vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

OBE

See User information
Jag var under en period nyfiken på rymden och UFOs etc.
Läste allt jag kom över om detta. Bl a läste jag "Det kommer en dag" av Eugen Semitjov, "Närkontakt av 3:e graden m fl av Whitley Strieber, "Var gud astronaut", "Gudasäd", "Tillbaka till stjärnorna" m fl av Eric von Däniken. Mycket spännande läsning.
Whitley Strieber skriver om sina ut ur kroppen upplevelser. Bl a hur han vid ett tillfälle lämnar kroppen, svävar ut genom fönstret (utan att öppna det) och besöker ett sällskap där en kvinna ser honom och efteråt sade att hon hade sett honom där. Jag tyckte ju att han måste vara helt knäpp, inte bara för detta förstås utan för mycket han påstod sig ha varit med om. Det tycker jag fortfarande. Men ... jag fick i alla fall nya funderingar om livets gåta och universum m m. Hade flera mycket märkliga upplevelser som gör att jag förstår att det finns mycket som vi människor inte förstår. Mina upplevelser var inte skrämmande - tvärtom. Men som du Micro säger jag har svårt att beskriva dem för ingen skulle ändå förstå eller ens tro på det och jag vill liksom behålla dem för mig själv. Dock var jag inte ute ur kroppen! Vad är det som gör att någon så gärna vill vara ute ur kroppen? Vad händer om kroppen skulle dö när man är "ute"? Återvänder man då? Meditation däremot är ju skönt men det är så svårt att hitta ett rum där man kan vara ostörd utan störande ljud. Jag har alltid haft lätt att slappna av - t o m hos tandläkaren. När jag vid ett flertal varit inlagd på sjukhus har jag ofta slappnat av så mycket att det har varit svårt att hitta pulsen -Ha!

Någon får gärna berätta vad man får ut av att lämna kroppen.

Posted on: 2006/3/29 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: OBE

See User information
Quote:

Någon får gärna berätta vad man får ut av att lämna kroppen.

Man spränger barrikader man byggt upp i sitt medvetande
om vad som är möjligt och inte möjligt.
Detta kan få en att göra sig av med mentala spärrar som hindrat
en från att leva fullt ut. Det kan vara obefogad fruktan, eller negativa tankemönster som känslor av meningslöshet o.s.v. Det kan ge en något helt annat att kämpa för när det ser mörkt ut. Man kan få en helt ny syn på livet. Man kan få förnyad kreativitet.
Framförallt ökad självkännedom! Det kanske mest värdefulla av allt. Glöm inte att kunskap är makt. Ta kontrollen över ditt liv istället för att bli kontrollerad av andra!

Posted on: 2006/3/29 12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
För mig som är ny inom detta, så har alldrig min tanke varit att lämna kroppen det har bara skett. samtidigt i mitt stadium så tror jag inte jag skulle klara att lämna kroppen om det var vad jag försöker.
Men allt handlar väll i början om att rasera murarna runt om en, jag blir ibland chockad över att höra vänner och bekanta undra över ifall det finns andar , högre medvetande eller själ etc. för mig är det självklart. men mer detaljerat än så går jag sällan in i, om inte det är på ett forum som detta.

I mitt fall är det meningslösheten som fick och får mig att söka. nu vet jag att vi är mer en kött muskler och ben.
och nu drar jag på obestämd tid, och släpper mitt osynliga ankare som gary busey sa

Posted on: 2006/3/30 22:24

Anonym
Vad man får ut av att lämna kroppen?

Mitt svar är äventyr och bredare perspektiv på vad det handlar om att existera, vad mer finns att utforska etc.

Frågan kan du får svar på relativt enkelt av att fråga folk varför dom reser utomlands, varför dom åker till andra länder.

See User information
Min mening ang dessa ämnen är att man skall vara jävligt restrektiv eller hur man nu säger - de flesta av oss måste jag taskigt nog säga har inte en aning om vad vi är för några - vad vi har för kapaciteter inom oss och dyl. - Så min mening är nog den att man skall ge F-n i allt detta...

Men, om det nu skulle vara som så - att det skulle vara "läge" för mentala experiement så bör man åtminstone ha några shyssta vänner som kanhända understödjer en om det skulle gå på tok, för faktum hela vår omgivning är full av dåkliga inflytanden och eftersom vi antagligen inte alls är mogna för sådan här grejjer så kan det gå en jävligt illa...

Låter kanske lite larvigt - jag som själv nu i vår - faktum - skall stoppa hela kroppen full av svamp och möta min "kreatör" - eller "destruktör", Det ordnar sig, alltid - "människan spår och gud rår", som det heter... - "DET" är i alla fall dags nu ! Hö, hö...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/3/31 17:36
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper