vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ladda upp filer på vaken.se
#1


See User information
Kan man ordna så man kan ladda upp tex pdfer på vaken, vill posta lite om Mindcontrol, men orkar inte tanka upp på extern ftp, och sedan länka, blir bakvänt och knepigt, upphovsrätt eller inte kan man få ladda upp småfiler?

Posted on: 2008/11/13 20:54
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ladda upp filer på vaken.se
#2
Låter som en bra ide!

Ett stort pdf arkiv som behandlar en bra bredd hade vart nått.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#3


See User information
räcker med att man kan ladda upp filer för beskådan, kanske 5 mb som max

Posted on: 2008/11/13 21:12
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ladda upp filer på vaken.se
#4
Håller med.
Men jag vet samtidigt de tekniska svårigheterna med detta, även om såklart funktionen är enkel att tillåta.
Kanske en tracker skulle vara något? Även om detta kanske inte redan finns implementerat.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#5


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Håller med.
Men jag vet samtidigt de tekniska svårigheterna med detta, även om såklart funktionen är enkel att tillåta.
Kanske en tracker skulle vara något? Även om detta kanske inte redan finns implementerat.


Nej enkelt bara funktionen borde finnas i forumets programvara, bara vara inaktiverad just nu. Tracker för torrent? enklare med den jobbiga ftp vägen då, som jag ville slippa.

Som man kan ladda upp en bild idag, borde man kunna ladda upp en bok eller mindre ljudfil. Tex. en 300 Gb disk för ändamålet bara. Borde räcka i fem år minst.

Posted on: 2008/11/13 21:34
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#6


See User information
Jag vill inte ha okontrollerade filer på vaken. Det är dock lätt att fixa utrymme på någon annan server som man kan använda för filer.

Void skulle göra det tidigare, men jag tror att det projektet stannade av.

Posted on: 2008/11/14 13:43
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#7


See User information
Quote:

micro skrev:
Jag vill inte ha okontrollerade filer på vaken. Det är dock lätt att fixa utrymme på någon annan server som man kan använda för filer.

Void skulle göra det tidigare, men jag tror att det projektet stannade av.

'
fixa så man loggas in på den servern då? Hur många vet ens vad FTP är här? Jag orkar ens inte hålla på med det, inte för en sketen pdf.
Skiter alla i brallan av detta skäl? hehe

Posted on: 2008/11/15 2:57
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#8


See User information
JohnC använd scribd.com om du ska ladda upp pdfer etc. DEt är typ ett youtube för text.

Posted on: 2008/11/15 14:20
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#9


See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
JohnC använd scribd.com om du ska ladda upp pdfer etc. DEt är typ ett youtube för text.

orkar inte jongla runt, vill inte micro så skiter jag i det! kontrollen skall vara total, och inte ens han orkar med den tydligen!

Posted on: 2008/11/16 22:40
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ladda upp filer på vaken.se
#10
Jag hade infokrigaren.se ett tag där vi började lägga lite filer för att vi inte ska använda vaken.se som filserver. Dock blev den nedstängd av one.se ett par gånger.

Har kvar hela mailloggen som var löjlig. De hävdade att jag inte hade tillstånd att sprida vissa filer på servern, och att jag skulle ta bort dem, dock definerade de aldrig vilka filer jag inte hade tillstånd för, och vem som bad dem att jag skulle ta bor dem. Först talade vi svenska i mailen, sen svarade de på danska. Tillslut fördes all kommunikation på engelska från deras håll.

Har inte skaffat något nytt sedan dess.

JohnC: Vi kan göra en torrent till TPB av din fil och seeda tillsammans, eller maila den till info@vaken.se så lägger jag den någonstans.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#11


See User information
Quote:

void skrev:

JohnC: Vi kan göra en torrent till TPB av din fil och seeda tillsammans, eller maila den till info@vaken.se så lägger jag den någonstans.


Ja du ser vad enkelt det blir, jag skulle kunna göra mycket, men det känns inte som om man satsar tiden rätt om man sitter och rattar och fnular för mycket.

Yttrandefriheten har sitt pris, fast priset är satt för lågt här, man kan ju registrera vaken se, på nån banarepublik eller nåt, för att ordna det, men det är ju inget viktigt som det verkar på micro, han ser ingen potential, och offrar sig inte heller. hade jag bestämt hade vi gjort det för länge sedan, hade vi blivit avstängda hade vi skaffat annat konto, det borde finnas i nåt land, tex flashback har ju haft samma problem.

Makten kommer ända in i styrelserummet på vaken.se som fogar sig så fort som satan.

Jag gillar inte att foga mig. Så jag lägger ner. Har inte tid med datorer dygnet runt nuförtiden heller.

Mitt liv är en spillra än så länge, men jobbar mig sakta framåt i vart fall.

Posted on: 2008/11/18 3:56
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ladda upp filer på vaken.se
#12


See User information
Quote:

void skrev:
Jag hade infokrigaren.se ett tag där vi började lägga lite filer för att vi inte ska använda vaken.se som filserver. Dock blev den nedstängd av one.se ett par gånger.



Kanske en privat filserver? i Japan eller nåt? Eller Thailand eller annat land, kanske man kan kolla vart flasback flyttade och flytta hela vaken.se dit ochså, så det blir lugnt i stugan för gott.

Jag tycker det är FÖR fegt att vika sig för en internetoperatör. skulle avstängning ske skulle PR värdet vara större än förlusten av operatören.

Posted on: 2008/11/18 4:02
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS