vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

Re: Debunkare

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Du har ju antagligen träffat Hr Usama i egen hög person, så du VET ju.

Nej, men jag undrar om han har förnekat dom "falska" anklagelserna?

Ja, nej, med en länk till ett förnekande kanske vore på plats!

Posted on: 2008/10/10 14:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kan inte bevisa att det allt med USAs regim är korrupt och du kan inte bevisa motsaten. Handlar om vilken värld man lever i och min värld stämmer bättre genom att jag ser och anpassar min världbild till korruptionen. Tyvärr gör inte du det, vilket gör din världsbild lika korrupt som de som ger dig den,

Posted on: 2008/10/10 14:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Jag har sett flera länkar till sådana utalanden ifrån där Bin Laden frånsäger sig ansvaret för 911 här på vaken´s forum genom åren.

Om jag inte missminner mig så var det främst från Arabiska och asiatiska källor.

Orkar inte leta efter dessa länkar just nu, men de finns på vaken.se.

Posted on: 2008/10/10 14:42

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Hade han erkänt att det var han så skulle han vara efterlyst av FBI för det även om dom inte har bevis för det.
Men nu är han inte ens efterlyst för 9/11.

Posted on: 2008/10/10 14:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Man kan ju också fråga sig hur många Usama CIA förfogar över, har själv sett tre stycken olika som MSM hela tiden relaterar till just denne onde Usuma. Vad säger det om vår media då, som vissa hyser en så stor tilltro till?

Posted on: 2008/10/10 14:50

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag kan inte bevisa att det allt med USAs regim är korrupt och du kan inte bevisa motsaten. Handlar om vilken värld man lever i och min värld stämmer bättre genom att jag ser korruptionen och rättar min världsbild utefter den,. Det gör inte du.

Men din utgångspunkt är felaktig då du påstår att ALLT som staten USA gör är korrupt.
Det är enkelt att bevisa. Du sätter ribban i detta fall, du sätter den alldeles för högt som vanligt sen får du ta tillbaka massa felaktigheter igen.

Vad är korruption för dig då?
Ingen kongressledamot får sitta i en företagsstyrelse.
Som svensk politiker får du sitta i företagsstyrelser.
Vilket är mest korrupt?

Ta och vidga din världsbild lite så kanske det klarnar.
USA´s system för att rösta är en katastrof då det gäller att få en överblick, men det är knappast något nytt påfund.
CUBA, tycker du dom har ett bra och demokratiskt valsystem, är det mindre korrupt att ha bara en att rösta på?

Som sagt detta med korruption finns överallt, men att därifrån förklara katastrofer med thermite/themrate är inte ett steg i rätt riktning.

Hur har du det med förklaringen med att 40% ifrågasätter 9/11. Finns det fler olika sätt att ifrågasätta en sak?

Posted on: 2008/10/10 14:53

See User information
Jag använder ordet korrupt som i betydelsen, trasigt. Är grunden då korrupt i ett samhälle blir allting som byggs runt omkring detta korrupta korrupt det också. T.ex. är banksystemtet korrupt, vilket det är, så blir allting som påverkas av detta också korrupt.

Posted on: 2008/10/10 15:03

Fahrenheit451

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Jag har sett flera länkar till sådana utalanden ifrån där Bin Laden frånsäger sig ansvaret för 911 här på vaken´s forum genom åren.

Om jag inte missminner mig så var det främst från Arabiska och asiatiska källor.

Orkar inte leta efter dessa länkar just nu, men de finns på vaken.se.

Fler som är "ur form"

Posted on: 2008/10/10 15:12

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag använder ordet korrupt som i betydelsen, trasigt. Är grunden då korrupt i ett samhälle blir allting som byggs runt omkring detta korrupta korrupt det också. T.ex. är banksystemtet korrupt, vilket det är, så blir allting som påverkas av detta också korrupt.

Då är ju du också enligt din egen definition, korrupt. Du använder ju banksystemet! Vem kan leva i dag utan att göra det.
Du är användare och påverkas av ett korrupt system då är man enligt dig korrupt.

Men åter till din galna syn på USA´s stat, den är alltså inte till 100% korrupt.

Hade du sagt 50% så hade du fått mig att vakna på ett helt annat sätt, nu generaliserar du på som vanligt och då blir det fel. Jag behöver inte säga något för att ställa dig i dålig dager. Det gör du så bra själv.

Posted on: 2008/10/10 15:18

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Då är ju du också enligt din egen definition, korrupt. Du använder ju banksystemet! Vem kan leva i dag utan att göra det.
Du är användare och påverkas av ett korrupt system då är man enligt dig korrupt.

Men åter till din galna syn på USA´s stat, den är alltså inte till 100% korrupt.

Hade du sagt 50% så hade du fått mig att vakna på ett helt annat sätt, nu generaliserar du på som vanligt och då blir det fel. Jag behöver inte säga något för att ställa dig i dålig dager. Det gör du så bra själv.

Nu förstår du inte min tankegång. Jag sa är grunden korrupt så blir även allting runtomkring detta korrupta också korrupt. Systemen som byggs upp runt det korrupta utgår alltid ifrån en korrupt världsbild. Det påverkar hur vi agerar och hur vi tänker och vilka målsättningar vi sätter upp för oss. I ett fascistsiskt system som vårt idag allt mer börjar likna, basseras människovärdet på prestation, vilket är en form av ekonomisk rasism som hör ett korrupt samhälle till. En människa har ett värde som är konstant och säger samhället något annat så är samhället korrupt.

Posted on: 2008/10/10 15:56

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Nu förstår du inte min tankegång. Jag sa är grunden korrupt så blir även allting runtomkring detta korrupta också korrupt. Systemen som byggs upp runt det korrupta utgår alltid ifrån en korrupt världsbild. Det påverkar hur vi agerar och hur vi tänker och vilka målsättningar vi sätter upp för oss. I ett fascistsiskt system som vårt idag allt mer börjar likna, basseras människovärdet på prestation, vilket är en form av ekonomisk rasism som hör ett korrupt samhälle till. En människa har ett värde som är konstant och säger samhället något annat så är samhället korrupt.

Och ingen respons på att Du sa att staten USA är 100% korrupt?

Hur mycket är korrupt i USA?

Nej alla människor har inte ett konstant värde, det fungerar inte så alls faktiskt. Jo, sitter du ensam på en öde ö hela livet utan kontakt med andra människor så närmar vi oss ditt tankesätt, men så är det inte ute i verkligheten, inte på långa vägar.

Om någon angriper utan motiv Rune Eriksson med ett vapen och har uppsåtet att döda Rune. Rune dödar då denna person i självförsvar.
Runes värde?

Någon lyckas döda Rune, ett rent mord utan motiv.
Någons värde?

Du generaliserar som vanligt alldeles för mycket.

Vi tar ytterligare ett exempel, ett aktuellt sådant.
Pacemakern, Rune Elmqvist uppfinnare 1958.

Tänk alla som har fått ett längre liv tack vare Rune Elmqvist.
Alla dessa personer tycker att Rune är värd mer än dig och mig.
Alltså så kommer värdet på människan variera beroende med vem man pratar. Värdet är alltså INTE konstant.

Posted on: 2008/10/10 16:12

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Och ingen respons på att Du sa att staten USA är 100% korrupt?

Hur mycket är korrupt i USA?

Nej alla människor har inte ett konstant värde, det fungerar inte så alls faktiskt. Jo, sitter du ensam på en öde ö hela livet utan kontakt med andra människor så närmar vi oss ditt tankesätt, men så är det inte ute i verkligheten, inte på långa vägar. Bröjar riktigt tvivla på din psykologiutbildning. Låter mer som poltisk indoktrinering

Om någon angriper utan motiv Rune Eriksson med ett vapen och har uppsåtet att döda Rune. Rune dödar då denna person i självförsvar.
Runes värde?

Någon lyckas döda Rune, ett rent mord utan motiv.
Någons värde?

Du generaliserar som vanligt alldeles för mycket.

Vi tar ytterligare ett exempel, ett aktuellt sådant.
Pacemakern, Rune Elmqvist uppfinnare 1958.

Alltså så kommer värdet på människan variera beroende med vem man pratar. Värdet är alltså INTE konstant.

Nej, han är inte mer värd och det är inte kungen heller. Mitt värde är detsamma som den med mest pengar i hela världen, den som uppfunnit fri el åt alla har exakt samma värde som jag har. Herregud, steget till fullblodsrasist är inte lång om du inte ser detta.

Får du lära dig sådant där i din psykologiutbildning, låter mer som du blivit politiskt indoktrinerad. jga har en endast ett omvårdnadprogram i bagaget som är närbesläktat med detta ämne, och även där lär man ut att människans värde inte kan relateras till handling, prestation eller hur vi agerar.

Posted on: 2008/10/10 16:16

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Jag skulle tro att dessa människor TACKAR Rune Elmqvist som sammanställde den första pacemakern enligt Dr. John McWilliams princip som nedtecknades redan i slutet av 1880-talet.
Detta hade inte kunnat vara möjligt om inte William Gilbert börjat exprimentera med elektricitet och främst statisk elektricitet som de gamla grekerna upptäckte under 600-talet f Kr.
Till slut är det enligt ditt synsätt många som har ett högre värde än andra. Ingen av dessa är mer värd än någon annan, men de förtjänar stort tack för att de gjort mänskligheten en tjänst.

Hade du istället sagt någonting som att en människas var högre inom den egna familjen hade jag kunnat hålla med dig.

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Nej, han är inte mer värd och det är inte kungen heller. Mitt värde är detsamma som den med mest pengar i hela världen, den som uppfunnit fri el åt alla har exakt samma värde som jag har. Herregud, steget till fullblodsrasist är inte lång om du inte ser detta.

Värdet på en människa kan varken du eller jag sätta det är varierande på vem som gör bedömningen. Vilken nytta har jag av personen? Detta system har funnits sen vi bodde i grottorna. Vilket man kan tro att fler här gör än idag.
Felet DU gör är att du blandar i PENGAR som någon sorts värdemätare, det gör inte jag.
För mig har en person jag aldrig kommer att träffa INGET värde.
Men det betyder inte att jag hatar, föraktar eller nedlåter denna person. Värdet ligger i betraktarens ögon.
Att du nu anklagar mig för rasist betyder då att du anser dig själv vara mer värd än någon annan. Hur kan du göra den bedömningen då?

Så jag som är gift med en utländska skulle nu vara rasist. Detta blir en rolig fredag.

Hur korrupt är staten USA? 100% 99% 50%?

Posted on: 2008/10/10 16:26

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Får du lära dig sådant där i din psykologiutbildning, låter mer som du blivit politiskt indoktrinerad. jga har en endast ett omvårdnadprogram i bagaget som är närbesläktat med detta ämne, och även där lär man ut att människans värde inte kan relateras till handling, prestation eller hur vi agerar.

Men du relaterar det till pengar, för det är en "utmärkt" jämförelse????

Hur korrupt är staten USA?

Posted on: 2008/10/10 16:28

Anonym
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Så jag som är gift med en utländska skulle nu vara rasist. Detta blir en rolig fredag.
Genast självhävdelse.
Som jag läste det sa Fahrenheit451 att "steget till fullblodsrasist är inte lång om du inte ser detta". Han sa inte att du var rasist, men du delar upp människor i olika värden.
För mig är det samma kriterier som fylls om man är rasist eller exempelvis tycker akademiker är mer värda än andra.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Genast självhävdelse.
Som jag läste det sa Fahrenheit451 att "steget till fullblodsrasist är inte lång om du inte ser detta". Han sa inte att du var rasist, men du delar upp människor i olika värden.
För mig är det samma kriterier som fylls om man är rasist eller exempelvis tycker akademiker är mer värda än andra.

Det var precis så jag menade. Men eftersom Lizzard gick till ytterligheter så gjorde även jag det.

Posted on: 2008/10/10 16:42

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Men du relaterar det till pengar, för det är en "utmärkt" jämförelse????

Hur korrupt är du? Hur korrupt är hasardspel? Hur korrupt är politik? Hur korrupt är makt? Hur korrupt är krig?

Vem vet?

Jag kan bara utgå ifrån mig själv och jag är emot våld, dvs krig, tortyr, tvång, misshandel och allt annat skit. Du kanske inte håller med om icke-våldsprincipen men då kan du väl stå för konsekvenserna?

Jag har hört att den amerikanska staten behöver pengar...

Posted on: 2008/10/11 1:10
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Och där satte du ett värde på en människa.
Så en rasist är värd mindre än en icke rasist?
Du ser att det är omöjligt att hävda att ALLA människor har lika värde.

Om detta skall stämma så är ju alla som jobbar inom CIA, FBI, NIST, FEMA etc och även George W Bush värda exakt lika mycket som alla andra.

Hur går det ihop?
Jag har set en del skrika ganska grova saker om tex staten USA här. Staten USA är inget eget väsen den består av människor, dessa människor är väl enligt er lika mycket värda som er också?

Posted on: 2008/10/11 7:47

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Och där satte du ett värde på en människa.
Så en rasist är värd mindre än en icke rasist?
Du ser att det är omöjligt att hävda att ALLA människor har lika värde.

Om detta skall stämma så är ju alla som jobbar inom CIA, FBI, NIST, FEMA etc och även George W Bush värda exakt lika mycket som alla andra.

Hur går det ihop?
Jag har set en del skrika ganska grova saker om tex staten USA här. Staten USA är inget eget väsen den består av människor, dessa människor är väl enligt er lika mycket värda som er också?

Samma sak här, hur människor agerar, beter sig vilka och värden de skaffar sig har med deras mognad att göra. Värdet är konstant och även en sådan nöt som Lizzard kan välja att vara rasist utan att förlora sitt värde.

Posted on: 2008/10/11 8:25

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Samma sak här, hur människor agerar, beter sig vilka och värden de skaffar sig har med deras mognad att göra. Värdet är konstant och även en sådan nöt som Lizzard kan välja att vara rasist utan att förlora sitt värde.

Du må ha ett intresse för psykologi och har säkert läst lite på omvårdnadsprogrammet. Men något retorisk geni är du inte, ta bara stycket ovan.

Först är värdet på människa beroende på vilka värden och hur man beter sig. Enligt dig i den mening kan en människa "skaffa" sig ett värde.
För att i nästa mening är värdet konstant igen.
Du må tänka på ett sätt, men förklara dig på ett pedagogiskt sätt det klara du inte. Du är i direkt konflikt med dig själv i SAMMA stycke!!?? Måste vara något sorts rekord.

Posted on: 2008/10/11 8:51

See User information
100% 97,4% 30% eller vad?

Du har ju själv skrivit att allt inom staten USA är korrupt.
Menar du då att 100% av vad staten USA gör är korrupt?

Posted on: 2008/10/11 8:52

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Du må ha ett intresse för psykologi och har säkert läst lite på omvårdnadsprogrammet. Men något retorisk geni är du inte, ta bara stycket ovan.

Först är värdet på människa beroende på vilka värden och hur man beter sig. Enligt dig i den mening kan en människa "skaffa" sig ett värde.
För att i nästa mening är värdet konstant igen.
Du må tänka på ett sätt, men förklara dig på ett pedagogiskt sätt det klara du inte. Du är i direkt konflikt med dig själv i SAMMA stycke!!?? Måste vara något sorts rekord.

Jag må uttrycka mig slarvigt och att vissa väljer att spinna på det. Retorik handlar inte detta om, vad jag vet. Byt ut ordet värde mot värdegrund så stämmer det bättre. Alltså i meningen du hänvisar till.

Posted on: 2008/10/11 8:57

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag må uttrycka mig slarvigt och att vissa väljer att spinna på det. Retorik handlar inte detta om, vad jag vet. Byt ut ordet värde mot värdegrund så stämmer det bättre. Alltså i meningen du hänvisar till.

Det är bara det att det ändra innehållet i hela din mening, om du nu tycker att jag "spinner" på det så är det väl så. Jag ser det mer som ett evigt duckande för du inte har låtit din teori mognat och att den inte tål att sättas under lupp.

OM vi levde i din perfekta och ouppnåeliga värld så KANSKE detta hade kunnat applicerats på en människa. Men nu är verkligheten helt annan. Din teori stannar vid just en teori, den har inte en chans och kommer inte att ha en chans, du kan sitta där bitter över att allt är korrupt och alla som inte håller med dig är dumma. Men du lär inte ta dig för bi ytterdörren med denna inställning. Tyvärr.
Du skall få ett sista exempel av mig sen skiter fullständigt i din "lika värde teori"

Att sätta en människa bakom lås och bom är en klar och tydligt gräns för vad en människa är värd.
Vi spärrar in personen och tar i från han/hon sina mänskliga rättigheter. Denna person kommer att ha ett lägre värde än vad du och jag har som fritt kan gå ut och gå när vi vill vi kan äta när vi vill. Vi kan träffa nära och kära när vi vill.

Men om nu denna person som sitter fängslad har mördat någon med berott mod.
Då skulle enligt din teori han få gå fritt ute utan restriktioner, för om vi sätter han/hon i fängelse så skriver vi ner personens värde. Och det går inte i hop med dina teorier.
Och oavsett hur gärna du VILL att det skall vara på ett visst sätt så är detta ouppnåeligt.

Posted on: 2008/10/11 9:20

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper