vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The Alchemist av Paulo Coelho - ljudbok

See User information
Måste tippsa om denna bok!
Den är fylld av små visdomsord och spelar in på universums hemligheter.
Den har bibliska teman men även ockulta.

Fantastiska karaktärer, och ett spännande äventyr är det som möter än i denna bok.
Boken handlar om en pojke som lever ut en av sina drömmar. En dröm om en skatt i egypten i närheten av pyramiderna.
Under sin färd får han (men även åhöraren) se vikten av att ta lärdom från dem som har visdom att delge..

Jag körde på talboksversionen och plöjde nästa hela på en vanlig 8 timmarsdag.
HELT perfekt!
Skådispelaren som läser är dessutom väldigt bra.

..den är på engelska.

Posted on: 2008/11/5 17:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The Alchemist av Paulo Coelho - ljudbok
Ett av mina första inlägg...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=10033&forum=14

Gillar fortfarande inte faktumet att Madonna gillar han.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ok

Grymt bra bok ivf!

Posted on: 2008/11/5 17:21

See User information
Har läst boken, rätt så fängslande, men är litet tveksam till vad han vill åstadkomma med sitt kändiskap och kontakter inom bokvärlden.

Har faktiskt läst litet några böcker av honom, han hyllar bankmän och pratar om att han är med i någon slags ordersällskap. Ibland tyckte jag att det var litet otäckt hur han såg ned på vanligt folk och uppmanade till ett liv av äventyr med mera. Sexuella relationer med flera personer, ett liv av fantasi och rikedom i form av papperspengar och guld.

Posted on: 2008/11/5 17:53

See User information
Jag har inte kollat bakgrunden på personen.
Men det spelar inte mig någon roll vem som skrev boken.
Kollar man bakgrunden på mig så har jag också en massa "onda" saker bakom mig.
Men det spelar ingen roll, jag kan alltid förklara mig och berätta vad den bakomliggande orsaken för mina agerande var.
Alla har sådana sidor - så varför dömma ut någon för att han/hon inte är "genomgod".
Folk lägger märke till och anmärker på det som berörde dem mest - men det är inget som säger att upplevelsen är den samma för alla personer.
Alla är på olika mentala plan och gör sin egen tolkning.

Quote:
Ibland tyckte jag att det var litet otäckt hur han såg ned på vanligt folk och uppmanade till ett liv av äventyr med mera.

Livet ÄR i sig själv ett äventyr. Hur kan det vara skrämmande att någon uppmanar en till att leva ut "sitt livs uppdrag". Det är ju spännande och öppnar dörren för en annan värld, eller tankesätt.
Det är lätt att få för sig att det krävs en instängd och utesluten individ för att låta sig skrämmas av livet.
Vad är DIN agenda med att försöka skrämma folk?

Du ser ner på denna författare för att han har sökt kunskap och inte ryggat tillbaks för frestelsen att ta steget in i de slutna ordnarnas nästen (om det nu är som du säger).
Att han skrivit denna bok med alla sina kryptiska budskap byggda på hans egna insikter visar ju på att han vill förmedla det han lärt sig genom sina kontakter.
Det är ju bara att tacka och ta emot - och sedan dubbelkolla allt som verkar intressant!!!

PS: ANG. de där stenarna som går att rådfråga.. Jag kan inte minnas något om dem i bibeln.. och han säger att Israeliska präster var tillåtna att endas använda den formen av spådom (eller vad man nu skall kalla det).. men jag kan ju inte hela bibeln utantill... men sådana saker brukar jag ha bra koll på.. jag har dessutom letat efter det efter att ha läst boken - men inte hittat något.

Posted on: 2008/11/7 13:22
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper