vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
Neee... Tall finns väl lite överallt? I hela euroasien typ?

EDIT: Så var vi tillbaka på konspirationer igen, då George Orwells bok 1984 där landet hette Eurasien... Strunta i tallkotten

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag gillar Lorax logga. Fast kan man ha en kotte i a:et istället? Eller bara ett hjärta?

Posted on: 2008/10/27 12:35
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Something like this maybe?

Not like that, but something similar

Anonym
Only cancer hates the creator of it self!
(Departmentalization)

Anonym
Quote:

LightMaster skrev:
Only cancer hates the creator of it self!
(Departmentalization)
No it doesn't.
Then it wouldn't grow.

Please submit yourself to the topic.

Anonym
My self

and your right, nothing can exist without Mother Earth in the first place. Why forget that?

I just rec an image to the subject, why does an image need fighting?

It is only my view, and what I Love.

- Silly question maybe, but what do you fight for?

Edited by LightMaster on 2008/10/27 18:43:55
Edited by LightMaster on 2008/10/27 18:44:43

Anonym
Quote:

LightMaster skrev:
My self

and your right, nothing can exist without Mother Earth in the first place. Why forget that?

I just rec an image to the subject, why does an image need fighting?

It is only my view, and what I Love.

- Silly question maybe, but what do you fight for?

Du tog just en symbol som är inom agendan, varför?

Klart det då blir Mother Earth osv - det är allt inom samma New Age-ailienkorg.

Jorden är inte vår moder... det där är bara inom New Ageismer - allt existerar oavsett om jorden finns eller inte.

Det är så evil - de syftar till att vi ska glömma vårt sanna hem/ursprung osv - därtförhar Mother Earthgrejerna kommit, så vi kan fokusera på utanför oss själva - rädda jorden osv - allt ärså starkt sammanknippat nu kring det där, med tex man made global warming-hoaxet, rädda jorden - + all new age, med dess oneness, celebreations hit och dit, love... D Icke vet ju inte heller grundpusselbitar - talar fortfarande om "den hundrade apan", vilket var osant - och har inte heller förstått"as above so below".

Anonym
How can Mother Earth be an agenda?

I would prefer to talk to you, instead of the links your posting!

Anonym
Quote:

LightMaster skrev:
How can Mother Earth be an agenda?

I would prefer to talk to you, instead of the links your posting!

"Hur"?

På de sätt som det är det. Du kanske inte har studerat sså mycket än?

Jag vill inte skriva om sjlävklarheter, utan om du missat så myyycket, så vet dukanske bäst hur du komma i rätt spår - eller om andra säger något.

GAIA --- THE MANUFACTURED RELIGION OF THE NEW-NWO!
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread15847/pg1

Gaijiatjosan:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79309#forumpost79309

Anonym
You have the freedom to believe what you want to believe! I have the same right!

Blessings!

Anonym
Den här tråden är inte till för diskussion i första hand. Jag önskar att få se förslag på nya logotyper som vi kan använda till hemsidan.

----------------------------------------------------------------------------

Någon som vill leka ihop ett par logos som vaken.se kan alternera med?

Den nu varande logon är i PNG format. 214*96 pixlar.
http://vaken.se/themes/nyvaken/images/logo.png

Fonten som används är living hell.ttf
http://www.maxfonts.com/fonts/l/living-hell.font

Använd gärna Living hell igen om du önskar. Den uppochnedvända pyramiden kan ju bytas ut mot annat, tex något mer positivt, stärkande och ljuvligt.

Krav är 214*96 i storleken igen, samt PNG format. Maila till info@vaken.se eller posta här.

----------------------------------------------------------------------------

Diskussion i tråden får GÄRNA gälla hur logon ska se ut, eller vilka detaljer som ska undvikas att användas. Förslag på färger och motiveringar till era förslag. Tack och bock till Lorax som postat förslag. Vi vill prova alla som kommer in.

See User information
V för vaken

Resized Image

Posted on: 2008/10/28 20:37
El pueblo armado jamás será aplastado!!

See User information
Ja gjhorde en logo tidigare en gång, problemet är nog hur ni hade tänkt er en logo längre fram? Jag tror... men det är klart mitt tycke, att siten skulle må bättre av en färglogo, ja nåväl.
se om den är bilden syns.....alltid problem att attacha länk
Resized Image

ta ta

Posted on: 2008/10/28 21:42

See User information
Ordgrupper som man kan läsa framlänges, baklänges, och uppåt och nedåt,var populära mot olyckshändelser och onda andar.Eller som personligt skydd.
Ett exempel är detta nedan som en gånga användes flitigt.

A B R A C A D A B R A
A B R A C A D A B R
A B R A C A D A B
A B R A C A D A
A B R A C A D
A B R A C A
A B R A C
A B R A
A B R
A B
A

S A T O R
A R E P O
T E N E T
O P E R A
R O T A S

A B R A C A D A B R A sägs härstama från de hebreiska orden Ha,Brachab Daborah vilket betyder "Uttala din välsingelse."
Den användes som en trollformel för att skydda sig mot sjukdom.

T O M Daniel Defoe berättar om de panikdrabbade invånarna i ett London,hemsökt av pest,som hängde dessa amuletter runt halsen.Året var 1665.

Ordet kunde skrivas som en triangel.

Pentagrammet

Pentagrammet eller den femspetsade stjärnan, som har Saloomonsigillets form, har länge ansetts ha stor makt. Det står för höga strävanden och framstående bedrifter och anses också som en beskyddare av kroppslig hälsa.

Tetragrammet

Detta är ett mystiskt namn använt av de gamla judarna. Det består av en bit pergamenr där vissa symboler fanns innskrivna. Detta lindades in i en liten kalvskinnssäck och bars antingen på den vänstra armen eller på pannan. Ibland ommfattade Tecragrammet också namnen på änglarna: Mikael, Gabriel och Rafael. Där fanns också. en femspetsad stjärna inuti en cirkel eller flera cirklar, och inuti var ordet Tetragram uppdelat i fem stavelser och fördelade inom stjärnans olika spetsar.

En av de eldsta och av forntidens folk ansedd som den mäktigaste av alla talismaner är »De sju änglarnas talisman.» Denna består aven stor cirkel som innehåller den dubbla korsade triangeln eller den judiska »Davidsstjärnan» som den också kallas. Det latinska ordspråket» Via invia virtuti nulla est» - det finns inget som överstiger dygden - är placerade inom de små trianglarna längst ut på de fem stjärnspettsarna. Ordet och symbolen för sol är placerade runt den inre triangeln. Ordningsföljden är: Saturus och Jupiter överst, Mars på höger sida, Venus nederst, och Merkurius och måne på vänster sida. Rafael är placerad ovanför solen längst upp i den yttre cirkeln och under på vardera sidan står - också i den yttre cirkeln - Zaphiel och Zadkiel. Därefter kommer Camel,Haniel, Milkael och Gabriel,nämda medsols,så att änglarna är placerade ovanför de planeter de härskar över.Zaphiel styr Saturnus, Zadkiel härskar över Mars, Rafael styr Solen, Haniel Venus Mikael Merkurius och Gabriel månen.

Posted on: 2008/10/29 6:42

Edited by sale on 2008/10/29 7:00:53
Edited by sale on 2008/10/29 8:05:37

See User information
Resized Image

Jag tror att denna skulle kunna användas med lit emodifikation och kanske lite färg.

Posted on: 2008/10/29 10:22
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
den vi har nu e fortfarande bäst tycker jag.

Posted on: 2008/10/29 12:37
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Quote:

TimOsman322 skrev:
Lessen Lorax men den skriker "Iluminati älskar dig!"

Vill man utveckla det lite kan man dra parraleller till Orwells kärleksministerium även det pyramidformat.

Haha!

Hur så?

Jag lekte med ideen med NAMNET :

"Vaken"

Hur skulle du SYMBOLISERA detta?

Att vara Vaken...

Posted on: 2008/10/29 17:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

LightMaster skrev:
Nice Lorax

Resized Image

Compare the energies, feel!

Resized Image

Who ho!

FÖR mycked Davids Sjärna, fattar inte varför man då inte lägga till Dollar, och Swastika med ; )

I så fall.

Nej för laddat...

Posted on: 2008/10/29 17:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

micro skrev:
Resized Image

Jag tror att denna skulle kunna användas med lit emodifikation och kanske lite färg.

Den skulle funkar om man vill ha en OND vibration till detta tycker jag...

Posted on: 2008/10/29 17:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

TimOsman322 skrev:
Lessen Lorax men den skriker "Iluminati älskar dig!"

Vill man utveckla det lite kan man dra parraleller till Orwells kärleksministerium även det pyramidformat.
Fast det finns INGET illuminati! Det som finns idag är helt andra grupperingar med andra namn som iofs använder illuminati som förlaga.
Jag vet att du och många andra felaktigt använder illuminati som samlingsnamn på dessa hemliga sällskap, men eftersom de inte finns längre uppfattar många nytillkomna sanningssökare det som att det inte fanns någon sanning i det som sas.
Förstår du och andra mitt resonemang?

Vi måste alla tänka på att sluta använda ordet "illuminati". Jag vet att det slinker ur mig ibland också iofs, men man får rätta varandra tills det sitter...

Dessutom är inte agendan densamma idagsläget som den var på illuminatis tid.

Illuminati upplöstes iofs inte 1790 som det sägs utan fortsatte ett tag till, men i början på 1800-talet fanns det ingenting kvar av illuminati, förutom en massa "lokalföreneningar" med egna namn och egna mål även om dessa liknade varandra.

Som jag sa till Lorax tidigare tycker jag att det är synd vi måste använda oss av hemliga sällskaps symboler. Vi borde ha våra egna.
Jag vet att det inte är så bra ur marknadsföringssynpunkt att ha en tallkotte. Men den är dubbeltydig (och jag älskar dubbeltydiga saker)
Dels står den för naturen och är en frökontainer med mat för diverse djur och dels står den för tallkottskörteln, dvs "Det tredje ögat"

Jag skulle nog gärna vilja se en enkelt skissad tallkotte som logga, men som sagt. Jag kan förstå om ni tycker det är en dålig idé.

Titta på en tallkotte! Den har fjäll som går i åtta spiraler motsols och fem medsols. Och vad är åtta delat med fem? Jo, 1,6, alltså nästan exakt det gyllene snittet!

Tallkotten är intressant.

Vi ska inte vara RÄDDA för vissa symboler, sammtidigt man måste SYNS med logotypen och måste vet vad MÅLGRUPPEN är, hur vill de reagera.

Jag har en design konst backgrund och designa efter denna erfärenhet, de flesta ideer är en "OK" idea, fast, naiva.

Lite tips:

Svensson stänger av DIREKT med morkt och skitiga text och symboler...

INGET svart.

Färglad, men inte RÖRIGT.

MÅSTE vara LÄSBART.

KAN vara en SYMBOL (försök med något EGET eller något från naturen som kotten...) med TEXT,,,,

Leka med V som symbol, kanske med blad som VÄXANDE osv...

Vakens nuvarande symbol är, enligt de andra DESIGNERS runt omkring mig NU när jag skriver, klottrigt, SVÅRT att läsa och NEGATIVT.

Men vi är designers, vad vet VI?

Posted on: 2008/10/29 17:36
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Tycker om man ska ha ett öga med i bilden så ska det inte vara ihop med någon pyrammid osv. Varför inte ha ett målat barnasikte med ett igensytt öga och ett vaket tex med ett ljus runtomkring så det känns nyfödd igen efter att ha "vaknat" . Sedan skriva någon vaken teext . Lr en liknande den som finns på red ice fasst med någon som har bojor runt händer fötter och kan vara brutna kedjor.

Posted on: 2008/10/29 21:59

See User information
Tycker också att smutsen ska bort från loggan. Negativt!
Ett barnansikte är också bra!

Posted on: 2008/10/29 23:07
Sanningen skall göra oss fria!

Anonym
Quote:

Parsifal skrev:
Tycker också att smutsen ska bort från loggan. Negativt!

Håller med. Det var jag starkt emot när förra loggan skulle in. Jag förstår inte att man kan dras till disharmoni, svart, vasst och kantigheter på detta sättet - det är inte bra eller vaket, och andra därute kan undra...
Gå fter essensen- det kommer inte att hjälpa att trixa på ytan, less talks more: sant.

Det är ju bara att skriva koma... jag menar:

VAKEN.SE

See User information
Jag gillar ideen med barn.

Hmmm...ihop med nogot med VISHET att göra?

Vad är det med pyramiden som är så farligt?

Mycket på ett sätt, dessutom kan vi vara skapande och out of the box.

Varför inte en MUN?
Spirallen är häftigt. och ICKE illuminat TROR jag haha!

Säkert finns någon som kan hjälp mig föstår hur spirallen ÄR illuminat ; )

Rent, ingen SMUTS..

Posted on: 2008/10/30 1:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper