vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Anonym
Den lilla bilden
#1
Det är allt för vanligt att när 911 truth folk får chansen att fråga ut officiella personer om 911 som NIST, FEMA och personer som har anknytning så ställer de långa frågor som innehåller ALLT de har om 911 istället för att koncentrera frågorna att gälla för det speciella tillfället så när man har NIST och folk från dem tar man bara med byggfrågor.

Att man så ofta försöker få med ALLT material man har om 911 vid frågestunder innebär att materialet är tunt.

Därför kan överblicken inte heller bli ”den stora bilden” utan ”den lilla bilden”.

Det har sänts flera dokumentärer runt 11 september och de man slås av är hur mycket material det finns. Så kunde en dokumentär om Pentagon pågå i en timme och tjugo minuter utan att man nämnde Flight 77 utan man intervjuade alla ”hjältar” som var inblandade i händelsen. Anställda, poliser och brandmän. Nu såg sig inte flera av de som räddade personer inte som ”hjältar” utan en del hade dåligt samvete att de inte hann rädda fler. Man intervjuade även flera som stängdes inne men kunde rädda sig. Några av dem såg flygplandelar när de försökt ta sig ut.

Kontentan blir att 911 truth folk måste ha med hela ”den lilla bilden” när de frågar folk för att komma med bara byggfrågor till NIST finns det inte tillräckligt med material till.

Var det 911 truth framför sanningen så de fanns en uppsjö av material att tillgå skulle utfrågningar se annorlunda ut och rabblandet av allt (den lilla bilden) skulle aldrig ske.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#2


See User information
Quote:

zink skrev:
Därför kan överblicken inte heller bli ”den stora bilden” utan ”den lilla bilden”.
Det där är DIN tavla:)

Posted on: 2008/10/20 21:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#3


See User information
Den lilla bilden är för dom som stängt in sig i en bur där normerna står och vaktar dörren. Att ställa sig naken och utsatt med sina egna tankar och därmed bekräfta sin unikhet törs inte alla, utan de flesta väljer att följa normerna eftersom man slipper en massa obehag. Som att bli ensam, som att bli trakasserad mm. Därför väljer man att låsa in sig själv i en liten bur. Redan från första början är matad med att man inte värd någonting, pappa säger det, mamma säger det, skolan säger det, alltså är det bättre att bli någon annan än den man själv vill bli och är skapad till att bli. Ihopkrymt till en liten insekt blir man sen vuxen, vem är man, det värde man en gång föddes med har samhället, systemen bombat sönder och samman och att då resa sig ur spillrorna av det man en gång var förutbestämd att bli blir inte lätt. Säger sig själv. Ju längre resan går, ju svårare blir det. Men jag tror inte det är speciellt skön huvudkudde att hela tiden veta att man inte lever sitt eget liv, utan att lever det liv som någon annan betämt att man ska leva och dessutom med en massa masker framför ansiktet.

Eftersom, om man inte tagit reda på vad man är så kan man inte heller veta vad någonting annat är. Har man inte kommit fram till vad en människa är och att vi är ett medvetande och helt och hållet skapar oss själva och den värld vi lever i så är det helt omöjligt att kunna se världen för vad den är, utan man ser världen helt och hållet som någon annan vill att man ska se den.

Resan börjar hos dig själv och innan man gjort den så vet man precis ingenting. Då man betraktar världen genom ögon som man fått av någonting utanför en själv, så är det detta man ser, inte sanningen, den måste själv se med sina egna ögon.

Intresserad av "sanningen" så är det inom dig den finns, inte utanför, där bor bara någon annans "sanning"

Posted on: 2008/10/20 21:19

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/20 21:35:57
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/20 21:43:57
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/20 21:45:22
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#4


See User information
Det låter som om Farenheit har läst Frihetens filosofi av Rudolf Steiner! Stämmer det? Annars tror jag du skulle få ut mycket av att läsa den. Där fördjupas dessa tankar på ett intressant sätt.

Posted on: 2008/10/20 23:48
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#5


See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Det låter som om Farenheit har läst Frihetens filosofi av Rudolf Steiner! Stämmer det? Annars tror jag du skulle få ut mycket av att läsa den. Där fördjupas dessa tankar på ett intressant sätt.


Blir lite chockad när du säger det, jobbade nyss på en Waldorfskola och har en son som går där. Har ett hum om vad det handlar om, men inte läst någonting. Alltså kanske ytterligare en som tänkt ung. likadant.

Har inte läst någonting annat heller i ämnet, utan sökt inom mig själv och kommit fram till detta. Däremot på senare tid, tack vare Internet, fått mina tankar bekräftade av Icke och ett flertal andra som valt att söka inom sig.

Jo en bok som berör ämnet som lät mig att sätta ord på vissa saker som jag inte riktigt funnit tidigare; Jesper Juuls/Ditt kompetenta barn.

Jag tror inte man kan läsa sig till någon kunskap, utan först tror jag man måste vara nyfiken och på egen hand söka den. Alltså, börjar man i fel ände, kan slutresultatet bli fel och om man då t.ex. grundar sig i vad någon annan sagt så är risken stor att det är honom/henne man kommer att gestalta. Tanken man har, tror jag ska gå att kunna följa ändå in till dess ursprung och det måste vara en själv som är den grunden, för att kunna närma sig sin sanning.

Posted on: 2008/10/21 0:13
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#6
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Den lilla bilden är för dom som stängt in sig i en bur där normerna står och vaktar dörren. Att ställa sig naken och utsatt med sina egna tankar och därmed bekräfta sin unikhet törs inte alla, utan de flesta väljer att följa normerna eftersom man slipper en massa obehag. Som att bli ensam, som att bli trakasserad mm. Därför väljer man att låsa in sig själv i en liten bur. Redan från första början är matad med att man inte värd någonting, pappa säger det, mamma säger det, skolan säger det, alltså är det bättre att bli någon annan än den man själv vill bli och är skapad till att bli. Ihopkrymt till en liten insekt blir man sen vuxen, vem är man, det värde man en gång föddes med har samhället, systemen bombat sönder och samman och att då resa sig ur spillrorna av det man en gång var förutbestämd att bli blir inte lätt. Säger sig själv. Ju längre resan går, ju svårare blir det. Men jag tror inte det är speciellt skön huvudkudde att hela tiden veta att man inte lever sitt eget liv, utan att lever det liv som någon annan betämt att man ska leva och dessutom med en massa masker framför ansiktet.

Eftersom, om man inte tagit reda på vad man är så kan man inte heller veta vad någonting annat är. Har man inte kommit fram till vad en människa är och att vi är ett medvetande och helt och hållet skapar oss själva och den värld vi lever i så är det helt omöjligt att kunna se världen för vad den är, utan man ser världen helt och hållet som någon annan vill att man ska se den.

Resan börjar hos dig själv och innan man gjort den så vet man precis ingenting. Då man betraktar världen genom ögon som man fått av någonting utanför en själv, så är det detta man ser, inte sanningen, den måste själv se med sina egna ögon.

Intresserad av "sanningen" så är det inom dig den finns, inte utanför, där bor bara någon annans "sanning"


Antag att vi på vår kant skulle hela tiden rabbla allt som finns i den officiella förklaringen där allt från tiden före 11 september finns med hur de 19 kaparna sakta kommer tillsammans och förbereder sig till NIST WTC 7 presentationen så skulle vi måste hålla på i några dagar för att få med hela kedjan.

Detta behöver bevisligen inte 911 truth folk göra för de rabblar obekymrat upp allt de har, alltså hela sin kedja, vid flera presskonferenser och sammankomster med officielle personer inblandade i 911.

Vill du och andra det så kan jag ordna fram flera videor med detta beteende och jag kommer från och med nu att kalla detta för ”den lilla bilden” för går man till en presskonferens med idén att man kan fråga med allt material man har är materialet begränsat och inte mycket för var de nästan oöverblickbart skulle man begränsa materialet man tog men det gör man alltså inte.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#7


See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Den lilla bilden är för dom som stängt in sig i en bur där normerna står och vaktar dörren. Att ställa sig naken och utsatt med sina egna tankar och därmed bekräfta sin unikhet törs inte alla, utan de flesta väljer att följa normerna eftersom man slipper en massa obehag. Som att bli ensam, som att bli trakasserad mm. Därför väljer man att låsa in sig själv i en liten bur. Redan från första början är matad med att man inte värd någonting, pappa säger det, mamma säger det, skolan säger det, alltså är det bättre att bli någon annan än den man själv vill bli och är skapad till att bli. Ihopkrymt till en liten insekt blir man sen vuxen, vem är man, det värde man en gång föddes med har samhället, systemen bombat sönder och samman och att då resa sig ur spillrorna av det man en gång var förutbestämd att bli blir inte lätt. Säger sig själv. Ju längre resan går, ju svårare blir det. Men jag tror inte det är speciellt skön huvudkudde att hela tiden veta att man inte lever sitt eget liv, utan att lever det liv som någon annan betämt att man ska leva och dessutom med en massa masker framför ansiktet.

Eftersom, om man inte tagit reda på vad man är så kan man inte heller veta vad någonting annat är. Har man inte kommit fram till vad en människa är och att vi är ett medvetande och helt och hållet skapar oss själva och den värld vi lever i så är det helt omöjligt att kunna se världen för vad den är, utan man ser världen helt och hållet som någon annan vill att man ska se den.

Resan börjar hos dig själv och innan man gjort den så vet man precis ingenting. Då man betraktar världen genom ögon som man fått av någonting utanför en själv, så är det detta man ser, inte sanningen, den måste själv se med sina egna ögon.

Intresserad av "sanningen" så är det inom dig den finns, inte utanför, där bor bara någon annans "sanning"


Antag att vi på vår kant skulle hela tiden rabbla allt som finns i den officiella förklaringen där allt från tiden före 11 september finns med hur de 19 kaparna sakta kommer tillsammans och förbereder sig till NIST WTC 7 presentationen så skulle vi måste hålla på i några dagar för att få med hela kedjan.

Detta behöver bevisligen inte 911 truth folk göra för de rabblar obekymrat upp allt de har, alltså hela sin kedja, vid flera presskonferenser och sammankomster med officielle personer inblandade i 911.

Vill du och andra det så kan jag ordna fram flera videor med detta beteende och jag kommer från och med nu att kalla detta för ”den lilla bilden” för går man till en presskonferens med idén att man kan fråga med allt material man har är materialet begränsat och inte mycket för var de nästan oöverblickbart skulle man begränsa materialet man tog men det gör man alltså inte.


Jag tror inte du bara behöver ta detta exempel. Utan det stämmer alltid och i alla sammanhang. Vad gruppen truthers, om det nu existerar en sådan kommit fram till och vilken väg de tagit för att komma dit, får man faktiskt fråga den enskilde om.

Det handlar om att våga ifrågasätta normer och för att göra detta måste man ha kommit till insikt om vad man är och vem man är. Normer kommer utifrån, allting som kommer utifrån är inte du, inte jag. Ibland stämmer normen med den man är, men för att få reda på det så måste man först ifrågasätta den.

Normer sätts av de aktoriteter som samhället valt ut, de skapar det samhälle som de vill se, eller manipuleras till att skapa det samhälle som någon över dem vill se. Vill de se krig, våld och förintelse, så ger vi dem det om vi inte lär oss att förstå vad vi är. Vår ända räddning är att fler blir medvetna om vad vi är och det är precis det jag tycker mig se hända över hela världen just nu. 911 kan vara nyckelhålet, kanske inte, men viktigast anser jag ändå att medvetandet ibland oss människor ökar så att vi inte låter sådant här hända igen. Det kommer att göra det och det har redan hänt liknande saker och allt detta pga. av vi inte är medvetna om vad vi är.

Posted on: 2008/10/21 15:21

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 15:37:03
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 15:37:36
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 15:38:21
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 15:39:55
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 15:41:46
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#8
Quote:

Fahrenheit451 skrev:


Normer kommer utifrån, allting som kommer utifrån är inte du, inte jag. Ibland stämmer normen med den man är, men för att få reda på det så måste man först ifrågasätta den.
[...]
Normer sätts av de aktoriteter som samhället valt ut, de skapar det samhälle som de vill se, eller manipuleras till att skapa det samhälle som någon över dem vill se.


Allting kommer väl egentligen inifrån - det är därute det visas, eller hur?

Vakna vet att föreställningen där ute på scenen, som det yttre är - är både regisserat och skapat av oss själva, de har naturligtvis släppt idéer om att det är "dumma andra" som manipulerar och håller på med oss, a la David Icke-snack.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#9


See User information
När vi följer en norm så följer vi någon eller någonting som någon annan sagt. Självcensur innebär att vi följer normer som sätts av någonting utanför oss. Det styr oss utifrån, inte innifrån. Handlingen dvs. självcensuren kommer innifrån och det är den vi väljer att forma den värld vi lever i.

Påhopp på Icke och även mig tolkar jag som att du lever kvar i systemet och som många andra bara vill tillåta din sanning eller en enda sanning få existera. Att dessutom kalla sig vaken och sen ha en översittarattityd stämmer inte så bra med vad jag anser att vara vaken, personligen tror jag vakna hyser kärlek till själva och därmed förmågan att sprida den till allt runt omkring.

Posted on: 2008/10/21 21:19

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 21:36:45
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/21 21:37:29
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#10
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
När vi följer en norm så följer vi någon eller någonting som någon annan sagt. Självcensur innebär att vi följer normer som sätts av någonting utanför oss. Det styr oss utifrån, inte innifrån. Handlingen dvs. självcensuren kommer innifrån och det är den vi väljer att forma den värld vi lever i.

Påhopp på Icke och även mig tolkar jag som att du lever kvar i systemet och som många andra bara vill tillåta din sanning eller en enda sanning få existera. Att dessutom kalla sig vaken och sen ha en översittarattityd stämmer inte så bra med vad jag anser att vara vaken, personligen tror jag vakna hyser kärlek till själva och därmed förmågan att sprida den till allt runt omkring.


Om du i livet möter någon norm så är det ingen slump - på scenen så möter du DIN skapelse...

"Påhopp..." - vaddå?

Alla har väl länge själva sett att han är pekapåutanförsigsjälv-mästare - varför skulle annars hans fingrar peka åt sidan då han pekar framåt... sedan kom lovegrejen,nu har han sytt in lite mer om att vad man sänder ut är det man själv möter. I grunden så ger han nada, pekar i fel riktning, utanför oss själva - är därför bara NWO-torpedo, newage-profet och dragare av aliens agenda - det är vad han är.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#11
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Parsifal skrev:
Det låter som om Farenheit har läst Frihetens filosofi av Rudolf Steiner! Stämmer det? Annars tror jag du skulle få ut mycket av att läsa den. Där fördjupas dessa tankar på ett intressant sätt.


Blir lite chockad när du säger det, jobbade nyss på en Waldorfskola och har en son som går där. Har ett hum om vad det handlar om, men inte läst någonting. Alltså kanske ytterligare en som tänkt ung. likadant.

Har inte läst någonting annat heller i ämnet, utan sökt inom mig själv och kommit fram till detta. Däremot på senare tid, tack vare Internet, fått mina tankar bekräftade av Icke och ett flertal andra som valt att söka inom sig.

Jo en bok som berör ämnet som lät mig att sätta ord på vissa saker som jag inte riktigt funnit tidigare; Jesper Juuls/Ditt kompetenta barn.

Jag tror inte man kan läsa sig till någon kunskap, utan först tror jag man måste vara nyfiken och på egen hand söka den. Alltså, börjar man i fel ände, kan slutresultatet bli fel och om man då t.ex. grundar sig i vad någon annan sagt så är risken stor att det är honom/henne man kommer att gestalta. Tanken man har, tror jag ska gå att kunna följa ändå in till dess ursprung och det måste vara en själv som är den grunden, för att kunna närma sig sin sanning.


"... sin sanning."

Det är just ord som du läst dig till - det kommer utifrån - vår tids krokar...

Man ska vända på allt som lanseras brett i vår tid...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#12


See User information
Det är väl ett påhopp om man dömer någon?

Varför så många etiketter? Räcker inte en? Har du tagit dig rätten att döma andra? Vad är man om man dömer någon annan?

Verkar mest som du är ute efter att provocera och inte upplysa eller dela med dig, så jag har svårt att finna någon mening att diskutera om man inte ens kan acceptera olika uppfattningar.

Posted on: 2008/10/21 21:56
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#13


See User information
Quote:
"... sin sanning."

Det är just ord som du läst dig till - det kommer utifrån - vår tids krokar...

Man ska vända på allt som lanseras brett i vår tid...


Berätta då om din resa in i dig själv. Har du gjort detta eller brukar du inte nämna Konfucius och påstå ung. att han gjort sin resa och därför behöever inte jag göra min?

Posted on: 2008/10/21 22:02
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#14
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det är väl ett påhopp om man dömer någon?

Varför så många etiketter? Räcker inte en? Har du tagit dig rätten att döma andra? Vad är man om man dömer någon annan?

Verkar mest som du är ute efter att provocera och inte upplysa eller dela med dig, så jag har svårt att finna någon mening att diskutera om man inte ens kan acceptera olika uppfattningar.


Jag tycker det verkar som att du fastnat i att kritisera andra... och använda det bakvända tänket utifrån som om det är något att hänga i granen.

Du ställer några "konstiga" frågor.

Det kring "döma" har jag flera gånger tagit upp, efter komavakna inlägg kring det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

( http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37784#forumpost37784 )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#15


See User information
Om du nu påstår att du vet mer än alla andra här. Varför inte vara ödmjuk inför andra, de lär sig din kunskap bättre då? Vill du att alla ska vara kvar i dumheten precis som makten vill eller vad är ditt syfte?

Jag kan inte lita på någon som kallar alla för dumma i huvudet. För det anser jag inte att vi är, inte någon av oss. Därför så är jag också helt övertygad om att du också hamnat fel, precis som alla andra som försöker sätta sig på någon och kalla dem dumma i huvudet.

Posted on: 2008/10/21 22:07
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#16
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Om du nu påstår att du vet mer än alla andra här. Varför inte vara ödmjuk inför andra, de lär sig din kunskap bättre då? Vill du att alla ska vara kvar i dumheten precis som makten vill eller vad är ditt syfte?

Jag kan inte lita på någon som kallar alla för dumma i huvudet. För det anser jag inte att vi är, inte någon av oss. Därför så är jag också helt övertygad om att du också hamnat fel, precis som alla andra som försöker sätta sig på någon och kalla dem dumma i huvudet.


Du skriver dumma två gånger, jag har skrivit det noll gånger.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#17
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

zink skrev:

Vill du och andra det så kan jag ordna fram flera videor med detta beteende och jag kommer från och med nu att kalla detta för ”den lilla bilden” för går man till en presskonferens med idén att man kan fråga med allt material man har är materialet begränsat och inte mycket för var de nästan oöverblickbart skulle man begränsa materialet man tog men det gör man alltså inte.


Jag tror inte du bara behöver ta detta exempel. Utan det stämmer alltid och i alla sammanhang. Vad gruppen truthers, om det nu existerar en sådan kommit fram till och vilken väg de tagit för att komma dit, får man faktiskt fråga den enskilde om.

Det handlar om att våga ifrågasätta normer och för att göra detta måste man ha kommit till insikt om vad man är och vem man är. Normer kommer utifrån, allting som kommer utifrån är inte du, inte jag. Ibland stämmer normen med den man är, men för att få reda på det så måste man först ifrågasätta den.


Visst får man ifrågasätta allt och de gör även vi kritiker. Vaken.se medlemmarna blir lite missledda då de tror att vi kritiker bara kritiserar det som finns på vaken.se men på andra forum kritiserar då jag tankegångar jag finner ohållbara.

Man kan däremot inte bara ifrågasätta för de kan man göra hela livet utan att komma fram till något.

Det man ska ifrågasätta är när det gäller 911 är trovärdigheten i alla utsagor och där har sprängteorierna så mycket mindre material än vad som finns tillgängligt för journalister att gräva utan att informationen kommer från Bush & Co att de ensamt kan ge flera dokumentärer där inte dokumentär skildrar samma sak. Dessa skildringar ifrågasätter jag på samma sätt som de teorier from vaken.se framför om 911 och kollar trovärdigheten

De som håller på sprängteorierna måste vara lika ifrågasättande om dessa som de är om alla officiella påstående, dokument och uttalanden.

Om man jämför argumenten för sprängteorierna kontra de jag sett skildringarna av kaparna så leder trovärdigheten för kaparna skyhögt över sprängteorierna. Det finns bilder och filmer på kaparna dels från deras tid innan de kom till USA och även från flygplatser. Det finna nästan inget från sprängteori håll vi kritiker måste anse var förfalskade utom en video som har en sprängning på ljudet till 911 som inte kommer från WTC platsen och den berömda flygplansbilden:

http://www.snopes.com/rumors/photos/tourist.asp


Det är så att vi kritiker och 911 truth folk faktiskt tittar på exakt samma videor, läser exakt samma dokument och lyssnar till exakt samma uttalande och där har de med sprängteorierna hämtat sitt material från färre källor än vad vi kritiker har som källor.

Därför blir sprängteoriernas materials ”den lilla bilden” som man inte kan använda selektivt alltså bara ta byggfrågor men NIST för skulle man göra det skulle ”den lilla bilden” försvinna och man skulle inte fatta vad det handlar om. T.ex. är WTC 7 rashastighet på 6.5 sekunder felaktig då det i andra videor går att räkna på 13 sekunder och att WTC 7 ser ut som en kontrollerad demolering är en ren spekulation. Att Larry Silverstein uttalande om ”pull” skulle syftat på någon sprängning är en ren spekulation. Så tar man bort spekulation till vet så finns inget kvar när de gäller sprängteorin om WTC 7.

Quote:

Normer sätts av de aktoriteter som samhället valt ut, de skapar det samhälle som de vill se, eller manipuleras till att skapa det samhälle som någon över dem vill se. Vill de se krig, våld och förintelse, så ger vi dem det om vi inte lär oss att förstå vad vi är. Vår ända räddning är att fler blir medvetna om vad vi är och det är precis det jag tycker mig se hända över hela världen just nu. 911 kan vara nyckelhålet, kanske inte, men viktigast anser jag ändå att medvetandet ibland oss människor ökar så att vi inte låter sådant här hända igen. Det kommer att göra det och det har redan hänt liknande saker och allt detta pga. av vi inte är medvetna om vad vi är.


Normer formas faktiskt av alla i samhället. Miljörörelsen är inte något de som då hade politiskt och ekonomiskt makt var med om att bygga upp. Att miljörörelsen sedan blev ”De gröna” i Tyskland och Miljöpartiet i Sverige är en konsekvens av att miljörörelsen blev en märkbar kraft i samhället.

Så alla är med att forma normer i samhället.

Terroristhandlingar som 911 kan man endast gardera sig mot genom att skapa ett samhälle utan allt för stora orättvisor i.

Hur medveten du än blir förändrar de inte orättvisorna i världen utan de gör bara ett långvarigt politisk och ekonomiskt arbete där de som arbetar vill ha en så rättvis värld som möjligt.

Tror man att t.ex. Bush & Co utförde 911 och de inte gjorde de så är man inte ens medveten utan missledd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#18


See User information
Quote:
Normer formas faktiskt av alla i samhället. Miljörörelsen är inte något de som då hade politiskt och ekonomiskt makt var med om att bygga upp. Att miljörörelsen sedan blev ”De gröna” i Tyskland och Miljöpartiet i Sverige är en konsekvens av att miljörörelsen blev en märkbar kraft i samhället.

Så alla är med att forma normer i samhället.

Terroristhandlingar som 911 kan man endast gardera sig mot genom att skapa ett samhälle utan allt för stora orättvisor i.

Hur medveten du än blir förändrar de inte orättvisorna i världen utan de gör bara ett långvarigt politisk och ekonomiskt arbete där de som arbetar vill ha en så rättvis värld som möjligt.

Tror man att t.ex. Bush & Co utförde 911 och de inte gjorde de så är man inte ens medveten utan missledd.


Bra exempel, miljörörelsen och deras normer blev accepterade av etablissemanget och blev sen en del av detsamma. Dessa normer blev sen applicerade på hela samhället. Var står t.ex. MP idag? Skillnad på någon av de övriga? Sakta men säkert ändras deras normer utifrån för att till slut bli helt anpassat till det som företagen och de stora korporativen vill. Inte vad du eller jag vill.

För att bli en aktoritet måste du bli erkänd av samhället, eller rättare sagt, de som för närvarande har makten i samhället måste släppa in dig i fin rummet. Makten bestämmer vad som är en aktoritet och vad som inte är det. Idag när t.ex. företag och stora korporativ har mer makt på våra folkvalda än vad folket har, så är både politik och normer styrda utefter vad företagen och de stora korporativen har för målsättningar och normer. Dessa målsättningar stämmer inte alls med människans målsättningar så därför har vi aktoriteter inom flera områden som agerar korrupt och inte efter mänsklighetens bästa, utan efter de mål och normer som ger med mer makt och mer pengar. (Kasta gärna ett litet öga in på vad t.ex. läkemedelsindustrin håller på med, eller varför inte kanske oljeindusstrin.)

För att förändra detta så måste vi alla bli mer medvetna om vad vi är och främst vad du själv är och sluta medverka till allt det som är korrupt i samhället. Politiskt kommer du inte åt det, eftersom det innebär att man först måste bli en del av det korrupta och acceptera alla de normer och värderingar som kommer därifrån.

Angående 911 och Bush, så vet jag att Bush och hans regim är inblandade, inte hur eller på vilket sätt. De visste om att det skulle ske och kunde ha förhindrat det. De offrade ca 3000 människoliv för att uppnå politiska mål vilket förklaras av alla dessa tillfälligheter och hur de agerat innan, under och efter.

De som tror på sprängteorierna antar jag vet samma sak jag vet och gör vad de kan för att kunna bevisa det de flesta redan vet. Om de har fel agående sprängteorin kan det skada sanningen, men för den skull behöver man inte bli en del av tumören och låtsas som ingenting har hänt. Det har hänt, vi är själv skyldiga eftersom vi har varit på tok för omedvetna om hur makt fungerar och hur lätt det är förlora både vår frihet och demokrati.

Posted on: 2008/10/22 18:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#19
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Normer formas faktiskt av alla i samhället. Miljörörelsen är inte något de som då hade politiskt och ekonomiskt makt var med om att bygga upp. Att miljörörelsen sedan blev ”De gröna” i Tyskland och Miljöpartiet i Sverige är en konsekvens av att miljörörelsen blev en märkbar kraft i samhället.

Så alla är med att forma normer i samhället.

Terroristhandlingar som 911 kan man endast gardera sig mot genom att skapa ett samhälle utan allt för stora orättvisor i.

Hur medveten du än blir förändrar de inte orättvisorna i världen utan de gör bara ett långvarigt politisk och ekonomiskt arbete där de som arbetar vill ha en så rättvis värld som möjligt.

Tror man att t.ex. Bush & Co utförde 911 och de inte gjorde de så är man inte ens medveten utan missledd.


Bra exempel, miljörörelsen och deras normer blev accepterade av etablissemanget och blev sen en del av detsamma. Dessa normer blev sen applicerade på hela samhället. Var står t.ex. MP idag? Skillnad på någon av de övriga? Sakta men säkert ändras deras normer utifrån för att till slut bli helt anpassat till det som företagen och de stora korporativen vill. Inte vad du eller jag vill.


Inga företag = inga jobb så då får världen vara arbetslös och fattig.


Quote:

För att bli en aktoritet måste du bli erkänd av samhället, eller rättare sagt, de som för närvarande har makten i samhället måste släppa in dig i fin rummet. Makten bestämmer vad som är en aktoritet och vad som inte är det. Idag när t.ex. företag och stora korporativ har mer makt på våra folkvalda än vad folket har, så är både politik och normer styrda utefter vad företagen och de stora korporativen har för målsättningar och normer. Dessa målsättningar stämmer inte alls med människans målsättningar så därför har vi aktoriteter inom flera områden som agerar korrupt och inte efter mänsklighetens bästa, utan efter de mål och normer som ger med mer makt och mer pengar. (Kasta gärna ett litet öga in på vad t.ex. läkemedelsindustrin håller på med, eller varför inte kanske oljeindusstrin.)


Alla är en del av samhället även du så även du är en del av erkännandet.

Läkemedelsindustrin förser oss med läkemedel och då medellivslängden ökat i nästan hela världen så kan den inte vara en nackdel för mänskligheten.

Utan oljeindustrin får vi alla lämna bilarna hemma och använda annat att ta sig fram med.

Inte mig emot men vill du och andra i samhället verkligen göra det alltså gå, cykla och använda häst.

Quote:

För att förändra detta så måste vi alla bli mer medvetna om vad vi är och främst vad du själv är och sluta medverka till allt det som är korrupt i samhället. Politiskt kommer du inte åt det, eftersom det innebär att man först måste bli en del av det korrupta och acceptera alla de normer och värderingar som kommer därifrån.


Med din svartmålning av samhället fungerar det men tänk på att en svartmålning inte visar hela bilden utan bara ”den lilla bilden” av samhället.

Quote:

Angående 911 och Bush, så vet jag att Bush och hans regim är inblandade, inte hur eller på vilket sätt. De visste om att det skulle ske och kunde ha förhindrat det. De offrade ca 3000 människoliv för att uppnå politiska mål vilket förklaras av alla dessa tillfälligheter och hur de agerat innan, under och efter.


Om du inte vet hur eller på vilket sätt Bush & Co är inblandade i 911 så vet du egentligen inget alls.

Det går inte att påstå att jag vet att denna person är en brottsling men jag vet inte hur eller på vilket sätt han är iblandad i brottet.

Så ditt påstående om Bush & Co inblandande i 911 är en ren spekulation.

Quote:

De som tror på sprängteorierna antar jag vet samma sak jag vet och gör vad de kan för att kunna bevisa det de flesta redan vet. Om de har fel agående sprängteorin kan det skada sanningen, men för den skull behöver man inte bli en del av tumören och låtsas som ingenting har hänt. Det har hänt, vi är själv skyldiga eftersom vi har varit på tok för omedvetna om hur makt fungerar och hur lätt det är förlora både vår frihet och demokrati.


För varje dag som går efter 11 september 2001 och inget kommer fram som ger ett tydligt bevis för någon sprängteori desto mer osannolika blir sprängteorierna.

Sprängteorierna har sedan jag började kolla på detta inte blivit ett dugg tydligare utan står och stampar på samma ställe som tidigare d.v.s. inget nytt har kommit fram som ger dem något tydligt stöd annat än de 911 truh själva anser var ”bevisa” och de är så dåliga att de inte ens skulle komma förbi första instans i ett åtalsförfarande.

Hur länge ska vi vänta? 40 år? 50 år? För när de gäller JFK väntar en del fortfarande på att ”den dolda sanningen” om det mordet ska komma fram och de hände för 45 år sedan.

Med den utvecklingen kommer de med sprängteorierna fortfarade år 2046 att vänta på de avgörade bevisen för sprängteorierna.

Eller när tror du ett "avgörade" kommer som skulle bevisa sprängteorierna?

Du och andra tror att vi håller på att förlora vår frihet och demokrati men samtidigt är ni så världsfrånvända att jag inte fattar hur ni ska kunna påverka samhället ens på ett litet sätt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#20


See User information
Quote:

zink skrev:
Om du inte vet hur eller på vilket sätt Bush & Co är inblandade i 911 så vet du egentligen inget alls.

Det går inte att påstå att jag vet att denna person är en brottsling men jag vet inte hur eller på vilket sätt han är iblandad i brottet.

Så ditt påstående om Bush & Co inblandande i 911 är en ren spekulation.


Hm, för att veta någonting så måste man grundläggande kunskaper som finns att finna inom oss alla. Att först ta reda på vem man är och vad vi människor är enda sättet att förstå hur saker och ting hänger ihop. Saknas dessa kunskaper kan vem som helst programmera in precis vad som helst i oss. Man blir till en produkt av någon annans tankar och idéer. Självcensur är en indoktrinering av våra hjärnor som gör att vi inte törs tänka på vissa sätt.

Tycker man då arbete är nödvändigt för våra liv så är man indoktrinerad till att tycka så eftersom vi klarar oss alldeles utmärkt utan att arbeta. Alltså bevis på att någon här är indoktrinerad och inte ens medveten om det. Vi behöver helt andra saker för att leva och saknar du den kunskapen så kan du finna den inom dig.

Resten blir bara upprepningar av samma sak utifrån samma indoktrinerade perspektiv och bevisar bara ytterligare att du inte ens är medveten om att du är indoktrinerad till att tycka och tänka precis som makten, eller vad man ska kalla dem, vill.

Den enda förklaringen jag kan finna till att ZZz är här är att de är så pass livrädda för att deras världsbild ska vara fel. De gör precis allt som står i deras makt för att bibehålla status quo för att inte förlora fotfästet. De vet dock att någonting är fel, jag vet att de vet, men de törs inte utveckla sig till människor, eftersom det skulle innebära kaos, ångest och lidande och personlig utveckling/kris. Allltså stå de still och stampar och blir en del av tumören som hela tiden försöker göra om oss människor till något annat än just människor.

Posted on: 2008/10/23 8:57

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/23 9:13:27
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#21


See User information
Bara för man inte vet exakt hur någon är inblandad i ett brott betyder inte att det inte har skett.

Om en Imam har fallit från balkongen och saker och ting e trasiga i lägenheten. Man hittar blod på golvet och väggarna. Det visar sig att det är någon annans blod. Flera vittnet har sett en präst springa iväg på gatan nedanför. Det finns en präst i stan och han har ett bandage på handen.

Polisen skriver av det som ett självmord. Många blir arga eftersom det uppenbart INTE var ett självmord och att prästen uppenbarligen är den skyldige, imamen har också konverterat massa folk i stan. Dom personerna kallas för konspirations nötter. För det hela är mycket simpelt.

*Prästen säjer du skall icke dräpa, därför kan han inte ha gjort det.
*Man vet inte exakt hur prästen skulle ha kastat ut honom från balkongen, och hur skadan på handen kunde a uppstått eftersom man inte hittat något vasst föremål.
*Kyrkan har också ställt upp med experter från vatikanen som kan prata med döda. Och dom har bekräftat att det var ett självmord eftersom dom själva har pratat med Imamen.
*Polischefen och borgmästaren är själva djupt troende och tycker helst inte att man ska prata om det här för utredningen e nedlagt och det var ju ett självmord.

Posted on: 2008/10/23 10:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#22
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

zink skrev:
Om du inte vet hur eller på vilket sätt Bush & Co är inblandade i 911 så vet du egentligen inget alls.

Det går inte att påstå att jag vet att denna person är en brottsling men jag vet inte hur eller på vilket sätt han är iblandad i brottet.

Så ditt påstående om Bush & Co inblandande i 911 är en ren spekulation.


Hm, för att veta någonting så måste man grundläggande kunskaper som finns att finna inom oss alla. Att först ta reda på vem man är och vad vi människor är enda sättet att förstå hur saker och ting hänger ihop. Saknas dessa kunskaper kan vem som helst programmera in precis vad som helst i oss. Man blir till en produkt av någon annans tankar och idéer. Självcensur är en indoktrinering av våra hjärnor som gör att vi inte törs tänka på vissa sätt.


Detta resonemang håller inte. Man kan veta att 1+1=2 utan att veta vem man själv är.

Du tror att de som inte håller med dig är indoktrinerade men det tror jag inte om de som inte håller med mig utan att de bara har en uppfattning eller åsikt som jag antingen inte håller med om eller inte får att gå ihop med min kunskap.

Quote:

Tycker man då arbete är nödvändigt för våra liv så är man indoktrinerad till att tycka så eftersom vi klarar oss alldeles utmärkt utan att arbeta. Alltså bevis på att någon här är indoktrinerad och inte ens medveten om det. Vi behöver helt andra saker för att leva och saknar du den kunskapen så kan du finna den inom dig.


Om ingen gjorde något arbete skulle vi alla svälta ihjäl. Vem ska odla det vi ska äta om ingen arbetade?


Quote:

Resten blir bara upprepningar av samma sak utifrån samma indoktrinerade perspektiv och bevisar bara ytterligare att du inte ens är medveten om att du är indoktrinerad till att tycka och tänka precis som makten, eller vad man ska kalla dem, vill.

Den enda förklaringen jag kan finna till att ZZz är här är att de är så pass livrädda för att deras världsbild ska vara fel. De gör precis allt som står i deras makt för att bibehålla status quo för att inte förlora fotfästet. De vet dock att någonting är fel, jag vet att de vet, men de törs inte utveckla sig till människor, eftersom det skulle innebära kaos, ångest och lidande och personlig utveckling/kris. Allltså stå de still och stampar och blir en del av tumören som hela tiden försöker göra om oss människor till något annat än just människor.

[/quote]

Jag är inte ett dugg rädd att de skulle finas fel i min världsbild utan det är de på vaken.se som är rädda för annars skulle varenda en gå och rösta, titta på TV och prenumerera på olika dagstidningar men de törs alla bevisligen inte.

Jag däremot har sett Loose Change version 2 tre gånger och snart Loose Change Final Cut och en massa andra videor som finns på vaken.se utan att bli ett dugg rädd.

Det jag istället känner när jag ser videorna är förundran över att folk kan köpa så svaga argument som de sedan måste skydda till varje pris så att en del inte längre vill titta på TV.

Att vi kritiker överhuvudtaget är på vaken.se visar väl att vi inte är speciellt rädda personer om nu allt som finns på vaken.se är så omvälvande som vaken.se påstår på första sidan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den lilla bilden
#23
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Bara för man inte vet exakt hur någon är inblandad i ett brott betyder inte att det inte har skett.

Om en Imam har fallit från balkongen och saker och ting e trasiga i lägenheten. Man hittar blod på golvet och väggarna. Det visar sig att det är någon annans blod. Flera vittnet har sett en präst springa iväg på gatan nedanför. Det finns en präst i stan och han har ett bandage på handen.

Polisen skriver av det som ett självmord. Många blir arga eftersom det uppenbart INTE var ett självmord och att prästen uppenbarligen är den skyldige, imamen har också konverterat massa folk i stan. Dom personerna kallas för konspirations nötter. För det hela är mycket simpelt.

*Prästen säjer du skall icke dräpa, därför kan han inte ha gjort det.
*Man vet inte exakt hur prästen skulle ha kastat ut honom från balkongen, och hur skadan på handen kunde a uppstått eftersom man inte hittat något vasst föremål.
*Kyrkan har också ställt upp med experter från vatikanen som kan prata med döda. Och dom har bekräftat att det var ett självmord eftersom dom själva har pratat med Imamen.
*Polischefen och borgmästaren är själva djupt troende och tycker helst inte att man ska prata om det här för utredningen e nedlagt och det var ju ett självmord.


Det är inte så tydligt som du påstår.

Istället finns person A som du anser är inblandad men vet inte hur eller på vilket sätt

Det är så otydligt att person A kanske är skyldig men vi vet inte. Kopplingen till brottet är alltså för diffus.

Visst skulle det vara bättre att man hade ett tydligt brott men om bara en liten en grupp i samhället ser ett brott men inga andra skulle inte du anse de vara osäker då.

Antag att 200 tandläkare anser att Palme blev skjuten med en k-pist. Skulle du anse de vara trovärdigt?


Edited by zink on 2008/10/23 15:28:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den lilla bilden
#24


See User information
Du tänker inte ens, mat behöver vi, men arbete klarar vi oss bra utan. I våra behov så ingår inte arbete och vi har genom teknikens utveckling gjort det mesta automatiserat. Färre behövs till arbete och det är en utveckling framåt för mänskligheten eftersom det ger oss möjlighet att göra saker som betyder något och är viktigare för oss. Vi kan idag helt ägna oss åt sådant som gynnar mänskligheten och anledning att vi inte gör så är att systemet är korrupt.

Inte för att gillar det de som står i våra psykologiböcker, men ingen av de olika psykologiska perspektiven nämner arbete som ett behov. Handlar endast om politik och ett system som inte är till för människor utan ett system som passar dem som inte törs ta reda på att de är människor. Zinkarna t.ex.

Quote:
Detta resonemang håller inte. Man kan veta att 1+1=2 utan att veta vem man själv är.

Du tror att de som inte håller med dig är indoktrinerade men det tror jag inte om de som inte håller med mig utan att de bara har en uppfattning eller åsikt som jag antingen inte håller med om eller inte får att gå ihop med min kunskap.


Jag vet att de är indoktrinerade, eftersom jag vet vad jag själv är och vad vi människor är och hur vi fungerar.

Posted on: 2008/10/23 15:21

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/23 15:38:27
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/23 15:39:03
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS