vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

V for Vendetta verkar

See User information
Filmen V for Vendetta verkar ju vara en klockren analys om hur USA kommer att se ut om ingen sätter stopp för NWO-gubbarna..
Den hade premiär igår kväll, måste nog åka och se den snarast..

Det är ju tydligen samma folk som gjort Matrix filmerna..så dom verkar ju ha fattat hur allt detta hänger ihop..
Personligen m娨ste jag nog titta på Matrix filmerna igen för jag "fattade inte det" senast jag kollade på dom..

Nån som kan rekommendera nån speciell av dom 3 ?

Posted on: 2006/3/17 0:49
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: V for Vendetta verkar

See User information
Se alla 3 i rad, en jäkla cool upplevelse, jag har sett dom så många ggr nu och man hittar alltid nåt nytt i dom. Kolla min tråd om Matrix i andlighet sektionen.

Posted on: 2006/3/17 16:31

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo , man är nog tvungen att göra det , när tid finnes..

Ska kolla in din tråd sen..

Posted on: 2006/3/17 17:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
jag har ingen aning om vad ni pratar om för film..
men menar du att det kommer uppstå anarki i USA om NWO inte stoppas..?!?

om du menar det så är det lite för sent, då detta är något som är en del av agendan för detta land..

See User information
För sent?! NEHE du!

Då tor och oden kommer att resa sig från skuggorna och kasta dessa onda varelser till landet ingenstans, och folket står upp för deras rättigheter (vilket snart kommer hända) så kommer det blir ett fritt usa, frihet! hurra! Något i den stilen

Till verkligheten, de kommer inte kunna ta kontroll över folket om de bara vaknar och förstår vad som händer, och det är vårat ansvar att väcka dom, så sprid information! Det finns hopp!

Posted on: 2006/3/17 21:49

See User information
Fiction is a safe vent for frustration.
To escape.

The makers of films usually have a personal ego-agenda that on the outside may apear "promising or enlightening" whereas, no matter how you cut it, its STILL only FICTION.

It never happened and never will.

My question is this:

How much time do you think we have for fiction in our HERE and NOW?

And, all that time (fro TIME is all we ever have in life) that is spent busy with fictional ideas and stories is time NOT spent on creating solutions.

The irony is apparent ; )

Posted on: 2006/3/17 22:47

whoa!

See User information
Kom precis hem från premiären!

whoa, skulle vilja säga att för den som förstår och inte är totalt hjärntvättad så är detta den viktigaste filmen som gjort i min tid som levande och tänkande individ!

Folket ska inte vara rädda för dem som styr, de som styr skall vara rädda för folket!

SE FILMEN DIREKT OCH FÅ ALLA ATT SE DEN!

Posted on: 2006/3/17 22:58

Re: whoa!

See User information
Lite bra torrents:

http://thepiratebay.org/details.php?id=3457760

http://www.mininova.org/tor/255701

CAM brukar dock vara dålig kvalite.

Posted on: 2006/3/18 23:25
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Whoa, den rullen ska jag se så snart jag får lön. Verkar vara pissbra om man får tro på trailern. Jag älskar rullar med underliggande meningar, hehe.

Posted on: 2006/3/19 0:07
Your shoelace is untied.

See User information
Det är väldigt symbolisk också. Finns mycket i trailers jag har skikat på

Posted on: 2006/3/19 16:29

See User information
Den tar upp ungefär allt som är aktuellt och behöver tas upp. den tar upp övervakning, sjukdommar spridda av eliten, elit som köper aktier i läkemedelsföretag, fågelinfluensan tar den upp...den tar upp USA's krigande etc. etc. asså allting...men det värsta e att folk antagligen inte ser längre än till huvudpersonens mask och där med inte tar filmen seriöst.

Posted on: 2006/3/19 18:28

See User information
men det värsta e att folk antagligen inte ser längre än till huvudpersonens mask och där med inte tar filmen seriöst.

Om man inte märker att filmen tar upp exakt vad som händer runt om i världen då är man bra blind. Jag har själv inte sett den än men jag vet vad den handlar om och ska se den snart WOOHOO!!!!

Posted on: 2006/3/19 20:20

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Jag kom precis ut ur biosalongen från v för vendetta, och jag måste säga vilken film!.. wow. V is da shit jag hade knappt ens hört talas om filmen före idag

filmen har mycket bra skådespeleri, regi, story, action, miljö och dialoger. vilka dialoger.
Filmen griper tag i dig efter 10 sekunder, jag satt pissnödig under halva filmen jag ville inte missa en scen eller en dialog.
Och detta utan att överväga och assosiera med dagenssamhälle och vart det är påväg. Men när man gör det så borde inte en enda människa lämnas oberörd. Den säger allt , ett tag frågade jag mig själv :"får den här filmen värkligen visas? " min polare bredvid frågade mig samma fråga ett par minuter efter.

Han (polarn) har varit rätt kritisk till all information ang nwo jag givit honom , men vilket perspektiv han hade efter filmen.
Det är två saker denna filmen lämnar eftersig ett brett perspektiv i bakhuvudet för de sövda och en inspiration till de vakna.

Och såklart känslan att ha sätt en grymt bra film , som inte skett på väldigt länge. konst.

[Edit]
Läste precis en recension från CNN där de mer eller mindre likgör V som Osama bin laden, demoniserar honom och missat poängen totalt. Men det faktum att de känner sig så träffade och gör den självklara assosiering till dagens samhälle, är i sig en seger varför skulle de annars tvingas förlöjliga och demonisera filmen.

Posted on: 2006/3/19 20:38

See User information
http://edition.cnn.com/2006/SHOWBIZ/M ... w.mov.vendetta/index.html

Comic-book superhero movies almost always hijack reality, reducing cinema to a state of pure, uncut escapism.

You could hardly level that accusation, though, against "V for Vendetta."

Written and produced by Andy and Larry Wachowski, the creators of the "Matrix" trilogy, who based it on the graphic novel by Alan Moore and David Lloyd, this bombs-away delirious avenger fantasy is set in a police-state Britain that draws elements from 1984 but, mostly, from the post-9/11 world, and it pushes its topical relevance in your face -- that is, when it's not hitting you over the head with it, or bashing you in the solar plexus.

In "V for Vendetta," the United States, reeling from a misguided war of dominion, has ceded the centrality of its global power back to Britain, whose ruler, Chancellor Sutler (John Hurt), looms Big Brother-like on oversize video screens, backed by a flag done in neo-Nazi red and black. (Can you say, bad guy?)

As his scowling backup minister plots in the shadows (can you say, Dick Cheney?), the anchorpeople on the British Television Network report what the government tells them to, as the populace -- a nation of couch potatoes -- drink in the media lies that no one pretends to believe.

Citizens are covered in hoods and subjected to torture (Abu Ghraib, anyone?), and if that doesn't sound overheated enough, there's a priest with a taste for young flesh, a popular bushy-browed TV demagogue who's like Bill O'Reilly crossed with Nixon, and a pointed allusion to Timothy McVeigh's homemade fertilizer bomb.

Did I mention that the hero is an apocalyptic terrorist?

Known as V, he first shows up, all cutthroat eloquence and whirling, flying blades, like a merry-prankster Zorro, just in time to save the innocent Evey (Natalie Portman) from arrest -- or worse -- by state policemen. Dressed in black, with a cape, shiny gloves, and squared-off cap, plus a wig of flowing ebony hair that wouldn't look out of place on Bettie Page, V wears a mask that he never takes off -- a grinning ceramic visage of Guy Fawkes, the 17th-century British anarchist hero, with pink cheeks and eyebrows raised in delight. It's like a Halloween mask of the Joker, but when this joker speaks, the words flow out in a velvety aristocratic purr -- a gush of moral indignation.

V, played sensationally by Hugo Weaving, is a droll and charming devil-doll. He's also a bit twee, given to soaring flights of alliteration and a few too many Shakespeare quotes.

The first-time director, James McTeigue, may have been influenced by the one inspired touch in "Eyes Wide Shut": the spooky surrealism of a mask that ''talks.'' Jamming the signal at the BTN studios, V asks for the citizens of England to rise up and join him in annihilating Parliament.

As we listen to his lofty call to arms, it's hard not to hear an overtone of Osama bin Laden, and for a few moments the film seems inspired in the daring of its off-kilter sympathy.

But once V gets Evey in his underground lair, bursting with old paintings and a jukebox that plays Julie London singing ''Cry Me a River,'' you realize you're on far more familiar turf than you thought. A disfigured monster-saint seeking vengeance through action, V is Batman crossed with the Phantom of the Opera with a touch of the killer from "Scream."

As a fix of pop iconography, "V for Vendetta" is eyeball grabbing, even if it lacks the relentless videogame bravura that sold the "Matrix" films. As a movie, however, it's merely OK, with a pivotal dramatic weakness: Evey, for all the attentions of her revolutionary Svengali, remains, in essence, a bystander, and Portman, her head shaved, plays her like Joan of Arc as a tremulous Girl Scout.

There's one startling sequence in which the chancellor's fake appearance on a variety show becomes a black-as-midnight Benny Hill sketch.

There's also a down-the-rabbit-hole flourish -- it has to do with Evey's confinement and torture -- that would bend your mind a lot more if the film did what it appears, for a moment, to be doing: cast V in a morally ambiguous light. But he remains the saintliest of guerrillas, a Batman who realizes Gotham is too dirty to be cleaned up and must be blown up instead.

Will audiences follow him, cheering the implicit detonation of America's institutions? Or will they find it all a bit ... jejune?

Coming out of "V for Vendetta," a friend of mine called it ''radical'' and ''subversive.'' He was awestruck with disbelief that a film with a harlequin terrorist as its hero could actually be released by a major American studio.

I was awestruck at his naivete in a world where fight-the-power anarchy is now marketed as a fashionable identity statement -- by the corporations that helped raise a generation on bands like Rage Against the Machine, by the armchair-leftist bloggers who flog the same righteousness day after day.

"V for Vendetta" has a playful-demon vitality, but it's designed to let political adolescents of every age congratulate themselves. It's rage against the machine by the machine.

Posted on: 2006/3/19 21:15

See User information
Nu har jag sätt filmen ochså..

Mycket bra film.

Det som jag dock tyckte var synd var att budskapet om individuell insikt och handling blev överskuggat av hjältens steriotypiska patriarkatiska roll som sanningens budbärare som genom att döda sina motståndare skapar ett rättfärdigt samhälle.

Jag hade hoppats att tjejen skulle få honom att förstå att det inte var rätt väg att gå utan att istället ha tillit till individernas möjlighet att lösa det utan inbördeskrig och mer våld.

Posted on: 2006/3/19 22:12

See User information
Såg filmen nu i söndags och den är RIKTIGT bra. Som några skrivit tidigare så tar den upp mycket av det som är aktuellt idag. Jag hoppas bara att gemene man kopplar ihop detta med hur situationen ser ut idag runt om på jorden.

Hittade en usel kritik i Washington Post om filmen men det är inte det som är det intressanta utan läs de 21 svaren från "vanligt folk". Där kan man se hur väl filmen tas av publiken. Den är mycket sevärd enligt mig.

Washington Post Review

Edit:

Hittade en länk till en DN-recension av Fredrik Strage. Avslutande meningen är ganska rakt på sak.

DN-recension av 'V för Vendetta'

Posted on: 2006/3/20 0:10
- -

See User information
Skrev svar till micro men efter läst ditt inlägg engång till tog jag bort posten. iaf skriften

Posted on: 2006/3/20 11:30

See User information
Såg den nyss och fy fan vilken bra film!!!!!!! Den som tittar på den utan att fatta att den är en kritik gentemot kriget mot terrorn och annat relaterat är fan dum, kan inte säga annat.

Och jag tyckte att det var bra att den var pro-gay, jag är inte homosexuell själv men jag anser att kärlek är kärlek oavsett om det är mellan man och kvinna eller kvinna mellan kvinna etc, fantastisk film, och jag kan inte fatta att en sån här film får släppas.

SE DEN!!!!!

Posted on: 2006/3/20 21:04

See User information
DN-recension av 'V för Vendetta'

En actionfilm för alla som tröttnat på politiker som inskränker vår frihet med argumentet "detta är för er egen säkerhet". Det finns goda skäl att bjuda vår buggningskåte justitieminister på bio.

Klockrent haha!

Posted on: 2006/3/20 21:08

See User information
Jag kom just hem från att ha sett den här filmen. Jag tror det krävs en extremkorkad, IQ-befriad grönsak utan någon som helst tankeförmåga för att inte kunna läsa varningen i den här filmen: sluta låta eran rädsla styra era liv. Om ni inte gör det kommer ni att fördöma inte bara er själva utan också era medmänniskor. Antagligen den bästa filmen jag sett på flera år. (Boondock Saints är fortfarande obestridd champion )

Posted on: 2006/3/24 23:00
Your shoelace is untied.

See User information
Tja
kolla nyss på filmen å det va befriande att leva sej in i den! .. asbra film och mycket hopp om framtiden just nu .Märkte tydliga drag ifrån George Orwell´s " Nineteen Eighty-Four " kollade upp den och är ju samma V på omslaget och samma skådis mä

http://www.imdb.com/title/tt0087803/

nu när man lättat på trycket lite så får man väll njuta ett tag innan man återgår till det tröttsamma arbetet att väcka sovande medmänniskor!

hmm nu lät ja lite dyster iaf ser jag men ä tillfälligt trött bara hehe

Peace&Love gött fölk och håll huvet högt

Posted on: 2006/3/27 20:03
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jag såg filmen igår, grymmmt bra.
Hoppas att folk som ser denna rulle vaknar till.

Posted on: 2006/4/3 18:38

Anonym

En Annan analys av V, inskickad till Wing TV av anonym.....

Resized Image

V is of course a muti-layered film and, at one of the important levels, it has a historical story which most people do not know. Guy Fawkes was a Jesuit Roman/Vatican agent who, along with some other conspirators (in the true sense of the word), intended to blow up the English Parliament on its opening session (Nov. 5th), when the king would be present along with the rest of the members of parliament.

http://www.wingtv.net/thorn2006/vendetta2.html

See User information
The first Matrix was a very intelligent movie, more so than V in my opinion, but I believe both movies are agenda movies. They seem to promise hope and freedom, but if we dissect them, the message both these movies convey is the opposite of hope and freedom.

Major Hollywood motion pictures always have an agenda. Movies such as V show us the problem, then offer a solution which furthers the agenda of the very totalitarianism they supposedly oppose.

History repeats itself because people do not know real history. Guy Fawkes was an enemy of free thought, and he represented the most totalitarian form of government ever conceived by man.

By having people wearing Guy Fawkes masks at the end of the movie, the movie makers make a mockery out of history and present the enslavers as the emancipators.

"There are none so hopelessly enslaved as those who think that they are free."

I know many folks might disagree with my interpretation of this film, but from a historical point of view, I think my conclusions are correct. I used to be accused of being some right wing Protestant. I was born and raised in India as a Sikh. I have no affiliation with any organized religion, but I am an avid student of history and call it the way I see it and, historically speaking, Guy Fawkes was no friend of the people.

Något att tänka på...

Posted on: 2006/4/6 18:35

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper