vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Flight 175:s passagerare??
Det är säkert så.
Men de skulle kunna ingå i en propagandamaskin.

Jag bara höll dörrarna öppna till ett annat alternativ.
Dessutom tänkte jag på flight 93.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Eh? Boeing har ju ett väldigt avancerat fjärrstyrningssystem i sina plan.

Nä det finns inget fjärrstyrningssystem i deras civila 767:or, varifrån har du fått det?

Posted on: 2008/10/27 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Byt ut syrgasen mot någon knockout gas och sen fjärrstyr planet.

Ser jag som det mest troliga. Fast juste det går ju inte att fjärrstyra ett flygplan... det glömde jag bort för det har ju skeptikerna bevisat med att man har piloter i planen....

Det finns väl flera omedelbara frågetecken som dyker upp om man ska tro på din teori.

Fjärrstyrningsutrustning finns inte installerad i varken Americans eller Uniteds 767:or.

Många samtal ringdes från planen som bekräftar att det rörde sig om en kapning. Från passagerare till sina anhöriga och även detta från flygvärdinnan Betty Ong till anställda på American Airlines:
http://www.youtube.com/watch?v=q-Tr0u35Tek

De krävs att ganska många på American Airlines och United Airlines, två bolag som drabbades hårt av 9/11, måste ha varit med i konspirationen.

De araber som pekas ut som kapare och som tagit flygcertifikat i USA, hur kommer de in i bilden?

Posted on: 2008/10/27 22:22

See User information
En bra fråga då de flesta hittats vid liv och säger sig inte alls var inblandade i nån terrorattack. Och mig veterligen var det ingen av dem som hade flygcertifikat, däremot hade nåra fått flygträning av den amerikanska stridsmakten, men det är en jävla skillnad. Och bara det rätt misstänksamt i sig.

Posted on: 2008/10/27 23:26
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
De krävs att ganska många på American Airlines och United Airlines, två bolag som drabbades hårt av 9/11, måste ha varit med i konspirationen.
För amerikas "bästa" gör många amerikaner vad som helst.

Quote:

zpz2 skrev:
De araber som pekas ut som kapare och som tagit flygcertifikat i USA, hur kommer de in i bilden?
Syndabockar för att kunna invadera Afghanistan och Irak.

Om du, zpz2 var "ledare" för USA och ville dels smutskasta islam och dels ta makten från talibaner och Saddam Hussein som tidigare hjälpts till makten av USA, men som nu tjänat ut sitt syfte.
Dessutom kunna införa nya lagar och regler som inskränker på integriteten hos alla som bor på den här världen.

Hmmm... Enligt den officiella versionen får nog Bush tacka bin Laden, eftersom han ställde upp på Bush till 100%

Anonym
Quote:

Killawife skrev:
En bra fråga då de flesta hittats vid liv och säger sig inte alls var inblandade i nån terrorattack. Och mig veterligen var det ingen av dem som hade flygcertifikat, däremot hade nåra fått flygträning av den amerikanska stridsmakten, men det är en jävla skillnad. Och bara det rätt misstänksamt i sig.

Ta och lista alla levade kapare med namn och adress så ska jag ta kontakt med dem och kolla läget.

See User information
Quote:

Killawife skrev:

Ingen som hade flygcertifikat? Jodå, alla hade det.

Jarrah obtained a single-engine private pilot certificate in early August.
Page 224, 9/11 Commission Report

Atta and Shehhi finished up at Huffman and earned their instrument certificates from the FAA in November. In mid-December 2000, they passed their commercial pilot tests and received their licenses.They then began training to fly large jets on a flight simulator. At about the same time, Jarrah began simulator training, also in Florida but at a different center. By the end of 2000, less than six months after their arrival, the three pilots on the East Coast were simulating flights on large jets.
Page 227, 9/11 Commission Report

In 1996, Hanjour returned to the United States to pursue flight training,after being rejected by a Saudi flight school. He checked out flight schools in Florida, California, and Arizona; and he briefly started at a couple of them before returning to Saudi Arabia. In 1997, he returned to Florida and then, along with two friends, went back to Arizona and began his flight training there in earnest. After about three months, Hanjour was able to obtain his private pilot's license. Several more months of training yielded him a commercial pilot certificate, issued by the Federal Aviation Administration (FAA) in April 1999... Settling in Mesa, Hanjour began refresher training at his old school,Arizona Aviation. He wanted to train on multi-engine planes, but had difficulties because his English was not good enough.The instructor advised him to discontinue but Hanjour said he could not go home without completing the training. In early 2001, he started training on a Boeing 737 simulator at Pan Am International Flight Academy in Mesa.An instructor there found his work well below standard and discouraged him from continuing.Again, Hanjour persevered; he completed the initial training by the end of March 2001.
Page 225/227, 9/11 Commission Report
http://www.911myths.com/index.php/Flight_School_Dropouts
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_hijackers

Vilka av dessa är det som lever?

Har du några uppgifter om levande kapare som rapporterads efter FBI publicerade sin lista med bilder den 27:e september 2001 och då alla sammanblandningar som skett med personer med samma namn såvitt jag förstått reddes ut?
http://www.fbi.gov/pressrel/pressrel01/092701hjpic.htm

Posted on: 2008/10/28 19:15

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
För amerikas "bästa" gör många amerikaner vad som helst.

Jag tror de flesta amerikaner har starka betänkligheter mot att medverka till att mörda oskyldiga civila landsmän, oavsett syfte.

Quote:

Quote:

zpz2 skrev:
Syndabockar för att kunna invadera Afghanistan och Irak.

Hur menar du då? Var det USA som rekryterade dem och gav dem uppdraget att börja flygträning så att man senare skulle kunna ge dem skulden för fejkade kapningar?
Om det, som alla uppgifter talar för, fanns med på de kapade planen, hur fick man dem att offra livet? Gjorde de det frivilligt? Varför lät man isåfall dem inte kapa planen på riktigt, hade det inte varit mycket enklare och säkrare än att fejka kapningar?

Om de inte var ombord på planen, så måste många vanliga anställda inom flygbolagen vara inblandade för att man ska kunna ha fejkat detta, vilket jag ser som orimligt. En massa rättsmedicinare som genomfört DNA-tester måste vara insyltade osv. Vad kan ha hänt med dem efter 9/11 som förklarar varför de ej hörts av?

Quote:
Om du, zpz2 var "ledare" för USA och ville dels smutskasta islam och dels ta makten från talibaner och Saddam Hussein som tidigare hjälpts till makten av USA, men som nu tjänat ut sitt syfte.
Dessutom kunna införa nya lagar och regler som inskränker på integriteten hos alla som bor på den här världen.

Hmmm... Enligt den officiella versionen får nog Bush tacka bin Laden, eftersom han ställde upp på Bush till 100%

Inget bevis för nånting.

Posted on: 2008/10/28 19:25

See User information
Man kan tolka Bush-administrationens handlingsförlamning som ett starkt indicium på att de villa att detta skulle ske. Att information förhindrades att nå fram till rätt instans är ytterligare ett bevis på att de ville ha detta dåd. Dessutom vart dessa misslyckade miltärer och andra befodrade för att de hade misslyckats att stoppa detta. Wolfowich-doktrinen och sedemera PNAC- dokumentet styrker faktumet at de ville att detta skulle ske. Politiken som redan fanns innan dådet var färdig att implenteras direkt efteråt. Saddam-planen var klar. The Patriot act fanns färdig mm.

Posted on: 2008/10/28 20:19
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Hur ofta tror du att dom kollar att det är syrgas och inte något annat i behållarna? Det är väl nog bara trycket som kollas kan jag tänka mig.

När du säjer att fjärrstyrning inte finns installerade i civila plan, menar du då att det finns sådan utrustning i militära plan av samma model? Hur komplicerat är det då att installera det i ett civilt plan?

Arabernas sysfte var ju så klart att dom var syndabockar. Vi vet inte varför dom gick på planen och varför dom tog flygcert. Dom kan ju ha blivit lurade för att man skulle ha syndabockar.

Som sagt mycekt konstiga omständigheter kring flera av samtalen sen att det också går att fejka någons röst.

Posted on: 2008/10/29 10:53
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
När du säjer att fjärrstyrning inte finns installerade i civila plan, menar du då att det finns sådan utrustning i militära plan av samma model? Hur komplicerat är det då att installera det i ett civilt plan?
Jag tror zpz2 menar att det är ett slutet system för civila flygplan, eller avaktiverat. Fjärrstyrningssystem finns installerat i planen och ny senast fick Boeing 787 kritik för att systemet var lätthackat. Kritik mot 777 har redan yttrats.

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Hur ofta tror du att dom kollar att det är syrgas och inte något annat i behållarna? Det är väl nog bara trycket som kollas kan jag tänka mig.

Heh, det är inte syrgas i behållarna, det är natriumklorat, bariumperoxid och kaliumperklorat. Med hjälp av detta genereras syrgas i en kemisk reaktion.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_generator

Generatorerna har en livslängd på ca 12-15 år och byts därefter ut.
http://www.beoxygensystems.com/index.php?id=311§ion=Passenger
Quote:

När du säjer att fjärrstyrning inte finns installerade i civila plan, menar du då att det finns sådan utrustning i militära plan av samma model?

Nej. Däremot är det ju möjligt att installera det i experimentella plan.

Quote:
Hur komplicerat är det då att installera det i ett civilt plan?

Tämligen komplicerat lär det ju vara. Speciellt som boeingplan är konstruerade så att piloterna kan koppla ur all automatik och styra planet helt manuellt.

Quote:
Arabernas sysfte var ju så klart att dom var syndabockar. Vi vet inte varför dom gick på planen och varför dom tog flygcert. Dom kan ju ha blivit lurade för att man skulle ha syndabockar.

Ja att förklara detta på ett konsistent sätt är svårt för de alternativa teorierna.
Quote:
Som sagt mycekt konstiga omständigheter kring flera av samtalen sen att det också går att fejka någons röst.

Plus att du måste fejka personlighet och ha massa kunskaper om personerna och deras relationer om inte den som rings upp skall märka något.
Har du några exempel på att det skulle vara möjligt?

Posted on: 2008/10/29 19:43

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Jag tror zpz2 menar att det är ett slutet system för civila flygplan, eller avaktiverat. Fjärrstyrningssystem finns installerat i planen och ny senast fick Boeing 787 kritik för att systemet var lätthackat. Kritik mot 777 har redan yttrats.

Nej, det finns inget system för fjärrstyrning som kan hackas. Det som det skrevs om i artikeln du länkade handlar om system som används för styrning av flygplanet, inte för fjärrstyrning.
http://www.theinquirer.net/gb/inquire ... ng-787-vulnerable-hacking

Posted on: 2008/10/29 19:48

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Nej, det finns inget system för fjärrstyrning som kan hackas. Det som det skrevs om i artikeln du länkade handlar om system som används för styrning av flygplanet, inte för fjärrstyrning.
http://www.theinquirer.net/gb/inquire ... ng-787-vulnerable-hacking
Nu får du väl ta och kamma dig...
Sitter man inte på pilotens plats och styr planet är det FJÄRRSTYRNING!

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
http://www.theinquirer.net /gb/inquirer/news/2008/01/06/boeing-787-vulnerable-hacking
Nu får du väl ta och kamma dig...
Sitter man inte på pilotens plats och styr planet är det FJÄRRSTYRNING!

Nej, att en det finns en teoretisk möjlighet för en hacker att ta sig in i nätverket och påverka styrningen betyder inte att ett fjärrstyrningssystem är installerat.
Om det finns ett säkerhetshål i din dator som möjliggör för en hacker att ta sig in, kallar du det för att en fjärrstyrningssystem har installerats i datorn?

För övrigt var inga 787:or inblandade i 9/11, det var 757:or och 767:or, som är byggda med mycket mindre avancerade teknik. De har t.ex. inte fly-by-wire vilket 787 är den första civila boeing att utrustas med. Att de inte har fly-by-wire betyder att styrdonen i cockpit har en fysisk koppling till rodren. Med fly-by-wire styrs rodren med hjälp av elektriska signaler, det är alltså en känsligare teknik.

Posted on: 2008/10/29 20:16

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
För övrigt var inga 787:or inblandade i 9/11, det var 757:or och 767:or, som är byggda med mycket mindre avancerade teknik. De har t.ex. inte fly-by-wire vilket 787 är den första civila boeing att utrustas med. Att de inte har fly-by-wire betyder att styrdonen i cockpit har en fysisk koppling till rodren. Med fly-by-wire styrs rodren med hjälp av elektriska signaler, det är alltså en känsligare teknik.
Som jag sa har även 777 och 767 fått bannor för liknande saker tidigare.
Dessutom vill jag minnas bestämt att 777 har fly-by-wire.
767 däremot har inte 100%-ig fly-by-wire... Men så gott som...

Så du har fel.

Jag brukar inte ge mig in i 9/11 diskussioner, för det är så sjukt löjliga resonemang där det bråkas om vilken färg på skjortan killen på plats 3/rad 15 hade på sig, men det här är inte första gången du haft fel i en diskussion med mig.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Som jag sa har även 777 och 767 fått bannor för liknande saker tidigare.
Dessutom vill jag minnas bestämt att 777 har fly-by-wire.

Så du har fel.

Sorry, 777 är första boeing med fly-by-wire, sa fel där.
På vilket sätt skulle 767 "så gott som" ha fly-by-wire? Den har det inte!

Posted on: 2008/10/29 20:30

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Så här kan vi hålla på hela dagen... JO DET HAR DEN!
Plugga lite så får du se.

EDIT: Förresten sa jag aldrig så gott som. Jag sa inte 100%

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Så här kan vi hålla på hela dagen... JO DET HAR DEN!
Plugga lite så får du se.

Då kan du väl förklara vad du menar? Den har ju inte fly-by-wire så vad menar du med att den "så gott som" har det.

" The only Boeing plane with fly-by-wire technology is the 777."
" But Airbus has taken a much different philosophical approach to using computers than its rival. The European airplane maker designed its new fly-by-wire jets such as the A320 with built-in hard limits, or "protections."
The Boeing Co., on the other hand, believes pilots should have the ultimate say. On Boeing jets, the pilot can override onboard computers and their built-in soft limits. "
http://seattlepi.nwsource.com/business/boe202.shtml

"a B767 can be flown without electrics"
http://www.pprune.org/questions/148217-fly-wire-question.html

"Boeing's conservative approach was illustrated in the 1970s and 1980s when it decided not to include in its 767 more advanced systems such as fly-by-wire, fly-by-light, flat panel video displays, and advanced propulsion systems (Holtby, 1986). Even though the technology existed, Boeing did not believe it was mature enough for the 767."
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/b767.htm

Posted on: 2008/10/29 20:40

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Quote:

c0mputerr0r skrev:
EDIT: Förresten sa jag aldrig så gott som. Jag sa inte 100%

...

Posted on: 2008/10/29 20:45

Anonym
Jag menar att vissa kontroller sätts i rörelse på elektronisk väg vilket kännetecknar fly-by-wire.
Men iofs inte roder exempelvis som har fly-by-cable.

När 767 byggdes ansåg inte Boeing att tiden var mogen för detta system. Men vissa funktioner är enligt fly-by-wire.

Däremot finns det faktist 767-modeller som har full fly-by-wire, men inte 767/222er som flight 175 var.

Ok. Jag sa "så gott som" men menade det lika lite som du menade att Boeing 787 var det första planet med fly-by-wire

See User information
Ok:

Arabisk "terrorist" 1 Nåt arabland, muhammedgatan 911, Jihadeborg.

Arabisk "terrorist" 2 Nåt arabland, muhammedgatan 911, Jihadeborg.

Arabisk "terrorist" 3 Nåt arabland, muhammedgatan 911, Jihadeborg.

osv

Posted on: 2008/11/4 19:52
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper