vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: IF Guns kills people...
Despertando. Du som inte vet vad en militia är för något, vill du att eliten ska vinna?

Ska vi inte ha rätten att kuna försvara oss när dom har hur mycket vapen som helst?

Ska vi acceptara att eliten slaktar oss och får sin världs ordning??

Quote:
Sant. Folk hade dock blivit skjutna, med död eller lemlästning som följd.

Vad är fel med det? döden är en del av livet. det finns saker som är värt att offra sig för.

Står du för av beväpning och att det är fel att försvara sig?

Om du inte gör det så förstår jag inte allt ditt snack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Guns and weapons are a RESULT of a state of consciousness, separateness.

The need for weapons, police and military are the result of a CRISIS situation, created by the state, in many forms.

IF everyone had weapons, say a nice warm GLOCK or two, then we would be equalized in FEAR.

It would reinforce the FEAR mentality, and the law of the Jungle, social Darwinism (and we know what kind of ideas he and his family had..).

It doesn't automatically create security.

It does however make it much easier for ANYONE who has a gun, whether child or zombie or steroid sports star, or idiopathic politico or WHOMEVER to damage or kill people.

Perhaps a sniper gun?

Perhaps a GANG of people killing one person?

very easy.

Weapons exist, the INDUSTRY exist, the NEED and MENTALITY exists.

Do we REALLY want to live there?

There are MORE guns in my home country than in USA per capita...but the murder rate is much lower.

WHY?

Perhaps the starter of the forum has experienced true pain and loss from hand guns, and understand the bigger picture.

At the same time, the second amendment of the US constitution gives citizens a RIGHT to form militias and arm themselves, in case a corrupt junta takes over the govt or the govt doesnt listen to the will of the people.

In that context it makes alot of sense.

I was raised around guns, big fast cars, and you take the RESPONSIBILITY. You could (can) easily go to a shopping center and buy a nice 12 guage shotgun and rounds....

On the other hand children in Sweden shoot off fireworks which are MORE controlled in my home country. Explosives. Dangerous.
Maim and kill

http://www.ofm.gov.on.ca/english/Publ ... /Press/2006/Jun-27-06.asp

HERE is a partial list of places WHERE you can buy guns in CANADA:
http://www.firearmscanada.com/gun_dealers.html

As a result, Canada has roughly 1 million handguns while the United States has more than 76 million.

While there are other factors affecting murder, suicide and unintentional injury rates, a comparison of data in Canada and the United States suggests that access to handguns may play a role.

While the murder rate without guns in the US is roughly equivalent (1.8 times) to that of Canada, the murder rate with handguns is 14.5 times the Canadian rate. Which is approx 3.4 per 100 000 people.

The costs of firearms death and injury in the two countries have been compared and estimated to be $495 (US) per resident in the United States compared to $195 per resident in Canada.

ANOTHER even more DEADLIER manufactured item causing even MORE death and injury can be found here:

http://www.wheels.ca/dealers#

Profile of the Problem

There were 2,778 deaths due to motor vehicle traffic collisions in the year 2001 - a rate of 8.9 deaths per 100,000 population.1,2 In 2000-2001 there were 24,403 hospital admissions for traffic-related injuries, corresponding to a rate of 79 hospitalizations per 100,000 population.

Many victims are young and traffic collisions are a leading cause of premature death and long term disability.

Since Canada has one of the highest per capita vehicle ownership rates in the world, it is not surprising that vehicle occupants account for approximately three quarters of all road users killed and seriously injured each year.

The remaining victims are vulnerable road users: pedestrians, motorcyclists and bicyclists.

When health care costs, property losses and other factors are considered, the economic cost of traffic collisions to Canadians is as high as $25 billion annually.

Som jag ser det, finns inte en STOR debatt om BILAR.....

Cars and guns suck in most ways, but statistically cars are FAR more dangerous than guns.

Knives kill, sharp glass kills, water kills, electricity kills ALOT of people, ONLY due to HUMAN intervention ie MURDER or mistakes.

So, the argument is ONLY the military and police have weapons, and in that context, that MINORITY, if corrupt enough, can rule, persuade, kill coerce the majority without hinder from the MAJORITY when the majority has no weapons or citizen militias.

MEAT kills more than either cars or guns and I dont see that much uproar over that, sure its a moral point of view, I have lived TOTAL vegan for 20 years, I am healthy and have alot of energy, the mass slaughter due to meat eating and the effects on humans is also indicative of the FEAR of real debate on moral grounds.

Get rid of the industry first.....till then, the second amendment should be law in ALL countries I say, responsible gun ownership, citizen militias and a totally open government and financial system would be good steps toward a solution to the crisis we find ourselves in.

Anti gun may as well be anti weapon, and anti weapon is anti military and PRO freedom, choice and responsibility, my own will, my own life, my own way, with RESPECT to others.

Cars kill more and in more ways than guns, listen to the traffic, there is your answer. My 5 cents worth ...

Förlåta mig med engelska, det flöder ut bättre så... ; )

Posted on: 2008/12/6 14:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Amerikanisering har knappast med min åsikt om våld att göra. Den har jag inte hämtat ifrån de gangstar som styr och har styrt detta land utan ifrån vad som ibland kan krävas för att försvara frihet och demokrati. Grundkurs Nr 1.

Skilj också först på de som har och haft makten och det amerikanska folket. Att USA är korrumperat beror på att deras land och konstitution är kidnappat av ett gäng galningar som dödar eller låser in alla som inte tycker som dom själva. Samma sak som här, men här inte lika långt gånget.

Att amerikanska företag, men Hollywood i spetsen, har fört en aggressiv propaganda och marknadsföring som förändrat världens attityder är vad jag anser denna amerikanisering handlar om. Det har förstört många länders kultur och många kulturer har starka inslag av den ytliga kultur som förspråkas av makten i USA. Inte folket, de är människor som vi och kritiserar dett på precis samma sätt som alla andra.

Posted on: 2008/12/6 17:07
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Amerikanisering har knappast med min åsikt om våld att göra. Den har jag inte hämtat ifrån de gangstar som styr och har styrt detta land utan ifrån vad som ibland kan krävas för att försvara frihet och demokrati. Grundkurs Nr 1.

Skilj också först på de som har och haft makten och det amerikanska folket. Att USA är korrumperat beror på att deras land och konstitution är kidnappat av ett gäng galningar som dödar eller låser in alla som inte tycker som dom själva. Samma sak som här, men här inte lika långt gånget.

Att amerikanska företag, men Hollywood i spetsen, har fört en aggressiv propaganda och marknadsföring som förändrat världens attityder är vad jag anser denna amerikanisering handlar om. Det har förstört många länders kultur och många kulturer har starka inslag av den ytliga kultur som förspråkas av makten i USA. Inte folket, de är människor som vi och kritiserar dett på precis samma sätt som alla andra.

Ok.

Men, din våldsam Mickey Mouse icon är då ironiskt tycker jag haha!

Lite off topic, men hur menar du?

Second amendment var långt innan den korrupta regimn i DC nu, America, sen Kungliga huset's tjänstemän satt fot på marken har bara varit en del av en agenda.

Korrupt? 100%.

Styrt av eliten? !00%

Att personliga vapen och militias är en plus i detta kontext för vanliga folk? 100%

Eller hur går det ihop med ämnet?

Posted on: 2008/12/6 21:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Sant. Folk hade dock blivit skjutna, med död eller lemlästning som följd.
Vidare, som jag har försökt påpeka, vapenvåld är extremt ovanligt i Sverige. Knivvåld är mycket, mycket vanligare.

Men Despertando hur kan vi ha knivvåld i Sverige, vi har ju lagar som förbjuder detta? Knivvåld borde ju då inte finnas eftersom vi har lagar som förbjuder sånt? Eller kan det vara så att dom som kan tänkas utföra våld med vapen skiter totalt i lagarna kring dessa..

Vad återstår, en avbeväpnad/försvarslös befolkning som måste ropa på polisen/staten så fort nåt händer!

Posted on: 2008/12/7 15:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Nu tyckte TeBe h*n var listig... Vi har många fall av knivvåld för att knivar är vanliga och lättillgängliga. Med liberalare skjutvapenlagar hade skjutvapen blivit lättillgängliga och morden begångna med skjutvapen hade ökat.

Sen så undviker du bekvämt pudelns kärna. Våra vapenlagar är inte särskilt hårda. Vill du ha ett skjutvapen? Skaffa ett. Men det gör du inte för du sitter bara på nätet o häckar... Ut o skaffa era livsviktiga vapen! Det är t o m så att skjutvapen är relativt billiga i Sverige. Vad gör ni på vaken.se? Ut o skaffa vapen! Världen går ju tydligen under om det inte finns minsta ett vapen i varje hem.
Jag ger mig fan på att ni vapenromantiker i den här tråden inte lyft ett finger för att skaffa det så jävla nödvändiga vapnet, eller hur? Ni sitter bara o snackar...

Posted on: 2008/12/7 18:42

Anonym
Jag tror att mycket handlar om hur folk tror det funkar.
Iofs har restriktionerna blivit lite hårdare för hemvärnsmän att få ut AK4:or att förvara i hemmet.
För .22 vapen krävs att man är med i en skytteklubb i ett halvår och sedan är aktiv. För grövre vapen gäller ett år.

Här era vapentokar!
http://www.polisen.se/inter/nodeid=37960&pageversion=1.jsp

Fram med 600 spänn och skaffa era kära vapen.

See User information
Quote:
Nu tyckte TeBe h*n var listig... Vi har många fall av knivvåld för att knivar är vanliga och lättillgängliga. Med liberalare skjutvapenlagar hade skjutvapen blivit lättillgängliga och morden begångna med skjutvapen hade ökat.

Det som du inte vet är om morden eller dråpen skulle öka. Jag tycker inte det spelar någon roll om en människa får en atombomb i huvudet av någon och dör eller om han/hon blir strypt till döds.

Eftersom antalet mord inte bestäms av tillgånget till vapen, tillhyggen så ser jag ingen samhällsvinst i att förbjuda vanliga människor att beväpna sig. Däremot har alkohol en effekt på våld, mord och vore lämpligare att förbjuda än skjutvapen.

Posted on: 2008/12/7 19:20

Edited by Fahrenheit451 on 2008/12/7 19:48:31

Fahrenheit451

Anonym
Här har ni en video på vad som kommer hända på en större skala än idag om vapen blir olagligt.

http://www.latimes.com/news/la-fg-monterrey7-2008dec07,0,2178649.story?track=rss

Att säga att det kommer bli mer konflikter med skjut vapen desto fler som har det är inte ett argument, vi lever i denna världen där man måste kuna försvara sig, trivs ni inte så får ni väll hoppas att ni föds på ett bättre ställe i era nästa liv. men ni kan inte försöka stoppa andras familjers rätt att kuna försvara sig, bara för ni är redo att se era familjer dö betyder inte att andra är det.

statistiken visar att brott sänks där det finns mycket vapen, det är bara positivt om det blir konflikter med skjut vapen mellan kriminella och inte kriminella som rykker in för att hjälpa, dom som väljer att svara på dom kriminella som öppnar eld på oskyldiga har gjort valet att dom är redo att dö och att hjälpa dom svaga, det är inget fel med det, det är precis det vi behöver! när någon öppnar eld på oskyldiga som på videon jag länka så behöver vi folk som svarar tillbaka, vapen skapar fred! dom raderar dom som har tappat rättigheten att leva, som dom i videon.

Folk som vill att vapen ska vara olagligt är så klart en del av problemet och stödjer eliten omedvetet eller medvetet.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Här har ni en video på vad som kommer hända på en större skala än idag om vapen blir olagligt.

http://www.latimes.com/news/la-fg-monterrey7-2008dec07,0,2178649.story?track=rss
Undrar vad Malmoesoldier hade gjort i den situationen... "By the time anyone reacted to the gunfire, it was too late. The four people collapsed in the barrage of bullets."

Gick ganska snabbt... Svårt att se att de skulle hinna försvara sig även om de var beväpnade till tänderna...

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev
Det som du inte vet är om morden eller dråpen skulle öka.

Vi vet inte. Sant. Men att tro att världens bekvämaste sätt att mörda inte skulle öka morden är nog naivt. Titta på vapentillgången i världen. Är det vanligare med dödligt våld där det är vanligt med vapen? Liberalare vapenlagar är ett experiment jag inte är villig att göra på mitt eget samhälle. Särskilt eftersom det inte är förbjudet för vanliga människor i Sverige att beväpna sig. Det är både lätt och billigt. När ska ni sluta tjata om att vapen skulle vara förbjudna i Sverige???

Posted on: 2008/12/7 19:42

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev

Vi vet inte. Sant. Men att tro att världens bekvämaste sätt att mörda inte skulle öka morden är nog naivt. Titta på vapentillgången i världen. Är det vanligare med dödligt våld där det är vanligt med vapen? Liberalare vapenlagar är ett experiment jag inte är villig att göra på mitt eget samhälle. Särskilt eftersom det inte är förbjudet för vanliga människor i Sverige att beväpna sig. Det är både lätt och billigt. När ska ni sluta tjata om att vapen skulle vara förbjudna i Sverige???

Vad pratar du om? Läs mitt inlägg igen. Min hypotes är att vapenförbud eller restriktivare vapenlagar inte har effekt på grova våldsbrott och ingenting annat. Du tycker inte så och det räcker med det.

Quote:
Liberalare vapenlagar är ett experiment jag inte är villig att göra på mitt eget samhälle.

Jag anser vi behöver en revolution eller på något sett vända upp och ner på maktförhållandena i hela världen. Hur vi ska åstadkomma detta vet jag inte, det kanske sker naturligt, kanske med våld eller utan våld. Huvudsaken är att det sker och för det är jag villig att exprimentera med precis vad som helst eftersom jag anser att, människans frihet kan man aldrig betala ett för högt pris.

Posted on: 2008/12/7 19:56

Fahrenheit451

Anonym
Quote:
Svårt att se att de skulle hinna försvara sig även om de var beväpnade till tänderna...

Självklart hade dom inte hunnit göra nåt även om dom hade en pistol i byxorna, men hade situationen varit annorlunda och en person bakom kassan hade en Ak47a och var tränad så hade han kunat plocka alla tre och det finns många situationer såklart där om någon hade varit beväpnad i närheten så hade dom kunat stoppa det, men om vapen är olagliga då finns det ingen som kan stoppa något alls.

Quote:
När ska ni sluta tjata om att vapen skulle vara förbjudna i Sverige???

Det viktiga att förstå är att eliten är rädda för vapen. var hitler och stalin rädda för deras befolknigs vapen? mycket.

Varför hade dom order att gå och plocka folks vapen när katrina stormen hände i områden som dessutom hade klarat sig fint?. Dom träna deras soldater till att ta vapen ifrån folk!. för det är vad dom kommer göra i framtiden.

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev

VEM har sagt att vapen är förbjudna i Sverige?

I den vänsterliberales flumhjärna så är självförsvar våld och därför förkastligt.

Det är ju Problemen som skapar våldsbrottökningen som man skall inrikta sig på.

Alltså:'

¤ Moralsik upprustning på alla fronter. I motsats till dagens 68-flum och marxist/Freudisnsk, nihilistiska, värdeneutrala och materialistiska värderingar som lärs ut i skolorna av idag.

¤ Motarbeta de hedonistiska och liberala idéernas inmarch i samhället.

¤ Kraftigt minskad invandring

¤ Återgång till hårdare Nationella reglering av valuta- Bank- och kreditregleringar, som drastiskt försvårar den organiserade brottslighetens möjligheter till ekonomiska transaktioner och knarkotikahandel.

¤ Återgång till mer Protektionostisk ekonomisk politik som möjliggör en återindustrialisering och uppbyggande av en mer självförsörjande ekonomi till motsats till dagens Globaliseriungsvansinne som håller på att förröda hela planeten.

¤ Urträde ur EU och Schengenavtalet, som en väg mot hårdare gränskontroll.

¤ Återgång till mer Traditionella Familjvärderingar i motsats till dagens splittrande Feminist och Homopropaganda som bara skapar allmer rot- och identitetslösa ungdomar som växer upp i Faderlösa familjer och därför ofta söker Gemenskap och manliga förebilder i kriminella gäng istället.

Posted on: 2008/12/7 20:12

See User information
Minska orättvisorna så försvinner våldsbrott naturligt. Det räcker med det. Jag menar inte att de helt försvinner, men allt våld kommer aldrig någonsin att försvinna hur vi än gör.

De flesta våldsbrott går att koppla till vår orättvisa värld där makt är detsamma som pengar. Det betyder också, ett system där människor har olika värde. Rik=värdefull, Fattig=inget värd.

Posted on: 2008/12/7 20:15

Fahrenheit451

See User information
Man har blivit gammal när man inser att man håller med Benny om nästan allt...
Men håll på geniunt svenska sedvänjor som reglerat vapenägande.

Posted on: 2008/12/7 20:29

See User information
Håller med om uträde ur EU, men resten känns som ett urdrag ur SDs eller KDs partiprogram. Den etik vi lever efter anser jag inte ska vara något som varken stat eller någonting annat i samhälle ska gå in och styra. Själv anser jag familjen viktig, men att tvinga någon annan till dessa värderingar är för mig fascism.

Feninsimen har behövts, likväl som böglobbyn har behövts, statusen för både dessa grupper har höjts iom detta, men för det ska det inte vara förbjudet att tycka motsatsen. Var och en får dra sina egna slutsater och vissa mognar senare än andra. Faran anser jag vara när samhället eller staten går in och säger, att så här ska det vara. Dvs, som jag tolkar Bennybear är det precis det han vill göra. Han vill enligt min tolkning, göra sina värderingar till PK värderingar och det är precis samma sak som dagens politiker dock med en kanske snedvrien bild på bögar, invandrare och kvinnor.

Posted on: 2008/12/7 21:19

Fahrenheit451

See User information
Jag ställde fråger till Farenheit, svara gärna ; )

Grejen är:

Eliten vinner hur som helst,

"Everybody knows that the dice are loaded
Everybody rolls with their fingers crossed
Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost
Everybody knows the fight was fixed
The poor stay poor, the rich get rich
Thats how it goes
Everybody knows"

Utan vapen vinner eliten.

Med vapen, oh a few guns.... big fucking deal, eliten vinner, de är flera och ha atom kärn, laser, microvågs, chemical, "smart" vapen.

De kommer använder de när de behöva detta, och om det finns naiva folk här som då tycker att vi kan ta de, kolla på den feghet efter "Göteborgs kravallen" för fega, för få... its over.

Men, det bästa vapnet är med information, och icke våldsamma.

Visst man klara sig bättre i vissa våldsamma situationer, men läget är NÖD situation...och detta är problemmet.

En konstant nöd situation, skapade av eliten och vapen innehav är ingenting jämfört med detta.

Fortsätt att hoppa på folk och deras ideer, a fucking waste of time, de flesta här har något gemensamma, fokusera på detta och hitta bröderskapen istället.

Desstu mer vi hoppa på folk som tänker annurlunda desstu svagare blir vi.

Men ta eran tid och argumentera och kasta bort möjligheten att göra något istället, det är vissa bra på här.

Synd detta för att vi kan mycket tillsammans.

Fucking elite skrattar åt de flesta av oss.... vi är så sociallt inkompetent förvirrade, man ser det här.

Vi kanske bode ta det till fight club hehe...

Posted on: 2008/12/7 21:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Håller med om uträde ur EU, men resten känns som ett urdrag ur SDs eller KDs partiprogram.
Heh heh... jag håller faktist med honom på flera punkter, dock vissa med mindre modifieringar.

Fast jag är ju ett politiskt korrekt kommunistslödder... Så Bennybear har tacklat av lite

See User information
Vet inte om ni sett denna;

The philosophy of liberty

Tycker den svara på det mesta på ett enkelt sätt.

Min Musse Pigg är en, ehh vad det nu heter,,, Men kolla på skivomslaget till The Clash/London Calling.

Posted on: 2008/12/7 21:31

Fahrenheit451

See User information
Quote:
The Lorax/
Korrupt? 100%.

Styrt av eliten? !00%

Att personliga vapen och militias är en plus i detta kontext för vanliga folk? 100%

Eller hur går det ihop med ämnet?

Förstår inte riktigt vad du menar.... är för oorgansierad i skallen och har lite svårt ibland att svara om inte frågan är alldeles kristallklar.

Posted on: 2008/12/7 21:43

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Håller med om uträde ur EU, men resten känns som ett urdrag ur SDs eller KDs partiprogram. Den etik vi lever efter anser jag inte ska vara något som varken stat eller någonting annat i samhälle ska gå in och styra. Själv anser jag familjen viktig, men att tvinga någon annan till dessa värderingar är för mig fascism.

Feninsimen har behövts, likväl som böglobbyn har behövts, statusen för både dessa grupper har höjts iom detta, men för det ska det inte vara förbjudet att tycka motsatsen. Var och en får dra sina egna slutsater och vissa mognar senare än andra. Faran anser jag vara när samhället eller staten går in och säger, att så här ska det vara. Dvs, som jag tolkar Bennybear är det precis det han vill göra. Han vill enligt min tolkning, göra sina värderingar till PK värderingar och det är precis samma sak som dagens politiker dock med en kanske snedvrien bild på bögar, invandrare och kvinnor.

Jag menar inte att några värderingar skall tvingas på någon. Det är ju det dagens politiskt korrekta system gör.

Är du inte dansande glad över den påtvingande Genuspedagogiktramset i skolsystemet så misstänkliggörs du automatiskt och riskerar underkänt. Detsamma gäller ju för resten av den PK-agendan. Jag känner flera som märkt av det i skolan av i dag. Att om de inte ställer si aktivt positiva till t.ex Feminist- och homopropagandan så riskerar de sänkt betyg.

DETTA är Tyranni.

"Feminismen behövs"

Sicket trams. Det är ju denna ideologi som är huvudorsaken till att vi har så mycket ensamstående i dagens samhälle ( Sverige har flest andel ensamstående föräldrar i hela världen per capita ) som lett till så mycket ensamhet, rotlösa ungdomar med påföljande alienering och egocentrering emellan människor i allmänhet.

Posted on: 2008/12/7 23:15

Edited by bennybear on 2008/12/8 0:05:20

See User information
Jag gillar inte heller det som feminismen har blivit, men för det vill jag se att kvinna och man får samma värde. Det är också det som det en gång handlade om. Vissa saker spårar ur eller blir kidnappade av människor som har ett behöv av att framhäva sig själva dvs. rida på någonting och jag tror det förtar mycket av vad det egentligen handar om. Gruppen kvinnor anser jag fortfarande har en bra bit kvar för att uppnå samma status som mannen, men jag tror det mer handlar om att mannen måste själva se de normer och de regler i samhället som är orättvisa mot kvinnor och gör det helt omöjligt för dem att klättra upp på samma nivå utan att först bli till "män" själva.

Håller med om att skolan ska nog inte försöka lära ut sånt här och därmed säga; att så här är det. Blir alltid fel eftersom jag tror det är kunskap som finns inom dig och som inte behöver läras ut.

Posted on: 2008/12/8 0:30

Fahrenheit451

See User information
Feminismen är ett KRIG emot kvinnan iom att denna Elitsponsrade och startade "ideologi" startades just med syftet att splittra Familjen och tvinga över barnen i de sociala ingeniörernas jävulusiska indoktrineringsanstalters våld istället som det är menat:

- Att familjen och framförallt kvinnan har ansvaret för hus,hem och uppfostran.

Feminismen befrämjar att Kvinnor skall bete sig som män, vara aggresiva och framfusisga.

Detta är ett krig emot den omhändertagande och mjuka kvinnöliga energien som är menat att vara ett Komplement till den Beskyddande, bestämda och målinriktade manliga dito.

Feminismens mening och mål är att sudda ut könsroller och skapa konflikter. Detta skriver och säger Elitgubbarna som varit med om att skapa och finasiera denna "rörelse" som Nicolaus Rockefeller och Bertrand Russel själva.

Vad är det för "frigörelse" kvinnan fått i dagens samhälle?

Att precis som mannen jaga runt i ekorrhjulet på främst lågavlönade serviceyrken. Och sen när studierna och Karriären startat inse att tåget gått för att skapa familj.

Kvar blir då en ensam, bitter, desillusionerad och hänsynslös karriarist som tar till sig mannens negativa sätt att "armbåga" sig fram i livet.

PRECIS som Eliten vill.

Posted on: 2008/12/8 2:30

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper