Vakencorner
|
Länk för inspiration och eftertanke!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
HEj alla!
Detta blir mitt första inlägg här på vaken. Jag är ofta upptagen av tankar kring hur vi ska skapa en bättre värld och sakta men säkert trillar bitarna på plats. Jag är glad att denna sida finns för oss som tänker kring dessa frågor och ger oss möjlighet att dela tankar och idéer. Den länk jag vill tipsa om är en intervjuv med Adyashanti en zen lärare. Det han pratar om tycker jag är otroligt relevant och var en av mina pusselbitar under förra veckan. Ta till er det om ni gillar det annars fortsätt ert vackra arbete att skapa en bättre värld. http://dotsub.com/view/12c5b6cb-ad4c-4168-a53b-317b116ebded På återseende! Sproutingtree
Posted on: 2008/11/18 19:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Länk för inspiration och eftertanke!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hur många users får admins ha?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sproutingtree,
Tack för den länken ! det är så lätt att hamna i polaritet och det är något jag eftersträvar att lösa upp. Jag tycker att det han sa var viktigt och det hjälpte mig i min process, jag vill se och veta vad som försiggår bakom allt men ändå ha focus på det som är relevant för mänskligheten. Att komma ut ur våran box om vad som är rätt och fel och som Einstein sa "det går inte att lösa ett problem på samma medvetande nivå som när det uppstod". Så jag tror att vi måste stiga ut våra mönster vårt matrix om vi verkligen ska kunna lösa det som vi önskar lösa.
Posted on: 2008/11/19 8:18
|
|||
|
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Utveckling kan bara ske där två tankebanor möts, den som vill lära sig se omgivningen på ett annat sätt måste tillägna sig ett nytt sätt att tänka, ett tips i den riktningen är att börja med att läsa Olof Alexandessons
Ett föredrag av Olof Alexandersson i 5 delar (till vänster på sidan) http://home.swipnet.se/jens_katrin/Schauberger/ (Vägledning kan ges då jag har nära 30 år i ämnet)
Posted on: 2008/11/19 8:36
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej Miksjo!
Tack för dina reflektioner. Dock finner jag det svårt o ta bemöta dina tankar när du uppenbarligen som du själv säger inte sett klippet jag tipsade om. Det gör ju det hela väldigt svårt. Du kan ju inte kritisera något du inte tagit del av. Sen om du inte gillar det efteråt är helt okej. Återkom gärna. Peace.
Posted on: 2008/11/20 14:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej Sproutingtree!
Kollade nyss på intervjun du länkade till och det var verkligen intressant. Tycker det var viktiga frågor som togs upp i slutet, om uppvaknandet. Det är så svårt att veta själv, än mindre försäkra någon annan om att allt kommer bli "bra" sen, när man äntligen börjar se sig själv och sin plats i världen. Det är absolut inte bara flumsnack om ett spirituellt tillstånd, det är ruskigt aktuellt just nu. Man undrar ju lite om det är en bra idé att skaffa barn... Några idéer kände man igen från buddhismen, om tex rädsla och hur vi har en tendens att inte våga möta våra riktiga, sanna jag. Istället vänder vi oss mot materiell lycka och skaffar oss saker som distraherar. Hur som helst, tackar för länken, det fick mig att tänka ännu mer :)
Posted on: 2008/11/20 17:58
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login