Vakencorner
|
Re: Hur för vi ut informationen till folket?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
OBS! Den gammla aktivism-gruppen fick alldrig tillräckligt med folk och har inte kunnat ge några resultat.
Anmäll ditt intresse nu igen genom att skriva ett mail till micro@vaken.se och skriv några rader om dig. Jag söker framförallt Stockholmare.
Posted on: 2005/3/13 22:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vill medverka, fast jag vet tyvärr vilka konsekvenser detta får. Jag har vänner som jobbar mot makteliten, håller på med samma sak som oss, och de konsekvenser det får gör mig förtvivlad, då jag inte vet om jag vill ta dem.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du får gärna ge lite exempel, man vill ju veta vad man har att vänta.
Mycket kan man ju jöra utan att röja sin identitet som att sätta upp lappar mm,.
Posted on: 2005/3/17 22:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Först, man tappar vänner och man anses vara en total schizofren galning. Man riskerar även att bli kallad för högerextrem och antisemit, vilket man absolut inte vill bli förknippad med. Detta får också konsekvenser för ens karriärmöjligheter, då de blir väldigt begränsade.
Det är ett stort dilemma, då jag brinner för att få ut sanningen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ska man jobba mot babylon så kan man ju inte göra sig beroende av dem. Men vill man verkligen göra beslutet nu att gå ut babylon för all framtid? Det kan vara ett stort val, och kan som sagt påverka alla aspekter av sitt liv. jag är berädd att ta dom själv, jag är ju lite asketisk av mig från början, men jag förstår att vissa inte vill gå den vägen utan hålla sig i bakgrunden. Man kan göra mycket bra bakom ridåerna också..
Posted on: 2005/3/18 10:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Min personliga uppfattning är att jag tror inte på aktioner i den form utav där man går och protesterar och skriker på gator och så. Folk i allmänhet tar inte sånt på allvar.
Det bästa sätt jag tror är att annordna föredrag och liknande konvent. Man skulle exempelvis kunna ha ett par föredragshållare och ha en dag i en lokal där människor kan komma att lyssna. Jag har möjlighet att fixa föredragshållare om Estonia exempelvis. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror mycket på den tekniken också. Men det måste organiseras. Ett team på 10 personer skulle vara underbart, men att ens hitta 3 personer tror jag är svårt.
Posted on: 2005/3/18 14:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, det är tyvärr mycket svårt att hitta människor. Helst ska det vara med människor som kan sitt ämne, för att kunna motstå kritik och attacker från olika håll. Men dessa människor finns.
Och ju större grupp som sluter upp i en aktion, dessto mer övertygande. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skulle gärna vilja ha hit David Icke för föreläsning. Han var ju i Sverige för några år sedan och höll föredrag på Folkets Hus (i Sthlm tror jag). Kanske vaken.se skulle ordna ett återbesök? Han hade enormt mycket människor som lyssnade på honom på Folkets Hus, tror det var fullsatt.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skriver själv på sin sida att han inte orkar göra så mycket besök runtom i världen.
Posted on: 2005/3/19 11:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan inte bara avvakta heller, varje levande människa har ett ansvar för framtiden.
Har tidigare metoder fårr konsekvenser, kanske man får acceptera konsekvenserna eller byta metoder. Allt har sitt pris, men att vara overksam är fegt.
Posted on: 2005/4/4 11:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej Hubben. Trevligt att du hittat hit. Var sak har sin tid och det är kanon att vi " konspirationstokar " har en samlingpunkt . Jag tror vi alla här försöker lägga det " svåraste pusslet" som finns. Den process som nu är , är att vi gemensamt försöker att väcka folk med information. Aktivism kommer av sig " självt så småningom . En bra början är ju Micros initiativ med klisterlappar så att Vaken.se och andra sidor hittas av " vanligt folk. Jag har märkt på kompisar att man kan inte ge hela "kakan " på en gång, för den är för mastig. Man måste ha tålamod, och det är inte lätt. Man måste oxo ha en sansad ton även när man får påhopp och kanske ta ett steg tillbaka ibland. Vad som är sannt i all den här djungeln av information när det gäller Illuminati, NWO, Chemtrail, FÅgelinfluensan , vaccinationskador osv.... Alla här på vaken.se tror jag ser en " röd tråd " i allt detta. Jag själv har kört mitt eget " race " än så länge genom att skaffa emailadresser till både folk jag känner och inte. Dom jag inte känner har hittat lite över allt på internet tex Bilannonser, kändisar , Riksdagen mm... Passagen mm.... Ingen här på Vaken.se tror jag är overksam utan vi drar alla ett strå till stacken, än så länge verkar det som dom flesta kör sitt eget race, när man har tid över. Min dröm är ett framtida seminarium där vi alla kan samlas snart. Tyvärr är jag inte rätt person att dra igång något sådant men det kommer säkert att bli så när vi är tillräckligt många och när rätt personer tar tag i detta. mvh so88 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej själv och tack för välkommnandet
Jo det är ju så att det är ju en överdos om man skall ta allt på en gång. Jag gjorde en Dvd skiva som innehöll 20 timmar video och 2000 sidor text, och har gett den till ett 20 tal personer, men jag har inte fått något gensvar, troligen resignerar folk efter den mängden data, eftersom det tar sån tid i anspråk.Men vad skall man göra? Folk måste vakna upp på nått sätt. Bara posta på internet kommer inte att ge nåt. Funderar på att dra på mig en gasmask och ut och dela ut flygblad om chemtrails, vilket verkar efter mitt tycke vara det bästa ingångssteget. Kanske göra en Cd med lite filmer ochså på, den kan man sälja för 15 spänn eller nåt. Mvh Hubben
Posted on: 2005/4/4 17:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Något positivt är ju i alla fall att vi blir fler och fler som inte sticker huvudet i sanden och låtsas att det " snöar ". Dom nya länkvännerna är ju ett steg framåt. Angående din DVD. Fåga Micro om du kan sätta ut den för försälning här. Ni bägge håller ju till i " Storstan ". Tag kontakt med varandra. Till Micro : En webshop kanske vore en ide ? mvh so88 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jorå, det kan jag lägga upp. Där jag säljer klistermärken och filmer mm....
Men jag skulle vilja ha hjälp med att fixa fram saker att sälja. Har inga problem att trycka ut cd-skivor, men det är alltid kul att inte sitta själv i garderoben hela livet...
Posted on: 2005/4/4 18:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo visst går det ju att göra, men bäst och enklast är att låta folk ladda ner själva, jag har ju en hel del material, men finns det plats att tanka upp? Det bör då inte vara en FtP server utan vanlig Http sida, annars är det för svårt för vanligt folk. Till och med DC är hardcore för många tro det eller ej.
Dvd skivan måste revideras igen tror jag, den har för mycket material. Bäst är att låta folk ta del av massor av olika alternativa tolkningar som gjort, Alex jones har ju gjort en massa bra filmer, och en hel del andra. En del material fattar man är manipulerat för att lura folk, men jag tror att det är bra att se även de filmerna, så att man lär sig att genomskåda desinformationen. Men som sagt min inställning är att man skjuter in sig på chemtrails, dock inte i hardcore varianten som jag tror på, att det är kopplat till influensan eller nåt, utan att det helt enkelt är tungmetaller. Time will tell, hur det ligger till, men för dom flesta räcker det med att det är ett onaturligt skapat fenomen som inte är nyttigt. Skulle man berätta att man hällde aluminium i bensinen i bilen för att hejda växthuseffekten skulle man bli arresterad Och inlagd på psyket. ![]() Dieselbilar har partikelfilter för att inte släppa ut farliga tungmetaller. Flygplanen går ju på Diesel, nåja fotogen, men där gäller andra regler, öka andelen skadliga utsläpp... Folk kommer att bli rasande om dom kan förstå hur det ligger till. Det är det som är viktigt att göra det enkelt för folk att förstå, dom flesta tror jag inte förstå speciellt mycket alls, om kemikalier och olika droppar och molnbildningar i himmelen, det krävs tekniskt kunnande för det. Och inte många känner till mycket om sånt. Och trots allt är det det som dom som håller på med detta vet, att medel-Svensson hellre tar en Öl, och väntar på demensen. Jag vet att SMHI är inblandat, eftersom de berättade om höga moln i sthlm en morgon, men det var bara det, att det fanns inga moln, men det fanns dock en massa chemtrails under utläggning, så så småningom vart det höga lätta moln. Jag såg till och med på tv att SMHI skulle forska i vad det hela med kondensationstrimmor betydde för växthus effekten, precis som om kondensationstrimmor skulle kunna ändra på den saken, flygningen har ju exploderat sedan 50 talet, och växthuseffekten likaså. Kondenstionstrimmor kan ju inte bilda moln. Alltså har nåt hänt med kondensationstrimmorna, och vi vet ju vad. Dom har blivit seglivade och giftiga. Men dom är knappst bra för oss eller växthuseffekten. Detta kommer att vara ett argument man inte skall låta sig luras av. Det finns miljövänlig teknik som skulle kunna göra oljan överflödig, men oljeindustrin skulle hellre döda oss alla än att tappa makten till folket. Då skulle ju dom själva åka in bakom lås och bom, när sanningen kom fram, eller hur?
Posted on: 2005/4/4 22:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker chemtrails är svåra. Jag har tittat på en del filmer om effekten mm, men jag vet ju inte vad som är chemtrails och vad som är ovanligt seglivade contrails som har frusit i mycket kall luft.
Jag har en kompis som ropar chemtrail så fort han ser några spår som är långa. Så 1: Hur lär man sig se skilnad, så man inte har fel. Sen så tror jag att det är svårt att börja förklara en viss detalj i illuminatis plan. Om man inte vet att vi är slavar i en matris hur ska man då tolka chemtrailbudskapet? Varje vettig människa skulle ju bara säga att man är knäpp och att regeringen inte skulle göra någonting sådant. Vi skulle behöva tilgång till någon psykolog som vet hur man kan få personer avprogramerade från matrisen på lättast sätt. Själv inbillar jag mig att man ska börja med någonting som folk kan relatera till som tex USAs hemliga operationer runt i världen, därifrån ta upp saker som CIA/knark, Bohemaian Grove, Neo-Con, PNAC, 911, illuminati. Annars så måste du ha någon annan väg till illuminati. Chemtrails->?
Posted on: 2005/4/5 9:05
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Helt rätt. Det kan bli mycket svårt för folk att förstå vad Chemtrails är för något, eftersom de inte kan koppla varför makthavarna skulle göra så mot "sitt egna" folk.
Det är stor problematik detta. Chemtrails är oerhört viktigt. Men jag är också intresserad att få någon slags information om vad dessa Chemtrails innehåller. Inga teorier eller fakta har presenterats kring detta. Endast att det skulle vara immunsänkande. Visst, men vad är det för ämne? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du kan börja att titta på denna film som ger lite info:
http://www.vaken.se/Filer/Filmer/Aerosol%20Crimes.wmv
Posted on: 2005/4/5 9:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men trots allt finns det ochså fog för att Illuminati kan vara ett blindspår precis lika konstruerat blindspår som kapitalism-->kommunism fighten är. Kanske bara helt enkelt är en Judisk konspiration i slutänden. Det kanske det som är verklig Zionism att göra om hela världen till ett stort enda Zion.
Chemtrails eller inte, men man kan i alla fall se att det är nåt skumt med himmelen och luften. Man kan mäta ämnena i luften med en spektograf, via laser tydligen, så att man kan få reda på vad det är. Har ochså sett att det ger regnbågsskimmer ifrån dem, och när solen går ner ligger chemtrails kvar som en svart skugga i luften, fastän molnen bredvid är vita. Chentrails kommer ge oss allvarliga sjukdomar i realtid, vad Illuminati är kan aldrig påverka mina lungor lika mycket om man så säger, i prioritet förefaller det viktigare, om det nu är ett försök att sätta ned vårt immunförsvar och ge oss sjukdomar, Vad har det för glädje att kunna allt om NWO om man är förlamad av Astma, Parkinsson och MS? Svårigheten med NWO är att veta vad som är mest i prioritet, det gäller att attackera på rätt punkt och man kan inte skjuta in sig på allt, den genomsnittlige medborgaren ser inte vidden av allt, det är bara ett fåtal som har psyke att ta in all information och processa den och komma ut ur det som en rektionär person. Många skulle bli deprimerade och handlingsförlamade. Och förneka, och till och med motarbeta. Mvh Hubben
Posted on: 2005/4/13 20:18
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login