vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#1


See User information
Alan Watt nämnde i sitt senaste radioprogram på Republic Broadcasting Network att folk måste gå från ord till handling och demonstrera mot det som pågår. Kräva att dessa odemokratiska institutioner som styr oss avvecklas, göra något som massmedia inte skulle kunna dölja.

Om någon som är bra på att tala skulle göra något torgmöte, ställ sig på gatan där mycket folk går förbi, med en mick och hålla torgmöte, detta kan väl inte endast vara till för politiska partier?

Sedan kan vaken-folk sluta upp som publik, bara man vet vad man ska säga :)..

Eller demonstrationståg genom Sveriges städer, vet inte vad som krävs för tillstånd och om man måste vara ett visst antal.

Intressant program av Alan senast i alla fall:

http://www.cuttingthroughthematrix.co ... Integration_Oct172008.mp3

Posted on: 2008/10/19 2:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#2


See User information
Jag tycker det finns ett problem som hör samman med det system vi lever efter idag. Och det är att olika grupper väljer att se på varandras olikheter istället för att se på varandras likheter. Alex Jones/Zeitgeist osv... Får man sådana att släppa sin prestige och istället för att positionera ut sig kanske välja att närma sig den andre kommer nog detta att växa fortare. Det är tillåtet att ha fel och misslyckas, men det är inte tillåtet att inte ens försöka.

Posted on: 2008/10/19 18:21
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#3


See User information
Jo det kan vara bra att demonstrera om andra saker än bara 9/11 eller så kan man göra det samtidigt som demonstrationerna som är den 11 varje månad så slår man flera flugor i en smäll. Kanske skaffa plakat med andra budskap än bara 9/11.

Posted on: 2008/10/19 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#4


See User information
Jin!

Holy Shit, när var sist man sett Watt ute bland folk då? ; )

Tillbacka till den jag sa för över 3 år sen, visst att folk ska ute, har varit på denna frågan mycket, då är min fråga:

Hur VILL du detta då?

Berätta, steg för steg hur man gör. ; )

Det kommer inte hände mycket tills man har ett gäng folk som vill detta, och VILJAN.

I Sverige är det nästan OMÖJLIGT, man MÅSTE motivera folk med PISKAN tror jag, jag menar att bara prata, diskutera och upmuntra till AKTION utanför det VANLIGA "vänster" protest tåg med ideen att man ska förbättra något gåt inte.

Kan du VERKLIGEN förmedlar FARAN som Watts snackar om till människor i Sverige på ett effektivt sätt så att de REAGERA, och isf hur?

Nyfyken.

Har postat en bra länk från PETA (djurrätts org i USA) med deras univeriella AKTIVIST tekniker fast det var INTE värt dialog på vaken verkar som....


Hur börja man då?

Vad är dina ideer?

Högskolor Universitet? Dela info konstant på vissa populära ställe?


Och DEMOS är lite luriga, So fucking What (Watt) säger staten, de vet att folk demonstrerar för att visa sina oro och tror att de har GJORT något, then back to life as usual ; )

Posted on: 2008/10/19 19:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#5


See User information
Dela ut information på stan och hålla demonstationer, behöver bara plakat, mikrofon och högtalare och tillräckligt med folk.

Sedan att verkligen göra det är något annat, men kolla på vänsterrörelserna t ex, de kan hålla ett tåg genom hela malmö där de förspråkar klimatpropaganda och kommunism, i och för sig så har de flera miljoner i sponsorpengar av eliten.

Inte lika kul att göra något helt gratis kanske.

Var bara en idé, i glesbefolkade Sverige kanske det är svårt, men man kunde ha en stor demonstration varje år, samlar ett par hundra personer på ett torg eller så, borde inte vara så svårt att få ihop folk om man planerar i förväg. Eller någon slags festival eller annat jippo.

Posted on: 2008/10/19 19:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#6


See User information
Det bode funkar bra, det funkar i Stockholm, och även i våran dagliga live.

Jag har FLERA nu i småland som är glad för informationen och vill få mer!

Men... ; )

Att göra, det ta tid, jag menar att någon kan ers...AGERA..men det kommer.

Fokusera på ett område eller "grupp"folk, beukar funkar bäst för mig..

Jag var ute på odlings mark och vändade jorden, till våren... odla egen mat, = ICA Hemköp få inte mig som kund så ofta, och då VET jag vad min mat innehåler.. hehe..

Posted on: 2008/10/19 20:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#7


See User information
Yttrandefrihet är bra o vackert. En underbar tavla som den parlamentariska "demokratin" har hängt i finrummet så att alla ska kunna se o beundra den. Men precis som alla andra tavlor är den ytterst oanvändbar. Den går inte att göra något med alls. Beundra den, njut av den men förvänta dig inte att den ska duga till något.

15 000 000 människor demonstrerade samma dag (15/3 2003?) mot USAs anfall mot Irak. Efter det har protesterna inte slutat, inte kriget heller. Vietnam, ett annat fiasko för yttrandefriheten. Exemplena är otaliga...

Att tro att en handfull knäppgökar(i allmänhetens o medias ögon) med ett PA kommer kunna göra någon skillnad är att tro för mycket på mänskligheten. Men försök, det är ju lagligt(än så länge) o jag kommer om det är i Gbg.

Posted on: 2008/10/19 21:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#8
Demonstrationer är bara ett sätt för eliten att kartlägga "oliktänkande". Skulle kunna ha med detta att göra att polisen fotograferar vid demonstrationer bland andra...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#9


See User information
Quote:
Demonstrationer är bara ett sätt för eliten att kartlägga "oliktänkande". Skulle kunna ha med detta att göra att polisen fotograferar vid demonstrationer bland andra...


Hela vaken är ju perfekt för kartläggning, någon myndighet kan spana in de som besöker sidan, om alla som har varit inne på vaken hamnar i fängelse eller avrättas i en framtida EU-diktatur så har vi gjort jobbet lättare för dem, men, något sådant skulle ju märkas och inte gynna dem så borde vara lugnt. När antalet vakna blir fler och fler så är det ju bättre. Om det funnits ett tiotal vakna personer i Sverige så kunde polisen registrerat dem och sedan satt dem i fängelse efter något påhittat brott.

När (Om) Lissabonfördraget träder i kraft så kan ett annat EU-land begära ut andra länders medborgare och under terroristlagar hålla dem fängslade nästan obegränsat. Kanske lilla Malta vill sätta några tusen svenskar i fängelse eller varför inte Liechtenstein?

Att antalet personer som skriver på vakens forum inte är högre kan bero på att vissa tar sitt privatliv på största allvar och vill inte bli kartlagd, är ju alltid bra om det även finns några sådana personer.

Posted on: 2008/10/19 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#10
Vissa verkar ju ha väldigt stora problem med dem som försöker skydda sin IP iallafall här på vaken.
Jag skriver bakom en proxy, men använde förut en mer aggresiv proxy för att skydda min identitet (Som Wowbagger) men det var inte populärt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#11


See User information
Tror inte man ska vara rädd för att säga vad man tycker och besöka de siter man vill besöka. Då har de redan vunnit en halv seger.

Posted on: 2008/10/19 22:54
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#12


See User information
Har litet problem med tor så brukar inte använda det, kanske har något med min router att göra, men med FRA och så vidare så kan de säkert övervaka en ändå, besöker alla siter jag vill besöka :)

Posted on: 2008/10/19 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Möjlig lösning, massiva demonstrationer världen över?
#13


See User information

Posted on: 2008/10/21 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS