vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph

See User information
Karmapoäng genom att t ex försöka skaffa sig pluspoäng, ger minuspoäng.S k karma eller "som man sår får man skörda", finns inte.Inga plus eller minus finns,bara LIV

Posted on: 2008/11/30 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Serenity skrev:
Är det inte att bita sig själv där bak beträffande länken på AOL som slutat fungera....

Uttala inte allt du iakttar.Dina tankar är ingen referens för vad som sker.

Posted on: 2008/11/30 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:
Karmapoäng genom att t ex försöka skaffa sig pluspoäng, ger minuspoäng.S k karma eller "som man sår får man skörda", finns inte.Inga plus eller minus finns,bara LIV

Så du skördar inte vad du sått då, heller.

See User information
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:

De som lever i s k tiden går under karmalagar-som man sår får man skörda.Det tidlösa/eviga bär inget förflutet.Den färdiga människan tillhör varandet-"Gud"

Psst...
Om Berta klumfot kliver på Bertas ömfots fot och Berta ömfot försöker få tag i Berta klumpfot för detta,har Berta ömfot inte förstått budskapet;

Posted on: 2008/12/1 8:19

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:

De som lever i s k tiden går under karmalagar-som man sår får man skörda.Det tidlösa/eviga bär inget förflutet.Den färdiga människan tillhör varandet-"Gud"

Psst...
Om Berta klumfot kliver på Bertas ömfots fot och Berta ömfot försöker få tag i Berta klumpfot för detta,har Berta ömfot inte förstått budskapet;

Eftersom du lever här, i liv efter liv, i samsara, i "reinkarnationshjulet", så ärdet ju för att du/vi har så myyyycket karma - eller skulle det vara otur...

Det har du inte tagit dig ur, du lever i det som är vår tid här. Men prata går ju...

Jag tror inte du har förstått grundpusselbitar bara.

Som jag sagt i flera inlägg påvaken, vilket är en självklarhet också, så är karma en substans. Vill/kan du fatta det?

http://fsccentre.org/Medical%20Practice%20in%20the%20New%20Era.htm

Här står kanske något om det, karma, svart substans, och dygd/de, vit substans. Dygd har vi ju vetat om även här, vara en dygdefull människa - hade friska och välartade barn för att man samlat dygd, varit en dygdefull människa - gick bra för en i livet för att man hade mycket dygd... etc - det har jag skrivit om många gånger.

Medical Practice in the New Era
http://fsccentre.org/Medical%20Practice%20in%20the%20New%20Era.htm

Kan du läsa?
Kan du förstå?
Kan du göra båda sakerna samtidigt?

Edited by systerhans on 2008/12/1 11:54:29

Anonym
Så, nu deletade koma-aktivist-admin mitt senaste usernamn "systerhans" - de vill antagligen bara hindra människor från att vakna. Se upp med admin(s?) här.

Här är några artiklar till angående karma/de(dygd, "vit/god" karma)/substans och det.

Believing In Deities and Being Respectful to Buddhas - One Will Be Blessed and Protected
Being Kindhearted and Forgiving -- One Will Save Oneself and Others

Once upon a time, there was a monk who cultivated in a temple...
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2007/3/23/83834.html

The Scientific Experiments on Water Crystals vs. the Origin and Elimination of Sickness

Dr. Masaru Emoto, a Japanese quantum physicist, performed a series of experiments on water crystals and revealed the fact that...
... further pollutes more than the body. When karma and degenerate notions have polluted a person's body to an extent that has exceeded the threshold limit, the damage to the water inside a person's body starts to surface in the form of illness. Karma and degenerate notions (bad messages) together stop the body from functioning normally and bring hardships and tribulations to the person...
http://www.pureinsight.org/node/1626

Are Genetic Diseases a Manifestation of Ancestral Karma?

...In the future, science may turn its research to these material substances of karma and de that exists at very microscopic levels beyond molecular DNA. If it does, science will come to understand more about these substances and the fact that human morality is not just an ideological or spiritual concept but is of material existence, 'These black and white substances exist simultaneously. What kind of relationship do these two substances have? We obtain that de through suffering, enduring setbacks, and doing good deeds; the black substance is accrued by committing bad deeds and doing wrong things or bullying people.' ...
http://www.pureinsight.org/node/158

A Future Education Project

Professor Gao Chunman (Tsinghua University, China)
...The two substances named above, de and Karma, will bring two different fates for humans, creating retribution or reward from cause and effect...
http://fsccentre.org/A%20future%20education%20project.htm

Hur några tror (begränsat...) om det:
http://www.sciforums.com/Buddhist-Mas ... ped-Crystals-t-30779.html

En bit ned, kanske repris...

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message98619/pg1

broderNovax
/Novax/Sebben/hansbror/brorhans/systerhans m fl.

God morgon

See User information
Nu får ni sluta banna Novax....

Mvh s........88

För övrigt så läser jag inte hans inlägg då jag känner att jag inte är på samma Nivå som honom, men det blir ju rena cirkusen med alla namn-byten....

Fridens.

Posted on: 2008/12/1 18:11

Anonym
Mer OT: Man kan också låta honom få tillbaka sitt Novax-konto som inte är raderat...
Ta bort trådar i Novax försvar är också populärt...

See User information
Inte bara att addendum flummar iväg på hur vacker världen kan bli, det är ganska uppenbart att den kan bli så vacker. Men vi måste skära av huvudet på ormen, för att kunna utveckla den värld vi vill se. Dessutom måste vi bli den förändring vi vill se.
Vi måste prioritera som mogna människor.

Vi behöver inte argumentera zeitgeist, eftersom zeitgeist tar upp fel problem, och inte ens ger en lösning. Den får dig och känna vad vi kan uppnå.

Det är som att ha en picknick på ett jordjeting bo. Dom kommer sticka dig tillslut.

Vi måste rensa ur skiten i jorden för att kunna skapa den värld vi vill se, och den förändringen börjar med oss, och våra interna konflikter som måste lösas först. Vi vill ju inte vara hycklare eller hur?

Vi löser problemet först, sen kan vi drömma och skapa världen vi vill se, men den visionen måste vi ha när vi hjälper till och försöker lösa problemet. Därför försök hjälpa till på ditt sätt. och LÄR KÄNNA DIG SJÄLV, och bli säker på ditt, men öppen för andra i argument eller whatever..
För om vi flummar iväg med hur världen kan bli, så kommer NWO illuminati/masons bara antingen gömma sig djupare som dom gjort i historien, eller så kommer dom bli agressivare, och varken det ena eller det andra vill vi.

Det är som att försöka fånga en rotta som bara springer iväg och gömmer sig i jorden så fort man kollar på den.

Mitt förslag metaphoriskt sagt, vi bränner ut den jäveln och skär av huvudet. Släcker varenda TV apparat och går ut och möter soluppgången..

Posted on: 2008/12/3 12:52

See User information
Ursäkta om jag plockar lite fritt från inlägget nu men...

Quote:

Clayman skrev:

Vi behöver inte argumentera zeitgeist, eftersom zeitgeist tar upp fel problem, och inte ens ger en lösning. Den får dig och känna vad vi kan uppnå.

Sedan säger du själv:

- Släck TV-apparaten
- Förändringen börjar med oss
- Lär känna dig själv

Om du verkligen sett Zeitgeist Addendum så kommer du väl ihåg att man definierar det ursprungliga problemet, visar hur det påverkar oss och hur exempelvis politik inte är ett verktyg för en förändring. Att pengar numera är ett verktyg för modernt slaveri är också tydliggjort i filmen.

"If there were no debts in our money system, there wouldn`t be any money."
- Marriner Eccles, Federal Reserve 1941

Vidare så visar man hur förändringen måste komma inifrån var och en av oss när ett antal exempel tas upp som ett första steg - ett koncept som många tycks hoppa över i sin kritik.

- Exponera och bojkotta de stora bankerna med kopplingar till CFR, Bilderberg m.fl
- Stäng av TV-nyheterna (en variant på ditt eget exempel)
- Undvik militära angelägenheter. Här påpekar jag främst yrkesmilitären och utlandstjänst.
- Det politiska systemet är ett spel som riggas, manipuleras och bekostas av eliten själva. Glöm förändringar den här vägen.
- Informera..informera som tusan om vad som pågår och vill någon inte lyssna så går man till nästa, etc.

"Förändringen börjar med oss", skrev du i ditt inlägg.

Quote:

But, in the end, the most relevant change must occur first inside of you. The real revolution is the Revolution of Consciousness and each one of us first needs to eliminate the divisionary, materialistic noise, we have been conditioned to think is true - while discovering, amplifying and aligning with the signal coming from our true, empirical oneness.

It's up to you.

Se filmen igen

Posted on: 2008/12/4 11:30
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
javisst..

men hur tar du steget från allt som diskuteras till zeitgeist?
Hur får Zeitgeist plats bland säg, film om ekonomi, politik mm? Zeitgeist skaparen ljuger! Punkt slut!

jag menar, vi måste ta itu med problemen för att hjälpa människor att hitta "rätt" vad gäller politik och ekonomi, med andra ord dessa globala problem och hela konspirationen.

Vi måste hjälpa till och se till att människor blir medvetna om hur världen egentligen ser ut; politiskt, globalt.

Men håll religion utanför detta, vi kan ju inte trycka ner en film i halsen på folk, en film som egentligen inte säger ett skit, och faktiskt ljuger.. jag vet inte hur man kan rekommendera säg, en alex jones film eller en annan film om ekonomin MED Zeitgeist.
Känns som att folk bara vill sprida någonting, vare sig det är rätt eller inte..

det som är rätt är att ta upp ett ämne och hålla sig till det..

För jag menar, om anledningen till att Vaken finns är att hjälpa folk, då får vi se till och göra det och PRIORITERA. Vi får tänka lite smartare helt enkelt..

För när dagens problemen som "illuminati" kommer ut och folk fattar grejen, så kommer religion lösa sig självt, låter långsökt men tänk efter, Religion är LIKA KORRUPT SOM REGERINGARNA.

Vi vet inte ett skit om religion eller vad det betyder, varför skulle vi då dela ut en film som zeitgeist som ljuger och folk vet inte ens om det?! Zeitgeist spelar ingen roll..

Zeitgeist addendum beskriver en jättefin framtid som alla kan ha. Detta ÄR möjligt, jag talar inte emot utveckling. Jag snackar om det fundamentala problemet på jorden, som är hela konspirationen mot mänskliheten.
Addendum beskriver det som finns "i glaset" medan lösningen till problemet ligger "utanför glaset", är du med?
Vi kan inte bara flumma iväg och drömma om en värld som aldrig kommer. Filmen är bara en annan version utav "think of the children they are the future" på ett långsökt sätt. Du vet vad jag menar. Gör vi fel så kommer illuminati gömma sig ännu djupare som dom gjort flera gånger genom historien, är du med?

Det är enkelt och trigga ens fantasi för att dölja LÖSNINGARNA TILL PROBLEMEN

Det hela handlar om att se världen som den är, och inte som vi blivit tillsagta och se den eller hur vi själva vill se den(addendum), altså måste vi se världen som den är tillsammans för att kunna göra en förändring genom att slåss mot konspiratörerna och deras planer. För annars kommer dom bara tillbaka om vi gör detta på fel sätt.

Är du med på vad jag menar eller har jag bara förvirrat med mitt inlägg?

Du måste förstå att vi måste prioritera. Det handlar inte om vad som är säkert eller logiskt. Det handlar om vad som är rätt. Vad kan vi göra? Som är rätt?

Peace

Posted on: 2008/12/4 11:51

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper