vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Hallandsåsen?
#1


See User information
Måste la vara nåt jävla skumt med detta bygge?

Nån mer än jag som tror på en ev underjordisk bas?

Posted on: 2008/11/3 14:55
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#2


See User information
Antagligen är du inte ensam om dina misstankar men jag har svårt att se var de kommer ifrån.
Skulle inte en underjordisk bas hållas lite mer hemlig? Skulle den ta tjugo år att bygga? Varför dra en tåglinje rakt igenom den? Varför tillåta att tusentals civilister arbetar på den? Varför tillåta att den blir en evighetslång följetång i media? Varför lägga den inuti en rullstensås?

Posted on: 2008/11/3 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#3


See User information
Här har vi en riktigt tokig " Konspirationsteori " som MSM skulle kunna gotta sig i...


Så här skulle det kunna stå på en löpsedel i GT/Expressen/Aftonbladet.


"Vaken.se, en sida fullt med konspirations-teoretiker, tror att det byggs en underjordisk bas under Hallands-åsen"

Posted on: 2008/11/3 17:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#4
Fast alla är väl ganska väl införstådda att det finns underjordiska baser? Eller?

Vissa strategiska mål är också apterade med sprängämnen för att detoneras vid en invasion.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#5


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Fast alla är väl ganska väl införstådda att det finns underjordiska baser? Eller?

Vissa strategiska mål är också apterade med sprängämnen för att detoneras vid en invasion.



Visst !

Posted on: 2008/11/3 17:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#6
Quote:

Spartacus88 skrev:
Visst !
Men ärligt?
Ditt inlägg fastnade i min sarkasm-scanner.
Militären har ju tagit var och varannat bergrum som baser osv. Deras misstag... De trodde först att bergrum skyddar mot atomvapen, när det i själva verket gör det till en gigantisk ugn som gräddar befolkningen well-done.
För att skydda mot atomsprängningar måste man ner en bra bit under jorden. Detta är ju sunt förnuft att det därför finns underjordiska baser.

Även om jag inte tror att hallandsåsen är en underjordisk bas, så är väl inte underjordiska baser någonting man betecknar som konspirationsteorier? Eller är jag ute och cyklar nu?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#7


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:
Visst !
Men ärligt?
Ditt inlägg fastnade i min sarkasm-scanner.
Militären har ju tagit var och varannat bergrum som baser osv. Deras misstag... De trodde först att bergrum skyddar mot atomvapen, när det i själva verket gör det till en gigantisk ugn som gräddar befolkningen well-done.
För att skydda mot atomsprängningar måste man ner en bra bit under jorden. Detta är ju sunt förnuft att det därför finns underjordiska baser.

Även om jag inte tror att hallandsåsen är en underjordisk bas, så är väl inte underjordiska baser någonting man betecknar som konspirationsteorier? Eller är jag ute och cyklar nu?


Nejdå. Du är inte ute och cyklar.

Har själv befunnit mig ( arbetat ) i en av Sveriges stora militära bergrum...

Posted on: 2008/11/3 18:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#8
Quote:

Spartacus88 skrev:
Nejdå. Du är inte ute och cyklar.

Har själv befunnit mig ( arbetat ) i en av Sveriges stora militära bergrum...
Var detta nedsänkt under jord eller var det på marknivå?

Byggår?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#9


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:
Nejdå. Du är inte ute och cyklar.

Har själv befunnit mig ( arbetat ) i en av Sveriges stora militära bergrum...
Var detta nedsänkt under jord eller var det på marknivå?

Byggår?



Dom två Bergrum jag arbetat i var på marknivå och det ena bygget påbörjades i början av femtiotalet och det andra tidigare...

Det ena kan även ha sträckt sig under marknivå, men jag är inte helt säker.

Posted on: 2008/11/3 19:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#10


See User information
Jag tycker också det är lite mystiskt att dom skulle göra en tunnel genom den och ha en massa media publicitet om det var en militärbas, då är det väll antagligen troligare att det är som media säger, eller något åt det hållet.

Posted on: 2008/11/3 23:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#11


See User information
Min personliga åsikt är att Hallandsåsen INTE kan vara en underjordisk bas eftersom den dras genom en ås. Åsar består som alla vet av jord och sten. Dessutom är den full med vatten vilket inte någon konstruktör brydde sig om. (Politiskt fungerar det så att ska ett bygge göras så är det svårt att ändra på det när väl ett beslut tagits. Istället för att tänka igenom saken lite bättre innan det första spadtaget påbörjats.)
När jag gick en miljökemikurs vid universitetet kom en kemist dit som hade haft ansvaret för problemen som uppstod EFTER skandalen. Han berättade att det inte förelåg någon stor risk vid området som media hade blåst upp det till eftersom halveringstiden för det aktiva ämnet i Rockagill var sju dagar så det försvann väldigt fort.
Arbetarna vid Skanska ville inte använda skyddsutrustning eftersom de tyckte det var så jobbigt att arbeta med trots att det var stora döskallar och varningstexter på kemikalierna.
Nog om detta nu men ska bara nämna att Skanska som är ett så stort företag inte hade någon miljöansvarig vid den tiden.
- Nej, sådant larv håller vi inte på med här. Vi bygger vägar och broar, berättade kemisten att de hade sagt till honom.
Efter denna skandal har de defenetivt anställt miljöansvariga, berättade han vidare
(Mycket märkligt med tankte på vilket stort företag det är och vilka stora ingrepp de gör i naturen.)

Posted on: 2008/11/4 0:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#12
Quote:

frihetskrigare skrev:
Min personliga åsikt är att Hallandsåsen INTE kan vara en underjordisk bas eftersom den dras genom en ås. Åsar består som alla vet av jord och sten. Dessutom är den full med vatten vilket inte någon konstruktör brydde sig om. (Politiskt fungerar det så att ska ett bygge göras så är det svårt att ändra på det när väl ett beslut tagits. Istället för att tänka igenom saken lite bättre innan det första spadtaget påbörjats.)
När jag gick en miljökemikurs vid universitetet kom en kemist dit som hade haft ansvaret för problemen som uppstod EFTER skandalen. Han berättade att det inte förelåg någon stor risk vid området som media hade blåst upp det till eftersom halveringstiden för det aktiva ämnet i Rockagill var sju dagar så det försvann väldigt fort.
Arbetarna vid Skanska ville inte använda skyddsutrustning eftersom de tyckte det var så jobbigt att arbeta med trots att det var stora döskallar och varningstexter på kemikalierna.
Nog om detta nu men ska bara nämna att Skanska som är ett så stort företag inte hade någon miljöansvarig vid den tiden.
- Nej, sådant larv håller vi inte på med här. Vi bygger vägar och broar, berättade kemisten att de hade sagt till honom.
Efter denna skandal har de defenetivt anställt miljöansvariga, berättade han vidare
(Mycket märkligt med tankte på vilket stort företag det är och vilka stora ingrepp de gör i naturen.)


"...den dras genom en ås. Åsar består som alla vet av jord och sten."

Jag kände inte till att ås är jord och sten... hehe.

Tunneln dras väl genom Hallandsås som är berg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#13


See User information
Jo, men det är ju just det.
Idag är det kanske inte så lätt att bygga en underjordisk bas utan att bli upptäckt. iaf inte i södra delarna av sverige som är någorlunda tätbefolkat. Detta är ändå ett bygge som tar många år.

Sen nämner också phil schneider ett bygge i Sverige vid denna tiden... världens största underjordiska bas säger han?!

Bara för att många civila jobbar där så betyder det inte att dom kan ha nåt "eget" bygge vid sidan av det "riktiga" bygget. Där utav att bygget blivit uppskjutet så många år?


finns det inget skumt om Skanska och Stuart Graham t.ex? isf gör ju det denna konspen ännu bättre? :)

Posted on: 2008/11/4 13:52
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#14


See User information
Det enda skumma med Hallandsåsbygget är inte alla dessa lärda människor kunde förutse problemen som skulle uppstå när man borrar genom en grushög. Att de inte fattde att grundvattnet skulle rinna ut t ex... Hallå, är det någon hemma? Trodde inte det, nä...

Posted on: 2008/11/4 19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#15
Hallandsåsen är en urbergshorst:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Urbergshorst

Alltså berg...

Det finns massa sprickbildningar och delarsom är söndervittrade + delar som är fyllda med vatten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#16
Är hallandsåsen godare än bearnaisesås?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#17
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Är hallansåsen godare än bearnaisesås?


Korrigering:

Hallandssåsen, avsåg du väl.

Men jag svarar ändå...: det är en smaksak..., den är i varje fall inte gulare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#18


See User information
Så vart tror ni basen annars skulle ligga i Sverige som Phil pratar om, om det inte är Hallandsåsen?

Posted on: 2008/11/5 13:27
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#19


See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Så vart tror ni basen annars skulle ligga i Sverige som Phil pratar om, om det inte är Hallandsåsen?

Det kanske inte är sant? Du vet, inte allt är sanning, inte ens konspirationer...

Posted on: 2008/11/5 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#20
Quote:

nazgul4 skrev:
Så vart tror ni basen annars skulle ligga i Sverige som Phil pratar om, om det inte är Hallandsåsen?
Du har inte tänkt på att floppen med hallandsåsen som gavs ett oerhört mediautrymme kanske var för att dölja bygget av baserna på en helt annan plats?

Vad jag hört finns det inte en, utan tre stora baser.

Hur stor bevakning av olika byggen tror du folk vill se?

Bygget av globen med alla svartjobbare för att sedan avlösas av hallandsåsbygget...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#21


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Så vart tror ni basen annars skulle ligga i Sverige som Phil pratar om, om det inte är Hallandsåsen?

Det kanske inte är sant? Du vet, inte allt är sanning, inte ens konspirationer...



nehe!? man kan ju undra varför jag satte denna tråden i konspirationsforumet...

Posted on: 2008/11/8 10:57
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#22


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Så vart tror ni basen annars skulle ligga i Sverige som Phil pratar om, om det inte är Hallandsåsen?
Du har inte tänkt på att floppen med hallandsåsen som gavs ett oerhört mediautrymme kanske var för att dölja bygget av baserna på en helt annan plats?

Vad jag hört finns det inte en, utan tre stora baser.

Hur stor bevakning av olika byggen tror du folk vill se?

Bygget av globen med alla svartjobbare för att sedan avlösas av hallandsåsbygget...



Ja, där sa du nåt. Kan nog mycket väl stämma.

Det hade varit kul att veta om nån har sett nåt skumt område i landet med nån extrem övervakning... där det egentligen inte ska finnas nånting.

Posted on: 2008/11/8 10:59
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#23
Quote:

nazgul4 skrev:
Ja, där sa du nåt. Kan nog mycket väl stämma.

Det hade varit kul att veta om nån har sett nåt skumt område i landet med nån extrem övervakning... där det egentligen inte ska finnas nånting.
Sannolikheten är väl ganska stor att de använt sig av redan befintliga kulvertar initialt... Och gruvor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#24


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Ja, där sa du nåt. Kan nog mycket väl stämma.

Det hade varit kul att veta om nån har sett nåt skumt område i landet med nån extrem övervakning... där det egentligen inte ska finnas nånting.
Sannolikheten är väl ganska stor att de använt sig av redan befintliga kulvertar initialt... Och gruvor.



Måste ju finnas nån som sett nåt som nån inte borde ha sett iaf. Eller blivit bortjagad från nåt övervakat område?

Posted on: 2008/11/9 16:35
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
79 user(s) are online (79 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 79

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS