vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: 9/11 hände aldrig...
Resized Image

Ur "Politiska ord" Britta Stövling Rabén & Sjögren 1971.
ISBN 9129 43428 9

Redan 1971 skrev man i svenska böcker att orsaken till vietnamkriget var en false-flag op.

Edited by void on 2008/11/22 18:05:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Newly Declassified National Security Agency Documents Show Analysts Made "SIGINT fit the claim" of North Vietnamese Attack http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB132/press20051201.htm

Gary Hart, CFR. Varning till iran

"Presuming that you are not actually ignorant enough to desire war with the United States, you might be well advised to read the history of the sinking of the U.S.S. Maine in Havana harbor in 1898 and the history of the Gulf of Tonkin in 1964.

Having done so, you will surely recognize that Americans are reluctant to go to war unless attacked."
http://www.huffingtonpost.com/gary-ha ... dvice-to-the_b_65984.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hmm, historieförnekare som Zink och andra lär få stora problem att hålla huvudet över vattenytan. Det verkar ligga i deras natur att inte förstå att bla. Tonkin, Pearl Habour mm används av makten för att få med sig det amerikanska folket på sina alla krig. Finns det ens någon president eller epok då de inte används sig av "false flag" eller liknande fejk?

Posted on: 2008/11/22 18:28
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Men vad är det med er?

Jag svarade på denna fråga.

Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?

Nu drar ni slutsatsen av det svaret att jag förnekade vad som hände vid Tonkinbuktsintermezzot.

Det har jag INTE gjort så ni förklarar för mig varför ni kommit med falska anklagelser istället för att reda ut det hela.

Vad jag menade var att Tonkinbuktsintermezzot blev omtalad redan när den hände för jag minns rapporterna om kanonbåtarna från Nordvietnam men jag var bara 9 år så att jag skulle minnas riktigt allt kan ni inte kräva av mig.

SVT reportrarna i Nordvietnam var vilket ni tydligen inte vet om oerhörd kritiska till USA:s krigföring och detta bidrog till Palmes kritik av USA vilket gjorde att Sverige och USA under Vietnamkriget hade mycket frostiga relationer så att vi under en del av dessa år inte hade en amerikansk ambassadör i Stockholm.

Så här skildrar Wikipedia det hela:

Uppgifterna går isär om exakt vad som hände i Tonkin-bukten den natten. De flesta anser att incidenten var framprovocerad och avsiktligt överdriven, men ytterligare andra hävdar att det aldrig hänt överhuvudtaget. Det anses dock allmänt att Tonkinbuktsintermezzot endast var en förevändning för USA att eskalera sitt engagemang i Vietnam, något de redan i förväg bestämt sig för.

Men ni VET vad som hände eller hur?

See User information
Quote:

zink skrev:
Men vad är det med er?

Jag svarade på denna fråga.

Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?

Nu drar ni slutsatsen av det svaret att jag förnekade vad som hände vid Tonkinbuktsintermezzot.

Det har jag INTE gjort så ni förklarar för mig varför ni kommit med falska anklagelser istället för att reda ut det hela.

Vad jag menade var att Tonkinbuktsintermezzot blev omtalad redan när den hände för jag minns rapporterna om kanonbåtarna från Nordvietnam men jag var bara 9 år så att jag skulle minnas riktigt allt kan ni inte kräva av mig.

SVT reportrarna i Nordvietnam var vilket ni tydligen inte vet om oerhörd kritiska till USA:s krigföring och detta bidrog till Palmes kritik av USA vilket gjorde att Sverige och USA under Vietnamkriget hade mycket frostiga relationer så att vi under en del av dessa år inte hade en amerikansk ambassadör i Stockholm.

Så här skildrar Wikipedia det hela:

Uppgifterna går isär om exakt vad som hände i Tonkin-bukten den natten. De flesta anser att incidenten var framprovocerad och avsiktligt överdriven, men ytterligare andra hävdar att det aldrig hänt överhuvudtaget. Det anses dock allmänt att Tonkinbuktsintermezzot endast var en förevändning för USA att eskalera sitt engagemang i Vietnam, något de redan i förväg bestämt sig för.

Folk är nog förbannade på dig för att du är fast i en falsk verklighet och försvarar sanningar som är lögner. Det har säkert dom flesta varit , här på vaken.se , innan man vågade gå utanför ramarna. Hade nog kanske själv varit fast i dessa lögner om jag varit kvar i Försvaret . Så det har mycket med en intresse-konflikt att göra. Alla lever av systemet och en del blir mer belönade än andra och väljer att blunda och försvara ett ruttet system. Men nu faller lögnen i rasande takt över hela jordklotet och miljoner människor väljer att ifrågasätta den rådande ordningen.

Ser att du endast håller dig till 911- trådarna !!

Ja det är ett känsligt kapitel för sig. Faller den lögnen så faller resten av lögnerna också. 911 är bara ett kapitel i en bok som började att skrivas för länge sedan och som inte är klar än.

På grund av din intresse-konflikt så tycker jag debattörer här på vaken skall sluta att debattera med dig. Det leder ingen vart.

Du kommer naturligtvis neka till denna intresse-konflikt , men det är så det fungerar i detta Samhälls-system.

Pengarna styr och du kan inte i det läge som du befinner dig i gå utanför ramen.

Posted on: 2008/11/22 21:18

Anonym
Quote:

Ja vi VET vad som hände. som vi visa dig precis.

Dom starta ett krig på en lögn. Vilket man förvänta sig med tanke på alla andra brott dom gjort innan dess.

"As documented by the New York Times, Iranians working for the C.I.A. in the 1950's posed as Communists and staged bombings in Iran in order to turn the country against its democratically-elected president"
http://www.nytimes.com/library/world/ ... 041600iran-cia-index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Ajax

"As confirmed by a former Italian Prime Minister, an Italian judge, and the former head of Italian counterintelligence, NATO, with the help of the Pentagon and CIA, carried out terror bombings in Italy and blamed the communists, in order to rally people's support for their governments in Europe in their fight against communism. As one participant in this formerly-secret program stated:

"You had to attack civilians, people, women, children, innocent people, unknown people far removed from any political game. The reason was quite simple. They were supposed to force these people, the Italian public, to turn to the state to ask for greater security."
http://www.guardian.co.uk/world/2001/mar/26/terrorism
http://en.wikipedia.org/wiki/Strategy_of_tension
http://web.archive.org/web/2005113000 ... ction_gladio/synopsis.htm

Cuba 'plane bomber' was CIA agent http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4535661.stm
http://news.bbc.co.uk/1/low/world/americas/4535661.stm
http://www.infowars.com/articles/ww3/ ... otection_posada_at_un.htm

I El Salvador 1980-91, blev 75,000 personer mördade. 95% blev mördade av deras regering, the National Guard och deras death squads. USA gav El Salvadors stat 6 miljarder i support till terrorn.

Det finns hur många example som helst.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Dom starta ett krig på en lögn. Vilket man förvänta sig med tanke på alla andra brott dom gjort innan dess.
Och i dessa krig behövs militärer... Samma militär som du ihärdigt försvarar.

Anonym
ja vi lever i en värld där det finns militärer och vapen, gör vi inte det?

Tänk om vi inte gjorde det så bra det hade varit?

Men det gör vi inte, därför behöver vi oxå vapen så vi kan försvara oss. det förstår alla

Vem tyckte det var en bra ide att ta ifrån vapen från folket? Hitler och stalin.

See User information
Quote:

Jag tror de flesta är medvetna om den kritik som fanns mot Vietnamkriget på 60-talet. På den tiden fanns det människor som reagerade även här i lilla inskränkta Sverige. Efter Palme, blev det tyst.

Kritiken idag är stark mot Irak-kriget oxå, men den bild MSM förmedlar är trots det en propagandabild som bl.a. bygger på myter, fördomar, rasism mm.

Posted on: 2008/11/22 21:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
ja vi lever i en värld där det finns militärer och vapen, gör vi inte det?

Tänk om vi inte gjorde det så bra det hade varit?

Men det gör vi inte, därför behöver vi oxå vapen så vi kan försvara oss. det förstår alla

Vem tyckte det var en bra ide att ta ifrån vapen från folket? Hitler och stalin.
Fast du glorifierar militärerna. Hur ska du ha det? Är militärer "ett nödvändigt ont" eller är de dem som kämpar för frihet?

Fattar du inte att militärer kämpar för elitens intressen att genomföra NWO?

Förstår du inte att det är en "corporate world"? Soldater kämpar inte för folket! Soldater kämpar för att uppräthålla FÖRETAGS intressen.

Jag har bett dig att namnge ett enda nödvändigt krig i modern tid som varit för folkets bästa.

Anonym
Quote:
Fast du glorifierar militärerna. Hur ska du ha det? Är militärer "ett nödvändigt ont" eller är de dem som kämpar för frihet?

Fattar du inte att militärer kämpar för elitens intressen att genomföra NWO?

Förstår du inte att det är en "corporate world"? Soldater kämpar inte för folket! Soldater kämpar för att uppräthålla FÖRETAGS intressen.

Jag har bett dig att namnge ett enda nödvändigt krig i modern tid som varit för folkets bästa.

Jag säger bara att vi behöver en militär eller vad du än vill kalla det, mulisha vad som helst. om det inte finns personer som är tränade och något händer så kan vi inte skicka in några brev bärare som kommer sätta folket i fara.

Självklart används militären av NWO. Det betyder inte att ALL militär gör det, det betyder inte att militären är något dåligt, bara i vissa fall.

Vi har tydligen inte samma syn på militären (därför du tycker mitt citat är så hemskt). Jag vet inte hur du tycker ett samhälle ska fungera om man inte har någon som kan ryka in när någon sitter i knipa, om några soldater går in i en by och börjar skjuta folk och tar över stället och håller folk som gissla, vem ska gå in och rädda gisslan då?. ska en brevbärare som aldrig haft någon träning gå in och göra det?

Försök inte säga att folk aldrig blir tagna som gissla som du gjorde innan, det är det löjligaste jag hört.

Vem tycker du ska göra jobbet? och ska man inte ha någon form av militär utan istället bara ha frivilliga som ställer upp utan att ha fåt någon träning som kan göra att dom sätter alla dom ska rädda i fara?.

Vill höra din ide av hur man ska hantera sådana situationer.

Sen vet jag att vad du än säger så hade du försvarat din familj om någon kom och försökte ta er enda mat, du hade inte valt att svälta tillsammans med din familj.

Att ryssland svara på georgia attacken var mycket bra gjort, georgia hade soldater som sköt oskyldiga människor. om ingen hade kommit och räddat dom så hade bara fler oskyldiga kommit till skada, hade det varit bra??.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Jag säger bara att vi behöver en militär eller vad du än vill kalla det, mulisha vad som helst. om det inte finns personer som är tränade och något händer så kan vi inte skicka in några brev bärare som kommer sätta folket i fara.
Brevbärare är livsfarliga... Varför tror du termen "postal" används som benämning när någon blir galen och skjuter vilt omkring sig?

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Självklart används militären av NWO. Det betyder inte att ALL militär gör det, det betyder inte att militären är något dåligt, bara i vissa fall.
Nej, militären används av eliten. NWO är inte här ännu... För sista gången, NWO är ingen organisation som du tycks tro.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Vi har tydligen inte samma syn på militären (därför du tycker mitt citat är så hemskt). Jag vet inte hur du tycker ett samhälle ska fungera om man inte har någon som kan ryka in när någon sitter i knipa, om några soldater går in i en by och börjar skjuta folk och tar över stället och håller folk som gissla, vem ska gå in och rädda gisslan då?. ska en brevbärare som aldrig haft någon träning gå in och göra det?
Aaaah... Nu förstår jag! Du ser inget samband mellan militär och soldater.

Vilka gör rätt i detta scenario:
Ett land som styrs av företags intressen vill åt ett annat lands olja, så de skickar soldater dit (soldater är militärer) och ockuperar detta land och dödar delar av civilbefolkningen. Motståndsrörelser, eller "terrorister" som det ockuperande landet kallar dessa, tar gisslan i form av soldater och nyhetsförmedlare.

Du fattar absolut INGENTING! dessa "terrorister" vill försvara sitt land, sitt folk och sina intressen mot de som ockuperar dem.

Kom inte med ditt jävla militärdravel, för militären tjänar inte folket någonstans!

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Försök inte säga att folk aldrig blir tagna som gissla som du gjorde innan, det är det löjligaste jag hört.
Var exakt har jag gjort det?

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Vem tycker du ska göra jobbet? och ska man inte ha någon form av militär utan istället bara ha frivilliga som ställer upp utan att ha fåt någon träning som kan göra att dom sätter alla dom ska rädda i fara?.

Vill höra din ide av hur man ska hantera sådana situationer.
Militärer ska användas till att FÖRSVARA sitt folk, inte användas som de gör idag.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Sen vet jag att vad du än säger så hade du försvarat din familj om någon kom och försökte ta er enda mat, du hade inte valt att svälta tillsammans med din familj.
Vilka skulle dessa vara som skulle utsätta min familj för detta? för hade det varit soldater KAN DU GE DIG FAN PÅ ATT MAN KALLAS FÖR TERRORIST OM MAN FÖRSVARAR SIG!
Idiot! Det är såna som du som stödjer förtryck av folk!

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Att ryssland svara på georgia attacken var mycket bra gjort, georgia hade soldater som sköt oskyldiga människor. om ingen hade kommit och räddat dom så hade bara fler oskyldiga kommit till skada, hade det varit bra??.
Jösses... du tror viss på allting du ser, hör och läser.

Du har nog inte en susning om vad som hände i Kaukasus!

Edited by c0mputerr0r on 2008/11/22 22:47:55

Anonym
Quote:
Nej, militären används av eliten. NWO är inte här ännu... För sista gången, NWO är ingen organisation som du tycks tro.

När jag säger NWO menar jag gruppen som jobbar åt att få en ny världs ordning, eliten.

Quote:
Aaaah... Nu förstår jag!

blah blah.

Allt är en konspiration!. Det finns inga gerillor som går in i byar och skjuter oskyldiga människor!.

Självklart finns det det och kan man stoppa dom så gör man det.

Quote:
Var exakt har jag gjort det?

Jag fråga innan vad som var rätt att göra i en situation där några hade tagits som gisslan i ett rum och några av gisslan redan hade blivit skjutna. Då svara du att det var orealistiskt. vad pratar du om? sånt händer hela tiden.

Quote:
Militärer ska användas till att FÖRSVARA sitt folk, inte användas som de gör idag.

Det är det jag säger hela tiden. erkäner du nu att vi behöver militärer?

Quote:
Vilka skulle dessa vara som skulle utsätta min familj för detta?

Som jag sa innan, om allt helvete bryter lös och man måste stå i kö för att få lite bröd och du har ett skafferi med maten ni ska klara er på och det kommer tjuvar med stora knivar och tar maten, vad behöver man då? man behöver vapen så man kan skydda sin familj och skjuta dom om det behövs. Eller ska man säga "det är ondt att försvara sin familj genom att skada någon som försöker skada ens familj" och låta dom springa iväg med maten så att du och din familj svälter?. Självklart hade du försvarat dig, och när det händer som det kan hända i amerika om ett par år så behövs vapen mer än mycket.

Quote:
Jösses... du tror viss på allting du ser, hör och läser.

Det är ingen hemlighet att det var så det gick till, oskyldiga blev avrättade och ryssland kom dit och hjälpte dom. USA träna trupperna ett par månader innan attacken, det var en usa sponsrad terrorist attack på ryska freds soldater som var lagligt i georgien och civila.

Du hittar alla bevis här
http://libertyordeath.blogg.se/2008/a ... gh-client-state-geor.html

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
När jag säger NWO menar jag gruppen som jobbar åt att få en ny världs ordning, eliten.
NWO står för "New World Order" Det som ELITEN med SIONISTERNA Rotschilds i spetsen tillsammans med Rockefellers vill få igenom med MILITÄRENS hjälp genom false-flag operationer såsom 11/9-attackerna mfl.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Det är ingen hemlighet att det var så det gick till, oskyldiga blev avrättade och ryssland kom dit och hjälpte dom. USA träna trupperna ett par månader innan attacken, det var en usa sponsrad terrorist attack på ryska freds soldater som var lagligt i georgien och civila.
Precis... soldater igen...
Militärer...

En väsentlig skillnad mot det du först sa.

Vet du VARFÖR USA gjorde detta?
Genom Kaukasus går flera vitala pipelines med olja igenom och ELITEN med SIONISTERNA Rotschilds i spetsen tillsammans med Rockefellers vill kontrollera med MILITÄRENS hjälp all olja i världen.

Vilka har de största oljefyndigheterna i världen?
Jo, araberna, ett annat semitiskt folk.
Inse att världen styrs av semiter! USA ÄGS av dem!

Vad du skådar i världen är den största släktfejden genom tiderna!

Och försök inte insinuera att jag hatar bara för att jag säger som det är!

Dessa semitiska blodsband kontrollerar i stort sett alla multinationella företag i världen och dessa företag i sin tur kontrollerar respektive länders regeringar.

Vilka tror du kontrollerar militären?

Vem kommer inte ihåg när Ericsson vägrade att betala svensk skatt. När de tvingades hotade de att flytta hela sin verksamhet utomlands.

Edited by c0mputerr0r on 2008/11/23 0:10:43

Anonym
Quote:
NWO står för "New World Order" Det som ELITEN med SIONISTERNA Rotschilds i spetsen tillsammans med Rockefellers vill få igenom med MILITÄRENS hjälp genom false-flag operationer såsom 11/9-attackerna mfl.

Tack för att du förklara det. hade ingen aning!, haha.

Quote:
Precis... soldater igen...
Militärer...

Blah blah. Hoppa runt det jag sa hela dagen.

Ryssland svarade på den USA sponsrade attacken och såg till så att inte fler kom till skada, om ingen hade ingripit hade fler oskyldiga kommit till skada, hade det varit bra?. Ryssland är inte perfekta och har folk som vill ha sitt egna lila nwo men det är inte en lika ond modell. dom är inte som eliten som kontrollerar amerika som pratar om ett barn per familj och population kontroll program som ser till så att befolkningen minskas med stora procent och dom ger inte ut en massa giftiga vaccin till barn som fräter på hjärnan och har propaganda kampanjer i tv som säger det är lag att ta det när det inte finns en lag och dom lägger inte fluoride i deras befolknings vatten m.m

Rotschilds har get support till sionister, men det är inga sionister som sitter på toppen och kontrollerar rockafella,bilderberg,CFR och alla företag som du säger. du har inga bevis på det men du har visat tidigare att ditt tro system är uppbyggt med saker som inte är fakta.

Så alltså behöver vi någon form av militär eller vad du än vill kalla det, mulisha eller vad som helst. för att kuna hjälpa folk i nöden.

För det är inte orealistiskt att folk tas som gisslan som du påstog innan, det händer väldigt ofta, fast du kanske inte läser historia och tidningen så du kanske inte känner till att det finns folk som tagits som gisslan för?. Solen kommer upp varje morron, det vet du väll?.

Om några hundra år kanske vi inte behöver vapen och en militär, men så länge världen ser ut som den gör så behöver vi det, man kan inte lämna oskyldiga människor som hamnar i knippa bakom och säga "tråkigt för dom, vi kan tyvärr inte hjälpa dom". Krig är en del av livet, lär dig att leva med det.

Alla lagliga droger som säljs som prozac (Vad har alla som går in på skolor och skjuter folk gemensamt?, dom har tagit prozac) är en till anledning varför vapen måste vara lagligt, om någon går in och börjar skjuta folk på en skola kan det vara bra att ha en pistol i bilen du kan hämta så du kan avsluta det och rädda folket.

Antar jag är ond nu för jag tycker det är bättre att en psykopat dör istället för 20-30 skol barn.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Tack för att du förklara det. hade ingen aning!, haha.
Verkar inte som det eftersom du använder termen "NWO" som en beskrivning för en organisation.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Blah blah. Hoppa runt det jag sa hela dagen.

Ryssland svarade på den USA sponsrade attacken och såg till så att inte fler kom till skada, om ingen hade ingripit hade fler oskyldiga kommit till skada, hade det varit bra?. Ryssland är inte perfekta och har folk som vill ha sitt egna lila nwo men det är inte en lika ond modell. dom är inte som eliten som kontrollerar amerika som pratar om ett barn per familj och population kontroll program som ser till så att befolkningen minskas med stora procent och dom ger inte ut en massa giftiga vaccin till barn som fräter på hjärnan och har propaganda kampanjer i tv som säger det är lag att ta det när det inte finns en lag och dom lägger inte fluoride i deras befolknings vatten m.m

Rotschilds har get support till sionister, men det är inga sionister som sitter på toppen och kontrollerar rockafella,bilderberg,CFR och alla företag som du säger. du har inga bevis på det men du har visat tidigare att ditt tro system är uppbyggt med saker som inte är fakta.

Så alltså behöver vi någon form av militär eller vad du än vill kalla det, mulisha eller vad som helst. för att kuna hjälpa folk i nöden.

För det är inte orealistiskt att folk tas som gisslan som du påstog innan, det händer väldigt ofta, fast du kanske inte läser historia och tidningen så du kanske inte känner till att det finns folk som tagits som gisslan för?. Solen kommer upp varje morron, det vet du väll?.

Om några hundra år kanske vi inte behöver vapen och en militär, men så länge världen ser ut som den gör så behöver vi det, man kan inte lämna oskyldiga människor som hamnar i knippa bakom och säga "tråkigt för dom, vi kan tyvärr inte hjälpa dom". Krig är en del av livet, lär dig att leva med det.

Alla lagliga droger som säljs som prozac (Vad har alla som går in på skolor och skjuter folk gemensamt?, dom har tagit prozac) är en till anledning varför vapen måste vara lagligt, om någon går in och börjar skjuta folk på en skola kan det vara bra att ha en pistol i bilen du kan hämta så du kan avsluta det och rädda folket.

Antar jag är ond nu för jag tycker det är bättre att en psykopat dör istället för 20-30 skol barn.
Rotschilds är inte sionism?

Jag har aldrig påstått att gisslansituationer är orealistiska, det var din Musse Pigg deckargåta "Om du är i ett rum med tio andra och en mördare dödar fem av dom, vad skulle du göra?"
Detta är ingen gisslansituation!
I en gisslansituation används människor som handelsvara. Det du beskriver skvallrar om att du har sett varje del av SAW-filmerna ett antal gånger...

*suck* kan någon förklara för honom vilka det är som dödar de civila och barnen som han hela tiden drar upp?
Jag är så förbannat trött på hans urusla idiotiska särskrivningar och analfabet-svenska. Killsen säger han läser mycket vilket är omöjligt med tanke på hur illa han skriver. En dyslektiker stavar fel på olika sätt, men han gör gång på gång exakt samma stavfel.

Min gissning är att killen är 15-16 år

Anonym
Quote:
Rotschilds är inte sionism?

Jag sa att Rotschilds har get stöd till sionism. Att dom är totalt styrda av sionism idag får du gärna lägga fram bevis på eller du tänker göra som du brukar och säga "tänker inte ge källa, jag vet sanningen"... Du sa att eliten är styrd av sionism, vilket inte är sant, CFR, rockefeller osv är inte styrda av dom.

Quote:
Detta är ingen gisslansituation!

Fel igen. En person som tagit gisslan kan börja avrätta folk och säga att dom ska skyndda sig med kraven han har och ge han det, pengar eller vad det än är snabbt innan fler dör. det är en gisslansituation så länge han låter dom leva och är i rummet med dom och inte låter dom gå.

det finns inget orealistiskt med någon som går in i ett rum och börjar skjuta folk det händer hela tiden, men du sa det ändå att det var orealistiskt, för du pratar mycket trams.

Man ska inte behöva förklara så här enkla saker till någon som snart är 40år.

Quote:
*suck* kan någon förklara för honom vilka det är som dödar de civila och barnen som han hela tiden drar upp?

Bra då har vi det avklarat, du tycker det hade varit bättre för ryssland att inte ingripa så att fler civila dog. Du tycker alltså man ska lämna folk som är i knipa bakom och säga "tyvärr, kan inte hjälpa er"..

Och man är ond om man skyddar folket i en skola från en galning på prozac visst.

Det är vad man får komma fram till att du tycker då du undviker att svara på det.

Jag är 21 år. du kan bara klaga på små stavfel istället för att erkäna att du har fel i allt du säger.

Anonym
Quote:

Spartacus88 skrev:

Folk är nog förbannade på dig för att du är fast i en falsk verklighet och försvarar sanningar som är lögner. Det har säkert dom flesta varit , här på vaken.se , innan man vågade gå utanför ramarna. Hade nog kanske själv varit fast i dessa lögner om jag varit kvar i Försvaret . Så det har mycket med en intresse-konflikt att göra. Alla lever av systemet och en del blir mer belönade än andra och väljer att blunda och försvara ett ruttet system. Men nu faller lögnen i rasande takt över hela jordklotet och miljoner människor väljer att ifrågasätta den rådande ordningen.

Jag försöker hålla mig ifrån att ange vad andra tycker som du nu gör genom att påstå att jag försvarar lögner.

Jag anser om man ska påstå sådant måste man ange de lögner man hävdar att motparten framför.

Quote:

Ser att du endast håller dig till 911- trådarna !!

Med sökfunktionen hade du upptäckt att du har fel. Jag är mest i 911 trådarna men inte bara i dessa.

Quote:

Ja det är ett känsligt kapitel för sig. Faller den lögnen så faller resten av lögnerna också. 911 är bara ett kapitel i en bok som började att skrivas för länge sedan och som inte är klar än.

Det är lika känsligt för de med alternativa teorier om 911 för jag kan rada upp videobevis som de måste bortförklara som förfalskade eller att de inte bevisar allt som t.ex kaparna på flygplatsen och åtskilliga Osama bin Laden videor. Det omvända gäller inte. Det finns inte en enda video från 911 jag måste bortförklara.

Quote:

På grund av din intresse-konflikt så tycker jag debattörer här på vaken skall sluta att debattera med dig. Det leder ingen vart.

Du kommer naturligtvis neka till denna intresse-konflikt , men det är så det fungerar i detta Samhälls-system.

Pengarna styr och du kan inte i det läge som du befinner dig i gå utanför ramen.

Obegriplig del av ditt inlägg. Att pengarna styr vad har det med intressekonflikten att göra?

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Jag sa att Rotschilds har get stöd till sionism. Att dom är totalt styrda av sionism idag får du gärna lägga fram bevis på eller du tänker göra som du brukar och säga "tänker inte ge källa, jag vet sanningen"... Du sa att eliten är styrd av sionism, vilket inte är sant, CFR, rockefeller osv är inte styrda av dom.
Jag har flera gånger sagt att eliten inte är en homogen grupp. Ett av elitens intressen styrs av sionism. Detta är de mest framträdande idag.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Fel igen. En person som tagit gisslan kan börja avrätta folk och säga att dom ska skyndda sig med kraven han har och ge han det, pengar eller vad det än är snabbt innan fler dör. det är en gisslansituation så länge han låter dom leva och är i rummet med dom och inte låter dom gå.
Soldater ger ju du samma rättigheter.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
det finns inget orealistiskt med någon som går in i ett rum och börjar skjuta folk det händer hela tiden, men du sa det ändå att det var orealistiskt, för du pratar mycket trams.
För det första, så hör det inte ens in i resonemanget och för det andra så är just dessa situationer ett resultat av den världsordning du själv förespråkar.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Man ska inte behöva förklara så här enkla saker till någon som snart är 40år.
För dig är det enkelt eftersom du tror på allt media tutar i dig. För oss som skrapar på ytan och har en helhetsbild är det inte lika enkelt.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Bra då har vi det avklarat, du tycker det hade varit bättre för ryssland att inte ingripa så att fler civila dog. Du tycker alltså man ska lämna folk som är i knipa bakom och säga "tyvärr, kan inte hjälpa er"..
Du måste lära dig att se djupare än det som rapporteras för dig i media.
Gång på gång väljer du sida i alla konflikter.
Lär dig vad som ligger bakom konflikterna istället innan du rusar till någons försvar.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Och man är ond om man skyddar folket i en skola från en galning på prozac visst.
Vad är din lösning på att skydda skolbarn då? Militärer, metalldetektorer och chippning?

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Det är vad man får komma fram till att du tycker då du undviker att svara på det.

Jag är 21 år. du kan bara klaga på små stavfel istället för att erkäna att du har fel i allt du säger.
Jag erkänner gärna när jag har fel, men i diskussionen med dig visar det sig ganska väl vem det är som inte har alla hästarna i stallet.

Klagat? Någon måste ju lära dig.
Någon som säger sig vara bildad och ha läst en massa böcker är det ingen som tror på när de stavar och särskriver som du.

Du må vara 21, men jag tror din mentala ålder är mycket lägre.

Anonym
Quote:

Malmömalajen skrev:

Rotschilds har get support till sionister

1897 upprättade Rothschilds Sionist kongressen för att gynna sionismens framfart och för att arrangera sitt första möte i Basel, Schweiz den 29 Aug samma år. Mötet leds av ordföranden och azjkenazim juden Theodor Herzl, som skrev i sin dagbok,

"Det är nödvändigt att lidandet av judarna ... blir värre ... det kommer underlätta att genomföra våra planer - jag har en utmärkt ide - jag skall förmå antisemiter att likvidera, utrota de judiska tillgångarna - antisemiterna kommer då att medverka till att öka förföljelserna och förtrycken av judarna. Antisemiterna skall därför bli våra bästa vänner"

Herzl blev sedan president av sionist organisationen och antar "Rothschilds röda hexagram eller symbol" som sionist flagga, som ca 50 år senare dyker upp på Israels flagga.

Så att säga att Rothschild har gett "stöd" år sionismen ber jag dig tänka om angående, dom har upprättat den.
Kanske the thritenth tribe är något du borde läsa trots allt.

Anonym
Zink,

Jag säger inteatt din uppfattning är felaktig. Jag kan inte styrka min egna hypotes om vad som hände där, eller vid andra tillfällen. Viktigt är att hålla isär vad som är fakta, och vad som är hypotes.

Hade du filmer som svt inte vill skall spridas? Hade vart intressant att ta del av dom för att bredda sin uppfattning.

Anonym
Quote:
Soldater ger ju du samma rättigheter.

Så nu har jag sagt att det är okej för soldater att ta folk som gisslan och skjuta dom och kräva pengar?.

Du kan aldrig sluta hitta på saker va?.

Läs om dig själv: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/artikel_52693.svd

Att försvara sig mott tyraner har inget med att ta folk från gisslan att göra. men jag kan förstå hur du gjorde den kopplingen då du är lite galen.

Quote:
För det första, så hör det inte ens in i resonemanget och för det andra så är just dessa situationer ett resultat av den världsordning du själv förespråkar.

Allt är en konspiration!!

Det finns inga galna människor! alla är styrda av eliten!

Skärp dig.

Eliten har inget med att göra när en galen person tar en stor köks kniv och springer ut på gatan och hugger ner en massa personer. sånt har hänt ett par gånger i japan bara för några månader sen.

Så därför behöver vi poliser och en mulisha som kan skydda oss mot galna personer och mot tyraner. men under ett system där alla följer lagen så klart.

Quote:
För dig är det enkelt eftersom du tror på allt media tutar i dig

Igen, galna människor finns inte, eliten ligger bakom allt, visst?.

Det finns galna människor i varje land du åker tll, visa har blivit påverkade av eliten andra inte. inget ändrar faktan att det finns farliga människor som man behöver kuna skydda sig för.

Ingen tvingar dig att äga ett vapen när allt helvete bryter lös och du måste stå i en bröd kö. men andra familjer som vill kuna försvara sig ska ha rätten att kuna göra det.

Quote:
Du måste lära dig att se djupare än det som rapporteras för dig i media.
Gång på gång väljer du sida i alla konflikter.

Ryssland är inte styrda av eliten nej. dom är rätt mycket emot USA och dom anklaga dom för attacken på södra ossetia. Det handlar inte om att välja sida i detta fallet det handlar om rätt och fel, man kan inte göra något annat än att komma fram till att ryssland behandla den situationen rätt då dom bara svara på en terrorist attack på civila och på deras egna freds soldater som var där lagligt. Om dom inte hade gjort det hade fler civila kommit till skada, så det var ett bra example på varför en militär behövs, man måste kuna försvara sig. man kan inte säga att det inte behövs en militär bara för många länders militärer uppför sig som terrorister, just därför behövs det en militär, tyvärr är det så och kommer att vara så ända tills du checkar ut och lämnar denna jorden, kanske om man föds på nytt om några 100 år så har vi ingen militär, men du måste tänka i nuet.

Quote:
Vad är din lösning på att skydda skolbarn då? Militärer, metalldetektorer och chippning?

Jag gav en lösning. vad vill eliten göra?, ta ifrån folk deras vapen. har man ett vapen i bilen kan man gå och hämta det och gå in och avsluta massakern på skolan. vapen räddar liv. om vapen blev olagligt idag kommer det ändå finnas folk som har det och kan få tag på det.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Eliten har inget med att göra när en galen person tar en stor köks kniv och springer ut på gatan och hugger ner en massa personer. sånt har hänt ett par gånger i japan bara för några månader sen.
Lika lite som de har med att göra idioter som mejar ner folk i skolor på prozac som du nämnde... Eller vänta här nu.
Kanske saker och ting skulle vara bättre om exempelvis läkemedelsföretag tar sitt ansvar...? Och vilka är det som styr läkemedelsföretagen?

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Så därför behöver vi poliser och en mulisha som kan skydda oss mot galna personer och mot tyraner. men under ett system där alla följer lagen så klart.
Helt perfekt ju! De ger oss både problemet och lösningen.
Färdigtuggat och lättsmält.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Igen, galna människor finns inte, eliten ligger bakom allt, visst?.

Det finns galna människor i varje land du åker tll, visa har blivit påverkade av eliten andra inte. inget ändrar faktan att det finns farliga människor som man behöver kuna skydda sig för.
Galna människor är en produkt av samhället

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Ingen tvingar dig att äga ett vapen när allt helvete bryter lös och du måste stå i en bröd kö. men andra familjer som vill kuna försvara sig ska ha rätten att kuna göra det.
Så om du hade bott i Sovjetunionen förr hade du mejat ner de andra i kön för att kunna ge din familj mat?

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Ryssland är inte styrda av eliten nej. dom är rätt mycket emot USA och dom anklaga dom för attacken på södra ossetia. Det handlar inte om att välja sida i detta fallet det handlar om rätt och fel, man kan inte göra något annat än att komma fram till att ryssland behandla den situationen rätt då dom bara svara på en terrorist attack på civila och på deras egna freds soldater som var där lagligt. Om dom inte hade gjort det hade fler civila kommit till skada, så det var ett bra example på varför en militär behövs, man måste kuna försvara sig. man kan inte säga att det inte behövs en militär bara för många länders militärer uppför sig som terrorister, just därför behövs det en militär, tyvärr är det så och kommer att vara så ända tills du checkar ut och lämnar denna jorden, kanske om man föds på nytt om några 100 år så har vi ingen militär, men du måste tänka i nuet.
"man kan inte säga att det inte behövs en militär bara för många länders militärer uppför sig som terrorister, just därför behövs det en militär"

Och att Ryssland inte är styrda av eliten är trams!
Som jag sagt tidigare är inte det vi kallar eliten en homogen grupp.
För dig som tydligen inte vet vad "homogen" betyder så betyder det "enhetlig".

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Jag gav en lösning. vad vill eliten göra?, ta ifrån folk deras vapen. har man ett vapen i bilen kan man gå och hämta det och gå in och avsluta massakern på skolan. vapen räddar liv. om vapen blev olagligt idag kommer det ändå finnas folk som har det och kan få tag på det.
Ungefär som eliten vill ha det alltså. Vapen i var mans hand!
Öppna ett bankkonto - Få ett gevär.

Anonym
Quote:
Lika lite som de har med att göra idioter som mejar ner folk i skolor på prozac som du nämnde... Eller vänta här nu.
Kanske saker och ting skulle vara bättre om exempelvis läkemedelsföretag tar sitt ansvar...? Och vilka är det som styr läkemedelsföretagen?

Jag vet vem som styr läkemedelsföretagen och där har du en poäng.

men tror du alla galningar genom historien som tagit folk som gisslan osv har varit på prozac?. Självklart inte. folk gör misstag i livet, blir fattiga, blir galna.

Quote:
Helt perfekt ju! De ger oss både problemet och lösningen.
Färdigtuggat och lättsmält.

Så du tycker inte det ska finnas en polis eller militär?

Vad gör du när folk skjuter oskyldiga och när folk med vapen tar över regeringen och gör vad dom vill för det inte finns någon militär som kan stoppa dom, blir dom ens nya ledare då?.

Det låter nästan som du vill att NWO ska bli en verklighet.

Vad är en anledning till varför deras världs ordning inte har skapats som dom vill än? folk har VAPEN.

Quote:
Galna människor är en produkt av samhället

Hur försvara man sig mot galna människor som går in i ett klass rum och går loss?

Quote:
Så om du hade bott i Sovjetunionen förr hade du mejat ner de andra i kön för att kunna ge din familj mat?

Först blir jag anklagad med en lögn att jag vill se att soldater har rättigheten att ta folk som gisslan och avrätta dom och kräva pengar ocn nu frågar du om jag hade mördat folk för att få mat bara för att jag prata om att familjer har rätt att äga ett vapen som dom kan använda i självförsvar mot tjuvar... Du borde vara med i en anti vapen propaganda kampanj.

Familjer ska inte ha rätten att kuna försvara sig mot tjuvar som tänker ta maten från dom som gör att dom kommer svälta!. man är ond om man försvarar sig!. du är otrolig.

Quote:
"man kan inte säga att det inte behövs en militär bara för många länders militärer uppför sig som terrorister, just därför behövs det en militär"

Och att Ryssland inte är styrda av eliten är trams!
Som jag sagt tidigare är inte det vi kallar eliten en homogen grupp.
För dig som tydligen inte vet vad "homogen" betyder så betyder det "enhetlig".

Vi lever i en värld där det finns terrorister med vapen, hur vinner du mot dom om dom går emot dig, ska du kassta vatten ballonger på dom?. Nej du behöver en miitär.

Ryssland är absolut inte styrda av samma krafter som styr amerika. dom är EMOT den amerikanska eliten, dom är på vår sida när det gäller dom krafterna som kontrollerar amerika och mycket av europa. Du har INGA bevis på att ryssland är styrda av eliten och som jag sa innan så behandlar dom inte sin befolkning som eliten i amerika gör.

USA sätter inte missilförsvar i polen utan en anledning..

Quote:
Ungefär som eliten vill ha det alltså. Vapen i var mans hand!
Öppna ett bankkonto - Få ett gevär.

Detta visar din okunskap, hur lite du vet. du är långt ifrån vaken.

Eliten är rädda för att det finns så många vapen precis som hitler och stalin var rädda för folks vapen. det kommer börja bli strängare vapen lagar i framtiden i amerika för dom vill avväpna folket.

När en regering börjar ta ifrån dens befolknings vapen så är man illa ute, det är en sak som kan sparka av ett civil krig. folk är inte små fega barn som kommer ge ifrån sig sina vapen, så onda är inte människor i amerika så att dom kommer lämna in sina vapen. Några som druckit mycket fluroide kommer göra det.

Tror inte du inser hur galna saker du har sagt, detta är hur man får tolka vad du står för

1. Galna människor finns inte, det är elitens fel.

2. Man ska inte försvara sig mot galna människor, självförsvar är ondska, man ska istället hoppas på det bästa och locka dom med godis.

3. Ett fritt samhälle kan inte ha någon polis/militär

4. Eliten vill att alla ska ha vapen

5. Man är ond om man skjuter en person som hitler som har mördat hur många som helst och som kommer mörda fler.

6. Om någon kommer med en stor kniv och tar all mat från din familj vilket gör att ni kommer svälta så ska man inte skjuta honom mellan ögonen, man ska svälta.

7. Det finns inga situationer där en militär anfallit civila och en annan militär har svarat och räddat dom civila, alla krig genom historien har varit uppgjorda innan dom börja.

Inte konstigt du springer runt som en förvirrad kyckling när du kommer ut från din låda med dina vänner.
http://www.youtube.com/watch?v=ozpZNIKexKE&eurl=

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper