vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

IF Guns kills people...

See User information
Resized Image

Posted on: 2008/12/4 21:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: IF Guns kills people...

See User information
...without pencils, no misspelled wors.
...without cars, no drunk driving.
...without spoons Rosie O´Donnell would eat with her hands.

Vad skönt jag tycker det är att vårat underbara land bara låter ansvarsfulla människor äga vapen. Tänk, Benny, om Mohammed, Bogdan o José kunde gå o köpa ett hagelbrak över disk innan de begavs sig ut på sina svenskfientliga räder. Det är väl ändå rätt skönt att Sverige av gammal svensk tradition bara tillåter vapenägande för så otroligt svenska syften som älgjakt?

Posted on: 2008/12/4 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Despertando skrev:
...without pencils, no misspelled wors.
...without cars, no drunk driving.
...without spoons Rosie O´Donnell would eat with her hands.

Vad skönt jag tycker det är att vårat underbara land bara låter ansvarsfulla människor äga vapen. Tänk, Benny, om Mohammed, Bogdan o José kunde gå o köpa ett hagelbrak över disk innan de begavs sig ut på sina svenskfientliga räder. Det är väl ändå rätt skönt att Sverige av gammal svensk tradition bara tillåter vapenägande för så otroligt svenska syften som älgjakt?

Så du tycker alltså inte att man som bl.a i Schweiz, USA och Finland skall ha rätt att få försvara sig emot Kriminella gangsters vars OREGISTRERADE vapen INTE kommer kunna konfiskeras och undanröjas om de föreslagna Vapenkontrollagarna går igenom som ligger som lagförslag idag i t.ex USA?

Eller, Hur skall jag tolka ditt inlägg?

En liten fotnot:

- De länder som har låg brottslighet som t.ex Finland och Schweiz har det gemensamt att de har högst andel vapen per capita jämfört med andra Nationer OCH har stor etnisk homogenitet till skillnad emot "den folkliga smältdegeln", USA?

Posted on: 2008/12/4 23:38

Anonym
[ironi]Lika genomtänkt som vanligt...
Kan vi inte börja döda folk som ser suspekta ut också?[/ironi]

Tänk Bennybear... 20 års studier och du propagerar för detta.
Försök att få in en sak i ditt huvud.

Anledningen till att det finns så många oregistrerade vapen bland kriminella är:
1. Det finns vapen överhuvudettaget.
2. De stjäls från folk som har vapen.

Men vi låtsas ett tag att vi går på din ofantligt kortsiktiga tanke och släpper till på restriktionerna på vapen, då skulle snart vapen vara i var mans hand... Kanske är bra att ha på jobbet om man blir sur på chefen.

Jag har sagt det här till dig så många gånger, men du fattar inte att du dels egentligen är FÖR en ny världsordning och dels att du är så amerikaniserad så du borde emigrerat för länge sedan.

Vad är det för Sverige du värnar om egentligen?

Edited by c0mputerr0r on 2008/12/5 0:37:15

See User information
Själv börjar jag närma mig den amerikanska synen på vapen ifrån att ha varit en rabiat motståndare till vapen.

Computerror/
Det är inte vapen som dödar, det är människor som dödar andra människor. Samma torftiga argument som motståndare för våldsama dataspel, våldsam musik osv... moralism i sin värsta form.

Staten besitter våldsmonopol och är staten så pass korrupt som den håller på att börja bli på alla fronter är tyvärr våld den sista utvägen. När demokratin är nedmonterad fungerar inte pennan eller rösten som ett instrument längre och att bara sitta och se på när de hämtar folk till höger och vänster är nog de flesta eniga är fegt och visar på ett bristande civilkurage. NU är vi inte där riktigt ännu, men det finns mycket tydliga tendenser runt om i världen att vi alla är på väg mot mycket mörka tider för mänskligheten.

Posted on: 2008/12/5 0:47
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
[ironi]Lika genomtänkt som vanligt...
Kan vi inte börja döda folk som ser suspekta ut också?[/ironi]

Tänk Bennybear... 20 års studier och du propagerar för detta.
Försök att få in en sak i ditt huvud.

Anledningen till att det finns så många oregistrerade vapen bland kriminella är:
1. Det finns vapen överhuvudettaget.
2. De stjäls från folk som har vapen.

Men vi låtsas ett tag att vi går på din ofantligt kortsiktiga tanke och släpper till på restriktionerna på vapen, då skulle snart vapen vara i var mans hand... Kanske är bra att ha på jobbet om man blir sur på chefen.

Jag har sagt det här till dig så många gånger, men du fattar inte att du dels egentligen är FÖR en ny världsordning och dels att du är så amerikaniserad så du borde emigrerat för länge sedan.

Vad är det för Sverige du värnar om egentligen?

Flane # Uno har uttalat sig igen.

Som sagt länder som Finland och Schweiz har HÖGST andel vapen per capita och samtidigt en etnisk homogen befolkning och just därför har de oxå LÅG brottslighet.

Anledningen till att det finns så många oregistrerade vapen är att Landsförräddarna och Internationalisterna som styr vårat land, precis som i t.ex USA släpper in all slags drägg och Krimiinella i landet SAMTIDIGT som man med alla möjliga medel jagar, spionerar, trackasserar, beskattar och på annat sätt gör det svårt för de laglydiga medborgarna i landet.

DETTA är NWO-politik, till skillnad ifrån dina så vanligt förekommade, Kalla-Anka analyser av läget.

Kan du försvara dig och din familj så kommer de Kriminella att dra sig för att attackera dig.

VARFÖR tror du annars Eliten vill ta ifrån möjligheten för vanligt folk att bära vapen, SAMTIDIGT som de Kriminella nätverkens Narkotikafinasierade, Oregistrerade vapenhandeln inte kommer drabbas av de Föreslagna Vapenkontrollagrna????

Posted on: 2008/12/5 0:55

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Computerror/
Det är inte vapen som dödar, det är människor som dödar andra människor. Samma torftiga argument som motståndare för våldsama dataspel, våldsam musik osv... moralism i sin värsta form.
Självklart är det människorna bakom vapnet som dödar, men med fler vapen kommer också fler vapen i fel händer.

Jag trodde kapprustningsargumentet var utdött, men tydligen inte.
Samma argument kan man se i skolan på lågstadiet om mobiltelefoner...

"Alla andra har det!"

Skulle medvetandet höjas hos alla skulle det bli bättre, men att ge efter för det negativa gör det knappast bättre...

Även du säger du föredrar den amerikanska modellen. Skrattretande egentligen. Det märks vilka som har programmerat er.

Bennybear: Som vanligt undvek du frågan och jag som gjorde det enkelt för dig denna gång och bara ställde en.

Jag ska ställa en fråga till...
Du kan inte se en positiv förändring utan en strid va?
Bygga din nya typ av värld på samma fundament av våld som den är uppbyggd idag.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Jag ska ställa en fråga till...
Du kan inte se en positiv förändring utan en strid va?
Bygga din nya typ av värld på samma fundament av våld som den är uppbyggd idag.

Jag undar VEM det som undviker Fakta och frågeställningar.

Gå tillbaka och läs om.

Vilka är det som bygger ett samhälle på våld?

Det är ju knappast de moralkonservativa och nationalistiska krafterna som vill släppa in alla Kriminella nätverk i landet och släppa lös en Internationalistisk, oreglerad Knarkhandel parat med ett hedonistiskt centrarat samhällsklimat såsom sker idag.

Posted on: 2008/12/5 1:19

Anonym
Så för att förbättra samhället släpper vi ut ÄNNU mera vapen i omlopp som de kriminella kan lägga beslag på?

Varför inte dela ut en AK4 när vi går ut klass nio också?

Det är precis ditt tankesätt som byggt USA till vad det är idag.

Jag fattar inte varför jag ens försöker diskutera med dig, men du är betydligt mer resonabel och trevlig via PM.

See User information
Vet du vad, Benny? Jag älskar Sverige. De sista tio-femton åren har landet o dess befolkning jobbat hårt för att ändra på et men misslyckats. Jag älskar fortfarande Sverige. I Sverige tycker jag vi ska göra saker på ett svenskt sätt, inte ett finskt, amerikanskt eller schweiziskt sätt. Man ska hälsa genom att ta i hand, äta ärtsoppa på torsdagar o ha vapen till att döda älgar med.

"VARFÖR tror du annars Eliten vill ta ifrån möjligheten för vanligt folk att bära vapen, SAMTIDIGT som de Kriminella nätverkens Narkotikafinasierade, Oregistrerade vapenhandeln inte kommer drabbas av de Föreslagna Vapenkontrollagrna????"

Benny, har du läst för mycket på amerikanska hemsidor nu igen? Det finns inga förslag på förändrade vapenlagar i Sverige, de ska fortsätta att vara svenskt lagom-liberala. Just det, liberala. Vill du ha ett vapen, Benny? Skaffa det då. Gå en studiecirkel(oj, så svenskt!) för att ta jägarexamen(ännu svenskare), sedan är det bara att shoppa loss. Köp en Mossberg(svenskättade!) 500 Tactical med pistolgrepp för att få den extra starka självförsvarskänslan.

Dessutom Benny, har du någon RIKTIGT koll på vapenvåld i Sverige? Antagligen inte. Såtillvida att du inte är bankkassör, väktare eller kriminell är chansen att någon riktar ett vapen mot dig försvinnande liten, så liten att det är så jävla värt att rättshaverister som du hålls borta från lättillgängliga vapen. Men som sagt, vill så gärna ha vapen, skaffa då för fan ett. Det är ju inte omöjligt.

Posted on: 2008/12/5 1:31

See User information
Det handlar inte om någon kapprustning, det handar om vem som innehar våldsmonopol. Ser inte andra människor som hot och gör heller ingen jämförelse där.

Sverige och oss svenskar saknar erfarenhet, vi har tagits om hand och vaggats till sömn av sossarna sen de kom till. De har skött ruljansen och vi har bara sett på. Vi går fortfarande i villfarelsen att demokratin fungerar bara för att vi får tillstånd att rösta. I mer upplystsa stater som just USA finns en annan medvetenhet och man vet om hur lätt rättigheter tas ifrån en och vad det kostar att försöka försvara dem. Vi saknar helt sådana erfarenheter och nöjer oss idag med att det inte ens existerar någon arbetarrörelse. Illa illa.

Angående vapen, så är de ännu inte nödvändiga, men steget dit är inte långt längre. De monterar ned rättigheter och ingen tycks säga speciellt mycket. Att de ska sluta montera ned av sig själva existerar inte och kommer aldrig att ske. Demonstrationer och uppror hjälper inte, som fallet med FRA och IPRED tydligt visar. Vad göra, civil olydnad självklart, men sen då, när de låst in dom?

Posted on: 2008/12/5 1:40

Edited by Fahrenheit451 on 2008/12/5 2:02:36

Fahrenheit451

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Så för att förbättra samhället släpper vi ut ÄNNU mera vapen i omlopp som de kriminella kan lägga beslag på?

Varför inte dela ut en AK4 när vi går ut klass nio också?

Det är precis ditt tankesätt som byggt USA till vad det är idag.

Jag fattar inte varför jag ens försöker diskutera med dig, men du är betydligt mer resonabel och trevlig via PM.

Herre Gud!

Att de Politiskt korrekte snömosskallarna mer och mer tagit över vaken visar sig ännu en gång.

Haru kola i skallen eller?

De övervägande delen vapnen kommere in i landet med de Kriminella nätverkens hjälp kopplat till natkotikahandeln.

Dette har INGET med vanliga svenssons vapeninnehav att göra.

Samma utveckling ser du idag i USA, fast ännu värre, där horder av illegala invandrare, tillsammans med narkotikanätverken har svängdörrar in i landet coh som står för den stora brottsökningen i landet.

Globalisterna vill ju skapa kaos och stridigheter på detta sätt.

Och Precis som i Sovjet, där de släppte lös grovt kriminella fängelsekunder i Röda Arméuniformer för att terrorisera befolkningen SAMTIDIGT som man gjorde det omöjligt för vanligt folk att kunna försvara sig genom att förvägra de att bära vapen.

Samma utveckling håller de på att smyga på Amerikanarna och även Européerna där man börjat i England med sådana vapenkontrollagar som BARA drabbar de registrerade vapnen som vanligt folk innehar..

Quote:
Disperanto wrote:

Vet du vad, Benny? Jag älskar Sverige. De sista tio-femton åren har landet o dess befolkning jobbat hårt för att ändra på et men misslyckats. Jag älskar fortfarande Sverige. I Sverige tycker jag vi ska göra saker på ett svenskt sätt, inte ett finskt, amerikanskt eller schweiziskt sätt. Man ska hälsa genom att ta i hand, äta ärtsoppa på torsdagar o ha vapen till att döda älgar med.

"VARFÖR tror du annars Eliten vill ta ifrån möjligheten för vanligt folk att bära vapen, SAMTIDIGT som de Kriminella nätverkens Narkotikafinasierade, Oregistrerade vapenhandeln inte kommer drabbas av de Föreslagna Vapenkontrollagrna????"

Benny, har du läst för mycket på amerikanska hemsidor nu igen? Det finns inga förslag på förändrade vapenlagar i Sverige, de ska fortsätta att vara svenskt lagom-liberala. Just det, liberala. Vill du ha ett vapen, Benny? Skaffa det då. Gå en studiecirkel(oj, så svenskt!) för att ta jägarexamen(ännu svenskare), sedan är det bara att shoppa loss. Köp en Mossberg(svenskättade!) 500 Tactical med pistolgrepp för att få den extra starka självförsvarskänslan.

Dessutom Benny, har du någon RIKTIGT koll på vapenvåld i Sverige? Antagligen inte. Såtillvida att du inte är bankkassör, väktare eller kriminell är chansen att någon riktar ett vapen mot dig försvinnande liten, så liten att det är så jävla värt att rättshaverister som du hålls borta från lättillgängliga vapen. Men som sagt, vill så gärna ha vapen, skaffa då för fan ett. Det är ju inte omöjligt.

Eftersom risken är så "liten" att en svensson drabbas av våldsbrott så behöver han inte få möjligheten att kunna försvara sig, eller vad menar du?

Speciellt inte eftersom "rättshaverister" som jag påpekar sanningar som att Globalisterna som styr detta landet, Precis som i USA gör allt för att underminera våra samhällen bl.a genom att aktivt arbeta för att släppa in alltmer Kriminella element i landet, samtidigt som man bygger upp ett Orwelliskt övervakningstyranni för vanligt folk, som en ursäkt för att stoppa brottsligheten som man sjäkv skapat.

Kurs 1A i Hegelisk dialektik:

Problem - RAction - Solution

Jag har inte tid att sitta uppe 24/7 å tjöta på detta Forumet, som vissa andra, för nu Nu måste jag tyvärr återgå till arbetet.

Aloha!

Posted on: 2008/12/5 2:49

Anonym
Bennybear: Som Despertando sa... Vill du ha ett vapen är det bara att skaffa dig det.

Som vanlig svensson (vilket du inte är) får du det dessutom fem gånger billigare än vad en kriminell får köpa det för.
Sådant tyder starkt på att marknaden inte är övermättad.

De siffror av vapen i omlopp är rejält tilltagana. Dessutom lovar jag dig att om Teknikmagasinet slutade sälja replikor och kolsyrepistoler etc, skulle rapporteringen om handeldvapen skjunka rejält. För det är mest med såna det begås brott med idag och såna får vem som helst över 18 år köpa och du ser vad DET har lett till.

Så gott som alla vapen dessutom kommer via Danmark och inte alls via Finland från forna Sovjet som du indikerar att du tror iom att du återigen tog upp kommunismen.

Det är tråkigt du inte tänker längre än näsan räcker. Du tror du är påläst men svamlar som vanligt.

Allting du babblar om är invandringens fel och kommunismens... Du är lika enkelspårig och gammalmodig som en rälsbuss. Jag fattar inte... Du vill göra Sverige till någonting det inte är samtidigt som du säger du vill 'bevara' Sverige...
Stick till något redneck-område i USA så får du ditt paradis.

Du är rädd Bennybear. Rädd för allt du inte begriper och det är mycket det trots att du skryter om att du är så påläst.

See User information
Quote:
De siffror av vapen i omlopp är rejält tilltagana. Dessutom lovar jag dig att om Teknikmagasinet slutade sälja replikor och kolsyrepistoler etc, skulle rapporteringen om handeldvapen skjunka rejält. För det är mest med såna det begås brott med idag och såna får vem som helst över 18 år köpa och du ser vad DET har lett till.

Kan du styrka det där och hur kan man veta att tillgången till replikor av vapen påverkar brottstatistik. Brott tror jag begås oavsett tillgång till både vapen och dess replikor. Är människan som begår brottet kapabel till våld så är det i så fall det som påverkar brottssatistik och inte tillgången till vapen.

Faran ligger inte i liberalare vapenlagar, faran ligger i att vi kanske av olika skäl inhyser fler och fler "bad apples".

Sen säger du emot dig själv;
Quote:

Där påstår du att tillgången till vapen gör männsikor till mördare, vilket är ren bullshit.

Posted on: 2008/12/5 8:29

Fahrenheit451

See User information
Att det skall vara såååå svårt för vissa medlemmar på vaken att förstå sig på problematiken med att avbeväpna befolkningen..

Bennybear påvisar ju sambandet mellan kriminalitet och medborgares beväpningsgrad.. Exakt samma samband återfinner du i USA, har delstatsbefolkningen vapen till hands så sjunker kriminalitet såsom inbrott och rån.. Avbeväpna medborgaren och rån och inbrott ökar dramatiskt!

Men visst finns det en viss koppling till hur fattiga människor är, men man måste ändå få skydda sig själv och sin egendom!

Posted on: 2008/12/5 11:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Att det ska vara såååå svårt för vissa medlemmar att sluta hitta på saker eller se samband som inte finns. DET PÅGÅR INGEN JÄVLA AVVÄPNING!!!

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Där påstår du att tillgången till vapen gör männsikor till mördare, vilket är ren bullshit.

Lite sant, lite falskt. Oavsett vad pseudoamerikanen Benny försöker påskina har dödligt våld legat ungefär på samma nivå så länge vi har tillförlitliga data, från runt 1850 tror jag. Det är m a o avhängigt befolkningsmängden, det sker x mord per 100 000 invånare. Eftersom dessa data sträcker sig mellan en tid då man blev halshuggen till en tid då man blir inspärrad i sex-åtta år för dråp kan vi dra slutsatsen att mord o dråp är brott som begås i affekt utan vidare tanke på konsekvenserna.
Vad det skulle få för konsekvenser att många, kanske t o m det flesta, går beväpade med skjutvapen 24/7 vet vi inte men att det skulle leda till fler fall av dödligt våld torde framstå som självklart. I alla fall för oss som inte är förblindade av den amerikanska patriotrörelsen...

Men återigen, vill ni ha vapen? Skaffa det då...
Har du ett vapen, TeBe? Du då, Benny? Om nej, varför inte? O varför gnälla om vapenlagar när ni inte ens utnyttjar de som finns?

Posted on: 2008/12/5 11:41

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Jag undar VEM det som undviker Fakta och frågeställningar.

Gå tillbaka och läs om.

Vilka är det som bygger ett samhälle på våld?

Det är ju knappast de moralkonservativa och nationalistiska krafterna som vill släppa in alla Kriminella nätverk i landet och släppa lös en Internationalistisk, oreglerad Knarkhandel parat med ett hedonistiskt centrarat samhällsklimat såsom sker idag.

Ja de nationalistiska har ju visat att dom inte tror på våld och är härliga killar (mördandet av fackliga samt senast nu när dom försökte elda upp en barnfamilj)

Ett samhälle där alla är beväpnade är ett samhälle där alla är rädda, låter som ett samhälle man vill ha. Men samtidigt är man ju rädd i dagens samhälle men det beror på andra saker, och jag skulle inte känna mej säkrare med ett vapen. Du måste ändra folks vimotdom-tänkande inte sätta en bazooka i handen på dom

Posted on: 2008/12/5 12:56
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Att det ska vara såååå svårt för vissa medlemmar att sluta hitta på saker eller se samband som inte finns. DET PÅGÅR INGEN JÄVLA AVVÄPNING!!!

Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Lite sant, lite falskt. Oavsett vad pseudoamerikanen Benny försöker påskina har dödligt våld legat ungefär på samma nivå så länge vi har tillförlitliga data, från runt 1850 tror jag. Det är m a o avhängigt befolkningsmängden, det sker x mord per 100 000 invånare. Eftersom dessa data sträcker sig mellan en tid då man blev halshuggen till en tid då man blir inspärrad i sex-åtta år för dråp kan vi dra slutsatsen att mord o dråp är brott som begås i affekt utan vidare tanke på konsekvenserna.
Vad det skulle få för konsekvenser att många, kanske t o m det flesta, går beväpade med skjutvapen 24/7 vet vi inte men att det skulle leda till fler fall av dödligt våld torde framstå som självklart. I alla fall för oss som inte är förblindade av den amerikanska patriotrörelsen...

Men återigen, vill ni ha vapen? Skaffa det då...
Har du ett vapen, TeBe? Du då, Benny? Om nej, varför inte? O varför gnälla om vapenlagar när ni inte ens utnyttjar de som finns?

Att ta till vapen eller egentligen våld, är den sista utvägen. När man inte kan demonstrera eller framföra sin åsikt längre är det tyvärr den enda vägen. När staten gjort det omöjligt för oss att göra en fredlig revolution så måste staten avsättas på något sett. Hur göra? Fast man kan ju också givetvis välja att se på när hämtar alla runt omkring en, men det förutsätter att man frånsäger sig sitt ansvar som människa.

I USA är man medveten om det eftersom de inte levt i en skyddad verkstad i ett sekel. I Sverige däremot har vi matats med propaganda och många tror att vapen gör en till mördare. I så fall skulle vi bara behöva gå in i köket eller verkstaden för att bli förvandlade till fullblodsmördare. Vi har gott om mordvapen redan på nära håll och de flesta av oss kan hantera detta utan problem.

Posted on: 2008/12/5 13:39

Fahrenheit451

Anonym
1. Vi bor i Sverige. Här sker de flesta personrån med kniv eller övervåld. Sluta titta på USA. Tar man efter deras modell får man också ta nackdelarna med den, dvs ÖKAT VÅLD OCH BROTT

2. Beväpnar sig befolkningen måste de kriminella beväpna sig tyngre.

3. Att rättfärdiga våld och slappare vapenlagar osv ÄR INTE ATT SKAPA ETT BÄTTRE SAMHÄLLE

4. Det tänket vissa producerar här hade jag när jag var i 20-årsåldern.

6. Skolskjutningar osv är INTE ett led i något argument för att avväpna befolkningen, utan är ett resultat av beväpningen.

7. Om ingen märkt det matas vi tvärtom med vapenfixering via främst film som är en slagkraftig programmering. Media skrämmer oss med ökade rapporter om 'pistolliknande föremål' och 'pistoler' trots att det är främst attrapper som används om det inte är grova rån.

8. Jag utelämnade avsiktligt punkt 5., men ingen av er var vakna nog att uppmärksamma detta.

See User information
Despertando, När jag menar avbeväpning så syftar jag GIVETVIS på USA som jag tycker att du skulle ha förstått, i Sverige så har denna avbeväpning redan skett för länge sedan, en avbeväpning behövs således inte då lagar mer eller mindre förbjuder vapeninnehav idag..

Posted on: 2008/12/5 16:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Allting kan vara vapen, om man e kreativt.

Vad är Statistiken på båda sidorna ang dödsfall?

Second amendment ser klokt ut i en kontext...

Vapen finns, stänga ner alla fabriker, tills dess... fan, det är en helhet... psychisk störde människor är vi mesta, då undrar jag, HUR då jag skulle döda en människa med pistol när de finns överallt,,, jag menar om MAN vill.... man fixar det.

Hemskt men sant.

Knivar döder inte....
Plast och inte vatten hellre....

Fluor (råtgift)....

Sheesh

Posted on: 2008/12/5 19:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Fast som trådtiteln antyder talar vi om vapen i formen skjutvapen.

See User information
c0mputerr0r/
Jag hade exakt samma tänk som dig för bara något år sen, men iom att jag följt och följer händelsutvecklingen i USA har min syn på saken blivit mer nyanserad. Folket i USA har erfarenheter vi saknar och det syns tydligt om man t.ex. följer deras " Liberty movement", med Ron Pauliterna i spetsen,. De har i alla år haft en större frihet än vad vi någonsin haft och iom ett större medvetende inför bl.a. den nya världssordningen. Taket är högre, även fast det inte syns i deras media, så syns det mycket tydligt i de olika forum där man kommer i kontakt med amerikaner.

Dessutom vill globalisterna först sätta åt det amerikanska folket vilket syns tydligt idag. De ryker först och vi därefter och att inte lyssna på de medvetna därbortifrån är som att blunda inför sin egen framtid.

Posted on: 2008/12/5 20:30

Fahrenheit451

Anonym
Så förbannat fria är de inte i USA.
Dessutom handlar det ju om att vi svenskar är så förbannat amerikaniserade. Ta bara deras hollywoodexport.

Tro mig... mer vapen i omlopp kommer inte att leda till någonting gott...

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper