Vakencorner
|
Re: Andelen kvinnor registerade på forumet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den här artikeln säger en del om skillnaden manligt/kvinnligt:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=13000 Jag är rätt säker på att det är en kvinna som skrivit den artikeln i Corren. Det är "medelålders män" som har problem med att rätta in sig i den politiskt korrekta men samtidigt förvrängda världsbilden. Det är bland medelålders män som de flesta ledarna finns, på gott och ont, både de bra och de dåliga ledarna. Därför vill NWO trycka ner dessa medelålders män och samtidigt lyfta upp kvinnor och barn/ungdomar, som är lättare att påverka. Den "ensamma mamman" är inget negativt, tvärtom, hon är stark och klarar sig utan den patetiske mannen, det är budskapet från många håll i media och kultur. Män besitter oftare en bättre logisk och analytisk förmåga. Män är oftare utbildade i fysik och naturvetenskap. Det är oftare män som kan tänka självständigt och ifrågasätta officiella myter som klimathotet t.ex., eller WTC's byggnadskollapser 9/11 t.ex. Det är medelålders män, ledarna, som först ställs upp längs muren och arkebuseras efter en revolution.
Posted on: 2008/12/6 13:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tror 3%
Tjejer e inte enns intreserade av detta.. ![]()
Posted on: 2008/12/6 14:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"POLITISKT KORREKT" är ett väldigt väsentligt begrepp i en sån här diskussion.
Säga vad man vill men det är inte politiskt korrekt att säga att kvinnor är sämre på att tänka självständigt eller inte är stora tänkare. Jag stöder principiellt att man ska kunna säga så utan att folk tappar fattningen och blir vansinniga. Visst är det att generalisera men vad går att diskutera utan att generalisera? Om man räknar frontfigurer inom NWO-upplysning så lyser kvinnorna med sin frånvaro, Naomi Wolf är den enda jag kommer att tänka på på rak arm. Visst finns det kvinnliga nördar men jag skulle gissa att det är 1/100 och kvinnor tycks ha svårare att avvika från stereotypiskt genusbeteende än män så jag tror man måste vara starkare som kvinna om man ska vara NWO-nörd. Åter till politiskt korrekt. Politisk korrekthet och rädslan för att prata tabu-ämnen är verkligen nåt som man skulle behöva få bort. Det är så många människor som går runt och tror sig vara goda för att dom bara tycker samma som alla andra. Härom veckan fick jag reda på att kvinnorna på min arbetsplats tjänar 1000 spänn mer än vi män(i genomsnitt). Jag funderade över min egen reaktion i efterhand. Jag reagerade över att jag inte blev det minsta störd över denna orättvisa och tänkte att om jag som kvinna fått 1000 spänn mindre hade reagerat starkare. Min analys är att jag omedvetet tagit på mig skuld för kvinnoförtryck i samhället och pga detta inte tänker klart i frågan. Samma kan det vara i en sån här fråga. Vi män är så vana att man ska tänka att kvinnor minsann kan allt som män kan så det faller de flesta inte in att ens tänka tanken att det kanske inte är sant. Många accepterar påståendet att kvinnor har bättre simultankapacitet utan att ifrågasätta men skulle aldrig kunna acceptera att män generellt är bättre på nånting än kvinnor. Jag tror det beror på den politiska korrektheten. Den styr tankevärlden på reflexnivå såvida man inte aktivt tar en titt på sina egna tankar
Posted on: 2008/12/6 14:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jaha.. det var alltså hon som skrev alla hans verk när han låg och sov efter sinna damp attacker? *suck* Men i vilket fall så gjorde hon det en kvinna gör bäst, tog hand om sin man så att båda kunde lyckas. I dagens samhälle hade media krävt att hon skulle dumpa stackars albert och leva som en sex in the city tjej och endast fokusera på materiella bling bling grejer och låta albert sköta sig själv.. Då hade vi inte haft geniets arbeten. Förstår du hur jag tänker? Kvinnor är fruktansvärt viktiga i samhället och fyller deras funktion prima, men vi ska inte tvinga dom att göra saker dom inte är designade till att göra.
Posted on: 2008/12/6 15:55
|
|||
|
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!
Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här: http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm Mer om zionismen: http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och delvis ja... Hon hjälpte honom att få ner sina tankar på papper. Quote:
Quote:
Nu verkar ju iofs detta balanseras ganska bra... Ju fler kvinnor som beter sig oansvarligt, desto fler män börjar bry sig om sin familj mer. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Synd att du tog åt dig och tydligen kände du dig träffad eftersom denna kommentar kom. Men det var en generalisering som fortfarande är ganska relevant eftersom det finns gått om statistik som pekar på liknande förhållanden. Min egen tes är att det kvinnliga intellektet och det manliga intellektet kompletarar varandra och det handlar mest om vad man vågar och tillåts utveckla sig som. Det finns gått om kvinnliga tänkare genom historien men tyvärr har det oftast varit förbjudet för dem att skriva. Under medeltiden brändes de på bål bl.a. endast för att mannen var rädd för att bli omkörd intellektuellt. Fram till ung. 1900 har jag för mig fick inte kvinnor skriva böcker i Sverige. Vilket jag tycker säger en hel del om manlig fåfänga och en rädsla för att förlora kontroll.
Posted on: 2008/12/6 17:16
Edited by Fahrenheit451 on 2008/12/6 17:33:05
Edited by Fahrenheit451 on 2008/12/6 17:33:38 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ja det här är självfallet fel, men som innan sagt två fel gör inte ett rätt. Men det du glömmer här är nog det viktigaste : Kvinnans hjärna är fysiskt annorlunda än mannens. Visst ska det uppmuntras att detta ändras i framtiden, men dagens "liberala" idéer är inte rätt väg att gå, låt kvinnor vara kvinnor. http://health.howstuffworks.com/men-women-different-brains.htm
Posted on: 2008/12/6 17:41
|
|||
|
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!
Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här: http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm Mer om zionismen: http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sådana som Mona Sahlin, hon som är PK i allt. Som jag ser det, behöver det inte vara något fel i att ha PK åsikter. Har man kommit fram till insikterna själv och lever efter dem så tycker jag det tyder på mognad och det brukar höras, om det är påklistat eller inte. Mona anser jag vara ett praktexempel på påklistrade åsikter. Ingenting tycks hon själv ha kommit fram till, utan hon tycks endast ha klistrat på sig de åsikter som av andras anses som PK.
T.ex. hur lätt som helst för en politiker att säga att alla människor har exakt samma värde. Men att verkligen ha insett det och att agera utefter det tror jag inte en enda svensk politiker har gjort. De tycks ta de åsikter som passar för dagen utan att själva ha gjort ett dyft.
Posted on: 2008/12/6 17:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi är annorlunda, men vi väljer själva vad vi vill utveckla och vad vi kommer att utvecklas till. Hjärnan förändras även fysiskt beroende på hur vi själva valt och vilka delar av den som vi använder. Många saker som spelar in och hade inte mannens fåfänga och/eller rädsla stått i vägen så hade vårt samhälle sett helt annorlunda ut.
Posted on: 2008/12/6 17:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det är alltid mer pirrigt att hångla med killar dessutom, jag tror fan jag blir bög.
Posted on: 2008/12/7 7:45
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login