vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

New Age BS

See User information
Människan AI

Bygg en kroppp med 5 externa sinnen som luktar, känner, hör, ser och smakar.

Bygg en hjärna med en parallell processor och en seriell processor.

Skapa regler för hur hjärnan fungerar.

Mål?

Att leva med total fri vilja.

Hur fungerar det rent praktiskt.

Man programmerars genom vad man rent praktiskt tror på. Samtidigt följer ens hjärna & det undermedvetna total fri vilja.

Massmedia = Mainstream = Huvudström, utav vad då? Information.

Allt vi tar in genom våra sinnen blir elektriska signaler innan de når vårt tolkningscenter.

En elektrisk signal är något som innehåller information. Precis som i våra datorer och vid dess kommunikation.

Skapelsen:

Allting var och har alltid varit. Det går inte att ifrågasätta det som alltid varit, för det existerar bortom oändligheten!

Därför måste vi förstå att oändligheten kan omöjligt vara medveten om tid. Vad lever vi våra liv efter? Tid!

Men tänk om allt bara är den perfekta skapelsen och oändligheten som skapar matematik och materia är som närmast vår mänsklighet. Alltså vi är den perfekta skapelsen, fast vi är ju inte människor, bara medvetanden fångade i en maskin, d.v.s. en människas hjärna.

Och om allt är perfekt så återspeglar sig materian och fysikens uppbyggnad i människan, naturen, solsytemet, galaxer, och på kvantnivå och inom mönster såsom tankegångar, känslor ovs. En kombination av allt, för utan förståelse kan man inte förstå allt. Att förstå allt är att förstå att allt inte går att förstå. För allting är perfekt just nu. Det är alltid bra, du måste lära dig en viktig sak. Att ha tålamod. Varför ska du springa någonstans - allt är oändligt mannen!

(Den som vill se samband: Kolla upp "Sacred Geometry" eller harmonisk geometri. Speciellt upptäckten av 6 kvarkar som bildar en octahedron, som dessutom gav upptäckaren och hans team nobelpriset 2008)

Använd din visdom och lär dig allt, sen tar vi över samhället innifrån. Det är ett evigt spel inom logikens värld. Ett slags schack i universum som är del av en dualitet. Efter en dualitet så kommer singulariteten som är oändlig intelligens. Vi kan inte förstå hur det fungerar mer än att det alltid kommer skapa ett logiskt ögonblick.

Människan är en logisk skapelse i en logisk värld som går att förstå och hela med kärlek och visdom.

Några frågor man bör ställa sig?

* Förstår jag hur andra tänker?

* Vet jag vad en parellell processor och seriell processor innebär i praktiken?

* Är jag fördomsfull emot något? Hur tolkar jag information jag läser, placerar jag de i tro eller inte tro fack?

* Vad är mest logiskt om man lär sig förstå hur alla samhällskikt fungerar?

* Pengar, hur skapas de?

peace och kärlek!
- seilon

Posted on: 2008/12/13 9:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: New Age BS

See User information
Quote:
* Förstår jag hur andra tänker?

Jag tror att jag gör det ibland, men förmodligen gör jag inte det =).
Quote:

Nej, enlighten me.
Quote:
* Är jag fördomsfull emot något? Hur tolkar jag information jag läser, placerar jag de i tro eller inte tro fack?

Ja, man måste filtrera.
Quote:
* Vad är mest logiskt om man lär sig förstå hur alla samhällskikt fungerar?

????
Quote:
* Pengar, hur skapas de?

Det vet jag =)

Posted on: 2008/12/13 12:37
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Quote:
Citat:

Nej, enlighten me.

En parallell processor bearbetar information samtidigt. Den tar in alla beräkningar på en och samma gång.

En seriell processor behandlar information metodiskt, och steg för steg.

Vår högra och parallella processor dvs hjärnhalva, tar in allting på en och samma gång. Vår vänstra och serielle processor dvs hjärnhalva sorterar denna informationen. Den skapar ögonblicket just nu med hjälp av all lagrad information och den skapar vad som sker i framtiden genom den lagrade informationen och vad som mest logiskt kan komma att hända.

Vänstra hjärnan är den som är "Jaget" och det som separerar oss ifrån allt och den högra hjärnan är den som är alltet. Den högre tänker i bilder och den vänstra i ord.

Posted on: 2008/12/14 18:12

See User information
Ju mer jag tänker på det och låter bli att tänka på det, desto starkare växer sej en bild av att allt vid någon så kallad tidpunkt varit ett/intet.
Typ "Big Bang"s utgångsläge.

Det skulle inte förvåna mej, om medvetandet , alltets självvarseblivning, följer ett (cykliskt) elliptiskt utvecklingsmönster. Ju bredare Universum varseblir sejsjälvt, desto snabbare accelererar processen. Då kunde kanske "fri vilja" antas vara ett
bättre verktyg än konformitet.

(All denna information som är resultatet av potentialens kollaps i funktion, har jag dock svårt att tro låter sej inordnas under begreppet "logik".
Fan också, en ny paradox.
Försöjer lirka min hjärna runt termen exformation och vad den kunde tänkas betyda i sammanhanget :)
En enorm utmaning för vetenskapen är det, att per logik tillerkänna människan en andlig sida...)

Hursomhaver, att allting strävar till att "ännu en gång" bli ett tycker jag känns som en riktig tanke. Att i så fall föreställa sej en andlig ekvivalent till detta skeende är inte alls svårt, nej.

Damn, det ser svamligt ut :) men visionen i min arma skalle är glasklar.

Min motvilja mot alla etiketter och djupa skepsis mot föreställningar om någon form av andlig "frälsning" utanför självet är väl vad som får mej att rygga undan inför vad jag så oförskämt kallade New Age-BS häromdan :)

Säkert säjer det mer om undertecknad än om nämnda synsätt.

Respekt till alla som söker en stig med hjärta.

Please någon, plocka isär allt jag nyss skrev.
Huvudvärk.

Posted on: 2008/12/15 23:56

Anonym
Quote:

krazyFlipy skrev:
Ju mer jag tänker på det och låter bli att tänka på det, desto starkare växer sej en bild av att allt vid någon så kallad tidpunkt varit ett/intet.
Typ "Big Bang"s utgångsläge.

Det skulle inte förvåna mej, om medvetandet , alltets självvarseblivning, följer ett (cykliskt) elliptiskt utvecklingsmönster. Ju bredare Universum varseblir sejsjälvt, desto snabbare accelererar processen. Då kunde kanske "fri vilja" antas vara ett
bättre verktyg än konformitet.

(All denna information som är resultatet av potentialens kollaps i funktion, har jag dock svårt att tro låter sej inordnas under begreppet "logik".
Fan också, en ny paradox.
Försöjer lirka min hjärna runt termen exformation och vad den kunde tänkas betyda i sammanhanget :)
En enorm utmaning för vetenskapen är det, att per logik tillerkänna människan en andlig sida...)

Hursomhaver, att allting strävar till att "ännu en gång" bli ett tycker jag känns som en riktig tanke. Att i så fall föreställa sej en andlig ekvivalent till detta skeende är inte alls svårt, nej.

Damn, det ser svamligt ut :) men visionen i min arma skalle är glasklar.

Min motvilja mot alla etiketter och djupa skepsis mot föreställningar om någon form av andlig "frälsning" utanför självet är väl vad som får mej att rygga undan inför vad jag så oförskämt kallade New Age-BS häromdan :)

Säkert säjer det mer om undertecknad än om nämnda synsätt.

Respekt till alla som söker en stig med hjärta.

Please någon, plocka isär allt jag nyss skrev.
Huvudvärk.

Bara glöm det där med big bang... det är för foliehattar - har inget med födelse/skapelse att göra, som man normalt tänker.

Jorden växer ju också, precis som en ballong som man blåser i - allt växer innan det exploderar... det ska bli som nytt... det vi ser därute...det är ju det alla talar om... maya... samtidigt som newagealiens/NWO/de gamla gudarna och slikt som Wilcock och annat skrymt vill få det tilltvärtom. Man måste vara nog NewAgare för att inte förstå.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper