev:
Igår..............
Jag trodde inte mina ögon, igår körde sprayplanen dubbla skift
över Öresundsregionen, 2 plan samtidigt ett lite grann bakom det andra.
På efter middagen hade vi spindelväv över det mesta.

- De e spindlarna som fluger sa många när jag påpekade faktum.

Men, spindlar lägger inte väv med en meters mellan rum, dom har inte klumpar av vad det nu är som faktiskt är synligt i tråden.

Trådarna har en tydlig icke spindel "performance" om jag får säga det så.
Jag har hört att man observerat det här i USA (var det nu ligger).

Skit, när jag gick runt arbetsplatsen verkade som väven sög sig fast på mig, det va över allt " for crying out loud"

Är det nån fler som observerat de här ????????

Jag undrar om man inte har skruvat upp det hela för det här är inte normalt .

I stället för att snacka en massa om Chemtrails:

- Ta prover av denna "spimdelväv" så vi får reda på VAD det är för skit de sprayar oss med!

Posted on: 2008/9/26 17:53

See User information
Benny,
den fattige hade inget provrör i det läget på arbetsplatsen,
men nu är man ju lite mer alert.
Yes,
jag ska ta prover mannnen, har vi nån som kan kolla sånna då rå.

Är Wikhall kanske en kandidat eller har kontakter?

Vad säger Wikhall?

Ligger nån latent i Lund som har mage att ta sig an och har maskineriet till analyser?

Posted on: 2008/9/26 19:06

See User information
Jag ska träffa Hr. Wikhall i morrn så jag kan fråga "experten" på plats, var man skall lämna in dessa prover för analys.

Posted on: 2008/9/26 19:20

See User information
OK, BennyBear

Posted on: 2008/9/26 21:21

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
Om man varit litet äldre så kanske man kommit ihåg bättre hur det brukade se ut när en massa flygplan flög förbi.

Jag var med om en grej iförrgår. På väg till dagis med sonen njöt jag av den sträckfria himlen. En chimär visade det sig för när jag gick åt andra hållet på vägen hem var himlen vitrandig. Men det var ett plan som flög samtidigt... Ett vanligt plan, som på vanliga plans vis släpade en svans som i mitt synfält var ett par centimeter lång o sedan, bokstavligt, gick upp i rök... Samtidigt fanns det mängder med breda, vita stråk som såg timmar gamla ut.

Skicka grejer på analys? www.analycen.se/miljoform.asp Vill minnas att det kostar runt tusenlappen...

See User information
Jag har sett liknande saker, fullt med dimma, vit soppa och utsmetade vita streck över hela himmelen, sedan såg jag två plan åka förbi, efter några minuter så var de tunna spåren helt borta. Men den vita soppen över himmelen som redan låg där försvann inte på timmar.

Filmade de två planen med en billig digitalkamera, om man haft tid och bättre utrustning kunde man filmat över olika platser under en dag och tagit kemiska prover.

Kanske något för en gymnasieklass eller studenter på högskolan att ägna sig åt några veckor?

Posted on: 2008/9/26 22:33

See User information
Hr. Wikhall tipsade om att en bekant och Miljöforskare till honom vid namn Gunnar Lindgren ( www.gunnarlindgren.com ) brukade lämna in sina prover på ett Norskt institut som gav precisa svar på vad det man lämnade in på analys innehåller.

Pröva att kontakta denne man för vidare information.

Posted on: 2008/9/27 16:13

See User information
Tack Benny och Wikhall,
jag tar nu med en glasburk eller dylikt ut i det gröna,
och samplar det hela ..........................

GOD HELG

Posted on: 2008/9/27 19:26

See User information
Quote:

Despierto skrev:

Jag var med om en grej iförrgår. På väg till dagis med sonen njöt jag av den sträckfria himlen. En chimär visade det sig för när jag gick åt andra hållet på vägen hem var himlen vitrandig. Men det var ett plan som flög samtidigt... Ett vanligt plan, som på vanliga plans vis släpade en svans som i mitt synfält var ett par centimeter lång o sedan, bokstavligt, gick upp i rök... Samtidigt fanns det mängder med breda, vita stråk som såg timmar gamla ut.

Jag såg också detta häromdagen. Två plan som flög parallellt (synbart rätt nära varann), en lämnade en strimma över hela himlen medans den andra hade en kort svans. Jag tänkte då att en sådan syn kan säkert ge upphov till diverse konspirationsteorier.

Svaret är givetvis att dessa plan flög på olika höjd. Strimmorna beror ju på hur mättad luften är av fukt. Om luftfuktigheten är hög så blir det långa strimmor som ibland kan leva kvar länge och mer eller mindre förvandlas till moln. Om det t.ex. är en västlig luftström med relativt torr luft på 3000 m höjd och en ostlig fuktig kall luftström på 8000 m höjd så kan man få effekten att ett plan lämnar en kort svans eller ingen svans alls medans det andra lämnar en lång strimma över hela himlen.

Quote:

jin83 skrev:

Om man varit litet äldre så kanske man kommit ihåg bättre hur det brukade se ut när en massa flygplan flög förbi.

Det såg likadant ut för 30 år sedan. För det mesta ingenting, annars korta svansar eller långa strimmor som lever kvar länge. Men det var inte lika mycket då, flygtrafiken var mindre.

Posted on: 2008/9/28 7:26
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy

See User information
Sprayburkarna som jag följt brukar ligga på 30.000-40.000 ft. och det är ytterst sällsynt att dom finns på 26.000 ft. men det finns några exempel, vanligast är mellan 30.000 och 35.000 ft. och i öst-väst riktning åt båda hållen.
Väderförhållandena och temperatur där uppe kan nog förklara en del, men inte allt.

Posted on: 2008/9/28 9:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Ja, kondensstrimmor är vanligare på högre höjder. Luften är kallare där så luften blir snabbare mättad med fukt. Vintertid är det också vanligare med strimmor än sommartid beroende på att det är kallare då.

Idag är det en klarblå himmer helt utan contrails!

Posted on: 2008/9/28 9:24

- Al Bundy

See User information
Det där stämmer inte helt riktigt det heller, det händer stupisju att två eller flera ligger på samma höjd men uppvisar olika strimmor, vissa försvinner direkt andra ligger kvar och sprids ut som ett tunnt dis som ligger kvar hela dagen......meterologiska fenomen? knappast.

Posted on: 2008/9/28 17:20

See User information
Quote:

gaston skrev:
Det där stämmer inte helt riktigt det heller, det händer stupisju att två eller flera ligger på samma höjd men uppvisar olika strimmor, vissa försvinner direkt andra ligger kvar och sprids ut som ett tunnt dis som ligger kvar hela dagen......meterologiska fenomen? knappast.

Hur vet du att de ligger på samma höjd?

Posted on: 2008/9/28 17:44

- Al Bundy

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

gaston skrev:

Hur vet du att de ligger på samma höjd?

Flygradarn.....

Posted on: 2008/9/28 17:54

See User information
Quote:

gaston skrev:

Flygradarn.....

Flygets egen eller den på webben?

Den på webben verkar inte speciellt pålitlig, även om man ser plan så är det inte säkert att de syns där. Dessutom är det ofta svårt att avgöra vilka plan som är vilka (åtminstome i Stockholm).

Posted on: 2008/9/28 18:36

- Al Bundy

See User information
Det märks tydligt vilket uppdrag du har här på vaken.
Det är alldeles för uppenbart.

Posted on: 2008/9/28 18:52

See User information
Chemhaze i mängder, massor med flights under veckan här längs den Österbottniska kusten.
Whiteout mot kvällen tisdag till fredag från SW och W (ute över Kvarken).
Något nedfall har jag dock ännu aldrig sett under de år som molnmakarfanskapet har pågått.

Inte ens från domdär stora knäpptysta som flyger för lågt för att ö.h. lämna contrail.

What?
Me crazy?
Mbwahhahah.

Please håll oss underrättade om analysen, will'ya..?

Intressant...

Posted on: 2008/9/28 20:05

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

gaston skrev:

Flygradarn.....

Flygets egen eller den på webben?

Den på webben verkar inte speciellt pålitlig, även om man ser plan så är det inte säkert att de syns där. Dessutom är det ofta svårt att avgöra vilka plan som är vilka (åtminstome i Stockholm).

Använd kompass så ser du vilket som är vilket om du är osäker....

Posted on: 2008/9/28 20:10

See User information
*bump*

...för analysresultat?

Posted on: 2008/10/3 9:00

See User information
Fritt fram att debunka.....kliv fram.

Check out the OFFICIAL CHEMTRAIL WARNING SITE!

http://www.owsweather.com/contrailreport.html

Have you checked this site out?

http://www.owsweather.com/chemnetwork.html

Include date, times and location of your pics/vids. We really need an organized national data bank for these attacks if we ever hope to prove how often they happen and that they are happening over the entire country as well as around the globe with alarming frequency and regularity.
There are lots of chemtrail pics at Photobucket and other image hosts around the web and hundreds of chemtrail videos at YouTube/Google but their could easily be tens of thousands daily! Let's don't let them get away with this because they think we are all a bunch of spineless morons and useless eaters!

Posted on: 2008/10/3 19:04

See User information
Great Gaston
have a beer on me

Posted on: 2008/10/3 22:48

See User information
Quote:

monitor skrev:
Great Gaston
have a beer on me

Tackar...jag tog en åt dig också....raaaaap....

Posted on: 2008/10/3 22:57

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper