vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: Den lilla bilden
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du tänker inte ens, mat behöver vi, men arbete klarar vi oss bra utan. I våra behov så ingår inte arbete och vi har genom teknikens utveckling gjort det mesta automatiserat. Färre behövs till arbete och det är en utveckling framåt för mänskligheten eftersom det ger oss möjlighet att göra saker som betyder något och är viktigare för oss. Vi kan idag helt ägna oss åt sådant som gynnar mänskligheten och anledning att vi inte gör så är att systemet är korrupt.

Så om automaten går sönder ska ingen arbeta för att få igång den?

Quote:

Inte för att gillar det de som står i våra psykologiböcker, men ingen av de olika psykologiska perspektiven nämner arbete som ett behov. Handlar endast om politik och ett system som inte är till för människor utan ett system som passar dem som inte törs ta reda på att de är människor. Zinkarna t.ex.

Är du arbetslös?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
lol 200 tandläkare anser att palme blev skjuten med en kpist =P

I mitt exempel om 2 tandläkare såg prästen springa från brottsplatsen så gör dom sig mer trovärdiga än dom 13 super prästerna som pratade med Imamen på andra sidan.

Hur som, varför kommer ni debunkare ofta med icke argument så som:
*USA skulle aldrig attackera sig själva.

*Om det nu inte var ett flygplan som träffade pentagon vart är då alla människor som satt i det.

*911 kan inte ha varit ett insiderjobb för ni har inte namn och address på dom involverade och vad dom gjorde.

Det är MYCKET som e VÄLDIGT konstigt med 911. Det går bara inte att ignorera om man väl har öppnat asken.

Zink du e ju jävligt insatt i ämnet. Kan du inte posta en liten lista på saker du inte kan debunka eller tycker är väldigt märkligt?

Posted on: 2008/10/23 13:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du tänker inte ens, mat behöver vi, men arbete klarar vi oss bra utan. I våra behov så ingår inte arbete och vi har genom teknikens utveckling gjort det mesta automatiserat. Färre behövs till arbete och det är en utveckling framåt för mänskligheten eftersom det ger oss möjlighet att göra saker som betyder något och är viktigare för oss. Vi kan idag helt ägna oss åt sådant som gynnar mänskligheten och anledning att vi inte gör så är att systemet är korrupt.

Så om automaten går sönder ska ingen arbeta för att få igång den?

Quote:

Inte för att gillar det de som står i våra psykologiböcker, men ingen av de olika psykologiska perspektiven nämner arbete som ett behov. Handlar endast om politik och ett system som inte är till för människor utan ett system som passar dem som inte törs ta reda på att de är människor. Zinkarna t.ex.

Är du arbetslös?

Är du totalt pantad? Kan du inse att arbete inte är något behov för oss människor och att en strävan bort från det tar mänskligheten framåt. Vi ska göra sådant som vi tycker om att göra och som gynnar mänskligheten, detta är målsättningar som håller och som ger friska system och samhällen. Att det inte ser ut så och att politiker fortfarande pratar tillväxt och mer arbete är en del av en global konspiration. Helt uppenbart om du mot min förmodan vågar att ta reda på vad du är. Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister.

Posted on: 2008/10/23 13:46

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/23 14:02:45
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
zink skrev:
Quote:

Hur länge ska vi vänta? 40 år? 50 år? För när de gäller JFK väntar en del fortfarande på att ”den dolda sanningen” om det mordet ska komma fram och de hände för 45 år sedan.

Med den utvecklingen kommer de med sprängteorierna fortfarade år 2046 att vänta på de avgörade bevisen för sprängteorierna.
Du Zink ett litet tips;Men komihåg..

Försök aldrig utnyttja tiden- - -den hinner upp dig och tar en gruvlig hämnd.

Posted on: 2008/10/23 16:47

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
lol 200 tandläkare anser att palme blev skjuten med en kpist =P

I mitt exempel om 2 tandläkare såg prästen springa från brottsplatsen så gör dom sig mer trovärdiga än dom 13 super prästerna som pratade med Imamen på andra sidan.

Hur som, varför kommer ni debunkare ofta med icke argument så som:
*USA skulle aldrig attackera sig själva.

*Om det nu inte var ett flygplan som träffade pentagon vart är då alla människor som satt i det.

*911 kan inte ha varit ett insiderjobb för ni har inte namn och address på dom involverade och vad dom gjorde.

Det är MYCKET som e VÄLDIGT konstigt med 911. Det går bara inte att ignorera om man väl har öppnat asken.

Zink du e ju jävligt insatt i ämnet. Kan du inte posta en liten lista på saker du inte kan debunka eller tycker är väldigt märkligt?

De frågor du anser vara icke argument är i högsta grad befogade för antag att jag påstår att Kina stod bakom 911 men inte har en aning om vilka de var. Skulle du anse det vara trovärdigt eller inte?

Utan att veta vilka de var som stod bakom 911 med namn kan man alltså komma med vilket land som helst på jorden och påstå de stod bakom 911 och ni kan inte sätta något emot de genom att ha tydligare argument för er sak.

Jag kan inte posta en lista som innehåller 911 truth saker de har fått rätt.

Allt är ju fel rastider, att man kan höra att explosioner är kopplade till sprängämnen (nytt fenomen i världshistorien). Att man kan fjärrstyra trafikflygplan o.s.v.

911 truth ser på världen och har argument som spelar oss kritiker i händerna och det är bara för oss att tacka och ta emot att det har fått i stort sett allt fel och något annat kan de inte handla om när deras version skiljer sig så markant från den officiella förklaringen.

När 911 truth kritiserar det officiella så är det för att saker som finns i deras teorier inte tas upp i de officiella förklaringarna. Men man kan inte ta med saker som inte existerar.

Ta t.ex. WTC 7 rastider som de står 6.5 sekunder på flera 911 truth sidor trots att en video som visar hela rasförloppen visar den var minst 13 sekunder alltså DUBBLA tiden

Exempel på 6.5 tid:

http://www.wtc7.net/videos.html

http://www.physics911.net/closerlook

Hela kollapsen:

http://www.youtube.com/watch?v=4k6GMddY-lQ

See User information
Jag ger mig aldrig in i 9-11diskussionen trots att jag är övertygad om att Bush&Co hade ett finger, snarare hela handen, med i spelet. Varför? Dels för att jag inte pallar den massiva informationsmängen man måste ta in för att kunna för att ha en chans men även för att jag är övertygad om att det går inte att bevisa. 9-11truth på vaken kan ju inte ens få zink att hålla truten.

Nu valde jag dock att ge mig in i en diskussion om ämnet för zink tar upp något mycket viktigt. JFK. I snart 46 år har världen väntat på en förklaring. Det kommer ingen. Vi kommer att få vänta lika länge som de kommer att få vänta. För evigt....
Om traumatiserade amerikaner inte kan släppa ett av sitt lands största kriminalfall förstår jag. Vad jag inte fattar är varför svenskar ägnar hela sina liv åt det.
Man odlar någon slags myt om att 9-11 är lösningen på alla våra problem. Men ponera att man gör en ärlig undersökning o fäller Rumsfelt, Cheney o Bush för mord. Sen då? Tror i de kommer bryta ihop i förhör o offentliggöra sitt nätverk? Att deras domar kommer att utlösa en världsomspännande förändring till ett rättvist o fritt samhälle?

Finns det en enda punkt där jag kan tänka mig att skeptiker får hjälp på traven av eliten så är det här. Så vi fortsätter att tjafsa med debunkers, så att jootoob behåller sitt grepp, så att Alex Jones får sina twentynineninetyfiveDVDs sålda....

Posted on: 2008/10/24 15:40

See User information
Det är inte omöjligt att fjärrstyra ett trafikflyg ffs. Hur många gånger har du sett filmklipp på flygplan som blir nedskjutna att raketer. Tror du det sitter en pilot i dom eller????

Videon på wtc börjar på 13 o slutar på 20 eller 21. Sen att det står 13 är en helt annan sak. Hela videon i sig är bara 24 också för den delen. Trodde du var uppmärksam zink.

Ja men påstå att det var kina som låg bakom det och att det var kinesiska spioner som satt i 911 comission etc.

Posted on: 2008/10/24 20:47
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Det är inte omöjligt att fjärrstyra ett trafikflyg ffs. Hur många gånger har du sett filmklipp på flygplan som blir nedskjutna att raketer. Tror du det sitter en pilot i dom eller????

Videon på wtc börjar på 13 o slutar på 20 eller 21. Sen att det står 13 är en helt annan sak. Hela videon i sig är bara 24 också för den delen. Trodde du var uppmärksam zink.

Ja men påstå att det var kina som låg bakom det och att det var kinesiska spioner som satt i 911 comission etc.

Om du är uppmärksam så börja kollapsen 6 sekunder in i videon. Titta i västra hörnet på toppen av WTC 7 så ser du det.

Det fanns passagerare i planen så det var vanliga trafikflygplan och dessa går inte att fjärrstyra.

Man kan inte bygga ihop teorier genom att påstå att andra plan gick att fjärrstyra man måste bevisa att de plan som flög 911 fjärrstyrdes och finns det några sådana bevis eller ska vi säga att de är obevisat och därför en ren spekulation.

Jag påstår att de var Iran som låg bakom 911 och även detta kan du inte gå emot.

Jag kommer att vandra genom all världen länder för kan du och andra inte bevisa de var USA kan de vara vilket land som helst eller inget land alls utan 19 kapare.

Det är A och O kan hitta de personer som utförde 911. Hittas inte dessa blir 911 bara en konspirationsteori likt den om JFK, allstå helt obevisbara påståenden.

Alla påstående 911 truth har om vad som hände 911 är alla ifrågasatta och inget är bevisat så att även andra än 911 truth folk kan tro på argumenten.

Tror du mig inte kan du ta ett riktigt bra bevis från 911 truth argumenten och presentera det. Vad som helst.

Att det var de 19 kaparna som utförde 911 kan du och andra egentligen inte motbevisa för de finns med namn och bild och detta kan du och andra inte säga om de du tror utförde 911.

Det är därför sannolikare att de 19 kaparen utförde 911 än några helt anonyma personer som ingen verka hitta eller veta vilka de kan vara. Känt är mer sannolikt är okänt.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Känt är mer sannolikt är okänt.

Tvärtom, anser jag.

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

zink skrev:

Tvärtom, anser jag.
Vi kan inte fråga om något som vi inte känner till.Har vi frågan har vi ju svaret.

Posted on: 2008/10/24 22:47

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

zink skrev:

Tvärtom, anser jag.
Vi kan inte fråga om något som vi inte känner till.Har vi frågan har vi ju svaret.

Det ena förutsätter det andra - två sidor av samma sak.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Filipino-Monkey skrev:

Om du är uppmärksam så börja kollapsen 6 sekunder in i videon. Titta i västra hörnet på toppen av WTC 7 så ser du det.

Det fanns passagerare i planen så det var vanliga trafikflygplan och dessa går inte att fjärrstyra.

Man kan inte bygga ihop teorier genom att påstå att andra plan gick att fjärrstyra man måste bevisa att de plan som flög 911 fjärrstyrdes och finns det några sådana bevis eller ska vi säga att de är obevisat och därför en ren spekulation.

Jag påstår att de var Iran som låg bakom 911 och även detta kan du inte gå emot.

Jag kommer att vandra genom all världen länder för kan du och andra inte bevisa de var USA kan de vara vilket land som helst eller inget land alls utan 19 kapare.

Det är A och O kan hitta de personer som utförde 911. Hittas inte dessa blir 911 bara en konspirationsteori likt den om JFK, allstå helt obevisbara påståenden.

Alla påstående 911 truth har om vad som hände 911 är alla ifrågasatta och inget är bevisat så att även andra än 911 truth folk kan tro på argumenten.

Tror du mig inte kan du ta ett riktigt bra bevis från 911 truth argumenten och presentera det. Vad som helst.

Att det var de 19 kaparna som utförde 911 kan du och andra egentligen inte motbevisa för de finns med namn och bild och detta kan du och andra inte säga om de du tror utförde 911.

Det är därför sannolikare att de 19 kaparen utförde 911 än några helt anonyma personer som ingen verka hitta eller veta vilka de kan vara. Känt är mer sannolikt är okänt.

Ta exemplet med RFK. Var inte så länge sen som det kom fram att han inte bara blev skjuten av en skytt utan av två. I fallet med så JFK är det väl också klart med fler än en mördare.

Har du ens tänkt på att dessa 19 kan vara med i samma konspiration som Bush-administrationen eller annan större makt. De har ju använt araber och även Al-Quida agenter förr i sin terror och i sina krig.

Kollapsen räknas väl ifrån det att själva huskroppen börjar att falla nedåt! Nära på fritt fall, med ung. en halv sekund som överskrider fritt fall är vad jag hört från de flesta källor.

Posted on: 2008/10/24 23:42

Fahrenheit451

See User information
från det att hela huskroppen rörsig till det att det når marken är ju i fritt fall. Men vänta vad var det nist sa? Att pelaren rasade och drog med sig hela huset rfån insidan så det bara var ett skelett som stod kvar som sedan rasade i fritt fall?

Klart man kan fjärrstyra ett trafikflyg. Att det vore omöjligt är ju bara larvigt. Du sätter dig på tvären bara för att fjärrkontroll system inte är installerade i vanliga passagerar flygplanen. Men det är klart det går att installera ett. Flygvapen över hela världen har gjort det i 10 tals år.

Om den historien som har presenterats för oss uppenbarligen inte är sann. Well den är det för många av oss. Visst ryssland kan ha gjort det och gjort det så jävla smidigt och haft så många infiltratörer på höga positioner i usa att dom lyckades. Bush kanske är helt ovetande, och ryssarnas plan att sänka USA har typ lyckats. För mig låter det lite mer långsökt än att folket runt bush ligger bakom och då förmodligen presideten själv. Dom hade skrivit innan om vad dom skulle göra men bara behövde rätt terror event först. Project for a new american century.

Ett gäng män sitter på en bar. Deras namn är Kalle, Yngve, Sten, Ahmed, Nils och Lars. Under några öl kommer dom på jordens affärside. Dom är väldigt entuasiska att genomföra den. Problemet e bara att de inte har några pengar. Kalle berättar att hans fru har en fet livförsäkring som lätt skulle täcka det kapital dom behöver för att starta företaget.

En vecka senare dör frun för att hon har hoppat från balkongen. Ett maskinskrivet självmordsbrev hittas i lägenheten.

Eftersom vi inte vet om det var Kalle, Yngve, sten, nils eller lars som dödade henne. Med din logik så måste det därför faktiskt ha varit ett självmord.

Posted on: 2008/10/25 4:06
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

sebben skrev:
Quote:

zink skrev:

Tvärtom, anser jag.

Så att det finns spöken är mer sannolikt än att det finns människor?

Låter inte alls sannolikt för mig så du får utveckla helst med ett exempel hur din slutsats fungerar så även vi andra kan följa din tankegång.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

zink skrev:

Tvärtom, anser jag.

Så att det finns spöken är mer sannolikt än att det finns människor?

Låter inte alls sannolikt för mig så du får utveckla helst med ett exempel hur din slutsats fungerar så även vi andra kan följa din tankegång.

Jag vet inte om någon människa. Att det finns mycket vid sidan om - kalla det för vad du vill - vet alla vakna, det har tidigare "människor" alltid vetat.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Ta exemplet med RFK. Var inte så länge sen som det kom fram att han inte bara blev skjuten av en skytt utan av två. I fallet med så JFK är det väl också klart med fler än en mördare.

Har du ens tänkt på att dessa 19 kan vara med i samma konspiration som Bush-administrationen eller annan större makt. De har ju använt araber och även Al-Quida agenter förr i sin terror och i sina krig.

Kollapsen räknas väl ifrån det att själva huskroppen börjar att falla nedåt! Nära på fritt fall, med ung. en halv sekund som överskrider fritt fall är vad jag hört från de flesta källor.

Det finns inte alls något säker andra skytt. Discovery gjort t kraftigt försök att lösa detta problem genom att ta med alla kända filmer och foton och intervjua alla personer som filmade, tog foton eller var på plats och använde även digital teknik för at förbättra filmer och foton.

Inga filmer eller foton fick med en enda skytt så ska man gå efter det så är ingen som helst skytt bevisad.

Ett Polaroid foto togs mot den plats den andra skytten troddes ha varit men även med digital förbättring syntes ingen skytt då upplösningen i bilden var för dålig.

Kort sagt. Det finns inget material för att bevisa den andra skytten någonstans i denna världen om man nu inte som de med konspirationsteorier om JFK tror det finns levande personer som vet men då måste man veta vilka de är annars kan man inte gå på dem att avslöja vad de vet för har de hållit tyst hittills gör de detta tills de dör.

Att Busk & Co skulle var inblandade i den 19 kapare finns det inga uppgifter som stödjer så de kan man alltid påstå men det är helt obevisat

Det spelar faktisk ingen roll hur snabbt eller nära fritt fall byggnaderna föll för det bevisar ingenting. Byggnader kan rasa av olika orsaker och ändå få samma kollapstid. När de gäller WTC 1 och 2 finns det ingen demoleringsexpert som stödjer att de har sprängts inklusive Danny Jowenko.

See User information
Jasså;
CNN

I båda morden är det konstaterat att det är fler än en skytt. Dock inte klarlagt hur konspirationen sett ut. Angående JFK säger Howard Hunt att LBJ är en inblandad och det finns ingen som helst anledning att misstro honom.

Angående de 19 kaparna så kan de lika gärna vara Mossadagenter. Mossadagenter sågs dessutom fira när byggnaderna blev träffade.

Ventura, är en demolitionexpert som anser att byggnaderna togs ner av någonting. Sen ska det finnas en video; "Demolition Experts are Speaking Up Against the Coverup" som Google censurerat bort. Vet dock inte vad som sägs i den eller vilka det är, men det finns nog en helt del demolitionexperts som törs sticka ut hakan.

Posted on: 2008/10/27 11:00

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/27 11:20:10

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
från det att hela huskroppen rörsig till det att det når marken är ju i fritt fall. Men vänta vad var det nist sa? Att pelaren rasade och drog med sig hela huset rfån insidan så det bara var ett skelett som stod kvar som sedan rasade i fritt fall?

Quote:

Klart man kan fjärrstyra ett trafikflyg. Att det vore omöjligt är ju bara larvigt. Du sätter dig på tvären bara för att fjärrkontroll system inte är installerade i vanliga passagerar flygplanen. Men det är klart det går att installera ett. Flygvapen över hela världen har gjort det i 10 tals år.

Då tar jag det igen. Bevisa att flygplanen inblandade i 911 var fjärrstyrda för de saknas helt uppgifter om att så skulle var fallet.

Quote:

Om den historien som har presenterats för oss uppenbarligen inte är sann. Well den är det för många av oss. Visst ryssland kan ha gjort det och gjort det så jävla smidigt och haft så många infiltratörer på höga positioner i usa att dom lyckades. Bush kanske är helt ovetande, och ryssarnas plan att sänka USA har typ lyckats. För mig låter det lite mer långsökt än att folket runt bush ligger bakom och då förmodligen presideten själv. Dom hade skrivit innan om vad dom skulle göra men bara behövde rätt terror event först. Project for a new american century.

Då anser jag de var Sverige som stod bakom 911 vilket du inte heler kan motvbevisa.

Vi har faktiskt på detta from, i alla fall de jag debatterade med, kommit fram till att Bush inte kunde ha deltagit för han är för inkompetent att genomföra det hela.

Jag började de sedan ställa frågor om Dick Cheney men då kom "den "stora" bilden" argumentet istället för då började en del ana oråd för bevis att Dick Cheney planerade 911 finns inte heller.

Jag hade tänk vandra genom den regering som satt 2001-09-11 och se vilka bevis de finns mot var och en att de deltagit in något planerade av 911.

För har man inga bevis mot person A eller person B o.s.v. har man inga bevis alls på att Bush & Co planerade och genomförde 911.

Quote:

Ett gäng män sitter på en bar. Deras namn är Kalle, Yngve, Sten, Ahmed, Nils och Lars. Under några öl kommer dom på jordens affärside. Dom är väldigt entuasiska att genomföra den. Problemet e bara att de inte har några pengar. Kalle berättar att hans fru har en fet livförsäkring som lätt skulle täcka det kapital dom behöver för att starta företaget.

En vecka senare dör frun för att hon har hoppat från balkongen. Ett maskinskrivet självmordsbrev hittas i lägenheten.

Eftersom vi inte vet om det var Kalle, Yngve, sten, nils eller lars som dödade henne. Med din logik så måste det därför faktiskt ha varit ett självmord.

911 truth har inte ens bevisat att det fanns en fru som har hoppat. Ännu mindre att de skedde från en balkong.

911 truth har inte bevisat att 911 var ett brott gjort av Bush & Cpo för de finns inga bevis för det. Det 911 truth har gjort är att spekulera och sedan upphöjt spekulationerna till bevis.

Det finns inte ett enda klart bevis för att de sprängts på WTC platsen 911 för man har inte bevisat att det som hände aldrig kunde ha orsakats av annat som t.ex. branden.

Ta tex. att WTC 1 och 2 skulle stå emot flygplanen. Det gjorde de faktiskt även enligt officiell förklaring. De var branden som fick WTC 1, 2 och 7 att kollapsa.

Att man överhuvudtaget skulle flyga in plan i WTC 1 och 2 men inte i 7 vid en av Bush & Co planerad attack är fullständig oförklarligt. Plan i WTC 1 och 2 för att dölja sprängningar men i WTC 7 inga försök till det.

Nej hur än man vrider och vänder på sprängteorierna så håller inte logiken ihop i dem vilket också debatter på detta forum har visat då vi kritiker när vi ställt WTC 1 och 2 sprängfrågor har fått svar om WTC 7 istället.

Anonym
zink skrev:
Quote:

Jag började de sedan ställa frågor om Dick Cheney men då kom "den "stora" bilden" argumentet istället för då började en del ana oråd för bevis att Dick Cheney planerade 911 finns inte heller.

Hej Zink...
Saxat från:
http://georgewashington.blogspot.com/ ... -lead-to-dick-cheney.html
Med källor och allt...

All Roads Lead to Dick Cheney

Most people know that Vice President Dick Cheney is former CEO of Halliburton, which makes billions of dollars a year from oil and primarily defense-related construction contracts (and that war and chaos increase Halliburton's profits, which in turn increase the value of Cheney's stock options). Most people also know that Cheney was secretary of Defense under George H. W. Bush.

Many people know that Cheney was a congressman from Wyoming. Some even know that he was one of the founders of the Project for a New American Century.

Well-read people know that the Project for a New American Century, in turn, called for a new American empire well before 9/11, and lamented that, without a "catastrophic and catalyzing event — like a new Pearl Harbor", transformation of America into an empire would be very slow.

But even well-informed people probably don't know that -- in the 70's -- Cheney was instrumental in generating fake intelligence exaggerating the Soviet threat in order to undermine coexistence between the U.S. and Soviet Union, which conveniently justified huge amounts of cold war spending. See also this article. This scheme foreshadowed Mr. Cheney's role in generating fake intelligence in Iraq by 30 years.

And did you know that Cheney has been perhaps the leading advocate for strengthening the powers of the White House to the point of monarchy for at least 20 years?

Have you heard that Cheney has been instrumental in creating and practicing Continuity of Gvernment measures for the last 20 years or so. These "COG" measures -- which were implemented on 9/11 -- could lead to the destruction of the Constitution, the virtual disbanding of Congress, and the loss of the American form of government.

Or that newly-released documents show that Cheney was involved in debates concerning illegal wiretaps 30 years ago?

Did you catch that the former director of the CIA accused Cheney of overseeing American torture policies ? Or that Colin Powell's former chief of staff stated that Dick Cheney is guilty of war crimes for his role in facilitating torture?

And, according to to the Pulitzer prize-winning reporter who uncovered the Iraq prison torture scandal and the massacre against Vietnamese civilians, Cheney is the main guy helping to fund groups which the U.S. claims are terrorists (see confirming articles here and here)

And guess who is the prime architect of efforts to bomb Iran? Yup, Mr. Cheney (see also this article).

To recap, Cheney's past includes:

• Oil

• Defense

• Faking intelligence and using scare tactics about enemies to justify a pre-planned military agenda

• Lobbying to give the president the powers of the king

• Calling for an American empire and lamenting the lack of a "new Pearl Harbor"

• Police state type wiretapping

• Selling war

• Promoting torture

• Funding Al-Qaeda

Did all of these aspects of Mr. Cheney's background converge in the Iraq debacle? Well, a top official at the State Department stated there was a secret "cabal" involving Cheney, and that Cheney and a handful of others had hijacked the country's foreign policy.

Did they converge on 9/11?

This last question is not merely academic: vice President Cheney was apparently in charge of ALL 5 of the war games which occurred on 9/11 and coordinated the government's "response" to the attacks. See this CNN article; and this essay.

And Cheney is the one who monitored flight 77 for many miles as it approached the Pentagon and -- when a military man asked "do the orders still stand?" -- Cheney responded affirmatively:

"The plane is 50 miles out. The plane is 30 miles out." And when it got down to, "The plane is 10 miles out," the young man also said to the vice president, "Do the orders still stand?" And the vice president turned and whipped his neck around and said, "Of course the orders still stand. Have you heard anything to the contrary?"

Watch the video for yourself (and see this essay).

Mr. Cheney's motive concerning 9/11 was strong. As a well-known writer said:

"For his entire career, he sought untrammeled power. The Bush presidency and 9/11 finally gave it to him . . ."

Postscript: For the sake of brevity, I have left out numerous additional acts committed by Mr. Cheney. For example, you may have heard that the Energy Task Force chaired by Cheney prior to 9/11 collected maps of Iraqi oil fields and potential suitors for that oil. But did you know that a secret document written by the National Security Council on February 3, 2001 directed the N.S.C. staff to cooperate fully with the Energy Task Force as it considered the “melding” of two seemingly unrelated areas of policy: “the review of operational policies towards rogue states,” such as Iraq, and “actions regarding the capture of new and existing oil and gas fields”? In other words, it is difficult to brush off Cheney's Energy Task Force's examination of Iraqi oil maps as a harmless comparison of American energy policy with known oil reserves because the N.S.C. explicitly linked the Task Force, oil, and regime change. Indeed, a former senior director for Russian, Ukrainian, and Eurasian affairs at the N.S.C. said “if this little group was discussing geostrategic plans for oil, it puts the issue of war in the context of the captains of the oil industry sitting down with Cheney and laying grand, global plans” (see also this essay).

And Cheney was largely responsible for generating fake intelligence about Iraq in order to justify the war.

And Cheney was probably responsible for outing CIA agent Valerie Plame.

And, according to former British Defense Secretary, Cheney has called the shots in the failed Iraq war.

Of course, Cheney has not acted alone in his actions. But he's been an important player in many different arenas and is, perhaps, the most widely-known figure who has had a hand in all of the above-described events. Cheney might not be the ultimate Mr. Big in these crimes, but he appears to have gotten his hands dirtier -- and to be closer to the true seat of power -- even than Mr. Bush.

In addition, while Cheney was not solely responsible for the above-listed actions, he hired many of the people who caused the mischief, such as the chief architect of the Iraq war - Paul Wolfowitz.

See also this round-up of Cheney's actions.

Artikelen bevisar inte att Cheney var inblandad i 911 men jag anser det Absolut rimligt...

See User information
Hur ska jag kunna bevisa att dom fjärrstyrda?

Hur kan du bevisa att araberna flög?

Hur kan du bevisa att det var eld som fick byggnaderna att rasa?

Posted on: 2008/10/27 13:55
<administratör>

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jasså;
CNN

I båda morden är det konstaterat att det är fler än en skytt. Dock inte klarlagt hur konspirationen sett ut. Angående JFK säger Howard Hunt att LBJ är en inblandad och det finns ingen som helst anledning att misstro honom.

Howard Hunt stod bakom Watergate skandalen och blev också dömd för det. Uppgifterna om LBJ inblandning i JFK mordet kommer från hans son Saint John Hunt som har en inspelning av Howard Hunt här:

http://www.saintjohnhunt.com/testament.html

Problemet är att Saint John Hunt säger att det finns mer material men det har han inte publicerat vilket sänker trovärdigheten.

Quote:

Angående de 19 kaparna så kan de lika gärna vara Mossadagenter. Mossadagenter sågs dessutom fira när byggnaderna blev träffade.

Obevisade spekulationer.

Quote:

Ventura, är en demolitionexpert som anser att byggnaderna togs ner av någonting. Sen ska det finnas en video; "Demolition Experts are Speaking Up Against the Coverup" som Google censurerat bort. Vet dock inte vad som sägs i den eller vilka det är, men det finns nog en helt del demolitionexperts som törs sticka ut hakan.

Jag har inte kunna hitta att Jesse Ventura skulle ha varit eller är en demoleringsexpert.

Det jag fått fram är att Jesse Ventura är en f.d. militär, f..d. borgmästare och f.d. guvenör

Om detta citat från Alex Jones program är sant så är Jesse Ventura verkligen virrig.

http://www.newsbusters.org/blogs/p-j- ... conspiracy-theory-tv-show

Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Hur ska jag kunna bevisa att dom fjärrstyrda?

Det får du lista ut själv.

Quote:

Hur kan du bevisa att araberna flög?

Alla kaparna fanns på passagerarlistorna

De finns övervakningskameror där kaparna checkar in på flygplatserna och inga dumma kommentarer om att det inte finns bilder på att de stiger på planen för de finns det inte på några passagerare heller från 911.

Att kapare flög Flight 11 har flygvärdinnan Betty Ong rapporterat.

Inspelningen:

http://www.youtube.com/watch?v=q-Tr0u35Tek&NR=1

Fler inspelningar från Flight 11

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_11

Att kaparna flög 175 har flygvärden Robert Fangman och två passagerare Peter Hanson och Brian David Sweeney rapporter via flygtelefon. Transpondern var inte heller avstängd i detta plan så de gick att följa dess ovanligt vinliga färd till WTC 2 där planet fick svänga kraftigt i slutet för annars hade det missat WTC 2.

På Flight 77 rapporterade flygvärdinnan flight Renee May till sin mor att sex personer hade kapat planet.

Alla utom en passagerare inklusive kaparna är identifierande

Inspelningar från Flight 93 finns här:

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93

Till Flight 93 är samligt passagerare inklusive kaparna identifierade.

Quote:

Hur kan du bevisa att det var eld som fick byggnaderna att rasa?

Detta går inte att bevisa utan bara göras sannolikt då de inte finns exakta observationer från insida av WTC 1, 2 och 7.

NIST har undersökt detta och deras grundliga undersökning är trovärdigare än de diffusa indikationerna på sprängningar.

Man kan ju undra varför de som tror på sprängteorierna inte försöker simulera sina idéer. Även om simuleringsprogram är dyra och kräver långa beräkningar borde det ändå gå att gör om viljan finns.

See User information
Du kan altså inte bevisa att det var eld som fick byggnaderna att rasa. Utan det är det NIST har funnit mest sannaolikt. News flash Det många andra säjer är mest sannolikt är bomber. Men nist förklarade också varför man inte utredde något om bomber eftersom det hade behövts en jättelik bomb för att spränga pelaren xx och få hela byggnaden att rasa. Dom har inte gjort några sannolikhets uppskattnignen på bomber eftersom dom skulle blivit väldigt sannolika hehe. Hade NIST räknat på scenariot med bomber så hade nog slutsatsen blivit att det var mer sannolikt. Både du och jag fattar ju vilka konsekvenser det skulle ha? Då skulle lett till att rikigta utredningar skulle behövas göras etc.

Du kan inte bevisa att dom flög planen. Du kan bevisa att dom var på planen och du har några telefonsamtal som kan vara fejkade. Lite konstiga omständigheter kring flera av dom där samtalen också vilket du säkert är medveten om.

Jag har whinat lite i den här tråden på erat argument att det inte kan ha varit ett insider jobb eftersom vi inte vet exakt vilka dom skyldiga är. JAg lste en annan tråd för ett tag sedan där någon drog en väldig bra linelse jag täntke använda här också.

Om du inte vet vem din mamma och pappa är så existerar du ändå!

Posted on: 2008/10/28 16:35
<administratör>

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Du kan altså inte bevisa att det var eld som fick byggnaderna att rasa. Utan det är det NIST har funnit mest sannaolikt. News flash Det många andra säjer är mest sannolikt är bomber. Men nist förklarade också varför man inte utredde något om bomber eftersom det hade behövts en jättelik bomb för att spränga pelaren xx och få hela byggnaden att rasa. Dom har inte gjort några sannolikhets uppskattnignen på bomber eftersom dom skulle blivit väldigt sannolika hehe. Hade NIST räknat på scenariot med bomber så hade nog slutsatsen blivit att det var mer sannolikt. Både du och jag fattar ju vilka konsekvenser det skulle ha? Då skulle lett till att rikigta utredningar skulle behövas göras etc.

Och du menar på att någon av dessa "andra" är mer trovärdiga? Vilka bevis finns för att det fanns bomber? Nämn ETT ENDA bevis.

NIST utredde visst ifall det kunde ha funnits bomber där, sluta ljug.

Jag tror du får kolla in vad NIST faktiskt gjort istället för att anta saker och sprida lögner.

Posted on: 2008/10/28 18:49
/

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Filipino-Monkey skrev:

Och du menar på att någon av dessa "andra" är mer trovärdiga? Vilka bevis finns för att det fanns bomber? Nämn ETT ENDA bevis.

NIST utredde visst ifall det kunde ha funnits bomber där, sluta ljug.

Jag tror du får kolla in vad NIST faktiskt gjort istället för att anta saker och sprida lögner.

När armerad betong blir till damm...
Resized Image

duger för mig...

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper