vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: Den lilla bilden

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:

Resized Image

Vad kom Steven Jones fram till att metallen bestod av?

Sedan var de inte smält metall i meteorerna.

http://www.amny.com/news/local/groundzero/am-wtcrelics-pg2006,0,17616.photogallery

Titta på bild 30 och framåt. Knappar för navigera framåt sitter lång till höger om ni har en stor skärm som jag har.

Det märkliga är att det finns papper i ”meteorerna” .

Det påstås att de också bestod av "twisted metal". Ser dessutom rostig ut och aluminium rostar väl inte?

Posted on: 2008/10/31 2:10
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Det påstås att de också bestod av "twisted metal". Ser dessutom rostig ut och aluminium rostar väl inte?

Naturligtvis rostar inte aluminium men varför ska du och andra alltid se världen så selektivt?

Papperet som finns i ”meteoren” kan inte ha varit där om de var smält stål.

Så är ”meteoren” vilket det står hoppressat material och inte någon smält metall överhuvudtaget.

”Meteoren” motsvara en skrothög och därför kan man inte ta ett prov från den och tro att man får en rättvis analys. Det normala är att man tar fem till sju olika prover där man dessutom anstränger sig att få så olika innehåll i proverna som det går. Sedan analysera man alla prover för sig och lägger samman proverna och analyser även det. Ofta när de gäller inhomogena material som skrothögar så är två laboratorier inblandade så man jämför dessa två laboratorier resultat och stämmer de inte överens får ett tredje laboratorie (skiljelaboratorie) analysera proverna och deras resultat jämförs då med de två första laboratorierna resultat och det laboratorie som hamnat närmast det tredje laboratoriets resultat kommer att gälla.

Det är alltså komplicerat att analyser skrothögar. Så vad än Steven Jones kommer fram till i sin analys av en klump från en ”meteor” blir analysen osäker.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det står vid bilderna att det bl.a. består av "twisted metal".

Posted on: 2008/10/31 10:18

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det står vid bilderna att det bl.a. består av "twisted metal".

Skrot är blandad metall oberoende av hur den blivit blandad och de brukar innehålla förvriden metall även de jag syftar på så om du såg både "meteoren" och de skrothögar jag har erfarenhet av skulle du i vissa fall inte se någon skillnad på dem.

See User information
Quote:

Du påstår också att det inte fanns någon smält metall alla ibland detta matrial.

Får inte ihop detta. Bilderna visar bollar av blandad kompott. bl.a. metall som förvridits, smälts genom värme. Det står även så vid bilderna. Papper tycks också finnas.

Posted on: 2008/10/31 21:21

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Du påstår också att det inte fanns någon smält metall alla ibland detta matrial.

Får inte ihop detta. Bilderna visar bollar av blandad kompott. bl.a. metall som förvridits, smälts genom värme. Det står även så vid bilderna. Papper tycks också finnas.

Du måste ha liten livserfarenhet som tror att förvriden metall alltid måste ha smälts för att de ska gå. Så är det inte utan det räcker med ett stort tryck.

Jag ser då inte att det nämns något om smält material i texten till bildern av "meteoren" så du får nog visa var det står någonstans.

Det sägs att "meteoren" består av flera hoptryckta våningar och så ser också metallskrot ut ibland då man pressat ihop det innan transport till smältverk för att det ska ta mindre plats.

See User information
zink, jag vet inte om du slösar bort din egen tid genom dina inlägg på vaken.se, men du slösar bort andras. vi som är uppriktigt intresserade av att följa diskussionerna här och göra egna inlägg störs av din medverkan, eftersom det du skriver i stort sett aldrig passar in i sammanhanget.

Ett tips till dig är att starta en egen blogg där du sköter dina egna diskussioner.

Posted on: 2008/11/4 12:25

Anonym
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
zink, jag vet inte om du slösar bort din egen tid genom dina inlägg på vaken.se, men du slösar bort andras. vi som är uppriktigt intresserade av att följa diskussionerna här och göra egna inlägg störs av din medverkan, eftersom det du skriver i stort sett aldrig passar in i sammanhanget.

Ett tips till dig är att starta en egen blogg där du sköter dina egna diskussioner.

Vilket sammanhang?

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:

Ja, kan inte vara lätt när man försöker hålla en lögn uppe och någon smart person kritiserar den och pekar ut fel hela tiden. Är det inte lättare att helt enkelt tro på det som är mest sannolikt?

Posted on: 2008/11/5 16:46
/

See User information
Jag tänkte egentligen inte ge mig in i fler 9/11-diskussioner på Vaken men vad tusan...

Quote:

Twoofer skrev:

Ja, kan inte vara lätt när man försöker hålla en lögn uppe och någon smart person kritiserar den och pekar ut fel hela tiden.

Så känner nog särskilt de neo-konservativa med sin eviga ström av lögner för att täcka över en obekväm sanning. En sak är säker; deras mål och strategi har uppfyllts till punkt och pricka tack vare 9/11.

Sedan vill jag påpeka att de verkliga..och jag menar de verkliga frågetecknen som främst förs fram av de anhöriga själva knappast kan räknas som att "hålla en lögn uppe". Det är lätt att sitta här på Vaken och kritisera och peka ut fel eftersom ingen av oss har någon egentlig kunskap och inblick i situationen. Jag väntar fortfarande på att en s.k "debunker" vågar ta sig an de verkliga frågorna - de där utan teorier och spekulationer.

Quote:

Är det inte lättare att helt enkelt tro på det som är mest sannolikt?

Just därför är det många nuförtiden som tror på det mest sannolika - att vi inte fått sanningen och svaren om 9/11.

Posted on: 2008/11/5 17:20
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Jean-Baptiste skrev:

Ja, kan inte vara lätt när man försöker hålla en lögn uppe och någon smart person kritiserar den och pekar ut fel hela tiden. Är det inte lättare att helt enkelt tro på det som är mest sannolikt?

Skäpt dig, jag diskuterade de bilder och den text som Zink länkade till och frågade.. Anklaga gärna någon för lögn men se då först till att du angriper rätt person.

Posted on: 2008/11/5 18:42

Fahrenheit451

See User information
Om du menar att det som som dryftas här på vaken.se är lögn, så kan jag glädja dig med att du är fri att sluta följa diskussionerna. Jag tror att det skulle underlätta för dem som inte tror det är lögn att följa med i debatterna.
Varför inte vässa dina argument tills det här (om det här) når mer traditionella medier med större spridning. Som det ser ut nu verkar det dock inte som om du behöver vara orolig för att denna "vakenhet" ska spridas.
Både du och zink är upphovsmän till fler inlägg än de flesta andra. Får jag lov att fråga varför ni engagerar er så enträget som ni gör?

Posted on: 2008/11/5 23:33

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
Om du menar att det som som dryftas här på vaken.se är lögn, så kan jag glädja dig med att du är fri att sluta följa diskussionerna. Jag tror att det skulle underlätta för dem som inte tror det är lögn att följa med i debatterna.
Varför inte vässa dina argument tills det här (om det här) når mer traditionella medier med större spridning. Som det ser ut nu verkar det dock inte som om du behöver vara orolig för att denna "vakenhet" ska spridas.
Både du och zink är upphovsmän till fler inlägg än de flesta andra. Får jag lov att fråga varför ni engagerar er så enträget som ni gör?

För att vi antagligen gillar att diskutera och debattera. Varför förstår ingen truther detta?

Posted on: 2008/11/6 8:14
/

Anonym
Quote:

Jean-Baptiste skrev:

Jag har motiverat det förut så då gör jag det igen.

ALLA som påstår att det har en "sanning" (911truth, mormoner vi har sanningen, Jehovas Vittnen vi har sanningen o.s.v.) fångar mitt intresse för alla som påstår detta ska tåla viket kritik som helst.

Verkligheten har dock visat sig var precis tvärt om. Alla som påstår sig ha ”sanningen” är extra känslig för kritik och blir lätt arga och stötta av kritiken och varför alla som påstår sig ha ”sanningen” är på det viset har även det fångat mitt intresse.

Det ska också sägas att det inte var vaken.se som kom först med vaken.se idéerna utan en jag lärde känna. Sedan var det en artikel i DN som gjorde att jag fick veta att vaken.se fanns.

Så att vaken.se medlemmarna blir arga eller irriterade när de diskutera med mig är intressant då jag har precisa samma erfarenheter från diskussioner med mormoner och Jehovas Vittnen som jag diskuterat med i åratal innan jag började vara på vaken.se

Om det inte är raderat så går det att hitta citat där jag klippt ihop reaktioner från vaken.se medlemmar, mormoner och Jehovas Vittnen och de är förbluffande likartade.

Varför det är på det viset är mycket intressant för mig för det måste finnas en påverka på oss människor när vi tror på ”sanningar” som bara syns i vissa miljöer som har dåligt kontakt med resten av samhället.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jean-Baptiste skrev:

Jag har motiverat det förut så då gör jag det igen.

ALLA som påstår att det har en "sanning" (911truth, mormoner vi har sanningen, Jehovas Vittnen vi har sanningen o.s.v.) fångar mitt intresse för alla som påstår detta ska tåla viket kritik som helst.

Verkligheten har dock visat sig var precis tvärt om. Alla som påstår sig ha ”sanningen” är extra känslig för kritik och blir lätt arga och stötta av kritiken och varför alla som påstår sig ha ”sanningen” är på det viset har även det fångat mitt intresse.

Det ska också sägas att det inte var vaken.se som kom först med vaken.se idéerna utan en jag lärde känna. Sedan var det en artikel i DN som gjorde att jag fick veta att vaken.se fanns.

Så att vaken.se medlemmarna blir arga eller irriterade när de diskutera med mig är intressant då jag har precisa samma erfarenheter från diskussioner med mormoner och Jehovas Vittnen som jag diskuterat med i åratal innan jag började vara på vaken.se

Om det inte är raderat så går det att hitta citat där jag klippt ihop reaktioner från vaken.se medlemmar, mormoner och Jehovas Vittnen och de är förbluffande likartade.

Varför det är på det viset är mycket intressant för mig för det måste finnas en påverka på oss människor när vi tror på ”sanningar” som bara syns i vissa miljöer som har dåligt kontakt med resten av samhället.

Min spontana reaktion som den amatörmässiga psykolog jag är.
Lås in era barn...
Jag tror du lider av tvångstankar och dyl... Du ska inte behöva ha det så här… Det finns hjälp där ute...

Om du drar ordet sanning över en och samma kam så som, politik, korruption, religion och andra onaturliga fenomen så har du verkligen ett problem. Det är ett faktum zink, man behöver inte vara nån speciallist för att se det - Jag tror du har problem med att sammankoppla logiska saker helt enkelt…

See User information
Om du har motiverat det förut, så har jag inte sett det. Du är författare till 2207 inlägg och jag har tack och lov inte läst alla. Jag tänker inte nedlåta mig til att kommentera din motivering, men jag antar att så länge du håller dig till "Skepticism" på forumet och inte stör andra diskussioner med ovidkommande inlägg, så är du inte direkt i vägen för någon.

Allt gott!

Posted on: 2008/11/6 12:09

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Lås in era barn...
Jag tror du lider av tvångstankar och dyl... Du ska inte behöva ha det så här… Det finns hjälp där ute...

Om du drar ordet sanning över en och samma kam så som, politik, korruption, religion och andra onaturliga fenomen så har du verkligen ett problem. Det är ett faktum zink, man behöver inte vara nån speciallist för att se det - Jag tror du har problem med att sammankoppla logiska saker helt enkelt…
Äsch!
Zink, lyssna inte på Jumalauta. Du lider inte av tvångstankar eller dylikt. Du är en helt normal person, eftersom termen "normal" defineras av mainstream. Du är förmodligen välutbildad och har svårt att släppa den världsbild du undermedvetet vet inte stämmer.
Vad skulle du annars göra här?
Du är inte här på uppdrag av någon som vissa tycks tro, utan du är här för dig själv och du kämpar med näbbar och klor för dig själv.

Jag vill inte heller att världen ska vara som den är och jag förnekade det länge trots att jag hade alla fakta.

Jag har betett mig illa mot en del vänner jag haft som försökt att diskutera dessa saker med mig. Trots att jag vetat att de haft rätt har jag inte velat att det ska vara så.

Likt en struts stoppade jag länge huvudet i sanden (och du behöver inte påpeka för mig att strutsar egentligen inte gör detta, för det är jag väl medveten om).

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Lås in era barn...

Äsch!
Zink, lyssna inte på Jumalauta. Du lider inte av tvångstankar eller dylikt. Du är en helt normal person, eftersom termen "normal" defineras av mainstream. Du är förmodligen välutbildad och har svårt att släppa den världsbild du undermedvetet vet inte stämmer.
Vad skulle du annars göra här?
Du är inte här på uppdrag av någon som vissa tycks tro, utan du är här för dig själv och du kämpar med näbbar och klor för dig själv.

Jag vill inte heller att världen ska vara som den är och jag förnekade det länge trots att jag hade alla fakta.

Jag har betett mig illa mot en del vänner jag haft som försökt att diskutera dessa saker med mig. Trots att jag vetat att de haft rätt har jag inte velat att det ska vara så.

Likt en struts stoppade jag länge huvudet i sanden (och du behöver inte påpeka för mig att strutsar egentligen inte gör detta, för det är jag väl medveten om).

Rena spekulationer och gissningar Som sagt, det var en spontan reaktion från en amatör, du kanske vet bättre...

men allvarlig... När man försöker övertyga religiöst troende människor på ett forum, annonymt - i åratal... Och sen dra jämförelsen med dem och oss här på vaken - Se felet, begrav inte skallen i sanden igen...

Det är lixom en annan femma att söka sanningar hos människor som TROR på på skepnader, Jesus, Muhammed och andra religioner i jämförelse med korruption, politik och verkliga konspirationer... Det är helt onödigt att låtsas som att zink är här av intresse.
Han vet mycket väl vad världen handlar om...

Nu är vi OT igen. Sorry.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Lås in era barn...

Om man inte kan dra sanningar över en och samma kam så finns allstå flera sanningar som dessutom inte är överens och då är de inte sanningar längre.

Så då tar jag och frågar vad du och andra anser att ordet sanning står för i dessa sammanhang:

911truth.org, 911truth.eu, sweden911truth.blogspot.com, ae911truth.org o.s.v.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Lås in era barn...

Om man inte kan dra sanningar över en och samma kam så finns allstå flera sanningar som dessutom inte är överens och då är de inte sanningar längre.

Så då tar jag och frågar vad du och andra anser att ordet sanning står för i dessa sammanhang:

911truth.org, 911truth.eu, sweden911truth.blogspot.com, ae911truth.org o.s.v.

Det kan jag svara på lille vän.....

"Fram med sanningen, vi släpper inte taget förrän den ligger på bordet, och när den väl ligger där så räkna med att ni ligger pyrt till om det visar sig att misstankarna stämmer"

.....nöjd?

Posted on: 2008/11/7 9:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Det kan jag svara på lille vän.....

"Fram med sanningen, vi släpper inte taget förrän den ligger på bordet, och när den väl ligger där så räkna med att ni ligger pyrt till om det visar sig att misstankarna stämmer"

.....nöjd?

Nej om man påstår sig framföra sanningen ska det redan var avklarat att veta om misstankarna stämmer eller inte för vet man inte det så kan man inte veta att man verkligen har sanningen för vad händer om misstankarna visar sig vara felaktiga och den förväntade sanningen inte finns?

See User information
Zink,

Jag förklarade för dig någon gång tidigare men du tycks fortfarande ha missuppfattat saker och ting.

9/11 Truth för mig är inte "vi har sanningen om 9/11" utan "vi kräver sanningen om 9/11".

Frågor som berör märkliga sammanträffanden, lagbrott, förhindrande av utredningar innan 9/11 samt regeringens kamp mot en utredning kan väl knappast missuppfattas. Dessa människor och många av oss övriga vill se att dessa frågor tas upp. Detta av en enda anledning - att se till att de verkliga förövarna ställs inför rätta och att inga dåd av det här slaget kan ske igen. Tycker du att det är för mycket begärt ?

Om något ska klassas som sanning så borde detta vara den fakta som ligger på bordet och väntar. Har du kollat upp följande personer på sistone:

- Robert Wright
- Sibel Edmonds
- Coleen Rowley
- Anthony Shaffer

Din definition av vad "truth" innebär i dessa rörelser skiljer sig från andras. Du försöker hålla kvar diskussionen på en låg nivå genom att förvränga ordets mening i sammanhanget.

Posted on: 2008/11/7 9:53
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

9/11 Truth för mig är inte "vi har sanningen om 9/11" utan "vi kräver sanningen om 9/11".

Han fattar mycket väl vad vi säger...

Jag fattar inte denna tolerans för en vuxen skitunge som låtsas att han inte förstår skillnaden mellan att kräva en sanning och veta en sanning innom ett visst område/sakfråga! Han kallar sig högUTbildad på det hela... Voine voine....

Jävla sandlåda!

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

Jag förklarade för dig någon gång tidigare men du tycks fortfarande ha missuppfattat saker och ting.

Frågor som berör märkliga sammanträffanden, lagbrott, förhindrande av utredningar innan 9/11 samt regeringens kamp mot en utredning kan väl knappast missuppfattas. Dessa människor och många av oss övriga vill se att dessa frågor tas upp. Detta av en enda anledning - att se till att de verkliga förövarna ställs inför rätta och att inga dåd av det här slaget kan ske igen. Tycker du att det är för mycket begärt ?

Om man kräver SANNINGEN så måste man veta att den SANNING man kräver finns eller hur?

Quote:

Om något ska klassas som sanning så borde detta vara den fakta som ligger på bordet och väntar. Har du kollat upp följande personer på sistone:

- Robert Wright

FBI agent som hävdar att USA kunde ha förhindrat de 19 kaparna så han går inte emot den officiella ståndpunkten som också kom fram till att FBI och CIA kunde ha förhindrat de 19 kaparna om de samarbete bättre.

Sibel Edmonds

FBI översättare som hävdade att Osama bin Laden planerade att attackera 4-5 städer med plan och att flera av de 19 kaparna redan var i USA.

- Coleen Rowley

FBI agent som anklagar FBI för att ha missat att de hade information om en attack med flygplan före 911.

- Anthony Shaffer

Militär som anklagar USA för att ha missat att ”secret US intelligence unit” hade identifierat Mohammed Atta och tre andra kapare före 911.

Så jag finner att ingen av dessa fyra personer på något sätt går emot de officiella förklaringen att det var 19 kapare som utförde 911.

Quote:

Din definition av vad "truth" innebär i dessa rörelser skiljer sig från andras. Du försöker hålla kvar diskussionen på en låg nivå genom att förvränga ordets mening i sammanhanget.

Fattar inte var du menar så du får försöka göra din ståndpunkt lite tydligare. Vad är de för ”låg nivå” du syftar på?

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper