Vakencorner
|
Anonym
|
Re: New world order
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Religion är opium för folket" som Karl Marx sa.
Det främjar folk att bara sitta passiva och hoppas på att deras Jesus ska komma och ta hand om dem. Ingen Jesus kom och hjälpte de kristna som blev dödade under kejsar Neros tid. Inte heller de kristna som blev dödade under kommunismen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2008/10/30 7:05
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
slänger också in en sång om Jesus,
suite-pee även texten för dom som har svårt att höra, I had an out of body experience, the other day, her name was jesus, and for her everyone cried, everyone cried, everyone cried. Try her philosophy, try her philosophy, try her philosophy, try. You die for her philosophy, die for her philosophy, die her philosophy die. Crossed and terrored ravages of architecture, lend me thy blades, we're crossed and terrored ravages of architecture, hoist around the spade. Try her philosophy, try her philosophy, try her philosophy, try. You die for her philosophy, die for her philosophy, die her philosphy die. DIE.....dIE......dIE......WHY...... lie naked on the floor and let the messiah go through our souls. lie naked on the floor and let the messiah go all through our souls. DIE! like a mother fucker, DIE! like a mother fucker, DIE! like a mother fucker, WHY!? like a Mother fucker, I want to fuck my way to the garden, cause everyone, needs, a mother, FUCKER! The following of a christ, the following of a christ, the following of a christ, the following of a christ, the falling of christ, the falling of christ, the falling of Christ, the falling of Christ. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tror du inte Comp, att vi kan säga så om alla religösa rörelser? Jag känner inte till någon/några som blivit räddade, gör du?
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men många religösa säger ju att religionen rättat dom och så, när det egentligen bara är de själva som fått mer harmoniska tankar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är synd att det finns så många antikristna specielt i detta land,
Men samtidigt förstår ni inte vad det betyder är att följa Min älskade Jesus. Tyvär så är många fast i mörkret och hatar Jesus. Mina vänner en sak ska jag säga er jag upptäckte den här sidan innan herren kom i liv och jag var emot det här med Jesus, jag trodde att jag var kung över världen och att ingen kunde besegra mig, jag trodde på fullaste allvar att jag själv kunde besegra satan, snacka om att jag levde i en lögn och jo jag har sett Zeitgeist, Jordan Maxwell och andra myter så ni behöver inte komma med all nonsen om det ena efter det andra. Nu ska jag ta upp citat från bibeln som säkert kommer att reta upp vissa men det är sanningen mina vänner. Ty många bedragare har gått ut i världen, och de bekänner inte att Jesus är Kristus, som har kommit i köttet. En sådan är Bedragaren, Antikrist. 2 Joh. 7:7 Vem är lögnaren, om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är Antikrist som förnekar Fadern och Sonen. Den som förnekar Sonen har inte heller Fadern. Den som bekänner Sonen har också Fadern. 1 Joh. 2:22,23 Så känner ni igen Guds Ande: varje ande, som bekänner att Jesus är Kristus, som kommit i köttet, han är från Gud, och varje ande som inte bekänner Jesus, han är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu är i världen. 1 Joh. 4:2,3 I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. Joh. 1:1-3 Och Ordet blev människa och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, en härlighet som den ende sonen får av sin fader, och han var fylld av nåd och sanning. Joh. 1:14 Vakna upp mina vänner jag ber er. Följ Jesus det är underbart mycket sker i ditt liv, satan och nwo är besegrade Halleluja. Kolla den här sidan kan vara nåt att tänka på. http://gospel.jesuslever.eu/?cat=29
Posted on: 2008/10/30 18:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nico,
hur gör man för att följa Jesus? Och vem i din närhet avgör om du följer honom? Synd att du säger att "många hatar jesus". Tror inte att någon hator honom som person? Eller hur menar du? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske i sammanhanget:
http://www.tektonics.org/copycat/copycathub.html Most Christians are familiar with Galatians 6:7 , "Whatsoever a man soweth, that shall he also reap." Less known is Proverbs 26:27 , "Whoso diggeth a pit shall fall therein, and he that rolleth a stone, it will return upon him." Both express the Hindu principle of karma (the sum and the consequences of a person's actions during the successive phases of his existence), but since no direct connection can be deduced, we'll merely consider it an interesting coincidence and move on... http://www.tektonics.org/copycat/krishna01.html http://www.tektonics.org/copycat/krishna02.html Lining Up with the Lotus -------------------------------------------------------------------------------- On a "Copycat" List Comparing Buddha to Jesus James Patrick Holding http://www.tektonics.org/copycat/buddha01.html http://www.tektonics.org/copycat/buddha02.html |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Alla ni kristna här på forumet, nu tar vi det här från början.
Jag hatar inte Jesus, jag hatar inte er och jag hatar inte någon människa utan en ordentlig anledning. Jag tycker att alla människor är lika mycket värda och ingen föds ond el god. Det är våra handlingar som avgör vilka vi är. Jag ser aldrig ner på någon för att hon har en annan religiös uppfattning än mig el liknande. MEN när det kommer till er kristna så är fallet annorlunda. Många av er ser ner på människor som inte är kristna, ni betraktar ickekristna som mindre värda, förtappade, vilsna, kommer ej till himlen osv osv. Och jo jag kan visst historien. Korstågen, häxbränderna, kolonialiseringen av tredje världen osv osv. Detta är ert förflutna. Är det så konstigt verkligen att många unga idag är skeptiska till att följa en religion som bettet sig på det viset? Tyder inte det snarare på att människor idag börjar bli mer friska och självtänkande?
Posted on: 2008/10/30 20:11
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vi blir inte alls förvånade. Det står skrivet sedan tretusen år att detta skulle hända. Samma sak med de "kristna" du talar om. Ju äldre jag blir, ju mer övertygad blir jag om att vi lever i det som den kristna traditionen kallar "den yttersta tiden". Ointresset för religion parat med intresset för materiella ting bara stärker min uppfattning.
Posted on: 2008/10/30 20:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ok så du menar att de som slogs i korstågen, brände "häxor" och kolonialiserade länder med våld inte kan betraktas som kristna?
Posted on: 2008/10/30 20:22
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
De kan säkerligen betraktas som kristna. Att vara kristen kräver ju egentligen, precis som att vara muslim, hindu eller buddist, bara att man tror på givna saker.
Att jag skriver att dessa inte kan kallas kristna är för att någon som bedriver ett korståg inte har: älskat sin nästa som sig själv, vänt andra kinden till, "icke dräpt", förlåtit, följt "Fredsfursten", gjort vad man vill att människor skall göra mot en... Det finns hur många Bibelord och framför allt Jesuscitat som klart o tydligt beskriver att det du talar om inte är kristet. Det finns gott om "kristna" rörelser som förespråkar våld, KKK t ex. Ibland undrar jag hur de läser Bibeln. Som fan kanske?
Posted on: 2008/10/30 20:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bibeln är skriven av flera hjärnor/personer som inte ens träffat jesus...
Posted on: 2008/10/30 20:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag är väl medveten om att endast fyra till sju skribenter, beroende på vad man anser, har träffat mannen i fråga. Vad jag inte förstår är vad det har i den här diskussionen att göra.
Posted on: 2008/10/30 21:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det är just detta som är problemet med religion. Att folk alltid har och alltid kommer att tolka budskapen på flera olika sätt. En del tolkar och lever på ett fredligt och respektfullt sätt medan många andra inte gör det. Ofta används religionen på väldigt destruktiva och egoistiska sätt. Jag är personligen väldigt intresserad av andlighet, "andra dimensioner", Gud, jesus, utveckling mm. Det är ju bland annat därför jag är här på vaken. Men religion är för mig lågnivå flum, skapat av auktoriteter för att kontrollera och dominera massorna. Varför ska man gå runt och ha ångest och känna sig nedtryckt inför Gud? Varför förmedlas ständigt dessa signaler inom religionerna? Varför är pengar ett kopiöst stort inslag? För mig räcker dessa två aspekter till för att jag ska rygga tillbaks.
Posted on: 2008/10/30 23:45
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det negativa med religion som du nämner är ju just människornas missbruk av den genom tiderna. Pengar är ett stort inslag, därför att människan älskar pengar och materialism. Men jag känner väl igen dina argument därför att jag själv har varit i samma skeptiska tillstånd för inte så länge sedan. Jag trodde rätt hårt på att vetenskapen hade svaren på alla frågor, att evolutionsteorin var bevisad osv, ungefär den politiskt korrekta världsbilden alltså. Däremot har jag alltid genom hela mitt liv haft en intuitiv känsla av att det är något fundamentalt fel med samhället, och alltid undvikit "grupp-bildning" och kollektivism, alltid försökt bilda min egen syn på sakerna. Så därför, studera budskapet i Bibeln själv, förlita dig inte på andras förvrängningar av den. Den boken har otroligt mycket att ge, inte minst om den tid vi lever i nu. Du vet väl att människans avfall från den rätta tron straxt före Jesus återkomst och den sista tiden beskrevs i GT redan för ca 2500 år sedan. Mitt uppvaknande började med att studera färska händelser som Irak-kriget, NWO, 9/11 och sedan bakåt i historien, och till slut kommer man fram till att det sedan tidernas begynnelse har funnits en konspiration mot människan. Människan, som är Guds skapelse. Sedan livet skapades har det bara, i bästa fall, lyckats göra kopior av sig själv i generation efter generation. Ingen evolution har någonsin ägt rum på Jorden, det är viktigt att förstå det. Det är nyckeln till insikt om Guds existens. Du ska inte känna ångest inför Gud. Men du bör visa respekt för Skaparen, när du ser hans skapelse och mångfald här på Jorden. Visa ödmjukhet inför det. Att följa Guds lagar är inte något betungande straff, det är självklara regler som bör vara grunden i alla samhällen, däremot kan det ju bli problem hos dagens korrupta människor som är styrda av egoism och materialism. Jag håller själv på att "skala ner" just den korrupta delen i mitt eget medvetande, vilket kan vara nog så svårt i vårt genomkommersiella system. Gör inte som "seilon" t.ex. gör på det här forumet, dvs förnekar Guds existens och upphöjer människan själv till "gud", att det är vi själva som skapat oss! Han säger att han är "allsmäktig" samtidigt som man ser att hans tankar, ord och fraser inte är hans egna utan programmerade i hans medvetande. Vilken ironi! Det är New Age, falska läror som är så lätt att genomskåda. De tror att de har fått någon sorts ny insikt, när det redan i 1:a Moseboken står om ormen som säger "ni skall visst inte dö" och "ni blir som Gud med kunskap om gott och ont". New Age är en fälla som satts upp för att fånga människor som har behov av något att hoppas och tro på, men som också förnekar Guds existens.
Posted on: 2008/10/31 12:31
Edited by miksjo on 2008/10/31 12:46:48
Edited by miksjo on 2008/10/31 13:17:50 |
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login