vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vaken-TV på sveriges öppna kanaler

See User information
Har sett mängder av material med lågt produktionsvärde och konstiga religiösa program på öppna kanaler. De finns landet över och är ändå en del som tittar på dem, varför inte utnyttja TV-mediets hypnotiska mindcontroll-krafter för att avprogrammera folk och sprida information? Så länge materialet inte har någon copyright och så vidare så ska det inte vara några problem.

http://www.oppnakanalen.se/

Posted on: 2008/11/12 1:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken-TV på sveriges öppna kanaler

See User information
Medlemsavgift: 10800 kr/år

Du får då tillgång till 52 timmar sändningstid/år. Dessa fördelas över tablån i mån av plats och tid.

eller

TJÄNSTER OCH PRISER FÖR ICKE MEDLEMMAR:

--------------------------------------------------------------------------------

Uthyrning av studion: 500 kr/timmen (utan tekniker) (mer info)
750 kr/timmen (med tekniker)
(mer info)

30 Minuters sändningstid:
2000 kr

60 Minuters sändningstid:
3000 kr

Filip och Fredrik körde öppna kanalen ett tag

Posted on: 2008/11/12 9:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det låter som en möjlighet, då undrar jag om hur effektiv detta är jämfört med studion jag har tillgång till (grattis) hd och 3ccd kameror och youtube?

Vet någon om tittare siffror?

Det finns säkert många som inte kan internet där oxå...

Posted on: 2008/11/12 10:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Lorax

Öppna kanalen erbjuder ingen studio, endast sändningstid. Studion får vi stå för själva.

Posted on: 2008/11/12 13:11
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
En del stadsdelar tillhandahåller studio. Orminge gjorde det bla (Markoolio startade sin bana där) och jag vet att Skärholmen gjort det.
Osäker på hur det ser ut idag.

See User information
Ja ja, men JAG har studio och VI kan göra sändningar online från materiallet vi spela in.

Jag går i en media utbildning, med proffs kameror, och mjukvaror som man kan "output" i rätt format för tv sändningar.

Då köper vi tid.

Det stog info om studio uthyrning där micro, och då kan vi göra det själva.

Jag har 2 fria veckor över julen till ex.

BLUES screen studio, belyssning etc...

Nice Price = Grattis....

Studion består av 2k ljus (fler sådanna) och 120 kvm Blue screen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluescreen

http://www.usa.canon.com/consumer/con ... egoryid=165&modelid=10350

Posted on: 2008/11/12 13:16

Edited by The Lorax on 2008/11/12 13:44:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
http://www.openchannels.eu/index.php? ... blinks&catid=14&Itemid=29

Listan på de lokalla kanaler..

Här i SMALL LAND har vi föjlande:

26 föreningar och organisationer är medlemmar i Lokal-TV-föreningen:

Blomqvist production
Bostads AB Vätterhem
Cymbal-TV
Fritid Råslätt
Frälsningsarmén FA-TV
Henric Grännö Media
Hovslätts IK
HV 71
Hyresgästföreningen
Högskolan
Jönköpings Idrottsallians
Jönköpings Innebandyförening
Jönköpings kommun

Jönköping Energi AB
Jönköpings Södra IF
VSM i Sverige AB
SmålandsBussen AB
Nya Musik AB
Njudungsgymnasiet i Vetlanda
Pingstkyrkan i Jönköping
Pionjärmissionen
Råslättsrådet
Smålands Idrottsförbund
Smålands Fotbollsförbund
Svenska Kyrkan i Jönköping
Södra Vätterbygdens Folkhögskola

Posted on: 2008/11/12 13:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Kanske effektivare att använda 10800kr till annat, men om man är med på Tv kanske det ger uppmärksamhet och sporrar till att göra bra material, allt kan ju även läggas ut på t ex youtube.

Posted on: 2008/11/12 15:00

See User information
Räknade efter, 10800kr ger 52 timmars sändningstid. Är detta då endast på en ort eller över hela landet?

Timpriset skulle bli runt 207,70kr. Sedan kan allt material läggas ut på vaken, youtube och på andra sätt spridas. Det kanske ger ökad nyfikenheten hos folk, om något faktiskt sänts på TV och många använder aldrig youtube eller hittar till vaken.se.

Om det finns engagemang men inte pengar så kanske man kunde anordna någon slags insamling.

Posted on: 2008/11/12 15:24

See User information
skitbra ide! jag har också tänkt på det lite..

om vi går ihop, några personer och delar på kostnaderna så hade det varit hur fett som helst... vore nice och verkligen organisera något, och verkligen utnyttja media som öppna kanalen, och få ut meddelandet att programmen kommer visas..

Posted on: 2008/11/12 15:59

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Räknade efter, 10800kr ger 52 timmars sändningstid. Är detta då endast på en ort eller över hela landet?

Timpriset skulle bli runt 207,70kr. Sedan kan allt material läggas ut på vaken, youtube och på andra sätt spridas. Det kanske ger ökad nyfikenheten hos folk, om något faktiskt sänts på TV och många använder aldrig youtube eller hittar till vaken.se.

Om det finns engagemang men inte pengar så kanske man kunde anordna någon slags insamling.

Sure, gör det.

Fixa pengar och GÖR det.

Varför spela in detta gratis och sen för pengarna göra något annat med detta?

Men, hur som helst, kontakta de och fråga efter en Rate Card så då vet vi om HUR MÅNGA tittare som finns som skulle sitta genom detta program oxå.

10 000 kr.

Hmm.. ; )

Hur många professionella affischer kan man köpa för detta, hur många förläsara kan man få hit, hur många andra sätt att nå folk.

Jag gilla ideen med debatt, fast öppna kanallen kan man få grattis som i Amerika?

Posted on: 2008/11/12 23:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Låter som bortkastade pengar. Satsa direkt på Youtube istället.

För övrigt blir man dum i huvet av Tv, internet är tvåvägskommunikation nästan hela tiden, i vart fall 20 ggr bättre.

Posted on: 2008/11/12 23:51
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

jin83 skrev:
TV-mediets hypnotiska mindcontroll-krafter

Det finns ingen automatisk hypnos i Tv, möjligen i en 50Hz:are, du måste aktivt använda mindcontrol i programmen, nåt ingen här på vaken verkar känna till ens existerar hehe

Posted on: 2008/11/12 23:56
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Jag tycker tv låter som en jätte bra ide. Något man skulle kunna göra är att diskutera olika ämnen. Sen använda matrial från loose change, terror storm med mera. Efteråt kan man diskutera det. VIa programmet i repris några gånger och uppmana folk att komma hita och diskutera det i en tråd. Sammt att det går att see alla filmer som har disktuerats på vaken.se

Jag tror också att man bör ha en specielt landningssida. t.ex vaken.se/oppnakanalen

Där kan man ta hand om besökaren på en bra sett och guida henne till diskusionen, filmer med mera.

Jag tror öppna kanalen är ett jätte bra medium att få in random folk, från alla samhälles grupper. Ni vet hur det är, mn swappar igenom tv kanalerna och öppna kanalen är det nästan alltid typ somaliska föreningen som snackar swahili eller nått. Men swappar man in och ser typ utklipp från terror storm och sen några som pratar svenska och diskuterar massa skumma saker, så väcker det ju helt klart intresse. Viktigt att allt på engelska är textat också.

Jag kan göra en specielt landnings sida np.

Posted on: 2008/11/13 4:34
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Jag tycker tv låter som en jätte bra ide. Något man skulle kunna göra är att diskutera olika ämnen. Sen använda matrial från loose change, terror storm med mera. Efteråt kan man diskutera det. VIa programmet i repris några gånger och uppmana folk att komma hita och diskutera det i en tråd. Sammt att det går att see alla filmer som har disktuerats på vaken.se

Jag tror också att man bör ha en specielt landningssida. t.ex vaken.se/oppnakanalen

Där kan man ta hand om besökaren på en bra sett och guida henne till diskusionen, filmer med mera.

Jag tror öppna kanalen är ett jätte bra medium att få in random folk, från alla samhälles grupper. Ni vet hur det är, mn swappar igenom tv kanalerna och öppna kanalen är det nästan alltid typ somaliska föreningen som snackar swahili eller nått. Men swappar man in och ser typ utklipp från terror storm och sen några som pratar svenska och diskuterar massa skumma saker, så väcker det ju helt klart intresse. Viktigt att allt på engelska är textat också.

Jag kan göra en specielt landnings sida np.

Jag håler med ang TV, fast det oxå kräver något form av reklam eller marknadsföring INNAN.

VEM tittar på de kanalerna till ex?

Är detta målgruppen, jämfort med till ex fördrag bokat och betald i ett större universiteet eller högskola?

De filmerna du nämner har redan sändes flera gångar på kanal 4, har du då några tittar siffror enligt kanalerna?

TV kan man nå många miljoner om man har tur, fast detta är ett dyrt fösök.

Krävs mer undersökning tycker jag, har du ringde ie KONTAKTAT relevanta pers ang kanalen?

Mvh

M

Posted on: 2008/11/13 11:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Någon annan får ringa o så jag bor inte i sverige.

Marknadsföring kan göras på t.ex klisterlapparna som folk sätter upp. Typ öppna kanalen varje onsdag kl 20... eller bättre o ta någon tid då folk inte tittar på idol etc.

Det är ju ganska många här som hänger på diverse forum och skriver bloggar. Där kan man marknadsföra det.

Men jag tror ändå att folk sitter och swappar så mycket framför tvn och öppna kanalen swappar man ju förbi.

10lax är ju inte så mycket för ett år. Men det gäller att man gör bra saker för slantarna. Att programmen görs väldigt bra. Att klipp och översättnignar görs bra. Att man sen kan fånga upp folk på vaken.se sen. Den delen av vaken kan också bli mer redaktionell. Nu har vi bara startsidan som det inte händer så mycket på. Forumet är där det händer grejer.

Det är svårt att hela tiden uppdatera en sida dagligen. Men om vi säjer att vi gör 12 program. 1 för varje månad. Programmet visas sen i repris 3 gånger. Vi bör producera minst 3 program innan vi köper tid. Dom programmen lägger vi sen helt enkelt upp på google video. Alla här får titta på det. Vi kan använda en wiki eller något för att sen fylla på med mer info, länkar, filmer, texter med mera till dessa 3 program. Sen gör vi landnings sidorna för programmen och också lägger upp dom där.

När vi har gjort det så vet vi ganska bra hur vi ska fortsätta. Då kan vi köpa våran tid och börja producera återstånde 9 program.
Att dom kommer upp på nätet först spelar inte så stor roll.

Det jag kan hjälpa till med är följande.

*Allt webtekniskt. Flash/html + serverside(php). Jag är ingen höjdar designer men kan koda allt som behövs.

*Komma med input om informationen, samt ge info och skriva lite. Jag skriver som en kratta med det kan något lätt åtgärda på en wiki.

*Ekonomiskt

Allt som allt blir det ett jävligt bra tillskott till vaken. När dvder osv bränns och skickas till folk så kommer massa egen producerat matrial med också fokus på sverige och EU att finnas. Vilket gör det mer intressant för svensons, politiker med mera.

Posted on: 2008/11/13 14:00
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Om det blir något så kan jag donera litet pengar och lägga litet tid på allt möjligt. Pengarna behövs ju inte förrän dessa tre program eller vad det kan vara är klara och sändingstid ska köpas. Om det skulle visa sig att folk inte vill ge pengar eller om öppna kanalen strular så kan man ju ändå lägga upp producerat material på youtube, video google, bränna på DVD och annat.

Posted on: 2008/11/13 14:07

See User information
Precis. Vore bra om vi kunde hjälpas åt att skapa lite info matrial för web, film och tryck hur som helst.

Jag tror att en wiki kan vara ganska bra, lätt att sätta upp också. Kanske att den bör password skyddas med typ bara en htaccess fil och lösenord ges ut till dom som är seriösa med att hjälpa till så det itne bara blir massa debatt.

Posted on: 2008/11/13 15:52
<administratör>

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Kanske att den bör password skyddas med typ bara en htaccess fil och lösenord ges ut till dom som är seriösa med att hjälpa till så det itne bara blir massa debatt.

Ja som vanligt skall nån vara "filter" och bestämma, ungefär som den skiten de flesta vill bli av med.

Posted on: 2008/11/13 19:31

See User information
Jag tror att det är 30 minuters tider som man får på öppna kanalen. Så det blir en programserie med 3 program som blir till en film tillsammans.

Vi gör en dokumentärfilm om sanningsrörelsen och vaken.se. varvat med enkel information om konspirationen med inklipp från andra "fria" filmer som vi kommer över.

Jag tycker vi sätter ihop en arbetsgrupp på en gång.

Alla som vill vara med mailar micro@vaken.se och så skapar jag en maillista för de som är intresserade.

Posted on: 2008/11/14 11:18
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Om årsavgiften betalas, betyder det att våran program kan sändes till ex på alla öppna kanaler landet runt?

Här har de intressana länkar:

http://www.openchannels.eu/index.php? ... blinks&catid=32&Itemid=23

Posted on: 2008/11/15 0:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag vet att i Västerås har de en öppna kanal där jag brukade redigera musikvideos nattetid. Man betalade för kanske 3 timmar men fick hela natten från 10 - 07 tror jag. Sedan fick man halva priset tror jag om man lät de få sända materialet. Men detta var i början av 90-talet, det kan ha förändrats... Hon som ansvarade då fick sparken eftersom hon hade hyrt ut redigeringen till några som redigerade en porrfilm och av någon anledning så hade man glömt att koppla om outputen så det sändes i hela västerås nät när de klippte och klistrade hehe.

Posted on: 2008/11/16 19:10

See User information
Jag går in i en mediautbildning, med professionella kameror och mjukvara som kan mata ut i rätt format för TV broadcasts.There är säkert många som inte kan internet där oxa.

Posted on: 2008/11/20 1:31

See User information

Öppna kanalen Göteborg

Lördag 2/4

20.15 - 22.08
The Obama deception
Dokumentär av Alex Jones från 2009 om hur internationella bankirer medvetet skapar finansiella kriser för att utarma nationer och skapa en världsregering och hur Obama används för att genomdriva den Nordamerikanska unionen

22.10 - 00.35
Fall of the republic: The presidency of Barack Obama
Dokumentär av Alex Jones från 2009 som tar vid där The Obama Deception slutade och handlar om hur Obama har fortsatt expandera det finansiella övertagandet som introducerades av Bush, hur kriminella bankirer försnillat trillioner i skattepengar och hans roll i att konvertera Amerika till en oligarki kontrollerad av bankintressen

Posted on: 2011/3/29 15:40

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper