vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#1


See User information
Föressten, familjen har mycket mark, ett par hundra hektar, sa att jag kunde driva någon verksamhet, eko kommunity vad som helst
på denna...

Undrar om det finns intresse här, något i framtiden, men kan börjar med att organisera..

Posted on: 2008/10/6 19:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#2
Ja, allt sådant där är av intresse. Jag har dock inte bestämt den geografiska målbilden för mig själv ännu.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#3


See User information
Har själv funderat på detta en tid nu. 6 månader bör man väl ha på sig för att verkligen fundera över detta ganska så stora steg.

Posted on: 2008/10/10 14:59
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#4
Intresse finns för alternativt boende.. Skicka gärna mer info med PM om du känner att det börjar bli aktuellt...

Kom precis hem från en månad på ett permakulturkollektiv på Hawaii..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#5


See User information
HELT KLART INTRESSANT!

Jag har hela livet inställt mig för att göra något liknande projekt.. jag har en stark bild av hur jag med hjälp av vänner bygger upp ett litet självständigt samhälle. Så mina intressen har kretsat kring relevanta saker just för ett sådant ändamål.
Och med det menar jag att jag inte nödvändigtvis vill leva ett primitivt liv utan teknik - utan snarare komma på egna lösningar för att kunna ha relativt hög standard trots ekonomiskt oberoende.

Så visst det gäller att börja planera i tid om det skall bli något. Blir lite stressigt bara, då det finns så lite av den tid vi nu lever i kvar...

Vad är det som behövs mer än mark?
och Kanada av alla ställen - lite otippat.. men det är ju ett bra ställe - vart i Kanada är det?


Jag är gärna med och diskuterar ämnet även om det kanske inte blir något - tror det kan vara givande att höra andras planer för den närliggande framtiden.

Posted on: 2008/10/12 11:03
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#6


See User information
Kan diskutera detta, planera i de kommande tiderna.

Ligger i Northern Ontario.

Ser mycket ut som NORRLAND, jorden är ler tror jag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Northwestern_Ontario

Ligger syd väst om stora sjön.

Kalla vintrar, soliga, varma sommrar.

De redan odlar där på flera platser (totallt ungf 120 hektar)
Det finns många möjligheter.

http://www.recreationland.net/recreat ... d_Large_Acreage_For_Sale/

Lite information om priserna...

Posted on: 2008/10/12 12:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#7
Kylan är inga probs, long live the Erathships!

frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#8


See User information
WOW!!

Det är ju billigt ju!

Måste finnas vattendrag bara..

Det där med priserna... det var la 20 000 US dollar... typ 130 000 SKR

Det jobbar man ju ihop ärligt i Norige på egen hand på ca 7 månader... NICE!!
Och då har man ju lite undanlagt!


Men vadå?
Är det mark som man äger sen - och får göra vad man vill med?
Det är lixom lite för billigt

Posted on: 2008/10/13 19:11
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#9
Han sa att hans familj redan äger mark där i första inlägget.

Vad hade du tänkt för upplägg på ägandet Lorax, ska folk få köpa in sig eller vill du stå för ägandet av marken själv?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#10


See User information
Hej!

Ideen är att vara skapande, en community, skola osv att leva hur mycket vi kan Offgrid, att det är ÅTMINSTONE vegetariskt, att det finns en FÖRENING backom detta, att deltagare skänka 10% av inkomsten till ett ändemål.

Föreningen ska byggas och vara OBUNDEN politiskt eller religöst, fast det ska vara TYDLIGT om VAD man kan göra i kontexten, universiella reglar, till exempel användning av el, chemikalier, djur och sådant.

Min idea är ett fri plats då det inte finns någon underläggande MORAL baserade på någon ismen, mer än att vi strävar efter ansvar, öppethet, ha det roligt, vara lärande, EKOLOGIST.

En idea handlar att jobba nära First Nations indianer, med ungdomar och visa folk ALTERNATIV sätt att leva.

Pengar visst, men INTE till stora vinst, att vara utåtriktat och lära, bjuda in folk....

Låter det intressant?

Finns plats att ODLA, att bygga, och innan vill jag har FÄRDIGT organizationen, föreningen osv.

De som inte gillar ideen med ansvar och föreningar får inte oroa sig, de får vara med, fast utan inflyttande på början. De vill kanske bara lyda order ; )

Det handlar att både med tid och pengar bygga upp ett sällskap och plats som vi kan leva, inspirerar, och utveckla.

Posted on: 2008/10/25 17:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#11
Fett, låter intressant. Håll oss uppdaterade i den här tråden om det händer nåt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#12


See User information
Rekommenderar bokserien The Ringing Cedar series.
Den kan vara av intresse om ni tänker bo i en eko community.
Finns dock inte på svenska men det har väl ingen större betydelse.

Posted on: 2009/1/7 9:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#13


See User information
Ringde ditt förgår, de har det roligt och håla på med lite ekonomiska saker, typ betala av alla skulder.

Håla på med ett förslag till kommunen i Småland och ser om det finns intresse med modellen här oxå.

Posted on: 2009/1/8 1:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#14


See User information
Väldigt spännande idéer Lorax! Kanada verkar vara ett bra land också.

Posted on: 2009/2/11 0:47
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#15


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Det där med priserna... det var la 20 000 US dollar... typ 130 000 SKR

Det jobbar man ju ihop ärligt i Norige på egen hand på ca 7 månader... NICE!!
Och då har man ju lite undanlagt!


Blev bara nyfiken eftersom jag själv jobbat i norge. Vilket jobb tjänar man så jäkla bra på?

Posted on: 2009/2/11 0:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#16


See User information
Är intresserad så håll mig gärna uppdaterad, både av kanda och skåne.

En fråga angående kanada, om man flyttar dit hur blir det med medborgarskap och sånt? Är det lätt att fixa eller blir det mer köp en enkelbilljet och gömma sig i skogen grejen ?

Posted on: 2009/2/12 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#17


See User information
Låter som en bra ide lorax.

jonte

Jag har oxå hört att de inte alls är svårt att få ihop så mycket i Norge. Flera ja har hört om har varit där bara 3 månader kanske och lagt undan över 50, så de e nog inga problem.

Posted on: 2009/2/12 22:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#18


See User information
wolfheart:

För andra gången, jag har själv jobbat i norge och jag vet att man tjänar bra. Men om man ska tjäna ihop 130 000 på 7 mån så måste man nog tjäna kring ca 24-25 000 efter skatt för att ha råd att stoppa undan 185000kr vilket är 1/7 av 130 000. Jag hade i snitt 13-14000 efterskatt/mån på ica, (heltid). Undrar därför specifikt vilket jobb det syftas på där man tjänar ca 24 000 efter skatt/mån.
Utgår givetvis ifrån att det syftas på ett okvalificerat arbete.

Posted on: 2009/2/13 0:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#19
Lorax. har du gjort några beräkningar på vad du tro det hade kostat att göra detta community?. låter mycket intressant, bor det mycket indianer där i närheten?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#20


See User information
Kostar ingenting materiell mässigt, allt finns redan, lera halm, skog och sådant... Den ägs av familjen och de har sammanlagt flera hundra hektar just nu.....

Indianer bodde inte där då, de bodde vid sjön som är flera mil ifrån...däremot finns de tillgängliga i staden ; ) och deras procent ökar i mängder i sammhället

Posted on: 2009/2/14 3:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har tillgång till 10 - 30 hektar odlings skogs mark i Kanada
#21


See User information
Kommer inte ihåg riktgt jonte. Men om ja inte är helt ute och seglar så har de flesta sysslat med det klassiska, att rensa fisk

Posted on: 2009/2/17 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS