vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Manifestation 11 december

See User information
Nu är det dags att planera inför julmanifestationen den 11 december. Vi kommer i alla fall delvis vara klädda som jultomtar och dela ut hårda julklappar med Vakenfilmer. Naturligtvis bjuder vi på glögg och pepparkakor.
Det mesta är redan inplanerat men ett bra och stabilt bord skulle behövas. Stor efterlysning efter ett sådant.

Posted on: 2008/11/28 21:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Manifestation 11 december

See User information
Jag ska ordna:

- Tomteluvor
- Blinkande elljusslingor

Vem ordnar glögg + pepparkakor? Tror vi behöver:

- 2 st flaskor minst, gärna alkoholfritt så alla kan dricka
- Ett stort paket med pepparkakor :)

Vad mer?

Posted on: 2008/11/29 9:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

anti skrev:
Jag ska ordna:

- Tomteluvor
- Blinkande elljusslingor

Vem ordnar glögg + pepparkakor? Tror vi behöver:

- Ett stort paket med pepparkakor :)

Vad mer?
Jak har pritkök.....

Posted on: 2008/11/29 15:39
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

anti skrev:
Det måste vara alkoholfritt, eftersom jag förmodar det inte ansökts om utskänkningstillstånd?
Ganska dryga böter.

See User information
Vem fan bryr sig om utskänkningstillstånd egentligen. Men visst finns det glögg med typ 2% alkohol? Som en lättöl dvs.

Posted on: 2008/11/29 19:14

Anonym
Quote:

anti skrev:
Vem fan bryr sig om utskänkningstillstånd egentligen. Men visst finns det glögg med typ 2% alkohol? Som en lättöl dvs.
Då måste man ta leg

Fast menar du att ni ska ha glögg själva, eller bjuda informationstagarna på det?

Anonym
Jag fixar glögg och pepparkakor.

Har ingen ljusslinga som går att köra på batterier tror jag.

Vi kör med inslagspapper till dvd:erna oxå.

See User information
Lättöl, eller öl klass I, är en svensk definition av öl som innebär att den innehåller maximalt 2,25 volymprocent alkohol (med tidigare måttsystem 1,8 viktprocent). Inköp av lättöl är inte belagt med någon åldersgräns eller alkoholskatt, eftersom lättöl räknas som alkoholfri eller lättdryck. Många butiker har dock som policy att inte sälja lättöl till minderåriga, trots att det är tillåtet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4tt%C3%B6l

Voidan: Jag ska försöka fixa en skön ljusslinga som man kan koppla in i 220V / convertern som vår frihetskrigare-fixare har ordnat.

Posted on: 2008/11/30 9:47

See User information
Var är den manifestationen?

Posted on: 2008/11/30 12:24
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy

See User information
Köp gärna Blossa Glögg den är väldigt god.
Jag kan ta med T-sprit för att värma oss nej jag menar glöggen med.
Vi har dock ett problem med TVn och det är att jag inte kan ta med den den 11 december eftersom jag slutar jobbet vid 17:00. Det vore bra om någon kunde åta sig att förvara den och ta med den denna dag. Det gäller endast från den 10:e till den 11:e och batteriet har jag redan laddat.
Manifestationen hålls som vanligt vid Medborgarplatsen.

Posted on: 2008/11/30 18:30

Anonym
Jag har fixat inslagspapper och håller på att slå in endel dvd:er i dem. Även fixat glögg och pepparkakor. Ska jag fixa pappmuggar också kanske?

Min önskan om plats är Odenplan (som diskuterades i en annan tråd). Vad säger ni om det?

Jag slutar tyvärr inte för än 14 och kommer race:a mot sthlm i bilen (25 mil). Vilken tid vill ni starta?

See User information
Gärna Odenplan!!! Bra plats med mycket folk i rörelse.

Börjar väl runt 16 som vanligt? Race:a på.

Posted on: 2008/12/2 23:19

See User information
Om vi ska köra Odenplan så måste det vara en STOR banner överst på hemsidan redan nu annars tror folk att det är Medborgarplatsen som vanligt.
Själv tycker jag att vi ska vara på Medborgarplatsen som vanligt just denna dag eftersom jag säger till intresserade att vi alltid är på Medborgarplatsen den 11:e i varje månad.

Nu har jag fixat Terrorstorm i PAL så den fungerar på alla DVDspelare i Sverige och dessutom en meny i början så man kan välja svensk text eller inte, mycket lättare för alla.
Vem kan ta hand om utomhusTVn då jag slutar jobbet lite väl sent? Hjälp tack.

Posted on: 2008/12/3 19:26

See User information
Jag tycker det är bra att vi rör oss på lite olika ställen i stan då folk kanske inte alltid är vid Medis / T-centralen, osv. Det gäller att så många som möjligt får ta till sig denna information och att dom ska kunna få prata med oss. Upp med banner på framsidan om Odenplan!

Posted on: 2008/12/3 22:59

Anonym
"Klarrt å bertatt" som Patrik säger. Banner upp på framsidan.

Anti: Har du flyers? Jag har bara sådana gjorda med bläckskrivare. Tror inte det finns några fler hemma hos micro heller.

See User information
Några få, kan försöka skriva ut några.

Posted on: 2008/12/4 8:17

See User information
Ser fram emot dagen, kommer vara där :)

Posted on: 2008/12/4 11:56

See User information
Bra att bannern kom upp i tid innan manifestationen.
Kan någon ta hand om TVn bara en dag? Du kan ju ha den i hallen en liten kort stund.
Ett bra bord letar jag efter men har inte funnit något ännu var god och hjälp till.

Posted on: 2008/12/4 19:57

See User information
Anti var på besök hos mig där vi provade hans videoprojektor driven via min växelriktare. Det fungerade och kommer bli übercoolt vid manifestationen. Nu fattas bara ett bord. Försök hjälp till att hitta ett sådant t.ex på en återvinningsstation.

Posted on: 2008/12/8 21:09

See User information
Om ni ändå är ute den dagen så kan ni passa på att göra något verkligt innan manifestationen. Samma dag håller statapparaten rättegång mot en sanningsbärare som tidigare brukade skriva här på vaken. Dock gjorde sanningen lite för ont, inte minst för de som administrerar sidan, så han e inte längre välkommen här.

Användaren gick under namnet efekto. Rättegången har sin plats vid Svea Hovrätt, Gamla Stan. Tiden är 13.00. Kom dit och ge stöd. Sök upp salen där fallet staten mot Leonard behandlas.

Kan tillägga att han var den starkaste rösten mot den maktstruktur som nu infinner sig på vaken.se. Samma maktstruktur som vaken ironiskt nog påstår sig vara emot.

Posted on: 2008/12/9 18:19

Anonym
Quote:

aspektos skrev:
Om ni ändå är ute den dagen så kan ni passa på att göra något verkligt innan manifestationen. Samma dag håller statapparaten rättegång mot en sanningsbärare som tidigare brukade skriva här på vaken. Dock gjorde sanningen lite för ont, inte minst för de som administrerar sidan, så han e inte längre välkommen här.

Användaren gick under namnet efekto. Rättegången har sin plats vid Svea Hovrätt, Gamla Stan. Tiden är 13.00. Kom dit och ge stöd. Sök upp salen där fallet staten mot Leonard behandlas.

Kan tillägga att han var den starkaste rösten mot den maktstruktur som nu infinner sig på vaken.se. Samma maktstruktur som vaken ironiskt nog påstår sig vara emot.
Så genomskinligt...

Vad är du anklagad för?

Vad blev domen i tingsträtten?

See User information
Enkelt, effekto höll sig inte till reglerna och hotade folk till livet på forumet. Då ska man inte vara här om man inte kan hålla sig till några enkla regler.

Vad är han åtalad för?

Posted on: 2008/12/9 18:50

See User information
Vad är genomskinligt menar du? Tror du missförstått.

Personen i fråga sitter fortfarande frihetsberövad.

Vet ej vad åtaslpunkterna är. Kom dit och se.

Posted on: 2008/12/9 18:53

See User information
Han har ju flera gånger hotat folk på detta forum, med att komma och skära osv osv... Så man undrar om han kanske gjort nåt sånt i verkligheten nu och därför sitter frihetsberövad? Bara undrar.

Posted on: 2008/12/9 19:01

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper