Vakencorner
|
Falskmyntarna
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Falskmyntarna"är baserad på en sanna berättelsen om den gigantiska falskmyntoperationen som iscensattes av nazisterna i koncenrationslägret Sachenhausen 1942.Filmen kammade hem en oscar för bästa utländska film.
Orginal heter den"The Counterfeiter "Jag har bara sätt halva filmen,har halva kvar...passar bra i dessa banktider. The Counterfeiters is the true story of the largest counterfeiting operation in history, set up by the Nazis http://us.imdb.com/title/tt0813547/ Finns på DC++ för nedladdning.. Förfalskaren DIE FÄLSCHER utspelas under andra världskriget. Salomon Sorowitsch är en judisk konstnär som för att rädda sitt eget liv samarbetar med nazisterna i en plan att förstöra de allierades ekonomi genom att infiltrera falska pengar och samtidigt fylla sina egna kassakistor med amerikanska dollar och engelska pund. Filmens manus är baserat på Adolf Burgers memoarer. Burger var gruppens ljustrycksexpert som ansvarade för kopiering av sedlarna. http://www.bio.nu/film/?id=101457
Posted on: 2008/10/6 19:29
|
|||
|
||||
|
Re: Falskmyntarna
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ashkenazi menar du? Eller menar du ZIONISTER istället för Judar eller? VET du det där du snackar om? Arr DE människor är den du säger? Eller generalisera du en folkgrupp? ; ) Många JUDAR i Hollywood och median, ingen nyheter det, MEN, hur och VAD har det med ÄMNET att göra eller har du behov att förnedrar människor så fort du kan?
Posted on: 2008/10/7 22:06
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag menar bara att Segrarna ( Om du kallar de för Sionister, Jesuiter, Aschenazer, USA-England-Sovjet spelar ingen större roll ) fortfarande skriver historien och att de därför hela tiden måste stigmatisera, förvränga, ljuga och misskreditera allt vad Tyskarna gorde under 2:a världskriget samt samtidigt hylla "de allierades" insatser under kriget för att på så sätt hålla uppe bilden om "de allierads" förträfflighet.
Som senst i TV-serien om Churchill på SVT som ogenerat hyllar denna man som en "hjälte".
Posted on: 2008/10/8 12:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
I mitt hemland som deltog i Andra Världs kriget, med min Mor Far... du HYLLAR de inte så mycket mer än att de FOKUSSERA på Tyskland, de nämna inte Dresden osv så mycket, firebombing osv... För mig handlar det mer om vad de INTE säger. Men det kanske är en härlig film ändå? Jag menar i det mänsliga, jag har det SVÅRT att tror på att ALLT är en cover up, det var så många HEMSKA händelserna, och det är vad krig är. Krig pågår NU.... vi kan kanske lämna den delen av det förflutna med ett förståelse, vi kommer aldrig att kunna veta, men hur då är sanningen NU då? Mer relevant... Vi inte diskutera det här mer, i en annan tråd om du vill.
Posted on: 2008/10/8 20:33
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Filmen var baserad på Operation Bernhard.
Operation Bernhard !32 miljoner Pund trycktes totalt.Det var 4 gånger så mycket som Englands valutareserv. http://www.germannotes.com/faq_operation_bernhard.shtml
Posted on: 2008/10/9 4:45
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login